نوشته شده توسط : noor

در زیر مراحلی که باید هنگام استفاده از انکوباتور رعایت کنید آورده شده است:

  • قبل از استفاده از انکوباتور باید مطمئن شوید که از دوره های قبلی هیچ مورد باقیمانده ای در دستگاه وجود ندارد.
  • با این حال ، در بعضی موارد ، اگر از دستگاه انکوباتور یکسانی برای چندین مورد استفاده شود و آنها به مجموعه پارامترهای یکسانی نیاز داشته باشند ، می توان آنها را در یک دستگاه با هم قرار داد.
  • سپس درب انکوباتور بسته نگه داشته می شود و دستگاه روشن می شود.
  • دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی باید تا دمای مطلوب رشد ارگانیسم خاص گرم شود.

 

نکات مهم هنگام نصب

نصب انکوباتور آزمایشگاهی یک فرآیند حیاتی است که نیازمند رعایت نکات مهمی می باشد. هود شیمیایی در این راستا، اولین اقدامی که باید انجام دهید، نصب یک کلید اضطراری است. محل نصب دستگاه باید صاف، تراز و خشک باشد. همچنین دما و رطوبت محیط نصب باید در محدوده مشخصی تعیین شوند تا عملکرد دستگاه به صورت بهینه انجام گردد. جهت عملکرد صحیح سیستم تهویه، باید به فواصل پشت و طرفین دستگاه، دقت کنید. همچنین دستگاه را باید در محلی قرار دهید که بتواند وزن دستگاه را تحمل کند. بررسی دقیق ولتاژ برق و اتصال به پریز استاندارد، همراه با نصب دقیق دستگاه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. این نکات اساسی، علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه، به جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و حفظ ایمنی کاربران کمک می‌ کنند.

 

عملکرد انکوباتور

انکوباتور بر این اساس استوار است که میکروارگانیسم ها برای رشد و نمو خود به مجموعه خاصی از پارامترها نیاز دارند. همه انکوباتورها بر اساس این مفهوم هستند که وقتی ارگانیسم ها شرایط بهینه دما و رطوبت را فراهم کنند ، رشد کرده و تقسیم می شوند تا موجودات بیشتری تشکیل شوند. در این دستگاه، ترموستات دمای ثابتی را حفظ می کند که از خارج از طریق دماسنج قابل خواندن است. دما با استفاده از چرخه های گرمایش و عدم گرمایش حفظ می شود.

در طول چرخه گرمایش ، ترموستات دستگاه را گرم می کند و در دوره عدم گرمایش ، گرمایش متوقف می شود و با تابش گرما به محیط اطراف ، دستگاه انکوباتور سرد می شود.

عایق کاری از خارج باعث ایجاد شرایط جدا شده در داخل کابینت می شود که به رشد میکروب ها کمک می کند. به همین ترتیب ، سایر پارامترها مانند رطوبت و جریان هوا نیز از طریق مکانیسم های مختلفی حفظ می شوند که محیطی مشابه محیط طبیعی موجودات ایجاد می کنند.

رعایت نکات مهم هنگام نظافت انکوباتور

هنگام نظافت انکوباتور آزمایشگاهی، باید نکاتی را رعایت کنید تا به حفظ بهداشت و عملکرد بهینه دستگاه کمک شود. ابتدا، باید دستگاه را خاموش کنید و سپس از برق بکشید. پس از مدتی که دستگاه خنک شد، می توانید از مواد شوینده با pH مناسب استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که از مواد قلیایی با pH بالاتر از ۸ نباید جهت نظافت دستگاه استفاده کرد. در صورت آلودگی، کشت‌ ها از داخل خارج شده و محیط داخلی باید ضدعفونی شود. اگر آلودگی شدید باشد، می ‌توانید اجزای داخلی را خارج کرده و با استفاده از مواد ضدعفونی ‌کننده یا اتوکلاو، به صورت کامل آن ها را استریل کنید. بهتر است پیش از راه ‌اندازی دستگاه، اطمینان داشته باشید که دستگاه به طور کامل خشک شده و تهویه هوای داخل محفظه صورت گرفته است تا از ایجاد گاز های قابل اشتعال جلوگیری شود.

 

نکات ایمنی استفاده از دستگاه :

  • دستگاه در نزدیک درهای اصلی یا جریانات هوائی و هواکش‌ها قرار نگیرند.
  • دستگاه بر روی سطحی صاف و در حالت تعادل قرار گیرد.
  • از گذاشتن مواد فرار یا قابل اشتعال (اتر، بنزین، الکل، پروپان) در انکوباتور خودداری شود.
  • برای جلوگیری از آلودگی در انکوباتور ها؛ قفسه‌ها و دیواره دستگاه همواره باید خشک باشد.

 

خرید انکوباتور

در انتخاب و خرید انکوباتور آزمایشگاهی، توجه به نکات کلیدی امری حیاتی است. ابتدا، مشخص کنید جهت انجام چه اموری، نیاز به این دستگاه پیشرفته دارید؟ سپس، به حجم محفظه داخلی و ابعاد دستگاه توجه کنید تا از سازگاری آن با فضای موجود در آزمایشگاه خود مطمئن شوید.

انکوباتور باید دارای سیستم‌ های کنترل مجهز، جهت حفظ شرایط دما و رطوبت باشد. امکانات هوشمندانه، مانند نمایشگر های دیجیتال و سنسور های دما و رطوبت دقیق، از دیگر ویژگی هایی هستند که هنگام خرید باید به آن ها دقت کنید. همچنین، مواد سازنده و کیفیت ساخت دستگاه ها بسیار مهم هستند. بنابراین سعی کنید از شرکت های تولید کننده معتبر، خرید خود را انجام دهید. توصیه می شود قبل از خرید، تحقیقات دقیقی در مورد امکانات فنی، نظرات کاربران و تجربیات دیگران انجام دهید تا انتخابی بهینه و مطابق با نیاز های آزمایشگاه خود داشته باشید.

قیمت انکوباتور

قیمت انکوباتور ها متناسب با انواع، اندازه ‌ها، ویژگی ‌ها و کاربرد های مختلفی که دارند، متفاوت می باشد. انکوباتور های آزمایشگاهی با امکانات پیشرفته مانند کنترل دقیق دما، رطوبت و سایر پارامتر های محیطی، هوشمند و قابلیت اتصال به سیستم‌ های کامپیوتری به طور معمول قیمت بالاتری دارند.

عواملی مانند قدرت خنک ‌کنندگی، ظرفیت محفظه، ویژگی ‌های امنیتی و سیستم هوشمند، کالیبراسیون مداوم و جنس اجزای سازنده در تعیین قیمت نهایی دستگاه، تاثیرگذار هستند. بنابراین پیش از خرید، نیاز های خود را با دقت ارزیابی کرده و به بررسی شرایط بازار بپردازید، تا بتوانید انتخاب معقولی داشته باشید.انکوباتور ها به عنوان تجهیزات حیاتی در آزمایشگاه‌ ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌ کنند. بنابراین برای آن که نتایج آزمایشات دقیق باشند، باید نکات مهم هنگام نظافت، نصب و راه اندازی دستگاه را رعایت کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اتاق تست دما و رطوبت ثابت

اتاق تست دما و رطوبت ثابت از Weiber محفظه های آزمایش محیطی هستند که برای شبیه سازی شرایط آب و هوایی ثابت برای آزمایش طیف گسترده ای از محصولات از نظر کیفیت، عملکرد، ماندگاری و پایداری طراحی شده اند. قیمت آون آزمایشگاهی آنها برای شبیه‌سازی شرایط دما و رطوبت ثابت استفاده می‌شوند و در نتیجه یک محیط فیزیولوژیکی ایده‌آل برای آزمایش محصول ایجاد می‌کنند.


اتاق تست دما و رطوبت چه کاربردی دارد؟

این تجهیزات در

  • آزمایش دستگاه های الکتریکی
  • قطعات و اجزای الکترونیکی
  • ابزار
  • نمونه های بیولوژیک
  • مواد غذایی
  • سایر کالاهای ساخته شده و فرآوری شده
  • سازمان های تحقیقاتی علمی
  • صنایع نیمه هادی
  • موسسات تحقیقات مواد
  • و سایر واحدهای صنعتی و تولیدی
  • کاربرد گسترده ای پیدا می کنند.

ویژگی اتاقک های آب و هوای ثابت

اتاقک های آب و هوای ثابت Weiber مجهز به یک کنترلر صفحه لمسی LCD و یک صفحه نمایش گرافیکی است که امکان نظارت بر تنظیم و پارامترهای واقعی کار را فراهم می کند.

