نوشته شده توسط : noor

یکی از قسمتهای مهم دندان پالپ می باشد که وظیفه ی رساندن مواد حیاتی و اکسیژن را به دندان دارد . 

در برخی مواقع پالپ دچار عفونت می شود که برای درمان آن از روشی بنام پالپوتومی استفاده می شود .از این روش که دندانپزشکان برای درمان دندانهای شیری کودکان استفاده می کنند .

نشانه های پالپ و عفونت دندان :

1-داشتن درد در طول 24 ساعت شبانه روز

2-بالا رفتن حساسیت دندانها در برخورد با سرما و گرما

3-شل شدن دندان آسیب دیده

4-ملتهب بودن اطراف دندان

نحوه ی انجام پالپوتومی :

برای انجام این کار ابتدا دندانپزشک  متخصص جراحی لثه رشت دندان را رادیوگرافی کرده تا میزان آسیب را بررسی کند سپس دندان را بی حس کرده و به کمک رابر بند دندان آسیب دیده را جدا کرده و با استفاده از ابزار مخصوص دندانپزشکی آلودگی ها را ازدندان خارج کرده و قسمت خالی شده ی دندان را با مواد مخصوص پر می کند و در نهایت با یک تاج فلزی سطح دندان را می پوشاند . جنس این فلز از فولاد ضد زنگ می باشد . بعد از اتمام کار دندانپزشک از بیمار می خواهد تا شش ماه بعد مجددا مراجعه کرده و دندان را معاینه کند تا دچار عفونت مجدد نشده باشد .

انجام روش پالپوتومی چه مزایایی دارد :

1-دندانپزشک به کمک این روش با خارج کردن بخش آسیب دیده به حفظ دندان شیری کمک می کند و باعث می شود دندان زنده بماند

2-با استفاده از این روش دندان در دهان باقی می ماند تا دندان دائمی جایگزین آن شود

 

https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

معایب استفاده از پالپوتومی :

1-در پالپوتومی به علت استفاده کردن از فلز به عنوان تاج دندان  در دهان کودک شکل ظاهری خوبی ندارد

2- در بعضی اوقات نیز امکان عفونت مجدد وجود دارد که باعث می شود این روش دیگر کاربردی نداشته باشد و در نهایت دندان کشیده می شود

نکته : در صورت عدم استفاده از این درمان عفونت پیشرفت کرده و امکان دارد بیمار مجبور شود دندان خود را بکشد . در برخی مواقع نیز عفونت  به دندانهای دائمی که در زیر دندانهای شیری قرار گرفته اند آسیب وارد می کند .



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

احتمالا پیش‌تر با انواع نقد برخورد داشته‌اید. حتی ممکن است خودتان قبلا نقد یا پیشنهادی را نوشته باشید. اما در سئوی محلی چه نوع نقدی مهم است؟

مشخصا، کسب و کارهایی که قصد دارند در جستجوهای محلی رتبه کسب کنند، باید روی نقدهای آنلاین درباره کسب و کارهای محلی تمرکز کنند. دقت داشته باشید که این نقدها با نظرات و نقدهای موجود در سایت‌هایی مانند دیجیکالا تفاوت دارند.  چگونه سئو را شروع کنیم؟ در سئوی محلی، تمرکز ما روی نقدهایی است که محتوای آن‌ها درباره محصولات و خدماتی است که کسب و کارهای محلی ارائه می‌دهند. مانند رستوران‌ها، لوله‌کشی‌ها، نجاری‌ها، دفاتر حقوقی و غیره. یکی از نظرات، نظرات نوشته شده در نقشه گوگل است.

چرا کسب و کارهای محلی به نقدهای آنلاین نیاز دارند؟

بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند. چرا که می‌ترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان می‌تواند باعث کسب رتبه‌های بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد.

البته که بهتر است قبل از اینکه اقداماتی برای دریافت نقد از سوی کاربرانتان انجام دهید، مطمئن شوید محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. هرچند که بهترین کسب و کارها هم ممکن است چند نقد منفی معدود دریافت کنند. اما واقعیت این است که اگر محصول یا خدمات شما کیفیت پایینی دارد، بهتر است خیلی به فکر نقد و نظرات کاربران نباشید.

در سئوی محلی، نقدهای آنلاین سه کار انجام می‌دهند:

  • کسب رتبه‌های بهتر در جستجوهای محلی
  • تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار، با جلب اعتماد آن‌ها
  • نشان دادن اهمیتی که برای مشتریانتان قائلید (با پاسخ دادن به نظرات و نقدهایشان)

بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است.

نقدهای آنلاین جای معرفی‌ها و پیشنهادهای سابق را که افراد به یکدیگر می‌کردند گرفته‌اند. امروزه کاربران انتظار دارند که یک کسب و کار تعداد قابل قبولی از نقد و بررسی‌های آنلاین داشته باشد تا بتوانند به آن‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنند.

