نوشته شده توسط : noor

امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که وبسایت امنیت کامل کاربر را تامین نمی‌کند، به هیچ عنوان رتبه و جایگاه خاصی به سایت اختصاص نمی‌دهد.

خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد. سئوسایت را چگونه انجام دهیم؟

ساختار صحیح URL یا آدرس صفحات در سئو سایت

برخی از افراد براین عقیده هستند که ساختار Url هیج تاثیری در سئوسایت ندارد و به همین دلیل انواع و اقسام کاراکترها (همچون نام دسته‌بندی، روز، ماه و سال انتشار، نام نویسنده، ترکیب کاراکترهای فارسی و انگلیسی و…) را در آدرس صفحات قرار می‌دهند.

طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد.

به دو نکته مهم توجه کنید؛ از ترکیب زبان فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب کنید و نکته دیگر اینکه درصورتی که آدرس صفحات شما از مدت‌ها قبل تعیین شده است، تغییر آدرس ممکن است سبب افت جایگاه شما در صفحه نتایج گردد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید.

چگونه اهداف خود را در سئو تعیین کنیم؟

در هر حوزه و کسب و کاری تعدادی عبارت وجود دارد که برای وبسایت سودآوری دارند. هدف ما نیز باید دقیقا می‌بایست در همین راستا قرار گیرد. با صرف زمان و تفکر صحیح می‌توانید به این عبارات کلیدی دست پیدا کنید.

شما می‌توانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید. در این میان ممکن است با عبارات دیگری نیز مواجه شوید که برای سایت شما، سودآوری به همراه خواهد داشت. همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشته‌اید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد.

یک متخصص سئو به راحتی با اصول جستجو و هدف گذاری آشنا است. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید. کارشناسان و مشاوران سئو دی ام روم، می‌توانند در سریعترین زمان، بهترین و سودآورترین کلمات حوزه شما را برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند.

کیورد ریسرچ (keyword research) در سئو چیست؟

تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد. تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند بر موضوعات محتوایی، لینک‌سازی و استراتژی تاثیرات مستقیمی داشته باشد.

تحقیق کلمه کلیدی معمولا اولین قدم برای سئو و بهینه‌سازی سایت است. به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطب‌نما عمل می‌کند که راه موفقیت سایت را به شما نشان می‌دهد.

تحقیق کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما راحت‌تر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در اصطلاح علم پزشکی ، ساییدن و مالیدن دندان ها به روی یکدیگر که بیشتر هنگام خواب رخ میدهد را دندان قروچه می گویند.اگر شدت این مالیدن ها زیاد باشد می تواند منجر به شکستن و یا لق شدن دندان ها شود. در زیر به معرفی برخی از روش ها برای کاهش ، دندان قروچه می پردازیم. دندانپزشک فوق تخصص رشت

•آگاه و شدن شخص از انجام این عمل در خواب
عمل ساییدن دندان ها معمولا شب ، هنگامی که فرد خواب است به طور غیر ارادی انجام می شود و برخی دلیل انجام این کار را ، اضطراب هایی که در طول روز به فرد وارد می شود می دانند. یکی از اولین گام هایی که برای مقابله با این عمل می توان انجام داد آگاهی فرد ، از انجام این کار است. می توانید از اعضای خانواده درخواست کنید که وضعیت شما را  در هنگام خواب زیر نظر داشته باشند و درهنگام ساییدن دندان ها ، شما را از انجام این کار آگاه کنند و یا می توانید صدای خود را در طول شب ضبط کنید.البته دندانپزشک با معاینه دندان های شما می تواند متوجه ساییده شدن آنها شود.
•اضطراب و نا آرامی های خود را کاهش دهید.
سعی کنید با ورزش کردن ، انجام  روش های تمرکز که باعث به دست آوردن آرامش می شود و حتی رفتن به جلسات مشاوره از روش های پیشنهادی مشاور، برای آرام تر شدن خود کمک بگیرید و زمان خود را با افراد شاد بگذرانید و مصرف  کافئین را به حداقل کاهش دهید.
•استراحت دادن به فک ها
اگر فشار دادن فک ها ی خود را در طول روز هم انجام می دهید بهتر است گاهی زبان خود را بین دندان هایتان قرار دهید تا شاید کمی فک هایتان در آرامش قرار بگیرند .
•کلسیم و منیزیم را به غذاهای خود وارد کنید
اگر کلسیم و منیزیم به اندازه کافی در بدن موجود نباشد مشکلات زیادی را پدید می آورند.
برخی از مشکلاتی که کمبود منیزیم در بدن انسان ایجاد می کند، در زیر به آن اشاره شده است.
1.گرفتگی عضله ها
 انقباض ناگهانی یک یا چند عضله که همراه با درد است و حتی می تواند کارکرد نرمال آنها را دچار اختلال کند. منیزیم ، سیستم های درد را در مغز و سیستم عصبی می بندد.
2.سردرد های مکرر
 تحقیقاتی در سال2012 انجام شد، نشان داد که دلیل ایجاد بسیاری از سردرد ها ، کمبود منیزیم در بدن است و تمام سردرد های میگرنی می توانند با دریافت منیزیم درمان شوند.
3.افسردگی ، بی شوقی ، اندوهگینی
خوردن منیزیم به آرامش و خونسردی کمک می کند و اگر شما بسیار، احساس غمگینی و افسردگی دارید بهتر است از مکمل های منیزیم استفاده کنید.
4.بی حالی و بی رمقی بدون دلیل
اگر مقدار منیزیم در بدن شما حتی به مقدار بسیار ناچیز، کاهش یافته باشد می تواند برایتان بی رمقی و بی حالی را پدید آورد.
5.بالا رفتن فشار خون
چیزی که جالب است این است که مقدار منیزیم موجود در بدن روی فشار خون  نیز موثر است. منیزیم باعث باز شدن رگ ها می شود و همچنین باعث می شود که شما ، خواب  آرام و با کیفیتی را تجربه کنید و همچنین مغز شما را آرام می کند و در راحت خوابیدن افراد پیر تاثیر مثبتی را دارد.
6.مشکلات فراموشی 
کم بودن کلسیم در بدن می تواند در صد ابتلا به بیماری فراموشی ، پارکینسون و ام اس را نیز بالا ببرد.
•تکنیک های آرامش قبل از خواب
قبل از اینکه به خواب روید سعی کنید صورت ، گردن و شانه های خود را ماساژ دهید . می توانید از کمپرس آب گرم و یا از یک حوله گرم شده برای آرام کردن عضلات خود کمک بگیرید و به یک موسیقی آرام گوش دهید و وسیله های استرس زا از جمله کامپیوتر ، موبایل و تلویزیون را ساعتی قبل از خوابیدن خاموش کنید.
اگر همه روش های بالا را انجام دادید ولی باز هم دندان قروچه در شما ادامه پیدا کرد پزشک می تواند به شما داروهای شل کننده عضلات فک و صورت و یا استفاده از گاردهای دهانی برای شب (هنگام خواب ) را پیشنهاد دهد.


:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

یکی از راه های تشخیص اینکه دهانتان بو می دهد یا نه ، این است که دست های خود را به بینی و دهانتان نزدیک کرده و سپس شروع به دمیدن در آنها کنید. با این کار به سادگی می توانید درک کنید که آیا دهانتان بو می دهد یا نه ! انجام لمینت دندان چقدرزمان می برد؟

بوی بد دهان می تواند دلایل بسیاری داشته از جمله :
•برخی از غذا ها مانند پیاز ، سیر و....دهانتان را دچار بوی ناخوشایند می کنند. 
•و یا به دلیل آنکه بعد از صرف غذا مسواک نزده اید دهانتان بو می دهد 
• مصرف سیگار و دیگر دخانیات هم می توانند برای دهان بوی بدی ایجاد کنند.
در زیر به توضیح برخی از آنها می پردازیم.
1.دندان های مصنوعی
دندان های مصنوعی به خودی خود نمی توانند باعث بوی بد دهان شوند. بلکه وقتی در استفاده از آنها اصول بهداشت و مراقبت را رعایت نکیم می تواند به بوی بد دهان منجر شود زیرا با عدم رسیدگی به آن می تواند به سرعت باکتری ، پلاک و... را در خود ذخیره کند . شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد بو برای دندان های مصنوعی خود با دندانپزشک مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از او بگیرید.
2.مصرف دخانیات
سیگار ودیگر دخانیات داری بوی بسیار بدی هستند و آثار نامطلوبی را برای ریه و دیگر اعضای بدن به جا می گذارند و دهان و دندان ها هم از این آسیب ها در امان نیستند و به راحتی می توانند با مصرف سیگار دچار خشکی ، مشکلات سینوسی ، خرابی دندان و... شوند پس بهترین راه برای پایان دادن به این بوی بد ، ترک سیگار است
3.مشکلات معده (ریفلاکس معده)
همه ما گاهی حالت سوزش سر دل یا ترش کردن غذا را تجربه کرده ایم حالتی که محتویات معده ( اسید معده ) به داخل مری بر می گردد.اگر این اتفاق زیاد ( چندین بار در هفته ) برای شما اتفاق می افتد احتمالا شما به بیماری رفلاکس معده مبتلا هستید. این بیماری علاوه بر ایجاد مشکلات اساسی برای فرد ، باعث آسیب به دندانهایش و همچنین بروز بوی بد دهان می شود ، پس بهتر است بعد از دیدن علائم این بیماری هر چه زودتر به متخصص گوارش مراجعه کنید.
4.مشکلات مربوط به مخاط بینی و لوزه ها (سینوسی )
سیسنوس ها در واقع کیسه هایی کوچک پر از هوا هستند که در بینی ، گونه و پیشانی جای دارند. این کیسه های هوا (سینوس ها ) دارای یک پوشش محافظتی به نام مخاط دراطراف خود هستند و در افراد سالم ، ترشحات موجود در مخاط ها در وقت نیاز به راحتی از دهان و بینی خارج می شود ولی در افرادی که به مشکلات سیسنوسی مبتلا هستند  با ورم سینوس ها راه و مسیر خارج شدن ترشحات در آن ها بسته می شود و می توانند به راحتی دچار آلودگی و عفونت شوند. این ترشحات آلوده (در فردی که به بیماری سینوزیت مبتلا است ) می تواند به دهانش وارد شود و بوی بد دهان را باعث شود پس بهترین راه مراجعه به پزشک و گرفتن مشورت از اوست.
5.خرابی های دندان
خرابی دندان ها ، بیماری های لثه و یا هر مشکل دندانی دیگر، می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. خیلی از افراد تا زمانی که برای حل مشکل بوی دهانشان به پزشک مراجعه نکرده اند نمی توانند از به بیماری لثه خود مطلع نیستند ، پس توصیه ما به شما ، این است که سالی چند بار برای معاینه و بررسی دهان و دندان های خود به متخصصین دهان و دندان مراجعه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ابزار سئو، بهینه سازی سایت‌ها را راحت و سریع‌تر می‌کند

بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایت‌ها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست، همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر نوع نیاز مشتری به وجود آورد.

از این رو می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روش‌های آنالیز سئو سایت است.  یادگیری سئو سایت ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

ما در هنگام استفاده از ابزار‌های سئو باید بدانیم که این موارد چگونه به سئو کاران کمک می‌کند. در ادامه دلیل استفاده از ابزار سئو را بیان خواهیم کرد.

ابزار سئو را برای آنالیز و بررسی موارد زیر استفاده کنید

  1. این که بدانیم کاربران چگونه و چه کلماتی را سرچ می‌کنند به ما برای درست کردن یک نقشه راه درست و حساب شده کمک می‌کند. به کمک ابزار‌های آنالتیک می‌توان به این مهم رسید.
  2. در آموزش سئو محتوا به اهمیت کلمات کلیدی پی برده‌اید. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارند که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان بهترین کلمات کلیدی را پیدا و از آن‌ها استفاده کرد.
  3. برای آن که بر روی یک کلمه کلیدی کار کنید تا رتبه آن‌ را در گوگل ارتقا دهید، نیاز است تا از میزان رقابت کلمات کلیدی آگاه شوید. با استفاده از ابزار‌هایی که چنین کاری را برای شما انجام می‌دهند، می‌توانید بهتر و باکیفیت‌تر بر روی کلمات کار کنید.
  4. بک لینک همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید برای سئو خارجی انجام دهیم. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید بفهمید سایت‌ها از چه سایت‌هایی بک لینگ گرفته‌‌اند.
  5. سرعت سایت برای آن که کاربران تجربه خوبی از حضور در سایتان داشته باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از ابزار‌های سئو هستند که شما را کمک می‌کنند تا بتوانید تست سرعت سایت خود را انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته شده موارد دیگری نیز هستند که می‌توانند شما را در سئو بهتر و راحت‌تر سایت‌ها کمک کنند که به مرور زمان آن‌ها را می‌توانید در سایر آموزش‌های SEOEDU مشاهده کنید.

آشنایی با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار سئو

ابزار سرچ کنسول (Google Search Console): شاید بتوان گفت که سرچ کنسول مهم‌ترین ابزاری است که یک سئو کار با بهره گیری از آن می‌تواند سایت‌ها را بهتر آنالیز کند. از این رو می‌توان آن را از نام شب برای سئوکاران مهم‌تر دانست. از جمله مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توان به واسطه‌ی Google Search Console انجام داد را در زیر مشاهده می‌کنید.

  1. آگاهی یافتن از رتبه فعلی سایت
  2. آمار‌های دقیق و کاربردی از شرایط سایت
  3. نشان دادن کلماتی که کاربران با سرچ آن‌ها وارد سایتتان شده‌اند.
  4. و….

ابزار یاست سئو(Yoast Plugin):

یکی دیگر از ابزار‌های مهمی که باید سئوکاران قبل از انتشار مطالب بر روی سایت از آن استفاده کنند. ابزار یاست سئو است. این ابزار یکی از کلیدی‌ترین مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت رایگان آن را مورد استفاده قرار دهید. این ابزار کمک می‌کند تا محتوا خوانایی بیشتری داشته باشد و از طرفی کمک می‌کند تا چگالی کلمه کلیدی به اندازه مناسب باشد.

گوگل آنالیتیکس(Google Analytics):

از دیگر ابزار‌هایی که از طرف گوگل برای سئو بهتر سایت‌ها ارائه شده است، می‌توان ابزار گوگل آنالیتیکس را نام برد. به طور کلی با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد کاربران سایت خود داشته باشید. با استفاده از Google Analytics می‌توانید به اطلاعاتی دسترسی داشته باشید، که روند کاری شما را برای ادامه مسیر پیشرفت سایتتان هموار می‌کند؛ اطلاعاتی نظیر زمان ماندگاری مخاطبان در سایت، ساعت بازدید سایت از طرف کاربران، مطالبی که برای کاربران بیشتر جذاب بوده و… .

ابزار سئو Ahrefs:

این ابزار کارکردی راحت دارد و می‌توانید به سادگی از آن بهره بگیرید. اما این ابزار با وجود سادگی، تاثیرات مختلفی می‌تواند از خود برجای بگذارد. حال در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن را بیان خواهیم کرد.

  1. به وسیله این ابزار می‌توان تعداد بک لینک‌های یک سایت را بررسی کرد.
  2. اگر در گذر زمان بک لینک‌ها دچار تغییر شده باشند با استفاده از Ahrefs می‌توانید متوجه این موضوع شوید.
  3. با استفاده از این ابزار می‌توان رتبه و ارزش‌ بک لینک‌های ایجاد شده را متوجه شد.

از این رو با استفاده از Ahrefs می‌توانید به راحتی بک لینک‌های مرده را پیدا کرده و آن‌ها را با بک لینک‌های مفید و ارزشمند عوض کنیم.

افزایش سرعت ایندکس سایت

همانطور که در بحث آموزش سئو در دوره سئومستر این موضوع را بیان کردم اما با توجه به نیاز و همینطور درخواست خیلی از دوستان تصمیم گرفتم تا این روش ایندکس سریع را به شما معرفی کنم تا بتوانید صفحات سایت خودتان را سریع تر ایندکس نمایید. شما میتوانید همین الان فایل را دانلود و این روش را اجرا کنید. البته توجه داشته باشید گاهی اوقات و در برخی موارد شاهد این بودیم که بحث ایندکس صورت نگرفته و موضوع ایندکس به عوامل داخلی سایت مربوط می شده است.

دانلود لیست لینک های مخرب به منظور جلوگیری از اتک های رقبا

همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو موضوع ایجاد لینک های منفی برای وبسایت شما می باشد. همانطور که در جریان هستید وبسایت ما نیز مستثنی نبوده و رقبای عزیز زحمت کشیده و برای ما لینک های مخرب ایجاد کرده اند.

اما با توجه به اینکه ما به دنبال رقابت سالم و درست هستیم، قصد داریم تا این لیست بک لینک های اسپم و منفی را در اختیار شما قرارداده تا با دیس اوو کردن آن ها با استفاده از ابزار گوگل از بروز چنین اتفاقای جلوگیری نماییم و از حمله شدن به وبسایت شما حداقل در این وبسایت ها جلوگیری نماییم.

همین لیست را دانلود و در ابزار دیس اوو گوگل قرار دهید و دیگر خیالتان از بابت این لینک ها راحت باشد. در لیست زیر 800 بک لینک مضر وجود دارد که از هر کدام این ها چیزی حدود 1K بک لینک برای وبسایت seoedu زده شده بود. ما بک لینک ها را استخراج و دامین ها را برای شما آماده کردیم تا با بستن اثر دامین این سایت ها، از تاثیر لینک های منفی بر روی سایت خود در حملات آتی جلو گیری نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در حالیکه می دانیم ژنتیک و انتقال بیماری ها از طریق ارثی اثبات شده است ، اما آن چیزی که هنوز هم برای همه آشکار است ، رعایت بهداشت ، مخصوصا بهداشت دهان و دندان ها در افراد بسیار مهم می باشد که می تواند رشد باکتری ها را کند کرده و به حفظ سلامتی دهان و دندان های افراد بسیار کمک کند. فرق بلیچینگ با ایمپلنت دندان

طبق تحقیقات اخیر در ایالات متحده آمریکا بالای 50 درصد بزرگسالان دچار بیماری لثه هستند ، زیرا کسانی که درحوزه اطلاع رسانی دهان و دندان و بهداشت دهان فعالیت دارند ، در انتقال پیام خود به عموم مردم در مورد اهمیت مراقبت های بهداشت دهان و دندان موفق نبوده اند و مردم هم اهمیت چندانی به این موضوع نمی دهند.

 در حالی که در بعضی جوامع فقیر، کمبود آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم ، سبب بروز این مشکلات و بیماری ها می باشد اما برعکس ، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها در معرض تبلیغات بسیاری هستند که در آنها به تبلیغ انواع و اقسام محصولات مراقبت های دهان و دندان  می پردازد.