این تجهیزات قادر است تاریخ نسبی و اطلاعات کل سیستم عامل را حتی در حالت اجرا نمایش دهد.

دستورالعمل ها، تعمیر و نگهداری، اقدامات احتیاطی و گزینه های عیب یابی برای سهولت بیشتر در استفاده، فوراً روی صفحه نمایش داده می شوند. طراحی این محفظه‌های آزمایش یک سیستم رطوبت‌زدایی فعال یکپارچه را به عنوان بخشی از پیکربندی استاندارد ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا گرمایش از هر شش طرف برای ایجاد یک محیط مرطوب و در عین حال جلوگیری از تراکم، ایجاد شود.

محفظه های آزمایش از یک مدار مرطوب کننده جدا از مدار الکتریکی برای ایمنی بیشتر استفاده می کنند. آنها همچنین مجهز به فن و موتور کارآمد برای حفظ گردش هوای کافی هستند. در نتیجه توزیع یکنواخت دما و رطوبت در سراسر منطقه کار تضمین می شود. این واحد از سیستم آبیاری خودکار و منبع آب در گردش با فیلتر آب برای حفظ سطوح رطوبت بهینه استفاده می کند.

 

این تجهیزات همچنین با طیف گسترده ای از گزینه های برنامه نویسی و اسناد از طریق رابط ها مجهز شده اند و برای اتصال رایانه شخصی و شبکه سازگار هستند.

محفظه تست دما و رطوبت یکنواخت 

محفظه تست دما و رطوبت یکنواخت Weiber مطابق با استانداردهای بین المللی کیفیت و ایمنی طراحی شده است و در اندازه ها و پیکربندی های مختلف موجود است. آنها در هر دو مدل استاندارد و سفارشی موجود هستند و مجهز به گواهینامه CE هستند.

 

این محفظه‌های آزمایش آب و هوا دارای ساختاری دو جداره هستند و دارای یک محفظه داخلی متشکل از صفحات فولادی ضد زنگ SUS 304 و یک محفظه بیرونی از صفحات فولادی A3 با روکش پلاستیکی هستند. شکاف بین دیوارها با عایق PUF درجه بالا برای افزایش راندمان حرارتی پر شده است.

 

درب محفظه دارای یک پنجره مشاهده است که امکان نظارت بر فرآیند آزمایش را فراهم می کند و مجهز به یک درزگیر لاستیکی سیلیکونی تصفیه شده مقاوم در برابر درجه حرارت بالا است که کاملاً منطقه کار را می بندد و از هرگونه احتمال آلودگی و نوسانات دمای داخلی ناشی از محیط خارجی جلوگیری می کند.

 

این تجهیزات از کنترل کننده های مبتنی بر ریزپردازنده برای دمای کاری بسیار دقیق استفاده می کند. سیستم کنترل PID کاملاً قابل برنامه ریزی، هم عملکرد نقطه تنظیم واحد را برای تست های پایداری طولانی مدت و هم عملکرد چند نقطه ای را برای آزمایش چرخه ای محصولات امکان پذیر می کند. این محفظه همچنین به عنوان محفظه تست رطوبت و دما کالیبراسیون نیز شناخته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

غیبت دندانی چیست؟

زمانی که به هر دلیلی، یک یا چند دندان، در دهان بیمار وجود نداشته باشند، به این وضعیت غیبت دندانی گفته می‌شود.کامپوزیت در رشت این مشکل می‌تواند برای دندان‌های دائمی و حتی شیری افراد اتفاق بیفتد. در ادامه مقاله به برخی از دلایل آن اشاره شده است.

علل غیبت دندانی

در زیر به بررسی کامل علل غیبت دندانی می‌پردازیم:

  1. ژنتیک

    برخی از کودکان به دلایل مسائل ژنتیکی از بدو تولد یک یا دو دندان ندارند. گاهی اوقات نیز مسائل ارثی سبب می‌شوند به خاطر داشتن جنس دندان آسیب پذیر، افراد دندان خود را به سرعت از دست بدهند.

  2. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

    در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است پوسیدگی و عفونت سبب از دست رفتن دندان‌ها شود.

  3. دندان قروچه

    دندان قروچه به مرور زمان سبب آسیب جدی به دندان‌ها می‌شود، زیرا با فشار دائم به دندان‌ها،استخوان، لثه و بافت‌های اطراف آن، احتمال شکستگی دندان و از دست رفتن آن وجود دارد.

  4. حادثه

    ممکن است بر اثر حادثه مانند تصادف و یا ضربه به دندان در یک مسابقه ورزشی، دندانی از دست برود.

  5. بیماری پریودنتال

    بیماری پریودنتال نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند سبب از دست رفتن دندان شود. در این بیماری، معمولا به دلیل التهاب و تحلیل لثه، دندان لق شده و از دست می‌رود.

  6. برخی بیماری‌های سیستمیک

    برخی از بیماری‌های سیستمیک مثل دیابت، می‌توانند تاثیر زیادی در سلامت دهان و دندان داشته باشند. علاوه بر دیابت، ایدز نیز می‌تواند چنین تاثیری بگذارد. معمولا بیماری‌هایی مثل NUG و NUP در افراد مبتلا به ایدز بیشتر دیده می‌شوند. این بیماری‌ها خود عاملی برای از دست رفتن دندان هستند.

روش‌های درمان دندان غایب

زمانی که به هر دلیلی جای دندان خالی در دهان بیمار وجود داشته باشد، دندانپزشک با بررسی شرایط بیمار، بهترین شیوه درمانی را برای بیمار انتخاب می‌کند. برای درمان دندان غایب به طور کلی دو راه وجود دارد که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. ارتودنسی

    درمان ارتودنسی همیشه برای درمان غیبت دندانی کارایی ندارد؛ چرا که بیمار باید حتما شرایطی داشته باشد که دندانپزشک بتواند از این روش استفاده کند. معمولا زمانی می‌توان با استفاده از ارتودنسی، فضای خالی دندان از دست رفته را بست که فرد دندان‌های شلوغی داشته باشد. در غیر این صورت، ارتودنسی نمی‌تواند روش ایده‌آلی برای درمان این مشکل باشد.

  2. ایمپلنت

    ایمپلنت بهترین و با دوام‌ترین روش حال حاضر برای جایگزین کردن و درمان غیبت دندانی است. با توجه به درخواست و شرایط بیمار، دندانپزشک می‌تواند برای پر کردن جای خالی دندان، از روش ایمپلنت استفاده کند. ایمپلنت ساختاری مشابه با استخوان دندان دارد و جنس آن از فلز تیتانیوم بوده که با بدن به طور کامل سازگاری دارد.
    در واقع ایمپلنت دندان همانند یک میله باریک، در استخوان فک جایگذاری می‌شود. سپس تاج دندان روی آن سوار می‌شود و نقش یک دندان طبیعی را خواهد داشت.

دندان غایب در کودکان

احتمال دندان غایب به صورت مادرزادی در کودکان، حدود ۱ تا ۶ درصد است. به همین دلیل خیلی شیوع زیادی نداشته و در بیشتر اوقات می‌توان از بروز این ناهنجاری در دوران کودکی جلوگیری کرد. برای اینکه مانع ناهنجاری غیبت دندانی کودک خود شوید، باید از دندان‌های او به خوبی مراقبت کنید و مراجعات منظم به کلینیک دندانپزشکی داشته باشید.

اصلی‌ترین دلایل از دست رفتن دندان در بزرگسالان

با توجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، افراد بالاتر از ۳۵ سال به دلیل:

  1. عدم مراجعه به مطب دندانپزشکی
  2. مسواک نزدن
  3. عدم استفاده از نخ دندان،
  4. سیگار کشیدن
  5. مبتلا شدن به فشار خون، دیابت
  6. مبتلا شدن به بیماری‌های لثه

دچار از دست دادن دندان می‌شوند.
توجه: بیماری‌های لثه در سنین بزرگسالی، مهمترین دلیل لق شدن دندان‌ها و از دست رفتن آنها است.

برای جایگزین کردن دندان غایب، بهترین روش چیست؟

تشخیص اینکه بیمار از کدام روش استفاده کند، بر عهده دندانپزشک است. در صورتی که شرایط دندان‌ها به گونه‌ای باشد که بتوان با ارتودنسی این مشکل را درمان کرد، ارتودنسی روش مناسبی خواهد بود. اما زمانی که دندان‌ها وضعیت مناسبی برای این روش نداشته باشند، باید از ایمپلنت کمک گرفت.
اگر دندان‌های بیمار خیلی شلوغ باشند، ممکن است ایمپلنت گزینه ایده‌آلی نباشد. چرا که با ارتودنسی می‌توان وضعیت سایر دندان‌ها را نیز بهبود بخشید.