زمانی بود که داشتن چند ستاره در نقدهای گوگل کافی بود تا نظر کاربران را به خود جلب کنید. اما امروز باید تلاش بیشتری بکنید و فاکتورهای بیشتری را در نظر بگیرید:

  1. کلمات کلیدی: مطالعات نشان می‌دهند که در صورت استفاده کاربران از کلمات کلیدی مناسب در نقدهایی که برای یک کسب و کار می‌نویسند، گوگل بسیار بهتر می‌تواند آن کسب و کار را به یک حوزه کاری مشخص مرتبط کند. بنابراین بسیار مهم است که افرادی که برایتان نقد و بررسی می‌نویسند از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنند.
  2. تازگی: بیشتر کاربران توجه چندانی به نقدهایی که بیش از 6 ماه پیش نوشته شده‌اند ندارند. پس بهتر است به طور مستمر توسط کاربرانتان نقد و بررسی نوشته شود.
  3. امتیاز ستاره‌ای: تنها 53 درصد از کاربران به کسب و کارهایی با امتیاز کمتر از 4 ستاره اعتماد می‌کنند.
  4. پاسخگویی: بیشتر کاربران تمایل دارند در صورتی که نقدی می‌نویسند و یا سوالی می‌پرسند، پاسخشان را از طرف آن کسب و کار دریافت کنند. حتی کاربرانی که خودشان نقدی نمی‌نویسند، با مطالعه نقدهای یک کسب و کار ترجیح می‌دهند ببینند که به نقدها پاسخ مناسب داده شده است.

طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار می‌رود.

چطور می‌توان نقدهای بیشتری دریافت کرد؟

حالا که به اهمیت داشتن نقد و بررسی‌های آنلاین برای یک کسب و کار پی بردیم، باید دید چگونه می‌توان کاربران و مشتریان را به نوشتن نقد تشویق کرد.

راه‌هایی برای این کار وجود دارد که وجه مشترک بین تمامشان این است که باید از مشتریانتان درخواست کنید به شما امتیاز داده و برایتان نظر یا نقدی بنویسند. راه‌هایی همچون درخواست مستقیم در هنگام فروش، فرستادن ایمیل(در صورتی که به ایمیل مشتریانتات دسترسی داشته باشید)، ارسال پیامک، و یا حتی قرار دادن یک لینک یا QR Code روی کارت ویزیت یا بسته بندی محصولاتتان که به صفحه‌ای هدایتشان کند که برایتان نقد بنویسند. مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 76 درصد کاربران، تنها در صورتی اقدام به نوشتن نقد برای یک کسب و کار می‌کنند که از آن‌ها خواسته شود این کار را بکنند.

در عین حال باید دقت کنید که برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید درخواستتان را محترمانه، حساب شده و کوتاه مطرح کنید. همچنین می‌توانید با ارائه گزینه‌های مختلف برای نوشتن نقد، پروفایل متنوع‌تر و گسترده‌تری از نقد و بررسی‌ها برای خود ایجاد کنید.

برخی از مهمترین سایت‌هایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینه‌هایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند.

  • Trustpilot
  • Foursqaure
  • TripAdvisor (مخصوص حوزه گردشگری)


:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در این بخش در مورد نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی خواهیم پرداخت. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخش‌های سئو نظیر سئو محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. این بدین معنی نیست که تحقیق کلمات کلیدی در جستجوهای محلی اهمیت ندارد.کلمات کلیدی در جستجوی محلی اهمیت بسیاری دارند و همه آنچه شما نیاز دارید یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی است که افراد برای پیدا کردن کسب و کار محلی شما استفاده می‌کنند. مراحل سئوکارشدن

تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید.

دلایل زیادی را می‌توان برای تاکید روی اهمیت تحقیق کلمات کلیدی نام برد:

  1. ایجاد صفحات فرودی که تمرکزشان روی کلمات و عبارات پر جستجو است
  2. به دست آوردن شناخت کافی از رفتار کاربران در هنگام جستجو و به طور کلی شناخت مناسب از مخاطبان هدف
  3. یافتن بازارهای مرتبط و گسترش بازار فعلی و ایجاد استراتژی مناسب برای فروش محصولات و خدمات
  4. کشف راه‌های بیشتر برای جذب مشتریان هدف (از طریق پاسخ دادن به نیازهای آن‌ها)

شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو می‌شوند تا بتوانید زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. برای مثال تصور کنید که یک رستوران گیاهی دارید و می‌خواهید پیتزای گیاهی بفروشید. اما شاید مشتریان بالقوه شما لزوما «پیتزای گیاهی» را جستجو نکنند. بلکه عباراتی چون «پیتزای وجترین» یا «بهترین پیتزای بدون گوشت» یا «رستوران گیاهی» را جستجو کنند. پس لازم است که پرجستجوترین کلمات را در زمینه کاری خود شناسایی کرده و خود را با آن‌ها وفق دهید.

در این بخش شما را با بهترین تکنیک‌ها و ترفندها برای اجرای هرچه بهتر تحقیق کلمات کلیدی محلی و یافتن کلیدواژه‌های مناسب آشنا خواهیم کرد.

شناسایی عبارات کلیدی پایه

اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد.