اکثر بیماران تمایل ندارند وقت خود را صرف یادگیری نحوه درست بهداشت دندان هایشان کنند اما آنها همواره در مورد بیماری لثه هایشان شکایت می کنند و اینکه چرا لثه هایشان دچارخونریزی می شوند.  پزشکان همواره توضیح می دهند که بیماری های لثه ، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

وقتی بیماران از نخ دندان و مسواک استفاده می کنند ، نباید لثه هایشان خونریزی داشته باشند.هرمنطقه از دهان که خونریزی داشته باشد ، بیمار می بایست هرچه سریع تربه پزشک متخصص مراجعه کند. بیماران باید بدانند که سلامت دهان به طورمستقیم به سلامت کل بدن آنها بستگی دارد. البته ، پزشک باید هر گونه بیماری در ازتباط با ژنتیک و وراثت که ممکن است در بیمار ایجاد شود را نیز بررسی کند و به بیمار اطلاع دهد. 

 در پروسه درمان بیماری های دهان و درمان ، رسیدن به سلامت دندان ها ، تنها زمانی ممکن است که یک تلاش تیمی صورت گیرد. یعنی هر چقدرهم تیم دندانپزشکی حرفه ای و با تجربه باشد ،  اما اگر بیمار در خانه نسبت به مراقبت دهان و دندان های خود تلاش نکند بازهم خطر ابتلا به بیماری های دهان و دندان و ... در او وجود خواهد داشت.

در گذشته ، دندانپزشکان از ( آمالگام ) برای ترمیم دندان های بیماران مبتلا به پوسیدگی دندان استفاده می کردند . درحالی که پر کردن دندان با آمالگام با دوام و طولانی مدت است ، اما تنها انتخاب برای درمان پر کردن حفره دندان ها نیست. زیرا علاوه بر تشکیل یک سیاهی روی دندان ها ، برخی از بیماران هم در مورد جیوه ای که در دهان با آمالگام استفاده می شود وجود دارد. 

زیرا جیوه یک فلز سنگین است که به پر کننده های آمالگام اضافه می شود و نسبت به نقره ، قلع ، مس و دیگر فلزات ، قوی تر و قابل انعطاف تر باشد.اگرچه تنها مقداربسیار ناچیزی و آن هم به ندرت از جیوه ممکن است در بدن نفوذ کند به همین دلیل تقریبا هیچ کس مخالف این نیست که جایگزین بهتری به جای آمالگام استفاده شود.

پرکننده های رنگی دندان ، به عنوان پرکننده های کامپوزیت شناخته می شوند ، آنها از رزین کامپوزیت ساخته شده اند که می توان آنها را با رنگ طبیعی مینای دندان فرد مطابقت داد . رنگ طبیعی پرکننده های کامپوزیت در مقایسه با پر کرننده های آمالگام که به رنگ " خاکستری تیره " است بسیار طبیعی می باشد و نتیجه کار برای بیماران رضایت بخش خواهد بود. برای بسیاری از بیماران ، رنگ تیره پرکننده آمالگام ، مانع ازانجام لبخندی همراه با اعتماد به نفس است.

• مزایای دیگر رنگ های پرکننده دندان

علاوه برزیبایی ای که پرکننده های کامپوزیت برای دندان های فرد دارند ، پر کننده آمالگام ساختار کلی دندان فرد را تضعیف می کند. زیرا آمالگام ها به تغییرات دما واکنش نشان می دهند و باعث جذب باکتری می شود وپس درهمه موارد نمی توان ازآمالگام ها برای ترمیم دندان کمک گرفت مثلا نقاطی از دندان ها که درهنگام لبخند زدن مشخص است اگر برای پر کردن آنها از آمالگام ها استفاده شود ، باعث عدم زیبایی و کاهش اعتماد به نفس در بیمار می شود و همچنین این کامپوزیت ها نسبت به دمای گرم و سرد کمتر حساس هستند.

• پیشگیری از حفره دهان

علاوه بر داشتن رنگ مناسب کامپوزیت ها که برای پر کردن حفره های دندان های آسیب دیده و معمولا در دید رس از آنها بهره می برند ، از آنها می توان برای پیشگری از بروز آسیب و جلوگیری از ایجاد حفره در دندان بیمار نیز کمک گرفت . قبل از هر مراجعه به دندانپزشک حتما دندان های خود را کاملا تمیز کنید . 



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

همواره تصور می شود دندان ها از استخوان ساخته شده اند ، اما آنها در واقع از بافت هایی ساخته شده اند که این بافت ها دارای سختی های متفاوتی هستند. دندان های ما ، علاوه بر آنکه در خوردن و جویدن غذا به ما یاری می رسانند ، برای بیان درست کلمات نیز بسیار ضروری هستند . دلیل لق شدن روکش ایمپلنت

برای آنکه بتوانیم همواره دندان های سالمی داشته باشیم می بایست به طور روزانه نسبت به بهداشت و پاکیزگی آنها بکوشیم. علاوه بر آن ، دندان ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند .قسمتی از انها را می توان به راحتی مشاهده کرد و بخشی از آنها از دیدرس مخفی هستند ، قسمتی از دندان که قابل مشاهده است را تاج دندان گویند . روی تاج دندان را محافظی به نام مینا پوشانده است.

مینای دندان ، جنسی سخت و درخشان دارد. قسمت زیر مینای دندان عاج نام دارد که شبیه به استخوان است و بیشترین قسمت دندان ، عاج می باشد. عاج دندان از عصب درون دندان ها ، محافظت می کند و آخرین قسمت دندان ، ریشه است که محل قرارگیری آن درون لثه می باشد و قسمتی که دندان را محکم به استخوان متصل می کند ، ساروج نامیده می شود .

• دندان در نوزادان به چه صورت است ؟

قبل از به دنیا آمدن کودک ، دندان های او به طور پنهان در زیر لثه هایش قرار گرفته اند و آنها را نمی توان دید. وقتی کودک به سن 6 ماهگی می رسد ، کم کم دندان هایش  و به مرور شروع به خارج شدن از زیر لثه اش می کنند.این روند رویش معمولا تا سن 3 سالگی کودک ادامه می ابد . به این دندان ها که درکودکان تا سن حدود 3 سالگی رشد می کند ، دندان های شیری می گویند. دندان های شیری کودک از سن 6 سالکی به بالا شروع به افتادن می کنند تا کودک بتواند دندان های اصلی و دائمی خود را جایگزین آنها کند. معمولا دندان های شیری  20 عدد می باشد.

اما دندان های دائمی انسان 32 عدد است که آخرین آنها معمولا در سن 20 سالگی در می آیند که به آنها دندان های عقل می گویند.

• انواع دندان ها 

1. دندان های پیش ، دندان هایی هستند که در قسمت وسط و جلوی دهان واقع شده اند و آنها را می توان راحت مشاهده کرد.هر فرد به طور طبیعی دارای 8 دندان پیش است که 4 تای آنها در فک بالا و 4 تای آنها در فک پایین قرار دارند و موارد استفاده از این دندان : بریدن و خرد کردن انواع غذا هاست.

2. دندان های نیش ، هر انسانی 4 عدد دندان نیش در دهان خود دارد که 2 عدد در فک بالا و 2 عدد در فک پایین او تعبیه شده است. این دندان ها دارای نوک تیز هستند و می توانند به راحتی غذاها را پاره و سوراخ کنند.

3. دندان های آسیای کوچک در دهان افراد 8 عدد است ، که دو تا ، دوتا در کنار دندان های نیش قرار دارند.

4. دندان های  آسیای بزرگ به تعداد 12 عدد می باشد. که در قسمت انتهایی فک های بالا و پایین قرار دارند. که آنها را با نام های آسیای اول ، آسیای دوم وآسیای سوم نیز می شناسند. به دندان های آسیای سوم ، دندان های عقل نیز می گویند . این دندان ها در سنی حدود 16 الی 20 سال می رویند. معمولا پزشکان معتقدند که دندان های عقل تاثیرخاصی در جویدن  ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
  1. فیچر اسنیپت‌ها، نرخ کلیک را از رتبه یک می‌دزدند!

سایت Ahrefs با مطالعه درباره تاثیر فیچر اسنیپت‌ها در نرخ کلیک، فهمید که با وجود یک فیچر اسنیپت در صفحه نتایج، نرخ کلیک بر روی رتبه یک نصف می‌شود!

(البته یادتان باشد که رتبه شما در نتایج جستجو می‌تواند 2 یا 3 باشد ولی هنوز هم شانس دیده شدن در نتایج جستجو را دارید.) بهترین صفحات تماس باما

  1. با قرار گرفتن در اسنیپت‌های اختصاصی گوگل، به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شوید.

شاید سخت‌ترین و زمان‌بر ترین موضوع در سئو، کسب اعتبار و اعتماد گوگل و کاربران باشد. خوبی قرار گرفتن در فیچر اسنیپت این است که کاربران با دیدن سایت شما در این بخش، احساس اطمینان کاملی می‌کنند و از این نظر حضور در این بخش می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

چه روش‌هایی برای بهینه سازی Featured Snippet وجود دارد؟

شاید با خودتان بگویید وقتی Featured Snippet در زبان فارسی فعال نشده اصلاً چرا باید به فکر بهینه‌سازی آن باشیم؟

سوالی خوبی است و جواب آن هم خیلی ساده است.

اگر شما صلاحیت حضور در فیچر اسنیپت را داشته باشید، مطمئن باشید که گوگل به نحو دیگری به سئو سایت شما کمک می‌کند. مثلاً راحت‌تر می‌توانید در ریچ اسنیپت‌ها (که به تازگی برخی از آن‌ها در فارسی هم فعال شده) قرار بگیرید.

حالا که این سوال را کنار گذاشتیم، به بحث جذاب و مهم بهینه سازی می‌رسیم.