عوارض دندان غایب

از جمله عوارض غیبت دندانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. وجود فضای اضافی بین دندان‌ها در طولانی مدت، باعث حرکت دندان‌ها و در نتیجه نا منظم شدن دندان‌ها می‌شود.
  2. وجود دندان غایب، زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  3. زمانی که دندان از دست می‌رود، دیگر به وسیله جویدن غذا استخوان فک تحریک نمی‌شود. در نتیجه این امر، استخوان متوجه دندان از دست رفته شده و بعد از مدتی تحلیل خواهد رفت.
  4. زمانی که یک دندان از دست می‌رود، به دندان مقابل در فک دیگر فشاری وارد نمی‌شود. در نتیجه این امر، ممکن است دندان فک دیگر کمی از لثه بیرون‌تر قرار بگیرد. به گونه‌ای که بیمار تصور می‌کند در آن ناحیه دچار تحلیل لثه شده است.


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

علل مختلفی می‌توان برای نهفتگی دندان نیش مطرح کرد؛بهترین متخصص ریشه دندان در رشت  ممکن است یک یا چند علل زیر باعث چنین مشکلی شوند:

  1. عدم رشد صحیح دندان‌های شیری در صورتی که دندان نیش شیری یا هر دندان دیگری به طور کامل و صحیح رشد نکرده باشد، می‌تواند روی رشد دندان نیش دائمی هم تاثیر بگذارد و سبب نهفته ماندن آن شود.
  2. مسدود بودن مسیر دندان خیلی از اوقات به دلیل رویش بد سایر دندان‌ها، امکان بیرون آمدن دندان نیش وجود ندارد. در واقع دو دندان آسیای کوچک و پیش آنقدر هم نزدیک می‌شود که مسیر رشد دندان نیش را مسدود می‌کنند. در چنین مواقعی هم دندان نیش نهفته باقی می‌ماند.
  3. وجود دندان اضافی در دهان بیمار خیلی از اوقات به دلیل اینکه یک دندان اضافی در دهان فرد رویش پیدا کرده است، مسیر رویش دندان کانین بسته می‌شود و دیگر فضایی برای رویش آن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل هم دندان کانین زیر سایر دندان‌ها در لثه باقی می‌ماند و سبب تورم آن ناحیه می‌شود.

روش‌های تشخیص وجود دندان نیش نهفته

برای تشخیص وجود یا عدم وجود دندان نیش نهفته می‌توان از روش‌های زیر کمک گرفت:

  1. توجه به علائم بیمار دندانپزشک معمولا با توجه به علائمی که بیمار دارد، به وجود یا عدم وجود دندان نیش نهفته شک می‌کند. معمولا اگر چندین علامت با هم وجود داشته باشند، می‌توان به تشخیص بهتری رسید.
  2. تصاویر رادیوگرافی برای پی بردن به وجود دندان نیش نهفته در دهان بیمار، بهترین و دقیق‌ترین روش تشخیصی، استفاده از تصاویر رادیوگرافی است. این تصاویر به خوبی دندان نیش نهفته را در بافت لثه و زیر سایر دندان‌ها نشان می‌دهند.

روش‌های درمان نهفتگی دندان نیش

بسته به اینکه دندان نیش نهفته چه وضعیت و شرایطی داشته باشد، ممکن است از هر یک از روش‌های زیر برای درمان آن استفاده شود:

  1.  کشیدن دندان نیش نهفته

    کشیدن دندان برای مواقعی استفاده می‌شود که دیگر هیچ روشی برای درمان دندان نهفته پاسخگو نباشد. دقت داشته باشید که دندان نیش جزء دندان‌های اصلی و ضروری برای هر فرد به شمار می‌رود و نبود آن می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد؛ به همین دلیل هم معمولا این روش درمانی برای چنین دندانی توصیه نمی‌شود.

    جراحی دندان نیش نهفته

    دندانپزشک ممکن است برای بیرون آوردن دندان نیش نهفته، به جراحی متوسل شود. در این روش، یک قسمت از بافت لثه برداشته می‌شود تا مسیر پیش روی دندان نهفته باز شود و بتواند به رشد طبیعی خود ادامه دهد.

    ارتودنسی دندان نیش نهفته

    در صورتی که مشکل نهفته ماندن دندان نیش مربوط به نامرتبی سایر دندان‌ها باشد، دندانپزشک می‌تواند با ارتودنسی و بهبود وضعیت سایر دندان‌ها، مسیر رویش دندان نیش را باز کند.

نوع روش درمان دندان نیش نهفته به چه عواملی بستگی دارد؟

برای اینکه دندانپزشک بهترین روش درمانی را برای دندان نیش نهفته انتخاب کند، باید یک سری عواملی را در نظر بگیرد. معمولا سه عامل سن بیمار، زاویه نهفتگی و نوع نهفتگی در انتخاب روش درمان توسط دندانپزشک تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، ممکن است برخی از روش‌های درمانی مثل جراحی در سنین بالا توصیه نشوند.

هزینه درمان دندان نیش نهفته

هزینه درمان دندان نیش نهفته نیز بسته به اینکه دندانپزشک کدام روش درمانی را انتخاب کند، می‌تواند بالا و پایین شود. به عنوان مثال، درمان‌های ارتودنسی نسبت به دو روش دیگر از هزینه خیلی بالاتری برخوردار است.

عوارض نهفتگی دندان نیش چیست؟

عوارض نهفتگی دندان نیش شامل موارد زیر است:

  1. آسیب به دندان کناری در صورتی که زاویه دندان نیش نهفته خیلی کج باشد، می‌تواند به دندان کناری خود در دراز مدت آسیب وارد کند. به عنوان مثال، می‌توان باعث ترک و شکستن دندان کناری شود. حتی می‌تواند موقعیت دندان‌های کناری را هم تغییر دهد. در خیلی از موارد، با توجه به اینکه دندان نیش نهفته در زیر لثه پنهان شده است، به ریشه دندان کناری آسیب وارد می‌کند.
  2. عفونت با توجه به اینکه دندان به صورت نهفته در زیر لثه باقی مانده است، می‌تواند تجمع باکتری‌ها را بیشتر از قبل تشدید کند. به همین دلیل هم ممکن است فرد با عفونت‌های در آن ناحیه یا در موارد خیلی شدیدتر، در نواحی دیگر بدن مواجه شود.
  3. التهاب لثه در صورتی که دندان نیش نهفته درمان نشود، می‌تواند التهاب لثه را سبب شود. در چنین شرایطی، لثه قرمز و ملتهب خواهد بود.
  4. اختلالات فکی در صورتی که دندان نیش نهفته در موقعیت بدی قرار گرفته باشد، می‌تواند سبب درد فک و یکسری مشکلات دیگر برای استخوان آن شود.
  5. ایجاد کیست و تومور در صورتی که دندان نیش نهفته درمان نشود، ممکن است سبب بروز کیست در آن ناحیه شود. این عارضه به خصوص در افراد با سن بالاتر، بیشتر نمو پیدا می‌کند.

آیا سن در درمان دندان نیش نهفته تاثیر دارد؟

بله، هر روش درمانی بسته به سن بیمار ممکن است با خطراتی همراه باشد. به عنوان مثال، روش‌های تهاجمی مثل کشیدن دندان و یا جراحی، ممکن است با افزایش سن بیمار به راحتی مقدور نباشد؛ چرا که هر چه سن بیمار بالاتر رود، ممکن است به یکسری بیماری‌های سیستمیک مثل فشار خون و … دچار شود که روی انتخاب روش درمان موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

به طور کلی پروسه جرمگیری بدون درد است و در صورتی که دندانپزشک لازم بداند، از تزریق داروی بی‌حسی موضعی به بافت نرم برای بی‌حس کردن لثه و ریشه دندان استفاده می‌کند تا بیمار در طول فرایند درمان، احساس درد نداشته باشد. متخصص لمینت دندان رشت با این حال ممکن است برخی افراد مقداری درد را تجربه کنند که شدت آن به میزان جرم دندان بیمار و همچنین آستانه تحمل او بستگی دارد.
دندانپزشک از ابزارهای تخصصی برای حذف رسوبات سخت شده پلاک یا تارتار از روی دندان‌ها در بالا و زیر خط لثه استفاده می‌کند. این کار به آرامی و با احتیاط انجام می‌شود و معمولا بیمار در طول انجام این فرایند احساس ناخوشی نخواهد داشت.

آیا دندان‌ها پس از درمان جرمگیری درد می‌گیرند؟

با از بین رفتن اثر داروی بی‌حسی، بیمار باید انتظار این را داشته باشد که مقداری درد دندان و لثه را تجربه کند. البته منظور از درد، همان دردی نیست که بیمار هنگام وجود پوسیدگی دندان احساس می‌کند. این درد در واقع یک نوع حساسیت است که بیشتر سبب ناراحتی دندان بیمار می‌شود.