  • پیتزا تهران
  • پیتزای بیرون بر در تهران
  • قیمت پیتزا تهران
  • خرید پیتزا تهران
  • بهترین پیتزا در تهران
  • رستوران گیاهی
  • رستوران گیاهی در تهران

بهتر است اسم جمع کلمات کلیدی که به نظرتان مهم است را هم بررسی کنید. مثل «رستوران های گیاهی تهران»

برای ساخت لیستی از کلمات کلیدی پایه، می‌توانید گوگل را باز کرده و عبارتی را که فکر می‌کنید مشتری شما جستجو می‌کند وارد کنید. اینجا می‌توانید با بررسی کلمات و عباراتی که رقیبانتان در عنوان‌های نتایج جستجو قرار داده‌اند، به نتایج مفیدی برسید.

با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند. چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید.

گسترش دایره کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مرتبط

قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آن‌ها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته می‌شود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شده‌اند می‌توانند تا 19 درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند.

با این کار می‌توانید استراتژی تولید محتوای خود بر اساس کلمات کلیدی را متنوع‌تر و گسترده‌تر کنید و از فرصت‌های موجود در کلمات کلیدی‌ای که رقابت کمتری در آن‌ها وجود دارد استفاده کنید تا مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود هدایت کنید.

راه‌های متنوعی برای یافتن این کلمات وجود دارد. اولین و ساده‌ترین آن‌ها جستجوی گوگل است. شما می‌توانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ساختمان دندان که تشکیل شده ازتاج وریشه . 

ریشه دندان که خود شامل پالپ ( عصب )  می باشد که پالپ خود تشکیل شده ازعروق، اعصاب و سلول. بیشتر افراد در طول زندگیشان دچار دندان درد شده اند وشدت این درد با توجه به مقدار پوسیدگی و عفونت متفاوت می باشد . زمانیکه دندان شما در برخود با سرما و گرما یا در هنگام خوردن مواد غذایی سفت دچار درد شود و واکنش نشان دهد آن را جدی بگیرید زیرا این علائم نشان می دهد که دندان شما دارای مشکل می باشد . پس باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا همان ابتدا ، درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود . در صورت ترمیم نکردن پوسیدگی های سطحی ، این علائم بیشتر شده و درد شما شدیدتر می شود . در این حالت عفونت و پوسیدگی به پالپ یا به اصطلاح عام عصب رسیده است . متخصص جراحی لثه رشت

پوسیدگی در مراحل اولیه در قسمتهای سطحی دندان یعنی مینا و عاج اتفاق می افتد اما در صورت عدم درمان پیشرفت کرده وبه پالپ دندان می رسد . در این حالت میکروبها داخل پالپ شده وایجاد تورم میکند. در اثر تورم فشار داخل آن بالا رفته در این حالت به عصب دندان فشار وارد می شود و برای بیمار درد زیادی را به همراه دارد . در این شرایط باید سریعا اقدام به درمان کنید زیرا در اثر عدم توجه عفونت به دندانهای دیگر سرایت می کند و باعث عفونت و ورم آن دنداها نیز می شود . بیمار باید سریعا اقدام به عصب کشی یا درمان ریشه (اندو ) کند. برای انجام عمل اندو شما می توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر پوسف بالوی پور مراجعه نمایید این کلینیک با بکارگیری مدرنترین و پیشرفته ترین تجهیزات و با همکاری دندانپزشکان متخصص و با تجربه آماده خدمات رسانی به طور 24 ساعته به شما عزیزان می باشد .

اندو یا درمان ریشه که به طور تخصصی به درمان مشکلات پالپ و بافتهای اطراف ریشه می پردازد .

اندو یا درمان ریشه چیست ؟

در این روش ابتدا دندانپزشک ریشه ی دندان را خارج می کند و سپس داخل کانال آن را تمیز کرده و توسط مواد آن فضا را پرمی کند تا از نفوذ باکتریها به داخل آن جلوگیری کند . دندانپزشک به کمک این روش به بیمار کمک می کند دندانش را حفظ کند . اما این دندان به علت خروج عصبها دیگر زنده نمی باشد . اما به فرد در غذا خوردن کمک کرده و همچنین کاربرد زیبایی برای دندان دارد .

درمان ریشه برای چه دندانهایی انجام می شود :

- دندانهایی که دارای پوسیدگی عمیق هستند

-دندانهایی که حجم زیادی از آن پر شده است

 

عواملی که باعث می شود دندان به ترمیم ریشه نیاز پیدا کند :

-درمان نکردن پوسیدگی های سطحی دندان که دراین صورت عفونت و پوسیدگی پیشرفت کرده و به پالپ دندان می رسد

-افرادی که دارای بیماری لثه هستند

-در صورتیکه دندان دچار شکستگی وترک شده یا ضربه به آن وارد شده باشد احتمال ایجادعفونت در پالپ و عصب کشی بیشتر می شود

علائم نشان دهنده ی عفونت دندان :

1-دندان نسبت به خوردن نوشیدنیهای سرد و گرم و غذاها واکنش نشان می دهد

2-در هنگام خوردن غذا دندان ، درد بگیرد

3-دندان لق می شود

4-تورم لثه

5-خروج چرک از دندانی که دچار عفونت شده است

6-رنگ دندان نسبت به دندانهای دیگر تیره تر می شود

7- صورت دچار ورم می شود

مراحل اندو یا درمان ریشه :

الف ) در ابتدا دندانپزشک محل را بی حس کرده و سپس بر روی قسمت مسطح تاج سوراخی ایجاد کرده و از این طریق به پالپ دسترسی پیدا می کند .در این حالت کلیه ی پالپ که دچار عفونت شده است را تخلیه می کند

ب ) بعد از تخلیه کامل پالپ آلوده دندانپزشک کانال ریشه را تمیز کرده تا بتواند آنرا پر کند . پر کردن این کانال به علت باریک بودن سخت می باشد به همین دلیل دندانپزشک به کمک فایل ها مقداری این کانال را بزرگ می کند تا بتواند به درستی آنرا پر کند . تعداد این کانالها بسته به نوع دندان متفاوت می باشد .