  • تحقیق کلمات کلیدی خود را بر پایه پیدا کردن عبارات طولانی سوال محور بگذارید

همان‌طور که در بخش سئو کلاه سفید، اعلام کردیم داشتن رویکردی اصول در تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند سنگ بنای سئو سایت شما را به خوبی بچیند. ولی یادتان باشد که منظور ما از مضمون «کلمه» تنها عبارت تک کلمه‌ای نیستند. اگر می‌خواهید به مغز متفکر کاربران نفوذ کنید، باید «تحقیق عبارات طولانی کلیدی» را معیار قرار دهید.

این‌طوری به جای این‌که وقت خود را سر رتبه گرفتن در کلمات پر رقابت و تک کلمه‌ای بگذارید (که معمولاً وقت و هزینه زیادی می‌برد!)، مستقیم نیاز‌های کاربران را رفع می‌کنید.

  • به بخش People Also Ask توجه بیشتری داشته باشید

یکی از میان‌برهای ساده برای پیدا کردن سوالات جستجو کنندگان، استفاده از بخش People Also Ask است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به فارسی درباره موضوعی بنویسید. ابتدا آن را به انگلیسی سرچ کنید و به بخش سوالات کاربران بروید. به این شکل می‌توانید از این قابلیت گوگل در زبان انگلیسی کمک بگیرید و آن را در زبان فارسی پیاده کنید.

  • اگر در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، شانس شما در فیچر و ریچ اسنیپت بیشتر است

یکی از پیش نیازهای این‌که جزئی از اسنیپت‌های ارزشمند گوگل باشید این است که در عبارت‌های زیادی در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

  • مقالات خود را بر مبنای هرم محتوایی بنویسید

هرم محتوایی برعکس (Inverted Pyramid) مفهومی است که از صنعت روزنامه‌نگاری گرفته شده است. این هرم مشخص می‌کند که چه‌طور باید اطلاعات مورد نیاز کاربر را تقسیم بندی کنیم تا بهترین تجربه را برای آن‌ها رقم بزنیم. این هرم می‌تواند در هنگام تولید محتوا می‌تواند کمک زیادی به ساخت بیلبورد محتوایی کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ساختمان دندان :

بخش اصلی دندان که عاج نامیده می شود .   علت زرد شدن دندان پس از جرمگیری عاج خود تشکیل شده از اعصاب و مویرگها که در دندانپزشکی به کل این اجزا پالپ گفته می شود . در برخی مواقع به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان این بخش از دندان عفونی شده و امکان دارد که این عفونت شیوع پیدا کرده و استخوانهای اطراف ریشه را نیز درگیر کند . در این حالت دندانپزشک وظیفه دارد تمامی عفونت را از دندان خارج کند و قسمت خالی شده را ازمواد مخصوص پر کند.

روت کانال تراپی یا درمان ریشه : 

با استفاده از این روش می توان قسمت عفونی شده را ترمیم کرد تا از کشیده شدن دندان جلوگیری شود . در این روش اعصاب و مغز دندان که دچار عفونت شده را خارج و محل را با مواد مخصوص پر می کنند تا از بروز مجدد عفونت جلوگیری شود .

پیامدهای پوسیدگی دندان :

1-در هنگام خوردن مواد غذایی سرد و گرم دندانها حساس شده و واکنش نشان می دهند

2-در اثر عفونت استخوانهایی که در اطراف ریشه قرار گرفته اند تحلیل می روند

3-در اثر عفونت زیاد بدن واکنش نشان داده و امکان دارد صورت یا گردن دچار ورم شود

4-رنگ دندانها تغییر می کند

5-فرد به علت درد شدید قادر به غذا خوردن نمی باشد

6-ریشه دندان آبسه می کند

مراحل درمان روت کانال تراپی :

الف ) ابتدا دندانپزشک با استفاده از بی حسی نقطه ی مورد نظر را بی حس کرده و سپس بر روی دندان سوراخی ایجاد می کند تا از آن طریق به پالپ که دارای عفونت می باشد برسد

ب ) سپس قسمت مربوطه را از عفونت پاک کرده

ج ) پر کردن فضا با مواد مخصوص دندانپزشکی

انجام عمل روت کانال ترابی نهایت در سه جلسه به پایان می رسد . دندانپزشکان پیشنهاد می کنند به مدت 48 ساعت از خوردن مواد غذایی سخت خودداری کنید .

بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند بعد از انجام عمل روت کانال تراپی و خارج کردن پالپ از دهان آن دندان دیگر زنده نیست اما این فکر اشتباه می باشد زیرا همچنان در اطراف دندان بافت ، اعصاب و عروق وجود دارد که باعث می شود قسمت بیرونی ریشه به استخوان فک متصل شود . دندان ترمیم شده ماننده سایر دندانها می باشد و در صورت مراقبت درست ماننده سایر دندانها باقی می ماند .

آیا کشیدن دندان از روت کانال تراپی بهتر است ؟

جواب این سوال منفی می باشد زیرا روت کانال ترابی هزینه ی کمتری نسبت به کشیدن و جایگزین کردن دندان مصنوعی و ایمپلت دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

یکی از قسمتهای مهم دندان پالپ می باشد که وظیفه ی رساندن مواد حیاتی و اکسیژن را به دندان دارد . 

در برخی مواقع پالپ دچار عفونت می شود که برای درمان آن از روشی بنام پالپوتومی استفاده می شود .از این روش که دندانپزشکان برای درمان دندانهای شیری کودکان استفاده می کنند .

نشانه های پالپ و عفونت دندان :

1-داشتن درد در طول 24 ساعت شبانه روز

2-بالا رفتن حساسیت دندانها در برخورد با سرما و گرما

3-شل شدن دندان آسیب دیده

4-ملتهب بودن اطراف دندان

نحوه ی انجام پالپوتومی :

برای انجام این کار ابتدا دندانپزشک  متخصص جراحی لثه رشت دندان را رادیوگرافی کرده تا میزان آسیب را بررسی کند سپس دندان را بی حس کرده و به کمک رابر بند دندان آسیب دیده را جدا کرده و با استفاده از ابزار مخصوص دندانپزشکی آلودگی ها را ازدندان خارج کرده و قسمت خالی شده ی دندان را با مواد مخصوص پر می کند و در نهایت با یک تاج فلزی سطح دندان را می پوشاند . جنس این فلز از فولاد ضد زنگ می باشد . بعد از اتمام کار دندانپزشک از بیمار می خواهد تا شش ماه بعد مجددا مراجعه کرده و دندان را معاینه کند تا دچار عفونت مجدد نشده باشد .

انجام روش پالپوتومی چه مزایایی دارد :

1-دندانپزشک به کمک این روش با خارج کردن بخش آسیب دیده به حفظ دندان شیری کمک می کند و باعث می شود دندان زنده بماند

2-با استفاده از این روش دندان در دهان باقی می ماند تا دندان دائمی جایگزین آن شود

 

https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

معایب استفاده از پالپوتومی :

1-در پالپوتومی به علت استفاده کردن از فلز به عنوان تاج دندان  در دهان کودک شکل ظاهری خوبی ندارد

2- در بعضی اوقات نیز امکان عفونت مجدد وجود دارد که باعث می شود این روش دیگر کاربردی نداشته باشد و در نهایت دندان کشیده می شود

نکته : در صورت عدم استفاده از این درمان عفونت پیشرفت کرده و امکان دارد بیمار مجبور شود دندان خود را بکشد . در برخی مواقع نیز عفونت  به دندانهای دائمی که در زیر دندانهای شیری قرار گرفته اند آسیب وارد می کند .



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

احتمالا پیش‌تر با انواع نقد برخورد داشته‌اید. حتی ممکن است خودتان قبلا نقد یا پیشنهادی را نوشته باشید. اما در سئوی محلی چه نوع نقدی مهم است؟

مشخصا، کسب و کارهایی که قصد دارند در جستجوهای محلی رتبه کسب کنند، باید روی نقدهای آنلاین درباره کسب و کارهای محلی تمرکز کنند. دقت داشته باشید که این نقدها با نظرات و نقدهای موجود در سایت‌هایی مانند دیجیکالا تفاوت دارند.  چگونه سئو را شروع کنیم؟ در سئوی محلی، تمرکز ما روی نقدهایی است که محتوای آن‌ها درباره محصولات و خدماتی است که کسب و کارهای محلی ارائه می‌دهند. مانند رستوران‌ها، لوله‌کشی‌ها، نجاری‌ها، دفاتر حقوقی و غیره. یکی از نظرات، نظرات نوشته شده در نقشه گوگل است.

چرا کسب و کارهای محلی به نقدهای آنلاین نیاز دارند؟

بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند. چرا که می‌ترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان می‌تواند باعث کسب رتبه‌های بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد.

البته که بهتر است قبل از اینکه اقداماتی برای دریافت نقد از سوی کاربرانتان انجام دهید، مطمئن شوید محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. هرچند که بهترین کسب و کارها هم ممکن است چند نقد منفی معدود دریافت کنند. اما واقعیت این است که اگر محصول یا خدمات شما کیفیت پایینی دارد، بهتر است خیلی به فکر نقد و نظرات کاربران نباشید.

در سئوی محلی، نقدهای آنلاین سه کار انجام می‌دهند:

  • کسب رتبه‌های بهتر در جستجوهای محلی
  • تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار، با جلب اعتماد آن‌ها
  • نشان دادن اهمیتی که برای مشتریانتان قائلید (با پاسخ دادن به نظرات و نقدهایشان)

بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است.