یک تصور اشتباهی که برخی افراد درباره درد پس از درمان جرم گیری دارند این است که این درد به دلیل دستکاری بافت دندان و آسیبی که به مینای آن وارد شده، ایجاد می‌شود.
اما یکی از دلایل آن این است که تشکیل جرم بر روی سطح دندان همانند یک لایه عایق که مانع از رسیدن دمای سرد و گرم به عصب دندان عمل می‌کند. زمانی که این لایه برداشته می‌شود، انتقال دمای سرد و گرم به طور کامل باعث ایجاد این درد و حساسیت موقتی می‌شود که به مرور از بین می‌رود.

چگونه می‌توان درد و حساسیت پس از جرمگیری را کاهش داد؟

برای کمک به بهبود و کاهش درد و نیز حساسیت دندان پس از جرم گیری، رعایت موارد و نکات زیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد:

  1. تا چند ساعت بعد از جرم گیری دندان غذا نخورید. دقت داشته باشید که دندان معمولا تا چند ساعت نسبت به سرما و گرما حساس است. به همین دلیل اگر در این حین غذای خیلی داغ یا سردی مصرف کنید، احتمال حساس شدن و ناراحتی شما وجود دارد. البته این حساسیت گاهی اوقات به دلیل اعمال نیروی جونده به دندان ایجاد می‌شود.
  2. پرهیز از خوردن غذاهای سفت تا چند روز از خوردن غذاهای سفت بپرهیزید و در عوض یک غذاهای نرم میل کنید. با این کار، دیگر نیازی به جویدن زیاد غذا نخواهید داشت.
  3. پرهیز از مصرف غذاهای تند و اسیدی تا زمانی که لثه‌ها به طور کامل بهبود نیافته‌اند، غذاهای تند و اسیدی نخورید.
  4. مصرف مسکن در صورت نیاز مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب در صورت زیاد بودن درد و حساسیت دندان‌ها توصیه می‌شود. بهتر است پیش از انجام این کار با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  5. استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت مسواک زدن با مسواک نرم و با استفاده از خمیر دندان مخصوص دندان‌های حساس توصیه می‌شود.

آیا ترس از درد جرم گیری دندان، دلیل کافی برای عدم انجام آن است؟

خیلی از افراد به دلیل اینکه تصور می‌کنند این درمان درد زیادی ایجاد می‌کند، از آن فراری هستند. اما این افراد این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که اگر جرم داخل دهان و به خصوص زیر به بافت لثه باقی بماند، چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد.
دانستن این نکته ضروری است که جرم گیری هیچ دردی برای دندان به وجود نمی‌آورد. حتی اگر این درمان دردناک هم باشد، می‌توان درد آن را با تزریق بی‌حسی از بین برد.
اما مهم‌تر از آن این است که در صورت باقی ماندن جرم دندانی، ممکن است عوارض خیلی بدتری مثل افتادن دندان، تحلیل لثه و حتی تحلیل استخوان به وجود آیند. به همین دلیل همه بیماران باید این تفکرات را دور بریزند و برای انجام این درمان، در زمان‌های مشخص اقدام کنند.

عوارض ترس از درد و جرم گیری نکردن دندان‌ها

گاهی ممکن است افراد به دلیل ترس از درد جرمگیری، از انجام دادن این درمان خودداری کنند و یا انجام آنها را به تعویق بیندازند که در این صورت با عوارضی روبرو خواهند شد.
در این صورت نه تنها درد و ناراحتی بیشتری برای آنها به وجود ایجاد خواهد شد، بلکه آنها را متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری نیز می‌کند.
در ادامه برخی از این عوارض را ذکر کرده‌ایم:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. به خطر افتادن سلامت استخوان فک، لثه و سایر دندان‌ها

    عفونت ناشی از پوسیدگی می‌تواند لثه و استخوان فک پشتیبان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در مواردی که بیماری خیلی پیشرفت کرده باشد، احتمال به خطر افتادن سلامت دندان‌های مجاور و همچنین تحلیل رفتن استخوان فک نیز وجود خواهد داشت. در صورتی که استخوان فک تحلیل برود، بیمار حتی از سایر درمان‌ها مثل کاشت ایمپلنت نیز محروم می‌شود.

  2. نیاز به انجام درمان‌های پیچیده‌تر و دردناک‌تر

    یافتن منشأ اصلی درد، نحوه درمان آن را تعیین می‌کند. اگر پوسیدگی به پالپ نفوذ کرده باشد، برای پاکسازی عفونت و پر کردن فضای خالی ایجاد شده با مواد پرکننده دندان، به درمان ریشه و یا عصب کشی دندان نیاز خواهید داشت.
    اگر لثه‌ها عفونی شده باشند، باید تمام پلاک‌ها و جرم‌ها را از بین برد تا به بهبودی لثه‌ها کمک کنیم.

  3. بوی بد دهان

    یکی دیگر از عوارضی که وجود جرم در دهان می‌توان به جا بگذارد، بوی بد دهان است. جرم دندانی با توجه به اتصال محکمی که به دندان دارد، می‌تواند فضا را برای فعالیت بیشتر باکتری‌ها فراهم کند. به همین دلیل هم دهان این گونه بیماران، همیشه بوی بدی دارد. حتی گاهی اوقات این افراد طعم غذا را هم نامطلوب گزارش می‌کنند.

  4. التهاب و خونریزی لثه

    در صورتی که فرد به یکی از بیماری‌های لثه دچار شود، علائم آن مثل التهاب و خونریزی خود به خودی در اثر استفاده از مسواک پدیدار خواهند شد. بنابراین، در صورتی که متوجه تشکیل جرم بر روی دندان‌های خود شدید و یا علاوه بر آن علائمی مانند درد دندان یا لثه، تورم، قرمزی و یا خونریزی لثه‌ها را مشاهده کردید، حتماً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا درمان‌های لازم را انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کاربرد دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی

همانطور که احتمالاً می‌دانید، دستگاه التراسونیک با تولید یکسری امواج در آب (که به آنها امواج التراسونیک نیز می‌گویند) به ماده مورد نظر که قرار است تمیز شود ضربات متوالی وارد می‌کند تا نهایتاً آن ماده یا دستگاه را بطور کامل پاکسازی و تمیز می‌نماید؛قیمت اتوکلاو آزمایشگاهی  به این روش، تمیز کردن به روش التراسونیک می‌گویند. حال باید بدانید این دستگاه در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد که شاید تا بحال از آنها خبر نداشته‌اید! در ادامه دعوت می‌کنیم به 13 کاربرد شگفت انگیز دستگاه التراسونیک که برایتان ذکر کرده‌ایم توجه نمایید…

 

صنعت جواهرات؛ اولین کاربرد دستگاه التراسونیک

یکی از جذابترین کاربرد های دستگاه التراسونیک استفاده از آن در صنعت جواهرات است. تمیز کاری اولتراسونیک به طور گسترده ای در صنعت جواهرات کاربرد دارد؛ به طوریکه از این دستگاه برای صرفه‌جویی در زمان و بکارگیری روش موثرتری برای تمیز کردن جواهرات و بازگرداندن براقیت آنها به حالت نو استفاده می‌شود. ساعت‌سازان از کارایی پاک‌کننده‌های اولتراسونیک بهره می‌برند و بسیاری از قسمت‌های داخلی ساعت‌های گران‌قیمت و با ارزش را تمیز می‌کنند.

صنعت خودرو؛ دیگر کاربرد دستگاه التراسونیک

دستگاه حمام التراسونیک در صنعت خودرو نیز کاربرد دارد؛ به طوریکه با پاک کننده های اولتراسونیک می‌توان کاربراتورها و قطعات موتور شما را در کمتر از 15 تا 20 دقیقه عمیقاً تمیز کرد! این روش به طرز چشمگیری آلودگی و کثیفی داخلی را از بین می‌برد و همچنین باعث می‌شود قطعات شما درخشان به نظر برسند.

 

دستگاه تنفس و تجهیزات غواصی

هنگامی که صحبت از تمیز کردن دستگاه تنفس و تجهیزات غواصی می‌شود، کاربرد دستگاه التراسونیک مطرح می‌شود که بعنوان روشی کامل برای از بین بردن چربی، روغن و آلودگی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

خیس کردن مایع ویپ

پاک‌کننده‌های اولتراسونیک به دلیل توانایی‌های خیساندن آب ویپ در بین بخارپزها و در صنعت بخارپز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

 

آزمایشگاه های علمی

هنگام کار با تجهیزات آزمایشگاهی، وجود یک تمیزکننده قابل اعتماد و پرقدرت یکی از ضروریات است! بنابراین دیگر کاربرد استفاده از دستگاه التراسونیک، استفاده از آن در آزمایشگاه‌ها است که این روش، روشی تضمین شده برای دستیابی به پایانی بکر در آزمایشگاه، در کسری از زمان می‌باشد.