ج ) در صورت پر شدگی موقت ، دندانپزشک مواد را از داخل دندان خارج کرده و داخل آن را با مواد دائم پر می کند . سپس روی دندان بسته می شود تا از ورود میکروب به داخل آن جلوگیری شود . دندانهایی که بر روی آنها عصب کشی انجام شده به دلیل خروج قسمت زیادی از بافت حالت شکننده پیدا کرده و مقاومتش کاهش پیدا می کند . برای همین منظور باید از روکش برای بالا بردن مقاومت آن استفاده شود . در برخی مواقع نیز برای زیبایی و دادن رنگ مناسب به دندانها که حالت طبیعی داشته باشند از روکش استفاده می شود .

د ) در نهایت تاج بر روی دندان قرار می گیرد . جنس تاج ها متفاوت و از موادی ماننده سرامیک ، فلز ، چینی یا ترکیب هردوی آنها می باشد . دندانپزشک برای اینکه تاج درست بر روی دندان قرار بگیرد ابتدا از دندان قالب تهیه می کند تا روکش تهیه شده کاملا قالب دندان باشد . بعد از ثابت شدن تاج بر روی دندان دندانپزشک از ماده ای به نام سیمان استفاده می کند تا تاج کاملا به دندان بچسبد

مراقبتهای بعد از درمان ریشه :

-زدن مسواک دوبار در شبانه روز

-دندانها را به نحو صحیح با استفاده از مسواک تمیز نمایید

-خمیردندانهایی که استفاده می شود باید دارای فلوراید باشد

-استفاده از نخ دندان

-مسواک را محکم به دندانهای خود نکشید زیرا باعث می شود لثه ها آسیب ببینند

 

https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

مزایای درمان ریشه :

1-جلوگیری از حذف دندان و حفظ آن

2-با حفظ دندان از تحلیل استخوان فک جلوگیری می شود

دلایل ایجاد عفونت پس از درمان ریشه یا عصب کشی :

-اشتباه در تخمین تعداد کانالها و تمیز نشدن آن

-انجام عصب کشی و ترمیم نادرست به طوریکه باکتریها بتوانند به داخل دندان وارد شده و ایجاد عفونت کنند

-ایجاد شکستگی بر روی قسمت مهر و موم شده در اثر استفاده از مواد غیر مرغوب یا خوردن مواد غذایی سفت وورود باکترها از طریق این شکستگی به قسمت داخلی دندان

فرد برای پیشگیری از درمان ریشه یا عصب کشی چه باید بکند :

1-از کشیدن دخانیات خودداری کند

2-رعایت بهداشت دهان و دندان

3-اجتناب از خوردن مواد غذایی که دارای قند زیادی میباشد



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

دندان نهفته چیست :

زمانیکه دندان در طول دوره طبیعی رویش ، در داخل دهان نروییده باشد و داخل فک باقی بماند حالت نهفته پیدا می کند . دندانپزشک طرف قراردادنیروهای مسلح رشت  این دندان در داخل فک می ماند و نمی تواند لثه را کنار بزند . دندانپزشک با انجام رادیوگرافی از فک بیمار ، می تواند تشخیص دهد که آیا فرد دارای دندان نهفته است یا نه . به طور طبیعی انسانها دارای 32 دندان هستند که باید تا 18 سالگی به طور کامل رشد کرده و از لثه خارج شده باشند . دندانپزشکان پیشنهاد می کنند افراد در سن 18 یا 19 سالگی از فک خود رادیوگرافی انجام دهند تا در صورت وجود دندان نهفته آن را خارج نمایند .

چند نوع نهفتگی دندان وجود دارد :

الف ) نهفتگی دندان در داخل استخوان : در این حالت دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و اطراف آن با استخوان احاطه شده است

ب ) نهفتگی استخوان در داخل لثه :

در این حالت تاج از استخوان خارج شده اما از لثه خارج نشده و بر روی آن بافت نرمی قرار دارد .

دندانهای نهفته به صورت افقی ، عمودی یا مایل قرار می گیرند.احتمال اینکه دندان عقل یا همان دندان آسیا بزرگ نهفته باشد نسبت به دندانهای دیگرخیلی بیشترمی باشد .

علاوه بر دندان عقل دندانهای نیش بالا و آسیای کوچک نیز نهفته می شوند .