نقدهای آنلاین جای معرفی‌ها و پیشنهادهای سابق را که افراد به یکدیگر می‌کردند گرفته‌اند. امروزه کاربران انتظار دارند که یک کسب و کار تعداد قابل قبولی از نقد و بررسی‌های آنلاین داشته باشد تا بتوانند به آن‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنند.

زمانی بود که داشتن چند ستاره در نقدهای گوگل کافی بود تا نظر کاربران را به خود جلب کنید. اما امروز باید تلاش بیشتری بکنید و فاکتورهای بیشتری را در نظر بگیرید:

  1. کلمات کلیدی: مطالعات نشان می‌دهند که در صورت استفاده کاربران از کلمات کلیدی مناسب در نقدهایی که برای یک کسب و کار می‌نویسند، گوگل بسیار بهتر می‌تواند آن کسب و کار را به یک حوزه کاری مشخص مرتبط کند. بنابراین بسیار مهم است که افرادی که برایتان نقد و بررسی می‌نویسند از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنند.
  2. تازگی: بیشتر کاربران توجه چندانی به نقدهایی که بیش از 6 ماه پیش نوشته شده‌اند ندارند. پس بهتر است به طور مستمر توسط کاربرانتان نقد و بررسی نوشته شود.
  3. امتیاز ستاره‌ای: تنها 53 درصد از کاربران به کسب و کارهایی با امتیاز کمتر از 4 ستاره اعتماد می‌کنند.
  4. پاسخگویی: بیشتر کاربران تمایل دارند در صورتی که نقدی می‌نویسند و یا سوالی می‌پرسند، پاسخشان را از طرف آن کسب و کار دریافت کنند. حتی کاربرانی که خودشان نقدی نمی‌نویسند، با مطالعه نقدهای یک کسب و کار ترجیح می‌دهند ببینند که به نقدها پاسخ مناسب داده شده است.

طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار می‌رود.

چطور می‌توان نقدهای بیشتری دریافت کرد؟

حالا که به اهمیت داشتن نقد و بررسی‌های آنلاین برای یک کسب و کار پی بردیم، باید دید چگونه می‌توان کاربران و مشتریان را به نوشتن نقد تشویق کرد.

راه‌هایی برای این کار وجود دارد که وجه مشترک بین تمامشان این است که باید از مشتریانتان درخواست کنید به شما امتیاز داده و برایتان نظر یا نقدی بنویسند. راه‌هایی همچون درخواست مستقیم در هنگام فروش، فرستادن ایمیل(در صورتی که به ایمیل مشتریانتات دسترسی داشته باشید)، ارسال پیامک، و یا حتی قرار دادن یک لینک یا QR Code روی کارت ویزیت یا بسته بندی محصولاتتان که به صفحه‌ای هدایتشان کند که برایتان نقد بنویسند. مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 76 درصد کاربران، تنها در صورتی اقدام به نوشتن نقد برای یک کسب و کار می‌کنند که از آن‌ها خواسته شود این کار را بکنند.

در عین حال باید دقت کنید که برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید درخواستتان را محترمانه، حساب شده و کوتاه مطرح کنید. همچنین می‌توانید با ارائه گزینه‌های مختلف برای نوشتن نقد، پروفایل متنوع‌تر و گسترده‌تری از نقد و بررسی‌ها برای خود ایجاد کنید.

برخی از مهمترین سایت‌هایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینه‌هایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند.

  • Trustpilot
  • Foursqaure
  • TripAdvisor (مخصوص حوزه گردشگری)


:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در این بخش در مورد نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی خواهیم پرداخت. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخش‌های سئو نظیر سئو محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. این بدین معنی نیست که تحقیق کلمات کلیدی در جستجوهای محلی اهمیت ندارد.کلمات کلیدی در جستجوی محلی اهمیت بسیاری دارند و همه آنچه شما نیاز دارید یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی است که افراد برای پیدا کردن کسب و کار محلی شما استفاده می‌کنند. مراحل سئوکارشدن

تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید.

دلایل زیادی را می‌توان برای تاکید روی اهمیت تحقیق کلمات کلیدی نام برد:

  1. ایجاد صفحات فرودی که تمرکزشان روی کلمات و عبارات پر جستجو است
  2. به دست آوردن شناخت کافی از رفتار کاربران در هنگام جستجو و به طور کلی شناخت مناسب از مخاطبان هدف
  3. یافتن بازارهای مرتبط و گسترش بازار فعلی و ایجاد استراتژی مناسب برای فروش محصولات و خدمات
  4. کشف راه‌های بیشتر برای جذب مشتریان هدف (از طریق پاسخ دادن به نیازهای آن‌ها)

شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو می‌شوند تا بتوانید زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. برای مثال تصور کنید که یک رستوران گیاهی دارید و می‌خواهید پیتزای گیاهی بفروشید. اما شاید مشتریان بالقوه شما لزوما «پیتزای گیاهی» را جستجو نکنند. بلکه عباراتی چون «پیتزای وجترین» یا «بهترین پیتزای بدون گوشت» یا «رستوران گیاهی» را جستجو کنند. پس لازم است که پرجستجوترین کلمات را در زمینه کاری خود شناسایی کرده و خود را با آن‌ها وفق دهید.

در این بخش شما را با بهترین تکنیک‌ها و ترفندها برای اجرای هرچه بهتر تحقیق کلمات کلیدی محلی و یافتن کلیدواژه‌های مناسب آشنا خواهیم کرد.

شناسایی عبارات کلیدی پایه

اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد.

  • پیتزا تهران
  • پیتزای بیرون بر در تهران
  • قیمت پیتزا تهران
  • خرید پیتزا تهران
  • بهترین پیتزا در تهران
  • رستوران گیاهی
  • رستوران گیاهی در تهران

بهتر است اسم جمع کلمات کلیدی که به نظرتان مهم است را هم بررسی کنید. مثل «رستوران های گیاهی تهران»

برای ساخت لیستی از کلمات کلیدی پایه، می‌توانید گوگل را باز کرده و عبارتی را که فکر می‌کنید مشتری شما جستجو می‌کند وارد کنید. اینجا می‌توانید با بررسی کلمات و عباراتی که رقیبانتان در عنوان‌های نتایج جستجو قرار داده‌اند، به نتایج مفیدی برسید.

با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند. چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید.

گسترش دایره کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مرتبط

قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آن‌ها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته می‌شود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شده‌اند می‌توانند تا 19 درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند.

با این کار می‌توانید استراتژی تولید محتوای خود بر اساس کلمات کلیدی را متنوع‌تر و گسترده‌تر کنید و از فرصت‌های موجود در کلمات کلیدی‌ای که رقابت کمتری در آن‌ها وجود دارد استفاده کنید تا مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود هدایت کنید.

راه‌های متنوعی برای یافتن این کلمات وجود دارد. اولین و ساده‌ترین آن‌ها جستجوی گوگل است. شما می‌توانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید.



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ساختمان دندان که تشکیل شده ازتاج وریشه . 

ریشه دندان که خود شامل پالپ ( عصب )  می باشد که پالپ خود تشکیل شده ازعروق، اعصاب و سلول. بیشتر افراد در طول زندگیشان دچار دندان درد شده اند وشدت این درد با توجه به مقدار پوسیدگی و عفونت متفاوت می باشد . زمانیکه دندان شما در برخود با سرما و گرما یا در هنگام خوردن مواد غذایی سفت دچار درد شود و واکنش نشان دهد آن را جدی بگیرید زیرا این علائم نشان می دهد که دندان شما دارای مشکل می باشد . پس باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا همان ابتدا ، درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود . در صورت ترمیم نکردن پوسیدگی های سطحی ، این علائم بیشتر شده و درد شما شدیدتر می شود . در این حالت عفونت و پوسیدگی به پالپ یا به اصطلاح عام عصب رسیده است . متخصص جراحی لثه رشت

پوسیدگی در مراحل اولیه در قسمتهای سطحی دندان یعنی مینا و عاج اتفاق می افتد اما در صورت عدم درمان پیشرفت کرده وبه پالپ دندان می رسد . در این حالت میکروبها داخل پالپ شده وایجاد تورم میکند. در اثر تورم فشار داخل آن بالا رفته در این حالت به عصب دندان فشار وارد می شود و برای بیمار درد زیادی را به همراه دارد . در این شرایط باید سریعا اقدام به درمان کنید زیرا در اثر عدم توجه عفونت به دندانهای دیگر سرایت می کند و باعث عفونت و ورم آن دنداها نیز می شود . بیمار باید سریعا اقدام به عصب کشی یا درمان ریشه (اندو ) کند. برای انجام عمل اندو شما می توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر پوسف بالوی پور مراجعه نمایید این کلینیک با بکارگیری مدرنترین و پیشرفته ترین تجهیزات و با همکاری دندانپزشکان متخصص و با تجربه آماده خدمات رسانی به طور 24 ساعته به شما عزیزان می باشد .

اندو یا درمان ریشه که به طور تخصصی به درمان مشکلات پالپ و بافتهای اطراف ریشه می پردازد .

اندو یا درمان ریشه چیست ؟

در این روش ابتدا دندانپزشک ریشه ی دندان را خارج می کند و سپس داخل کانال آن را تمیز کرده و توسط مواد آن فضا را پرمی کند تا از نفوذ باکتریها به داخل آن جلوگیری کند . دندانپزشک به کمک این روش به بیمار کمک می کند دندانش را حفظ کند . اما این دندان به علت خروج عصبها دیگر زنده نمی باشد . اما به فرد در غذا خوردن کمک کرده و همچنین کاربرد زیبایی برای دندان دارد .