 

تمیز کردن ابزار ها؛ از کاربرد های دیگر دستگاه التراسونیک

به لطف کاربرد دستگاه التراسونیک و پاک کننده های آن، آلات موسیقی هرگز بی عیب و نقص نمانده‌اند. فرآیند کاویتاسیون برای مناطق بسیار کوچک و صعب العبور که در معرض آلودگی قرار دارند، عالی است.

 

زدودن زنگ زدگی و اکسیداسیون؛ کاربرد حمام التراسونیک

اگر می‌خواهید با خیال راحت اکسیداسیون فلزات از جمله آهن، مس، برنج، قلع، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ را حذف کنید، تمیز کنندگی اولتراسونیک می‌تواند راه حلی برای شما باشد. این روش بدون آسیب رساندن به سطح، تکنیک سریع‌تر و کاملتری را ارائه می‌دهد.

صنعت تاتو (خالکوبی) و پیرسینگ

رعایت استانداردهای بهداشتی در صنایع خالکوبی بسیار مهم است. پاک کننده های اولتراسونیک به طور گسترده‌ای به عنوان یک روش کارآمد و قابل اعتماد برای تمیز کردن تجهیزات شناخته می‌شوند و به دور نگه داشتن آنها از عوامل عفونی کمک می‌کنند.

 

صنعت پزشکی و دندانپزشکی

کاربرد دیگر دستگاه التراسونیک در حوزه صنایع پزشکی و دندانپزشکی می‌باشد. صنعت پزشکی باید استانداردهای تمیز کردن بالایی را حفظ کند و تمیز کنندگی اولتراسونیک روشی شناخته شده برای تمیز کردن عمیق قبل از استریلیزاسیون می‌باشد.

 

بینایی شناسی

تمیز کردن نادرست شیشه و لنزهای نوری می‌تواند باعث آسیب شود؛ به همین دلیل است که تمیز کنندگی اولتراسونیک در صنعت بینایی شناسی به عنوان یک روش ملایم اما کامل برای از بین بردن کثیفی و بازگرداندن شیشه‌ها به شکوه سابق خود کاربرد دارد.

 

بخش نظامی؛ از کاربرد های دیگر دستگاه التراسونیک

تمیز کنندگی اولتراسونیک برای تمیز کردن تفنگ‌ها در بخش‌های نظامی، برای حذف هرگونه آلودگی که می‌تواند باعث کاهش عملکرد اسلحه شود کاربرد دارد. جایگزینی دستگاه التراسونیک به جای استفاده از روش‌های سخت قبلی مانند روغن و برس‌ها، موثرترین روش برای کاهش هزینه‌های مربوط به تمیزکردن و بازسازی سلاح‌های آسیب‌دیده می‌باشد. دستگاه آلتراسونیک همراه با محلول های تمیز کننده جهت حذف کثیفی، گریس، روغن و کربن طراحی شده‌اند.

ماشین آلات صنعتی

استفاده از دستگاه التراسونیک برای قطعات ماشین نیز کاربرد دارد؛ به طوریکه با تمیز کاری آلتراسونیک آلاینده‌ها را از بین می‌برد و عمر ماشین آلات را افزایش می‌دهد. تمیز کردن عمیق این دستگاه باعث افزایش قابلیت اطمینان و حذف لکه‌ها، کثیفی و اکسیداسیون می‌شود.

 

صنعت نوشیدنی های الکلی

پاک کننده های اولتراسونیک در صنعت نوشیدنی‌های الکلی برای القای طعم به ودکا و سایر نوشیدنی‌ها در بارهای سراسر جهان استفاده می‌شود. با معرفی بیشتر و بیشتر طعم های عجیب و غریب، پاک کننده های اولتراسونیک برای تزریق انواع طعم‌ها به ودکا به روشی سریع و آسان عالی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

جرم گیری دندان با لیزر چیست؟

جرمگیری دندان با لیزر روشی در دندانپزشکی است که با استفاده از ابزارهای جرم گیری و به کمک لیزر به از بین بردن جرم‌ها، پلاک‌ها، تارتار و درمان بیماری‌های پریودنتال می‌پردازد. متخصص لمینت دندان رشت لیزر یک تکنولوژی پیشرفته است که در این سال‌ها مورد توجه حیطه دندانپزشکی قرار گرفته است.
دندانپزشک می‌تواند با استفاده از نور لیزر و حرارت تولید شده توسط آن، به راحتی جرم‌های چسبیده به دندان را متلاشی کند.
از این روش می‌توان برای انجام جرم گیری عمیق زیر لثه‌ای نیز استفاده کرد. به صورتی که دندانپزشک حتی بافت لثه را کنار نزده و از طریق نفوذ لیزر به بافت نرم و سخت، جرم زیر لثه‌ای را حذف می‌کند.

چرا نیاز به جرم گیری دندان با لیزر دارم؟

رسوب بیش از حد تارتار (جرم) در یک دوره زمانی منجر به تحریک دندان‌ها و لثه‌های ناسالم می‌شود. در این شرایط بسیاری از موارد می‌توانند در بروز لکه‌های خارجی روی دندان نیز نقش داشته باشند.
استفاده از لیزر در کنار دیگر دستگاه‌های جرم گیری دندان، علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند به بهترین نحو سلامت دهان خود را به دست آورید، به روشن‌تر شدن و از بین رفتن لکه‌های روی سطح دندانتان کمک خواهد کرد.
علاوه بر اینها نیز، استفاده از نور لیزر برای انجام این کار، مزایایی دارد که می‌توانند آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای جرم گیری قرار دهند.

تشخیص امکان استفاده از لیزر در جرم گیری

دندانپزشک برای اینکه تشخیص دهد شما می‌توانید از این روش بهره‌مند شوید یا خیر و اینکه آیا شرایط دهان شما به گونه‌ای است که استفاده از لیزر کارایی مناسبی برایتان داشته باشد، از راهکارهای زیر کمک می‌گیرد:

  1. بررسی تاریخچه پزشکی

    دندانپزشک بررسی خواهد کرد که منع مصرف دارویی و یا شرایط خاصی نداشته باشید. همچنین اگر خانواده شما سابقه خانوادگی پریودنتیت دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  2. بررسی عکس رادیولوژی

    در این مرحله با استفاده از عکس رادیولوژی وضعیت دندان‌ها و سطوح استخوانی به طور کامل بررسی می‌شوند.

قیمت جرم‌ گیری دندان با لیزر

هزینه جرمگیری با لیزر با توجه به نوع لیزر مورد استفاده، شرایط هر فرد، میزان و نوع جرم روی دندان‌ها و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان بستگی دارد.
با این وجود حدود هزینه جرم گیری دندان با لیزر را می‌توان بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) الی ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و هفتصد هزار تومان) در نظر گرفت.

مزایای جرمگیری دندان با لیزر

مزایای جرمگیری با لیزر عبارت‌اند از:

  1. کاهش میزان خونریزی لثه‌ها در حین درمان

    افرادی که دچار التهاب و تورم لثه هستند و برای درمان این مشکل به کلینیک مراجعه می‌کنند، با استفاده از لیزر و حذف باکتری‌های سطح دندان و زیر لثه می‌توانند بهبودی خود را به دست آوردند؛ در حالی که با کمترین میزان خونریزی در حین درمان روبه‌رو خواهند بود.

  2. کم تهاجمی بودن آن

    استفاده از لیزر در انواع خدمات دندانپزشکی از جمله کم تهاجمی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. به طوری که دیگر دندانپزشک مجبور نیست بافت لثه را کنار بزند و جرم زیر لثه‌ای را بردارد. با استفاده از لیزر، نور از روی بافت نرم به جرم تابیده می‌شود و به راحتی آن را متلاشی می‌کند.

  3. دقت بالا در درمان

    فناوری‌های لیزر در دندانپزشکی با دقت بالایی همراه هستند؛ این موضوع برای بیماران مبتلا به عفونت‌های شدید لثه که نیاز به برداشتن میزان بیشتری از بافت لثه برای آنها وجود دارد، اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت.

  4. افزایش سرعت درمان

    به دست آوردن نتیجه مورد نظر در درمان جرم گیری دندان با لیزر نسبت به سایر روش‌های سنتی ممکن است سریع‌تر باشد.