دلایل ایجاد دندان نهفته :

1-در بعضی مواقع وارد شدن ضربه به فک کودکان باعث می شود دندان از لثه خارج نشود . در اثر این ناهنجاریها باید به دندانپزشک مراجعه شود تا بر روی آن درمان انجام شود . در برخی شرایط نیز این ناهنجاریها قابل درمان نیستند

2-شکل ظاهری دندان در برخی شرایط باعث ایجاد دندان نهفته می شود . بزرگ بودن تاج دندان یا کج بودن دندان مانع خروج آن می شود

3- کیست یا تومور در اطراف ریشه وتاج دندان باعث ایجاد نهفتگی در دندان می شود . در این شرایط باید به دندانپزشک مراجعه شود تا کیست یا تومور خارج شود

4-کوچک بودن فک و نبود فضای کافی برای رشد همه ی دندانها ، باعث ایجاد دندان نهفته در فک می شود

5-در اثر پوسیدگی دندانهای شیری یا برخی دلایل دیگر، کودک زودتر دندانهای شیری خود را از دستمی دهد . در این شرایط نظم و ترتیب در رویش دندانهای دائمی بر هم خورده و باعث ایجاد دندان نهفته می شود

6-به دلیل طولانی بودن زمان رویش دندانهای نیش ، امکان نهفتگی در آنها بیشتر است

7-بزرگ بودن دندان نسبت به فک باعث ایجاد دندان نهفته در فک می شود

نحوه تشخیص دندان نهفته توسط دندانپزشک:

هر انسان به طور طبیعی دارای 32 دندان می باشد . با شمارش دندانها می توان به نهفته بودن آنها پی برد . دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی فک می تواند دندان نهفته را تشخیص دهد

درمان دندان نهفته توسط دندانپزشک :

چنانچه نهفتگی دندان مربوط به دندان عقل باشد با مراجعه به دندانپزشک می تواند آنرا به کمک جراحی از فک خارج کرد . اما در برخی شرایط نهفتگی مربوط به دندان نیش می شود . عدم خروج دندان نیش باعث ایجاد نامنظمی در دندانها می شود . در این شرایط دندانپزشک می تواند دندان را جراحی کرده و آن را نگه داشته و به کمک ارتودنسی آن را در جایگاه خود قرار دهد . اما در بعضی مواقع ناچار به کشیدن آن می شود . هرچقدر سن فرد بیشتر باشد جراحی دندان مشکلتر می شود به همین دلیل حتما در سنین کم به دندانپزشک مراجعه نمایید تا با استفاده از رادیوگرافی انرا تشخیص دهند و نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

 

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86/

 

 

عوارض دندان نهفته :

-در صورت وجود دندان نهفته ، استخوان فک دندانهای اطراف آن تحلیل می رود و مقاومت آن کاهش پیدا می کند

-ایجاد بیماریهای لثه

-باعث ایجاد پوسیدگی دندانهای اطراف آن می شود

-در اثر فشاری که تاج دندان نهفته به ریشه ی دندانهای اطراف خود وارد می کند موجب تحلیل ریشه می شود

-ایجاد مشکل در انجام روکش یا بریج برای دندانها

-یکی از مهترین مشکلات دندان نهفته باعث بروز توموریا کیست در استخوان فک می شود

-ایجاد درد در ناحیه ی صورت

-به دلیل کاهش مقاومت فک باعث ایجاد شکستگی در قسمت دندان نهفته می شود

-باعث بروز نامنظمی در دندانها شده

-مانع از پر کردن دندانهای اطراف آن می شود

 



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

همان طور که گفتیم redirect در لغت به معنی راهنمایی دوباره و تغییر مسیر است. هر صفحه وب دارای یک آدرس URL (مخفف Uniform Resource Locator) است. گاهی اوقات شما قصد دارید محتوای وب سایت خود را از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری منتقل کنید. در این زمان به تغییر مسیر یا ریدایرکت نیاز دارید.  مراحل سئوکار شدن فرآیند تغییر مسیر باعث می‌شود، به صورت خودکار، مرورگر از یک URL به URL دیگر منتقل شود. پاسخ دیگر به سوال ریدایرکت چیست، این است که در دنیای سئو، دستور redirect، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب می‌شود.

خوب است بدانید در ریدایرکت نیازی به اشاره به وب سایت اصلی نیست، بلکه redirect می‌تواند به هر URL دیگری اشاره کند.

انواع redirect چیست؟

ریدایرکت‌ها انواع مختلفی دارند. در اینجا ما به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین redirect ها می‌پردازیم.

ریدایرکت 301 یا دائم

ریدایرکت 301 به معنی انتقال دائم یک URL است. این روش، بین 90 تا 99 درصد اعتبار صفحه را منتقل می‌کند. اگر قصد دارید آدرس صفحاتی را برای همیشه تغییر دهید، باید از آموزش redirect 301 استفاده کنید. زمانی که ریدایرکت را برای صفحه‌ای فعال می‌کنید، کاربران و موتورهای جستجو به آدرس جدید منتقل می‌شوند. به این ترتیب، علاوه بر حفظ مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحه، به انتقال اعتبار صفحه نیز کمک می‌کنید.

حتما می‌دانید که موتور جستجوی گوگل برای هر صفحه از سایت شما امتیازی را در نظر می‌گیرد. در صورتی که صفحات خود را بدون ریدایرکت کردن، تغییر آدرس دهید، این امتیاز را برای آن صفحه از بین می‌برید. اما در صورت استفاده از ریدایرکت 301، بخش قابل توجهی از اعتبار صفحه منتقل می‌شود.