درمان ریشه برای چه دندانهایی انجام می شود :

- دندانهایی که دارای پوسیدگی عمیق هستند

-دندانهایی که حجم زیادی از آن پر شده است

 

عواملی که باعث می شود دندان به ترمیم ریشه نیاز پیدا کند :

-درمان نکردن پوسیدگی های سطحی دندان که دراین صورت عفونت و پوسیدگی پیشرفت کرده و به پالپ دندان می رسد

-افرادی که دارای بیماری لثه هستند

-در صورتیکه دندان دچار شکستگی وترک شده یا ضربه به آن وارد شده باشد احتمال ایجادعفونت در پالپ و عصب کشی بیشتر می شود

علائم نشان دهنده ی عفونت دندان :

1-دندان نسبت به خوردن نوشیدنیهای سرد و گرم و غذاها واکنش نشان می دهد

2-در هنگام خوردن غذا دندان ، درد بگیرد

3-دندان لق می شود

4-تورم لثه

5-خروج چرک از دندانی که دچار عفونت شده است

6-رنگ دندان نسبت به دندانهای دیگر تیره تر می شود

7- صورت دچار ورم می شود

مراحل اندو یا درمان ریشه :

الف ) در ابتدا دندانپزشک محل را بی حس کرده و سپس بر روی قسمت مسطح تاج سوراخی ایجاد کرده و از این طریق به پالپ دسترسی پیدا می کند .در این حالت کلیه ی پالپ که دچار عفونت شده است را تخلیه می کند

ب ) بعد از تخلیه کامل پالپ آلوده دندانپزشک کانال ریشه را تمیز کرده تا بتواند آنرا پر کند . پر کردن این کانال به علت باریک بودن سخت می باشد به همین دلیل دندانپزشک به کمک فایل ها مقداری این کانال را بزرگ می کند تا بتواند به درستی آنرا پر کند . تعداد این کانالها بسته به نوع دندان متفاوت می باشد .

ج ) در صورت پر شدگی موقت ، دندانپزشک مواد را از داخل دندان خارج کرده و داخل آن را با مواد دائم پر می کند . سپس روی دندان بسته می شود تا از ورود میکروب به داخل آن جلوگیری شود . دندانهایی که بر روی آنها عصب کشی انجام شده به دلیل خروج قسمت زیادی از بافت حالت شکننده پیدا کرده و مقاومتش کاهش پیدا می کند . برای همین منظور باید از روکش برای بالا بردن مقاومت آن استفاده شود . در برخی مواقع نیز برای زیبایی و دادن رنگ مناسب به دندانها که حالت طبیعی داشته باشند از روکش استفاده می شود .

د ) در نهایت تاج بر روی دندان قرار می گیرد . جنس تاج ها متفاوت و از موادی ماننده سرامیک ، فلز ، چینی یا ترکیب هردوی آنها می باشد . دندانپزشک برای اینکه تاج درست بر روی دندان قرار بگیرد ابتدا از دندان قالب تهیه می کند تا روکش تهیه شده کاملا قالب دندان باشد . بعد از ثابت شدن تاج بر روی دندان دندانپزشک از ماده ای به نام سیمان استفاده می کند تا تاج کاملا به دندان بچسبد

مراقبتهای بعد از درمان ریشه :

-زدن مسواک دوبار در شبانه روز

-دندانها را به نحو صحیح با استفاده از مسواک تمیز نمایید

-خمیردندانهایی که استفاده می شود باید دارای فلوراید باشد

-استفاده از نخ دندان

-مسواک را محکم به دندانهای خود نکشید زیرا باعث می شود لثه ها آسیب ببینند

 

https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

مزایای درمان ریشه :

1-جلوگیری از حذف دندان و حفظ آن

2-با حفظ دندان از تحلیل استخوان فک جلوگیری می شود

دلایل ایجاد عفونت پس از درمان ریشه یا عصب کشی :

-اشتباه در تخمین تعداد کانالها و تمیز نشدن آن

-انجام عصب کشی و ترمیم نادرست به طوریکه باکتریها بتوانند به داخل دندان وارد شده و ایجاد عفونت کنند

-ایجاد شکستگی بر روی قسمت مهر و موم شده در اثر استفاده از مواد غیر مرغوب یا خوردن مواد غذایی سفت وورود باکترها از طریق این شکستگی به قسمت داخلی دندان

فرد برای پیشگیری از درمان ریشه یا عصب کشی چه باید بکند :

1-از کشیدن دخانیات خودداری کند

2-رعایت بهداشت دهان و دندان

3-اجتناب از خوردن مواد غذایی که دارای قند زیادی میباشد



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

دندان نهفته چیست :

زمانیکه دندان در طول دوره طبیعی رویش ، در داخل دهان نروییده باشد و داخل فک باقی بماند حالت نهفته پیدا می کند . دندانپزشک طرف قراردادنیروهای مسلح رشت  این دندان در داخل فک می ماند و نمی تواند لثه را کنار بزند . دندانپزشک با انجام رادیوگرافی از فک بیمار ، می تواند تشخیص دهد که آیا فرد دارای دندان نهفته است یا نه . به طور طبیعی انسانها دارای 32 دندان هستند که باید تا 18 سالگی به طور کامل رشد کرده و از لثه خارج شده باشند . دندانپزشکان پیشنهاد می کنند افراد در سن 18 یا 19 سالگی از فک خود رادیوگرافی انجام دهند تا در صورت وجود دندان نهفته آن را خارج نمایند .

چند نوع نهفتگی دندان وجود دارد :

الف ) نهفتگی دندان در داخل استخوان : در این حالت دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و اطراف آن با استخوان احاطه شده است

ب ) نهفتگی استخوان در داخل لثه :

در این حالت تاج از استخوان خارج شده اما از لثه خارج نشده و بر روی آن بافت نرمی قرار دارد .

دندانهای نهفته به صورت افقی ، عمودی یا مایل قرار می گیرند.احتمال اینکه دندان عقل یا همان دندان آسیا بزرگ نهفته باشد نسبت به دندانهای دیگرخیلی بیشترمی باشد .

علاوه بر دندان عقل دندانهای نیش بالا و آسیای کوچک نیز نهفته می شوند .

دلایل ایجاد دندان نهفته :

1-در بعضی مواقع وارد شدن ضربه به فک کودکان باعث می شود دندان از لثه خارج نشود . در اثر این ناهنجاریها باید به دندانپزشک مراجعه شود تا بر روی آن درمان انجام شود . در برخی شرایط نیز این ناهنجاریها قابل درمان نیستند

2-شکل ظاهری دندان در برخی شرایط باعث ایجاد دندان نهفته می شود . بزرگ بودن تاج دندان یا کج بودن دندان مانع خروج آن می شود

3- کیست یا تومور در اطراف ریشه وتاج دندان باعث ایجاد نهفتگی در دندان می شود . در این شرایط باید به دندانپزشک مراجعه شود تا کیست یا تومور خارج شود

4-کوچک بودن فک و نبود فضای کافی برای رشد همه ی دندانها ، باعث ایجاد دندان نهفته در فک می شود

5-در اثر پوسیدگی دندانهای شیری یا برخی دلایل دیگر، کودک زودتر دندانهای شیری خود را از دستمی دهد . در این شرایط نظم و ترتیب در رویش دندانهای دائمی بر هم خورده و باعث ایجاد دندان نهفته می شود

6-به دلیل طولانی بودن زمان رویش دندانهای نیش ، امکان نهفتگی در آنها بیشتر است

7-بزرگ بودن دندان نسبت به فک باعث ایجاد دندان نهفته در فک می شود

نحوه تشخیص دندان نهفته توسط دندانپزشک:

هر انسان به طور طبیعی دارای 32 دندان می باشد . با شمارش دندانها می توان به نهفته بودن آنها پی برد . دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی فک می تواند دندان نهفته را تشخیص دهد

درمان دندان نهفته توسط دندانپزشک :

چنانچه نهفتگی دندان مربوط به دندان عقل باشد با مراجعه به دندانپزشک می تواند آنرا به کمک جراحی از فک خارج کرد . اما در برخی شرایط نهفتگی مربوط به دندان نیش می شود . عدم خروج دندان نیش باعث ایجاد نامنظمی در دندانها می شود . در این شرایط دندانپزشک می تواند دندان را جراحی کرده و آن را نگه داشته و به کمک ارتودنسی آن را در جایگاه خود قرار دهد . اما در بعضی مواقع ناچار به کشیدن آن می شود . هرچقدر سن فرد بیشتر باشد جراحی دندان مشکلتر می شود به همین دلیل حتما در سنین کم به دندانپزشک مراجعه نمایید تا با استفاده از رادیوگرافی انرا تشخیص دهند و نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

 

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86/

 

 

عوارض دندان نهفته :

-در صورت وجود دندان نهفته ، استخوان فک دندانهای اطراف آن تحلیل می رود و مقاومت آن کاهش پیدا می کند

-ایجاد بیماریهای لثه

-باعث ایجاد پوسیدگی دندانهای اطراف آن می شود

-در اثر فشاری که تاج دندان نهفته به ریشه ی دندانهای اطراف خود وارد می کند موجب تحلیل ریشه می شود

-ایجاد مشکل در انجام روکش یا بریج برای دندانها

-یکی از مهترین مشکلات دندان نهفته باعث بروز توموریا کیست در استخوان فک می شود

-ایجاد درد در ناحیه ی صورت

-به دلیل کاهش مقاومت فک باعث ایجاد شکستگی در قسمت دندان نهفته می شود

-باعث بروز نامنظمی در دندانها شده

-مانع از پر کردن دندانهای اطراف آن می شود

 



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

همان طور که گفتیم redirect در لغت به معنی راهنمایی دوباره و تغییر مسیر است. هر صفحه وب دارای یک آدرس URL (مخفف Uniform Resource Locator) است. گاهی اوقات شما قصد دارید محتوای وب سایت خود را از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری منتقل کنید. در این زمان به تغییر مسیر یا ریدایرکت نیاز دارید.  مراحل سئوکار شدن فرآیند تغییر مسیر باعث می‌شود، به صورت خودکار، مرورگر از یک URL به URL دیگر منتقل شود. پاسخ دیگر به سوال ریدایرکت چیست، این است که در دنیای سئو، دستور redirect، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب می‌شود.