  5. افزایش سرعت بهبودی

    به دلیل دست‌کاری کمتر بافت لثه و دندان در این روش، بهبودی پس از جرم گیری سریع‌تر حاصل می‌شود.

آیا جرمگیری دندان به وسیله لیزر خطر دارد؟

یکی از دغدغه‌های افراد در رابطه با استفاده از روش‌های درمانی لیزری برای دندان این است که آیا این روش‌ها ایمن هستند یا خیر.
در وهله اول باید بدانید که استفاده از لیزر برای جرم‌گیری دندان‌ها کاملاً ایمن است. شما در حین درمان یا پس از آن در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است عوارض کمی را مشاهده کنید. این عوارض شامل لکه‌های سفید روی لثه، حساسیت به سرما یا گرما، گلو درد، تحریک یا التهاب لثه‌ها است. این عوارض با راهکارهایی که توسط دندانپزشک ارائه می‌شوند، بسیار سریع درمان خواهد شد.
علاوه بر این نیز، دندانپزشک معمولا هنگام استفاده از لیزر، یک سری اقدامات ایمنی برای خود و بیمار در نظر می‌گیرد.

نحوه جرمگیری دندان‌ها با لیزر

لیزرها با استفاده از پرتوهای بسیار قدرتمندی می‌توانند به تجزیه پلاک و جرم‌های دهانی بپردازند. برای انجام این کار در ابتدا با استفاده از ابزارهای ساده و اولتراسونیک به از بین بردن جرم‌هایی که امکان برداشتن آنها با این ابزارها وجود دارد، پرداخته می‌شود.
در ادامه یک الی دو بار در حین انجام کار از لیزر مناسب با توان و شدت مشخص استفاده می‌گردد. بسته به نوع لیزر، نور آن را به گونه‌ای به جرم دندانی می‌تابانند تا جرم را متلاشی کند.

انواع دستگاه‌های لیزر در جرم گیری دندان

دستگاه‌های لیزر رایجی که در این روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از:

  1. دستگاه لیزر BT cool

    دستگاه لیزر BT cool نوعی از دستگاه‌های دندانپزشکی است که دندان‌ها را به شکل قابل توجهی جرم‌گیری و روشن‌تر می‌کند. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه بسیار کم است و معمولاً برای دندان‌هایی که دارای لکه‌های به جامانده ناشی از داروهایی نظیر تتراسایکلین هستند، استفاده می‌شود.
    در این روش با تابش لامپ‌های دایودی LED نتایج بسیار مناسبی ایجاد می‌گردد و معمولاً نقش مؤثری در روشن‌تر شدن دندان‌ها دارد.

  2. دستگاه لیزر ZOOM

    این دستگاه با استفاده از لیزر به عنوان یک منبع فوق‌العاده برای جرم‌گیری دندان‌ها استفاده می‌شود.

معایب استفاده از لیزر برای جرم‌گیری دندان

از معایب این روش در دندانپزشکی می‌توان به حساس شدن دندان‌ها اشاره کرد. البته این حساسیت طبیعی بوده و بعد از چند روز از بین خواهد رفت.
همچنین قیمت بالاتر به نسبت سایر روش‌های جرم گیری دندان نیز می‌تواند از دیگر معایب آن در نظر گرفته شود.

بعد از جرم گیری دندان با لیزر چه نکاتی را رعایت کنم؟

‌با وجود اینکه در این روش کمترین میزان خونریزی، درد و ناراحتی برای افراد ایجاد خواهد شد و احتمال ایجاد عفونت‌های باکتریایی پس از این درمان بسیار کاهش پیدا می‌کند، می‌توان بیان کرد که مراقبت‌های ویژه‌ای پس از این درمان مورد نیاز نیست.
اما این موضوع بدان معنا نیست که دیگر می‌توانید نسبت به بهداشت دهان خود بی‌توجه باشید، اتفاقاً برعکس شما باید بیشتر از قبل بهداشت دهان و دندانتان را رعایت کنید.
بنابراین، نکات زیر را در نظر بگیرید:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. مسواک زدن به ‌صورت اصولی حداقل دو بار در طول روز
  2. استفاده روزانه از نخ دندان
  3. استفاده روزانه از دهان‌شویه مناسب
  4. شست‌و‌شوی دهان با استفاده از آب نمک در طول هفته
  5. عدم استعمال دخانیات
  6. کاهش مصرف مواد غذایی شیرین و اسیدی
  7. عدم مصرف مشروبات الکلی


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

• خدمات :
خدمات، به هرگونه فعالیت یا مزیت می گویند که از یک طرف به طرف دیگر ارائه می شود و لزوما نامحسوس است و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد. ثبت شرکت سهامی خاص مجموعه ای از فعالیت های کم و بیش ناملموس است که معمولا و نه لزوما در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات و یا منابع فیزیکی و یا کالاها و یا سیستم های عرضه کننده خدمات صورت می گیرد و به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه می شود.
از ویژگی های مهم خدمت، آن است که نمی توانید آن را لمس کنید، ببینید، بچشید، بشنوید یا احساس کنید بلکه تنها می توانید آن را تجربه کنید.به عبارت دیگر خدمت چیزی غیر مادی است.
• شرکت های خدماتی :
شرکت های نظافتی به منظور انجام امور مربوط به نظافت منازل، ادارات و شرکت ها تشکیل می شوند.این شرکت ها با در اختیار داشتن نیروی کار ماهر و سریع در امر نظافت می توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی نمایند.
• حوزه فعالیت شرکت های خدماتی :
حوزه اصلی فعالیت شرکت های خدماتی ارائه خدمات می باشد که این خدمات به هفت نوع تقسیم می شوند و اصلی ترین فعالیت های شرکت های خدماتی را تشکیل می دهند، این خدمات عبارت اند از:
_تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات
_خدمات عمومی نظیر: نامه رسانی، تلفنچی، نگهبانی، امور، آبدارخانه، پیشخدمتی
_چاپ و تکثیر
_امور بهره برداری از تاسیسات
_نگهداری از فضای سبز
_امور آشپزخانه و رستوران
_حمل و نقل
*توضیح : هر شرکت باتوجه به حوزه فعالیت خود می تواند یک یا چند مورد از فعالیت های مذکور را در اساسنامه شرکت خود قید نماید.
• ثبت شرکت های خدماتی :
این شرکت رامی توان در دو قالب سهامی خاص وبا مسئولیت محدود به ثبت رساند درادامه به شرایط ومدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.
• شرایط ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص :
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد طبق ماده ۵لایحه اصلاحی قانون تجارت
- مطابق ماده ۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت : حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳نفر باشد +۲ نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند، حداقل ۳۵درصد سرمایه نقدا پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص :

  • تکمیل فرم تعیین نام
  • دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص وامضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران
  • دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  • پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیات مدیره باید که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است
  • تاییدیه هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن آن
  • دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
  • دوجلد صورتجلسه هیات مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
  • معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیات مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن
  • گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

• شرایط ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود :
- حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل ۲نفر میباشد
- در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراریه دریافت نماید.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود :

 

  • دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط شرکاء
  • دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
  • پرداخت مبلغ تعین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
  • دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  • دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • تکمیل فرم تعیین نام
  • -فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  • تاییدیه هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن
  • دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضاء هیات مدیره باشد
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
  • معرفی نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیات مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن


:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اصل رفتار ملی در مواد ( 1 ) و ( 2 ) کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی پیش بینی شده است. ثبت لوگو رفتار ملی به این معناست که در مورد حمایت از مالکیت صنعتی از جمله طرح های صنعتی، هر کشور عضو کنوانسیون پاریس موظف است که همان امتیازاتی را که در مورد حمایت از مالکیت صنعتی به اتباع خود می دهد به اتباع سایر کشورهای عضو معاهده نیز قابل شود.
با توجه به تعریف فوق روشن است که قاعده رفتار ملی یکی از قواعد زیربنایی سیستم حمایت بین المللی ایجتدشده توسط کنوانسیون پاریس است. این قاعده تضمین می کند که اتباع بیگانه نه تنها مورد حمایت قرار گیرند بلکه هسچگونه تبعیضی علیه آنان اعمال نخواهد شد. بدون این قاعده غالباَ کسب حمایت کافی از طرح های صنعتی و سایر موضوعات مالکیت صنعتی، در کشور خارجی بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن خواهد بود.
در رابطه با اصل فوق نکات ذیل قابل ذکر به نظر می رسد :
1- اگر اتباع کشورهایی که عضو کنوانسیون پاریس نیستند، ساکن یکی از کشورهای عضو کنوانسیون باشند، اصل رفتار ملی باید در مورد آن ها نیز رعایت شود. البته این تاسیسات باید حقیقی و موثر باشند، بدین معنی که باید فعالیت تجاری یا صنعتی موثری در کار باشد. صرف داشتن صندوق پستی یا اجاره یک دفتر کوچک بدون فعالیت واقعی کافی نیست. مقیم یا ساکن بودن معمولاَ باید به صورتی تفسیر شود که وجود اقامتگاه را به مفهوم جدی و انعطاف ناپذیر حقوقی لازم نداند. بنابراین کسی که کم و یس دائماَ در محل بخصوص زندگی می کند، مقیم محسوب می گردد بدون اینکه اقامتگاه قانونی او در آن جا باشد. به عبارت دیگر صرف یک محل اقامت متمایز از اقامتگاه قانونی کفایت می کند، محل اقامت اشخاص حقوقی محل مقر اصلی آن ها است.
2- در مورد اتباع کشورهای عضو کنوانسیون، دولتی که تقاضای حمایت از آن می شود نمی تواند هیچگونه شرایطی در مورد اقامتگاه یا مقر مذکور به عنوان شرط بهره مند شدن از حقوق مربوط به مالکیت صنعتی به آن اتباع تحمیل کند.
3- قاعده رفتار ملی قبل از هر چیز شامل کشورهای عضو می گردد. واژه تبعه هم شامل اشخاص طبیعی می شود و هم شامل اشخاص حقوقی، اشخاص حقوقی که تحت مقررات حقوق خصوصی کشور عضو ایجاد می شوند معمولاَ به عنوان تبعه آن کشور تلقی می گردند. اگر مقر واقعی آن ها در کشور عضو دیگری باشد آن ها ممکن است تبعه کشوری نیز تلقی شوند که مرکز اصلی آن ها در آن واقع است.
4- قاعده رفتار ملی شامل تمام امتیازاتی می شود که قوانین مختلف داخلی به اتباع خود می دهند. این بدان معنی است که قانون داخلی، همان طور که شامل اتباع یک کشور خاص عضو کنوانسیون می شود، باید شامل اتباع سایر کشورهای عضو نیز بشود. در این رابطه قاعده رفتار ملی امکان هرگونه تبعیضی به ضرر اتباع سایر کشورها عضو را از میان برد.
5- شمول قانون داخلی به اتباع کشورهای دیگر، مانع از آن نمی شود که آن اتباع از حقوق بیشتری که به طور اخص کنوانسیون پاریس به نفع آن ها ایجاد کرده برخوردار نشوند، این حقوق صراحتاَ محفوظ می باشند. اصل رفتار ملی باید بدون تضییع این حقوق اعمال شود.
6- در رابطه با تابعیت باید گفت که تابعیت هر شخص را قانون متبوع آن شخص تعریف و معلوم می کند. همچنین اعطای تابعیت و یا سلب تابعیت تابع قانون دولت متبوع آن شخص است ولو اینکه تابعیت در مملکت دیگری عنوان شود. به طور کلی در امر تابعیت چند مساله ممکن است مطرح شود. یکی زمان تابعیت شخص است کسی سابقاَ تبعه دولتی بودن و اکنون تابعیت دولت دیگری را دارد. این شخص وقتی که اجرای قرارداد پاریس را درباره خود بخواهد باید تابعیت فعلی او مورد نظر باشد. اگر شخص واجد چند تابعیت باشد تابعیتی که اکنون شخص مطرح و عنوان خواهد کرد باید مورد نظر قرار گیرد. اگر عده ای مالک یک حق مالکیت صنعتی باشند و بخواهند با ثبت آن خواستار اجرای قرارداد پاریس از نظر مقررات مربوط به تابعیت شوند چنانچه این اشخاص دارای تابعیت های مختلف باشند نمی توانند از مزایای قرارداد پاریس راجع به تابعیت استفاده کنند. همچنین کشوری که از او اجرای قرارداد پاریس درباره یک تبعه خارجی خواسته می شود نمی تواند آن را موکول به حمایت و معامله متقابل بنماید.


7- قانون داخلی مربوط به مراحل رسیدگی قضایی و اداری ( قواعد شکلی ) و قوانین مربوط به صلاحیت نمایندگی، صراحتاَ حفظ شده اند، بدین معنی که شرایط خاصی که ماهیتی صرفاَ شکلی دارند و شرایط خاصی را در رابطه با نحوه رسیدگی قضایی و اداری به اتباع بیگانه تحمیل می کند، می توانند با اعتبار کامل علیه آن ها به کار گرفته شوند. به عنوان مثال شرطی که اتباع بیگانه موظف هستند مبلغی را به عنوان تامین یا وثیقه برای هزینه دادرسی تادیه کنند. مثال دیگری که صراحتاَ عنوان شده این شرط است که اتباع بیگانه موظف هستند آدرسی برای ابلاغ مشخص کنند یا شخصی را به سمت نمایندگی در کشوری که تقاضای حمایت دارند منصوب کنند. قاعده اخیرالذکر شاید رایجترین قاعده ای باشد که بر بیگانگان تحمیل می گردد و استثنایی مجاز بر قاعده رفتار ملی است.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ملانیت سنگ جواهر گارنت سیاه و درخشان است که برخی مواقع به دلیل دارا بودن عنصر تیتانیوم از آن با عنوان «آندرادیت تیتانی» یاد می شود. خواص سنگ لاجورد این سنگ یکی از سه گونه ی گروه گارنت آندرادیت کمیاب است که از ملونیت که تلورید نیکل است کاملا متمایز می باشد.
نام آندرادیت از معدن شناس پرتغالی کاشف این سنگ، خوزه بونیفاسیو د آندرادا ا سیلوا(۱۷۶۳-۱۸۳۸) بر روی آن نهاده شد.
وی کاشف سه ماده ی معدنی دیگر نیز بوده است.
شاخصه ی انکساری آندرادیت بسیار بالا است و این یعنی گارنت آندرادیت درخشندگی بسیار زیبایی دارد.
گارنت دمانتوئید سبز و کمیاب نیز نوعی از آندرادیت است که به دلیل درخشش زیبای خود از محبوبیت بالایی برخوردار است.
در حقیقت، نام «دمانتوئید» به دلیل درخشش این سنگ، از لغت آلمانی «demant» به معنی «الماس» برگرفته شده است.

تشخیص ملانیت

ملانیت را می توان به راحتی از روی رنگ و شاخصه ی انکساری آن شناسایی نمود.
همچنین ملانیت را به دلیل خاصیت مغناطیسی که به دلیل حضور آهن ایجاد می شود، آن می توان از دیگر سنگ های سیاه کدر متمایز ساخت.
خاستگاه و منابع سنگ جواهر ملانیت
ملانیت در روسیه، آذربایجان، مالی(آفریقا)، مکزیک، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده(آریزونا، کلرادو و کالیفرنیا) یافت می شود.

خرید و تشخیص ارزش سنگ جواهر ملانیت

رنگ ملانیت

در ملانیت تیتانیوم وجود دارد که سبب درخشش رنگ سیاه آن می شود.
رنگ سیاه تیره ی ملانیت با تورمالین سیاه، کهربای سیاه، یاقوت سیاه و الماس سیاه قابل مقایسه است.

درخشندگی و وضوح ملانیت

ملانیت سنگی کدر با درخشندگی نیمه الماسی است.
تلالو درخشان این سنگ فرصت مناسبی برای استفاده در جواهرات را فراهم می سازد.
برخی درخشش ملانیت را نیمه فلزی توصیف می نمایند.
سنگ های ملانیت به چشم های غیرمسلح نیز بی نقص هستند.اغلب

برش و شکل ملانیت

بیشتر پخ دار می شود.به حدی که به هر شکلی برش خورده و به منظور درخشندگی سختی ملانیت و نبود کلیواژ این سنگ را تطبیق پذیر نموده
برش برلیانی درخشش عالی ملانیت را دو چندان می نماید.