ریدایرکت 302 یا موقت

اگر در وب سایت خود صفحاتی دارید که به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند، از ریدایرکت 302 استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌شود کاربران با مراجعه به این صفحه با خطای404 روبرو نشوند و فورا به صفحه مدنظر شما انتقال پیدا کنند. شما با استفاده از ریدایرکت 302 به موتور جستجوی گوگل می‌گویید که قرار است یک انتقال موقت به صفحه جدید اتفاق بیفتد و نیازی به انتقال اعتبار صفحه قدیم به صفحه جدید نیست.

ریدایرکت 307

ریدایرکت 307 در واقع همان ریدایرکت موقت 302 در HTTP نسحه 1/1 است. ریدایرکت 307 کاربرد زیادی ندارد و معمولا موتورهای جستجو آن را مانند ریدایرکت 302 در نظر می‌گیرند. این ریدایرکت زمانی یه کار می‌آید که شما قصد دارید وب سایت خود را به صورت موقت منتقل کرده و سرور شما نیز از HTTP نسخه 1/1 پشتیبانی می‌کند.

بنابراین ریدایرکت 307 تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که:

  • محتوا واقعا به طور موقت منتقل شده باشد.
  • اکنون سرور برای موتورهای جستجو با نسخه 1/1 سازگار شده باشد.

و چون تشخیص اینکه موتورهای جستجو صفحه وب را با چه نسخه‌ای سازگار می‌شناسند، تقریبا غیرممکن است، بنابراین توصیه می‌کنیم برای جابجایی موقت محتوا از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

ریدایرکت Meta Refresh

این ریدایرکت به جای اجرا در سطح سرور، در سطح صفحه انجام می‌شود. Meta Refresh معمولا کند است و در تکنیک‌های سئو پیشنهاد نمی‌شود. این نوع ریدایرکت به شکل صفحه موقت با پیغام «در صورتی که تا چند ثانیه دیگر به صفحه مورد نظر خود منتقل نشدید، اینجا را کلیک کنید.» ظاهر می‌شوند. هر چند که Meta Refresh تا حدودی اعتبار صفحه را انتقال می‌دهد، اما به دلیل عدم انتقال کامل اعتبار و کارایی ضعیف، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

چگونگی محاسبه اسپم اسکور 

همانطور که پیش از این گفتیم 27 فاکتور جهت درصدبندی اسپم اسکور وجود دارد.  کسب درآمدازگوگل ادسنس و با بررسی اینها درصدی را به شما ارائه میدهد که نمره ی اسپم سایت محسوب میشود. این عدد میتواند بین ارقام زیر باشد:

  • بین 1% تا 30% : درصد اسپم اسکور پایین
  • بین 31% تا 60% : درصد اسپم اسکور متوسط
  • بین 61% تا 100% : درصد اسپم اسکور بالا

 

 

اهمیت اسپم اسکور در سئو سایت 

اسپم اسکور در سئو سایت اهمیت بسیاری دارد، زیرا دو احتمال مهم را مورد بررسی قرار میدهد:

 

1. احتمال اسپم بودن ساب دامین های سایت شما 

شما بررسی اسپم اسکور سایت خود میتوانید متوجه شوید چند درصد احتمال دارد که زیردامنه های سایت شما از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و رقم اسپم اسکور را جهت جلوگیری از اسپم و جریمه شدن سایت توسط گوگل، کاهش دهید.

 

2. احتمال اسپم بودن ساب دامین های بک لینک ها 

شاید فکر کنید اگر بک لینکی از سایتی که احتمال اسپم شناخته شدن آن زیاد است دریافت کنید، هیچ مشکلی پیش نمی آید. اما این تصور غلط است! اگر تعداد بک لینک های دریافتی از سایت هایی با اسپم اسکور بالا، زیاد باشد؛ احتمال جریمه شدن سایت شما توسط گوگل نیز زیاد است. همچنین دریافت بک لینک از سوی این گونه سایت ها، هیچ سود و ارزشی به سایت شما اضافه نمیکند.

 

 

آیا امتیاز اسپم اسکور بالا اسپم بودن سایت را تضمین میکند؟ 

لزوما نمیتوان گفت هر سایتی با اسپم اسکور بالا توسط گوگل اسپم شناخته شده است. زیرا ممکن است سایتی با اسپم اسکور 2 ، اسپم باشد ولی سایتی با اسپم اسکور 7 ، اسپم شناخته نشود.

علت این امر آن است که عوامل زیادی در اسپم بودن یک سایت دخیل هستند؛ پس تنها با بدست آوردن اسپم اسکور سایت، نمیتوان تشخیص داد که اسپم هست یا خیر.