خوب است بدانید در ریدایرکت نیازی به اشاره به وب سایت اصلی نیست، بلکه redirect می‌تواند به هر URL دیگری اشاره کند.

انواع redirect چیست؟

ریدایرکت‌ها انواع مختلفی دارند. در اینجا ما به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین redirect ها می‌پردازیم.

ریدایرکت 301 یا دائم

ریدایرکت 301 به معنی انتقال دائم یک URL است. این روش، بین 90 تا 99 درصد اعتبار صفحه را منتقل می‌کند. اگر قصد دارید آدرس صفحاتی را برای همیشه تغییر دهید، باید از آموزش redirect 301 استفاده کنید. زمانی که ریدایرکت را برای صفحه‌ای فعال می‌کنید، کاربران و موتورهای جستجو به آدرس جدید منتقل می‌شوند. به این ترتیب، علاوه بر حفظ مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحه، به انتقال اعتبار صفحه نیز کمک می‌کنید.

حتما می‌دانید که موتور جستجوی گوگل برای هر صفحه از سایت شما امتیازی را در نظر می‌گیرد. در صورتی که صفحات خود را بدون ریدایرکت کردن، تغییر آدرس دهید، این امتیاز را برای آن صفحه از بین می‌برید. اما در صورت استفاده از ریدایرکت 301، بخش قابل توجهی از اعتبار صفحه منتقل می‌شود.

ریدایرکت 302 یا موقت

اگر در وب سایت خود صفحاتی دارید که به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند، از ریدایرکت 302 استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌شود کاربران با مراجعه به این صفحه با خطای404 روبرو نشوند و فورا به صفحه مدنظر شما انتقال پیدا کنند. شما با استفاده از ریدایرکت 302 به موتور جستجوی گوگل می‌گویید که قرار است یک انتقال موقت به صفحه جدید اتفاق بیفتد و نیازی به انتقال اعتبار صفحه قدیم به صفحه جدید نیست.

ریدایرکت 307

ریدایرکت 307 در واقع همان ریدایرکت موقت 302 در HTTP نسحه 1/1 است. ریدایرکت 307 کاربرد زیادی ندارد و معمولا موتورهای جستجو آن را مانند ریدایرکت 302 در نظر می‌گیرند. این ریدایرکت زمانی یه کار می‌آید که شما قصد دارید وب سایت خود را به صورت موقت منتقل کرده و سرور شما نیز از HTTP نسخه 1/1 پشتیبانی می‌کند.

بنابراین ریدایرکت 307 تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که:

  • محتوا واقعا به طور موقت منتقل شده باشد.
  • اکنون سرور برای موتورهای جستجو با نسخه 1/1 سازگار شده باشد.

و چون تشخیص اینکه موتورهای جستجو صفحه وب را با چه نسخه‌ای سازگار می‌شناسند، تقریبا غیرممکن است، بنابراین توصیه می‌کنیم برای جابجایی موقت محتوا از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

ریدایرکت Meta Refresh

این ریدایرکت به جای اجرا در سطح سرور، در سطح صفحه انجام می‌شود. Meta Refresh معمولا کند است و در تکنیک‌های سئو پیشنهاد نمی‌شود. این نوع ریدایرکت به شکل صفحه موقت با پیغام «در صورتی که تا چند ثانیه دیگر به صفحه مورد نظر خود منتقل نشدید، اینجا را کلیک کنید.» ظاهر می‌شوند. هر چند که Meta Refresh تا حدودی اعتبار صفحه را انتقال می‌دهد، اما به دلیل عدم انتقال کامل اعتبار و کارایی ضعیف، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

چگونگی محاسبه اسپم اسکور 

همانطور که پیش از این گفتیم 27 فاکتور جهت درصدبندی اسپم اسکور وجود دارد.  کسب درآمدازگوگل ادسنس و با بررسی اینها درصدی را به شما ارائه میدهد که نمره ی اسپم سایت محسوب میشود. این عدد میتواند بین ارقام زیر باشد:

  • بین 1% تا 30% : درصد اسپم اسکور پایین
  • بین 31% تا 60% : درصد اسپم اسکور متوسط
  • بین 61% تا 100% : درصد اسپم اسکور بالا

 

 

اهمیت اسپم اسکور در سئو سایت 

اسپم اسکور در سئو سایت اهمیت بسیاری دارد، زیرا دو احتمال مهم را مورد بررسی قرار میدهد:

 

1. احتمال اسپم بودن ساب دامین های سایت شما 

شما بررسی اسپم اسکور سایت خود میتوانید متوجه شوید چند درصد احتمال دارد که زیردامنه های سایت شما از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و رقم اسپم اسکور را جهت جلوگیری از اسپم و جریمه شدن سایت توسط گوگل، کاهش دهید.

 

2. احتمال اسپم بودن ساب دامین های بک لینک ها 

شاید فکر کنید اگر بک لینکی از سایتی که احتمال اسپم شناخته شدن آن زیاد است دریافت کنید، هیچ مشکلی پیش نمی آید. اما این تصور غلط است! اگر تعداد بک لینک های دریافتی از سایت هایی با اسپم اسکور بالا، زیاد باشد؛ احتمال جریمه شدن سایت شما توسط گوگل نیز زیاد است. همچنین دریافت بک لینک از سوی این گونه سایت ها، هیچ سود و ارزشی به سایت شما اضافه نمیکند.

 

 

آیا امتیاز اسپم اسکور بالا اسپم بودن سایت را تضمین میکند؟ 

لزوما نمیتوان گفت هر سایتی با اسپم اسکور بالا توسط گوگل اسپم شناخته شده است. زیرا ممکن است سایتی با اسپم اسکور 2 ، اسپم باشد ولی سایتی با اسپم اسکور 7 ، اسپم شناخته نشود.

علت این امر آن است که عوامل زیادی در اسپم بودن یک سایت دخیل هستند؛ پس تنها با بدست آوردن اسپم اسکور سایت، نمیتوان تشخیص داد که اسپم هست یا خیر.

تنها میتوانیم بگوییم سایتی با اسپم اسکور بالا احتمال شناسایی آن به عنوان اسپم توسط گوگل، بیشتر است. پس پیش از قضاوت یک سایت به عنوان اسپم و رد کردن بک لینک آن، ابتدا بررسی های لازم را درباره ی آن سایت انجام دهید.

 https://khanomsin.ir/how-to-do-seo/  

 

نتیجه گیری: 

در این مقاله آموختید که اسپم اسکور چیست و بر چه اساس درصدبندی میشود. البته این درصد تضمینی و دقیق نیست؛ زیرا توسط خود گوگل اعلام نشده است. اما استفاده از آن بی فایده و یا دارای ضرر نخواهد بود. شما میتوانید به عنوان یکی از راهکار هایی که جهت شناسایی اسپم بودن سایت های دیگر یا سایت خود استفاده میکنید، از این ابزار نیز بهره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک پایه پیچ دار فلزی می باشد که به خوبی سازگار با بدن انسان است. این جراحی روشی است که با قرار گرفتن درون استخوان فک می توانند جایگزین ریشه دندان از دست رفته باشد. دندانپزشک زن در رشت امروزه ایمپلنت دندان بهترین راه حل ممکن برای حل مشکل بی دندانی می باشد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت دندان یکی از موفق ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. بیش تر افرادی که از این مشکل رنج می برند، می توانند از این روش استفاده کنند. به طور کلی انجام این عمل نیازمند شرایط زیر می باشد:

  1. افرادی که لثه ی سالم دارند.
  2. افرادی که از سلامت عمومی بدن برخوردارند.
  3. افرادی که مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت دارند.
  4. افرادی که تعهد کافی نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان خود دارند.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب نیست؟

در حالی که ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد، اما برخی افراد نمی توانند از این روش بهره ببرند. افرادی که شرایط زیر را دارند، نمی توانند کاندید مناسبی جهت انجام این درمان باشند:

  1. افرادی که دچار دیابت کنترل نشده هستند.
  2. افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار نیستند.
  3. بیمارانی که در حال پرتو درمانی در ناحیه ی صورت و گردن هستند.
  4. بیمارانی که داروهای خاص مصرف می کنند، به طور مثال داروهای استروئیدی، داروهای رقیق کننده ی خون و داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند.
  5. افراد سیگاری، مصرف سیگار بر احتمال موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر منفی خواهد داشت.
  6. افرادی که دندان قروچه دارند. این عمل ممکن است فشار زیادی به ایمپلنت ها وارد کند و در طولانی مدت، با ضربه زدن به ایمپلنت، به آن آسیب برساند.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

در ادامه به بررسی مزایای کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم:

  1. حفظ سلامتی دهان و دندان

    ایمپلنت دندان با پر کردن فضای خالی بین دندان ها از کج شدن ریشه ی دندان های مجاور به سمت جای خالی جلوگیری می کند.
  2. بازگشت اعتماد به نفس از دست رفته بر اثر جای خالی دندان

    ایمپلنت دندان با پر کردن جای خالی دندان ها زیبایی قبلی دندان و لبخند را به شما باز می گرداند و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
  3. بهبود قدرت جویدن و غذا خوردن

    ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی شما عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که غذاهای مورد علاقه ی خود را با اطمینان و بدون درد بخورید.
  4. بهبود گفتار

    استفاده از دندان های مصنوعی یا عدم وجود دندان باعث اختلال در تلفظ کلمات می شود، ولی ایمپلنت های دندانی به شما کمک می کنند تا بدون نگرانی از لغزش دندان ها صحبت کنید.
  5. شباهت زیاد ایمپلنت های دندانی به دندان های طبیعی

    ایمپلنت دندانی ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد، بنابراین زیبایی ظاهری دندان ها از بین نمی رود.
  6. دائمی بودن

    طراحی ایمپلنت ها به گونه است که به طور کامل با استخوان فک جوش می خورند و به همین دلیل می توان گفت این درمان دائمی می باشد.
  7. دوام بالا

    ایمپلنت بسیار با دوام است و با مراقبت های خوب، بسیاری از ایمپلنت ها تا آخر عمر دوام می آورند.

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت

طول عمر ایمپلنت دندان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، از جمله: میزان تلاش شما برای انجام دستورالعمل های مراقبتی بعد از انجام عمل ایمپلنت، رعایت بهداشت دهان و دندان، جنس ایمپلنت، میزان تبحر دندانپزشک در انجام عمل ایمپلنت و همچنین عاداتی مانند دندان قروچه (فشار دادن دندان ها به هم) می توانند نقش مهمی در طول عمر ایمپلنت های دندانی داشته باشند. جنس پایه ی ایمپلنت دندان از فلز تیتانیوم است، فلزی که دچار خوردگی نمی شود و سازگاری بالایی با بدن انسان دارد به همین دلیل ماندگاری دائمی دارد. جنس تاج ایمپلنت نیز از سرامیک بوده و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد و در صورت آسیب دیدن قابل تعویض می باشد.

 

https://drshamsdentist.com/gum-specialist-in-rasht/

 

هزینه ی ایمپلنت دندان

هزینه ی ایمپلنت دندان در مراکز دندانپزشکی مختلف با توجه به شرایط مورد نیاز جهت انجام عمل کاشت ایمپلنت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در قسمت پایین به آن ها اشاره می کنیم:

  1. جنس ایمپلنت دندان و کشور سازنده ی آن
  2. تعداد ایمپلنت های مورد نیاز
  3. میزان تراکم استخوان، در مواردی که میزان تراکم استخوان کم باشد و بیمار نیازمند روش پیوند استخوان باشد، بر هزینه ی انجام ایمپلنت اضافه می شود.
  4. در صورتی که بیمار نیازمند انجام عمل سینوس لیفت، عملی که در صورت نبود استخوان کافی در فک جهت بازسازی استخوان فک انجام می شود، باشد، بر هزینه ی نهایی کاشت لمینت اضافه می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

وقتی چنین اتفاقی بیافتد، یعنی یک محتوا در بیش از یک سایت با URLهای متفاوت ظاهر شود، به آن محتوای Duplicate گفته می‌شود. مشاوره سئو حرفه ای

حقیقت‌هایی دردناک درباره ماهیت واقعی محتوای تکراری

  • محتوای تکراری هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌کند
  • بر خلاف باور عموم، محتوای کپی تنها با ایجاد متن مشابه به وجود نمی‌آید
  • گوگل با دیدن چند محتوای مشابه، یکی را در صفحه نتایج نشان می‌دهد. این یعنی در صورت وجود محتوای تکراری در سایت شما، گوگل آن را ایندکس می‌کند ولی در نتایج یکی را نشان می‌دهد
  • گوگل هیچ جریمه‌ای برای محتوای کپی در نظر نگرفته است
  • مشکلات تکنیکال و فنی موجود در سایت رایج‌ترین دلیل ایجاد Duplicate Content است.
  • 25 تا 30 درصد محتوای اینترنت تکراری است!

نظر متخصصین سئو درباره Duplicate Content و رفتار گوگل نسبت به آن

وقتی صحبت از محتوای تکراری و نحوه رفتار گوگل با آن می‌شود، متخصصان سئو نظرات متنوعی به ما می‌دهند. برای این‌که با طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌های مختلف درباره Duplicate Content آشنا شویم، در این‌جا به بررسی نقطه نظرات کارشناس‌های سئو می‌پردازیم:

  1. «محتوای کپی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. شکل‌های مختلفی از محتوای کپی وجود دارد که شما باید حواستان به آن‌ها باشد چون حتی یک باگ کوچک تکنیکال در سایت شما می‌تواند باعث به وجود آمدن هزاران صفحه Duplicate در سایت شما شود.»
  2. وقتی 3 یا 4 نسخه مشابه از یک صفحه دارید، مثل این است که دارید با 3 یا 4 سایت دیگر برای کسب جایگاه مبارزه می‌کنید. این‌کار ممکن است باعث شود محتوای اصلی شما هم شانس زیادی برای کسب جایگاه نداشته باشد.
  3. اگر یک یا دو صفحه در سایت خود دارید که بخشی از محتوای آن از سایت‌های دیگر گرفته شده است، اصلاً جای نگرانی نیست. مشکل زمانی حاد می‌شود که مشکلات فنی و تکنیکال سایت شما هزاران صفحه کپی تولید می‌کنند و شما روح تان هم خبر ندارد.
  4. اصلاً می‌دانستید که حدود 25 تا 30 درصد محتوای وب، کپی است؟ فقط اگر میزان Duplicate Content سایت شما زیاد است یا شما باید فکری برای آن بکنید یا گوگل خودش دست به کار می‌شود و این مشکل را برای شما حل می‌کند.

 

Duplicate Content چیست و چطور به وجود می‌آید؟

محتوای تکراری معمولاً به دو دلیل به وجود می‌آید:

عامل انسانی: منظور از عامل انسانی همان روشی است که در آن محتوای سایت‌ها به صورت عمدی از یک سایت در سایتی دیگر کپی می‌شوند مثل:

  • سایت‌های دیگری که محتوای شما را کپی می‌کنند
  • کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر
  • لندینگ پیج‌های صفحاتی که در گوگل ادز هستند

 

 

https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/

 

 

عامل غیرانسانی: منظور ما از عامل انسانی، مشکلات و اختلالات فنی موجود در سایت است. این مشکلات فنی به طور کل شامل موارد زیر است:

  • نسخه www سایت با نسخه بدون www / نسخه HTTP با نسخه HTTPS
  • حرف کوچک و بزرگ در URLها
  • صفحات INDEX.html و (Index.php)
  • فیلتر محصولات سایت‌های فروشگاهی
  • محتوایی که در چند دسته‌بندی وجود دارد
  • صفحات مخصوص برای تصاویر
  • صفحات مخصوص کامنت‌ها
  • سایت‌های چند زبانه
  • نتایج جستجو در داخل سایت


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می‌کند.

در یک لینک فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمی‌شود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی مانده است.  تدریس خصوصی سئو لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از دید گوگل ارزشمندند و می‌توانند بر رتبه وب‌سایت اثر بگذارند و ما در سئو وب‌سایت به آنها نیاز داریم!

از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک فالو و نوفالو در ساختار آن است. زمانی یک لینک نوفالو ایجاد می‌شود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شده باشد. یعنی تنها با افزودن این عبارت به یک لینک فالو می‌توانید آن را به یک لینک نوفالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو می‌تواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر باشد.

‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرات وبلاگ‌ها و بک‌لینک‌های ویکی‌پدیا همگی نوفالو هستند.

طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

 

 

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

شرایط روکش دندان

شرایط زیادی برای گذاشتن روکش دندان وجود دارد، روکش های دندان علاوه بر آن که دندان را زیبا تر می کنند و فرم دندان را برای جویدن و… درست می کنند، باعث ایزوله شدن دندان ها می شوند. پس از عصب کشی چه دارویی بخوریم؟یعنی اگر روی دندانی روکش نصب شود باعث می شود که ساختار دندان سالم باقی بماند و از دندان محافظت شود.

 

 

مواردی که در ادامه ذکر میکنیم دلایل و شرایط برای گذاشتن روکش دندان هستند:

  • لق شدگی و یا شکستن دندان ها
  • در صورت تغییر رنگ دادن دندان ها و زرد شدگی
  • داشتن ترمیم عمیق روی دندان بر اثر ترمیم یا عصب کشی
  • در صورت کوتاهی تاج دندان ها که بدرستی روی هم قرار نمی گیرند

مراقبت های بعد از روکش دندان

  • دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید
  • از نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید
  • بهداشت دهانی خود را به صورت کامل راعایت کنید
  • از جویدن غذا های سفت و سخت مانند ته دیگ خودداری کنید

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

 

عصب کشی و روکش دندان

عصب کشی دندان روشی است جهت از بین بردن ریشه و عصب دندان، این روش برای دندان هایی استفاده می شود که پوسیدگی عمیق دارند و اصطلاحا به عصب رسیده اند. در زمان های قدیم چنین دندان هایی کشیده می شدند اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، چنین دندان هایی عصب کشی می شوند و پس از ترمیم دوباره قابل استفاده هستند. 

توجه داشته باشید که دندان هایی که عصب کشی می شوند از لحاظ استحکام ضعیف می شوند و دیواره آنها سست و شکننده می شود به همین دلیل بعد از عصب کشی پیشنهاد می شود که حتما از روکش دندان استفاده کنید. قیمت عصب کشی و روکش دندان بصورت جداگانه محاسبه می شود. 



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()