تنها میتوانیم بگوییم سایتی با اسپم اسکور بالا احتمال شناسایی آن به عنوان اسپم توسط گوگل، بیشتر است. پس پیش از قضاوت یک سایت به عنوان اسپم و رد کردن بک لینک آن، ابتدا بررسی های لازم را درباره ی آن سایت انجام دهید.

 https://khanomsin.ir/how-to-do-seo/  

 

نتیجه گیری: 

در این مقاله آموختید که اسپم اسکور چیست و بر چه اساس درصدبندی میشود. البته این درصد تضمینی و دقیق نیست؛ زیرا توسط خود گوگل اعلام نشده است. اما استفاده از آن بی فایده و یا دارای ضرر نخواهد بود. شما میتوانید به عنوان یکی از راهکار هایی که جهت شناسایی اسپم بودن سایت های دیگر یا سایت خود استفاده میکنید، از این ابزار نیز بهره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک پایه پیچ دار فلزی می باشد که به خوبی سازگار با بدن انسان است. این جراحی روشی است که با قرار گرفتن درون استخوان فک می توانند جایگزین ریشه دندان از دست رفته باشد. دندانپزشک زن در رشت امروزه ایمپلنت دندان بهترین راه حل ممکن برای حل مشکل بی دندانی می باشد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت دندان یکی از موفق ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. بیش تر افرادی که از این مشکل رنج می برند، می توانند از این روش استفاده کنند. به طور کلی انجام این عمل نیازمند شرایط زیر می باشد:

  1. افرادی که لثه ی سالم دارند.
  2. افرادی که از سلامت عمومی بدن برخوردارند.
  3. افرادی که مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت دارند.
  4. افرادی که تعهد کافی نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان خود دارند.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب نیست؟

در حالی که ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد، اما برخی افراد نمی توانند از این روش بهره ببرند. افرادی که شرایط زیر را دارند، نمی توانند کاندید مناسبی جهت انجام این درمان باشند:

  1. افرادی که دچار دیابت کنترل نشده هستند.
  2. افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار نیستند.
  3. بیمارانی که در حال پرتو درمانی در ناحیه ی صورت و گردن هستند.
  4. بیمارانی که داروهای خاص مصرف می کنند، به طور مثال داروهای استروئیدی، داروهای رقیق کننده ی خون و داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند.
  5. افراد سیگاری، مصرف سیگار بر احتمال موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر منفی خواهد داشت.
  6. افرادی که دندان قروچه دارند. این عمل ممکن است فشار زیادی به ایمپلنت ها وارد کند و در طولانی مدت، با ضربه زدن به ایمپلنت، به آن آسیب برساند.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

در ادامه به بررسی مزایای کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم:

  1. حفظ سلامتی دهان و دندان

    ایمپلنت دندان با پر کردن فضای خالی بین دندان ها از کج شدن ریشه ی دندان های مجاور به سمت جای خالی جلوگیری می کند.
  2. بازگشت اعتماد به نفس از دست رفته بر اثر جای خالی دندان

    ایمپلنت دندان با پر کردن جای خالی دندان ها زیبایی قبلی دندان و لبخند را به شما باز می گرداند و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
  3. بهبود قدرت جویدن و غذا خوردن

    ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی شما عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که غذاهای مورد علاقه ی خود را با اطمینان و بدون درد بخورید.
  4. بهبود گفتار

    استفاده از دندان های مصنوعی یا عدم وجود دندان باعث اختلال در تلفظ کلمات می شود، ولی ایمپلنت های دندانی به شما کمک می کنند تا بدون نگرانی از لغزش دندان ها صحبت کنید.
  5. شباهت زیاد ایمپلنت های دندانی به دندان های طبیعی

    ایمپلنت دندانی ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد، بنابراین زیبایی ظاهری دندان ها از بین نمی رود.
  6. دائمی بودن

    طراحی ایمپلنت ها به گونه است که به طور کامل با استخوان فک جوش می خورند و به همین دلیل می توان گفت این درمان دائمی می باشد.
  7. دوام بالا

    ایمپلنت بسیار با دوام است و با مراقبت های خوب، بسیاری از ایمپلنت ها تا آخر عمر دوام می آورند.

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت

طول عمر ایمپلنت دندان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، از جمله: میزان تلاش شما برای انجام دستورالعمل های مراقبتی بعد از انجام عمل ایمپلنت، رعایت بهداشت دهان و دندان، جنس ایمپلنت، میزان تبحر دندانپزشک در انجام عمل ایمپلنت و همچنین عاداتی مانند دندان قروچه (فشار دادن دندان ها به هم) می توانند نقش مهمی در طول عمر ایمپلنت های دندانی داشته باشند. جنس پایه ی ایمپلنت دندان از فلز تیتانیوم است، فلزی که دچار خوردگی نمی شود و سازگاری بالایی با بدن انسان دارد به همین دلیل ماندگاری دائمی دارد. جنس تاج ایمپلنت نیز از سرامیک بوده و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد و در صورت آسیب دیدن قابل تعویض می باشد.

 

https://drshamsdentist.com/gum-specialist-in-rasht/

 

هزینه ی ایمپلنت دندان

هزینه ی ایمپلنت دندان در مراکز دندانپزشکی مختلف با توجه به شرایط مورد نیاز جهت انجام عمل کاشت ایمپلنت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در قسمت پایین به آن ها اشاره می کنیم:

  1. جنس ایمپلنت دندان و کشور سازنده ی آن
  2. تعداد ایمپلنت های مورد نیاز
  3. میزان تراکم استخوان، در مواردی که میزان تراکم استخوان کم باشد و بیمار نیازمند روش پیوند استخوان باشد، بر هزینه ی انجام ایمپلنت اضافه می شود.
  4. در صورتی که بیمار نیازمند انجام عمل سینوس لیفت، عملی که در صورت نبود استخوان کافی در فک جهت بازسازی استخوان فک انجام می شود، باشد، بر هزینه ی نهایی کاشت لمینت اضافه می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

وقتی چنین اتفاقی بیافتد، یعنی یک محتوا در بیش از یک سایت با URLهای متفاوت ظاهر شود، به آن محتوای Duplicate گفته می‌شود. مشاوره سئو حرفه ای

حقیقت‌هایی دردناک درباره ماهیت واقعی محتوای تکراری

  • محتوای تکراری هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌کند
  • بر خلاف باور عموم، محتوای کپی تنها با ایجاد متن مشابه به وجود نمی‌آید
  • گوگل با دیدن چند محتوای مشابه، یکی را در صفحه نتایج نشان می‌دهد. این یعنی در صورت وجود محتوای تکراری در سایت شما، گوگل آن را ایندکس می‌کند ولی در نتایج یکی را نشان می‌دهد
  • گوگل هیچ جریمه‌ای برای محتوای کپی در نظر نگرفته است
  • مشکلات تکنیکال و فنی موجود در سایت رایج‌ترین دلیل ایجاد Duplicate Content است.
  • 25 تا 30 درصد محتوای اینترنت تکراری است!

نظر متخصصین سئو درباره Duplicate Content و رفتار گوگل نسبت به آن

وقتی صحبت از محتوای تکراری و نحوه رفتار گوگل با آن می‌شود، متخصصان سئو نظرات متنوعی به ما می‌دهند. برای این‌که با طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌های مختلف درباره Duplicate Content آشنا شویم، در این‌جا به بررسی نقطه نظرات کارشناس‌های سئو می‌پردازیم:

  1. «محتوای کپی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. شکل‌های مختلفی از محتوای کپی وجود دارد که شما باید حواستان به آن‌ها باشد چون حتی یک باگ کوچک تکنیکال در سایت شما می‌تواند باعث به وجود آمدن هزاران صفحه Duplicate در سایت شما شود.»
  2. وقتی 3 یا 4 نسخه مشابه از یک صفحه دارید، مثل این است که دارید با 3 یا 4 سایت دیگر برای کسب جایگاه مبارزه می‌کنید. این‌کار ممکن است باعث شود محتوای اصلی شما هم شانس زیادی برای کسب جایگاه نداشته باشد.
  3. اگر یک یا دو صفحه در سایت خود دارید که بخشی از محتوای آن از سایت‌های دیگر گرفته شده است، اصلاً جای نگرانی نیست. مشکل زمانی حاد می‌شود که مشکلات فنی و تکنیکال سایت شما هزاران صفحه کپی تولید می‌کنند و شما روح تان هم خبر ندارد.
  4. اصلاً می‌دانستید که حدود 25 تا 30 درصد محتوای وب، کپی است؟ فقط اگر میزان Duplicate Content سایت شما زیاد است یا شما باید فکری برای آن بکنید یا گوگل خودش دست به کار می‌شود و این مشکل را برای شما حل می‌کند.

 

Duplicate Content چیست و چطور به وجود می‌آید؟

محتوای تکراری معمولاً به دو دلیل به وجود می‌آید:

عامل انسانی: منظور از عامل انسانی همان روشی است که در آن محتوای سایت‌ها به صورت عمدی از یک سایت در سایتی دیگر کپی می‌شوند مثل:

  • سایت‌های دیگری که محتوای شما را کپی می‌کنند
  • کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر
  • لندینگ پیج‌های صفحاتی که در گوگل ادز هستند

 

 

https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/

 

 

عامل غیرانسانی: منظور ما از عامل انسانی، مشکلات و اختلالات فنی موجود در سایت است. این مشکلات فنی به طور کل شامل موارد زیر است:

  • نسخه www سایت با نسخه بدون www / نسخه HTTP با نسخه HTTPS
  • حرف کوچک و بزرگ در URLها
  • صفحات INDEX.html و (Index.php)
  • فیلتر محصولات سایت‌های فروشگاهی
  • محتوایی که در چند دسته‌بندی وجود دارد
  • صفحات مخصوص برای تصاویر
  • صفحات مخصوص کامنت‌ها
  • سایت‌های چند زبانه
  • نتایج جستجو در داخل سایت


:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می‌کند.

در یک لینک فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمی‌شود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی مانده است.  تدریس خصوصی سئو لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از دید گوگل ارزشمندند و می‌توانند بر رتبه وب‌سایت اثر بگذارند و ما در سئو وب‌سایت به آنها نیاز داریم!

از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک فالو و نوفالو در ساختار آن است. زمانی یک لینک نوفالو ایجاد می‌شود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شده باشد. یعنی تنها با افزودن این عبارت به یک لینک فالو می‌توانید آن را به یک لینک نوفالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو می‌تواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر باشد.

‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرات وبلاگ‌ها و بک‌لینک‌های ویکی‌پدیا همگی نوفالو هستند.

طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

 

 

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()