پردازش ملانیت

ملانیت به طور طبیعی رنگ فوق العاده ای دارد و معمولا به هیچ شیوه ای مورد پردازش واقع نمی شود.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

سنگ های جواهر مشابه و مرتبط با ملانیت

ملانیت از گروه گارنت ها است و به همین خاطر با سایر گارنت های آندرادیت(دمانتوئید و توپازیت)، گارنت های آلماندین،
گارنت های پیروپ(رودولیت یا لعل ارغوانی)، گارنت های اسپسارتیت، گارنت های گراسولاریت(هیدروگراسولار، هسونیت، گارنت بی رنگ و ساووریت) و اووارویت ارتباط نزدیکی دارد.
برخی مواقع سنگ های سیاهی همچون عقیق سلیمانی، تورمالین سیاه، لعل بدخشان سیاه و یاقوت سیاه با عنوان ملانیت خرید و فروش می شوند.
همچنین شباهت های بسیار زیادی میان ملانیت و شیشه ی سیاه وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

سودالیت ماده معدنی به رنگ آبی است که نامش را از سدیمی می گیرد که در آن وجود دارید. گالری چاو مخازن سودالیت در گرینلند در سال 1806 کشف شدند و سپس وسایل تزئینی سودالیتی در سال 1891 تولید شد، وقتی که منابع بزرگتری از این ماده با کیفیت سنگ جواهر در اوناریو کانادا پیدا شد.
علاوه بر رنگ آبی ممکن است خاکستری، زرد، نارنجی یا صورتی نیز باشد.
با این حال به عنوان سنگ جواهر معمولا آبی است و در آن رده های سفید دیده می شود.
سودالیت را گاهی به عنوان سنگ آبی، آلومیت و دیترویت نیز می فروشند.
نمونه صورتی رنگ سودالیت را هاکمانیت می نامند.
این سنگ جواهر بنفش یا صورتی در سال 1991 در کبک پیدا شد.
هاکمانیت نشانگر پدیده نادر سنگ شناسی به نام تغییر رنگ معکوس است.
یعنی در هنگام روز زیر نور خورشید رنگ متفاوتی نسبت به نور مصنوعی دارد.

شناسایی سودالیت

سودالیت را می توان با رنگ ابی روشنش و شب نمایی نارنجی اش شناسایی کرد.
گاهی ته رنگ بنفش و دارد و در نوع مات خود رنگ های سفید را نشان میدهد که متشکل از کالسیت هستند.
سودالیت با بلورهای شفاف کمیاب است و می تواند خاکستری، زرد، نارنجی، ابی، بنفش یا بی رنگ باشد

سودالیت خاستگاه و منابع سنگ جواهر

سودالیت در برزیل، گرینلند، هند، کانادا، نامیبیا، روسیه و آمریکا یافت می شود.

رنگ سودالیت

سودالیت می تواند خاکستری، زرد، نارنجی یا صورتی باشد.
با این حال در زمینه سنگ جواهر سودالیت بیشتر ابی روشن است و شبیه به رنگ لاجوردی است و معمولا ته رنگ سفید نیز دارد.

درخشندگی و شفافیت سودالیت

]سودالیت شفافیت شیشه ای دارد و روی ترک هایش شفافیت روغنی نمایان است.
تنوع آن از شفاف تا مات است و می تواند با ناسرگی های کلسیت سفید نیز دیده شود.

 

برش و شکل سودالیت

سودالیت مات تراش می خورد. می توان آنرا به شکل بیضی، باگتی یا شکل های مختلف دید.
مواد شفاف تراشیده می شوند و بسیار کمیاب هستند.

آماده سازی سودالیت

سودالیت ترکیبی از سال 1975 در دسترس قرار گرفت و به نام سودالیت ابتدایی شناخته می شود.
سودالیت طبیعی نیز در دسترس است و تمام تاجران مشهور در مورد ترکیبی بودن یا اصل بودن آن توضیح میدهند.

 ویژگی های گوهرشناسی سودالیت

فرمول شیمیایی: Cu3(CO3)2(OH)2 کربنات مس پایه
شکل بلور: چلیپایی، کوتاه، ستونی، انباشته
رنگ، آبی، سفید، خاکستری، زرد، نارنجی، صورتی
سختی: 5.5 تا 6 روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.48
چگالی: 2.14 تا 2.40
شکست پذیری: نامعلوم
شفافیت: شفاف تا مات
انکسار دوسویه یا شکست نور دوگانه: ندارد
درخشندگی: شیشه ای تا روغنی
شب نمایی: قوی، نارنجی

سودولیت: سنگ های جواهر مشابه یا مرتبط

نمونه صورتی- بنفش سودالیت را به نام هاکمانیت می شناسند.
سودالیت را می توان به شکل بی رنگ و شفاف نیز دید.
سودالیت شفاف بسیار کمیاب است زیرا سنگ های جواهر سودالیت آبی- بنفش و مات هستند.
سنگ لاجوردی از نظر ظاهری شبیه به سودالیت است و حتی ممکن است در آن سودالیت هم وجود داشته باشد.
با توجه به شباهت های موجود، سودالیت می تواند به جای سنک لاجوردی اشتباه گرفته شود.
با این حال سنگ لاجوردی جاذبه بسیار بالایی برابر با 2.5 تا 3 دارد.
به علاوه سنگ لاجوردی را از نظر فنی به نام سنگ تعریف می کنند در حالیکه سودالیت ماده معدنی خالص و کامل است.
سودالیت را به جای آزوریت آبی نیز اشتباه می گیرند زیرا رنگ شان شبیه به هم است.
با این حال آزوریت سختی کمتری بر روی محور Mohs دارد و فقط میان 3.5 تا 4 قرار می گیرد و آزوریت از کربنات مس تشکیل شده است.
دومورتیریت نیز از نظر رنگ شبیه به سودالیت است اما سختی بیشتری برابر با 7 دارد.
لازولیت از نظر رنگ و سختی شبیه به سودالیت است اما شب نمایی آنرا ندارد.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

افسانه ها و نیروهای متافیزیکی سودالیت

سودالیت می تواند انرژی آرامش بخش و احساس امنیت و صلح را ایجاد کند.
همچنین گفته می شود که می تواند صاحب خود را از انرژی های منفی مصون بدارد و کمک کند که از جانب او انرژی مثبت به دیگران منتقل شود.
در سیستم های اعتقادی هندوی باستان سودالیت با چاکراه گلو در ارتباط است  و ابراز وجود را ممکن می سازد. سودالیت سنگ ماه متولدین دسامبر است.
در مکتب فنگ شویی سودالیت دارای انرژی اب است و برای حوزه های کاربردی مفید است.
سودالیت به ورزشکاران کمک می کند تا انگیزه بیشتری برای پیروزی پیدا کنند.
به علاوه گاهی از سودالیت به نام سنگ شاعر نیز یاد می کنند زیرا آنرا الهام بخش برای نویسندگان می دانند.
از نظر پزشکی سودالیت برای کاهش وزن، بی خوابی، کمبود کلسیم و سینوس خوب است. 

 


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مجمع عمومی بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم و نظارت در امور شرکت های تعاونی است و به دو صورت تشکیل می شود :
- مجمع عمومی عادی ؛
- مجمع عمومی فوق العاده .
مجمع عمومی محل ابراز اراده جمعی اعضاست ، لیکن این ابراز اراده باید با مراعات قانون ، اساسنامه شرکت تعاونی و آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب وزارت تعاون توام باشد. چون در تصمیم گیری های جمعی معمولاَ دستیابی به اتفاق آرا مشکل است ، ثبت شرکت سهامی خاص تصمیم گیری در جلسات مجمع عمومی ، به اکثریت آرا اتخاذ می شود. تصمیمات مجمع عمومی نه تنها برای اعضایی که در آن حضور نداشته اند ملاک و متبع است ، بلکه برای اعضایی که در جلسه اصالتاَ یا وکالتاَ حضور داشته ولی رای موافق نداده اند نیز معتبر و لازم الاتباع خواهد بود. در غیر این صورت اجرای تصمیمات مجمع و در نتیجه اداره شرکت تعاونی دچار مشکل و حتی غیرممکن خواهد شد. ابراز اراده اعضا باید جمعی باشد و فقط در جلسات مجمع به منصه ظهور برسد ؛ در خارج از آن، اراده اعضا ، اعم از اینکه به صورت فردی یا جمعی ابراز گردد، نمی تواند ملاک باشد. بنابراین عضو شرکت تعاونی فقط از طریق حضور در مجمع عممومی است که می تواند در اداره امور شرکت و تصمیم گیری های راجع به آن اعمال اراده کند. لذا معلوم است که حضور در مجمع عمومی از طریق نماینده تام الاختیار، نمی تواند نقش فعال و کارسازی را که عضو باید در تعاونی داشته باشد عملی سازد.
مجمع عمومی بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم در شرکت تعاونی است ؛ ولی هیئت مدیره نیز می تواند برای اداره امور شرکت تعاونی تصمیماتی اتخاذ کند. تفاوتی که بین آنها وجود دارد این است که تصمیمات مجمع عمومی با حضور اعضا و رای خود آن ها گرفته می شود ؛ ولی هیئت مدیره منتخب مجمع عمومی است و به نمایندگی از شرکت تعاونی تصمیم گیری می کند.
در بعضی از شرکت های تعاونی ممکن است مجامع عمومی به صورت دو مرحله ای برگزار شود.

  • وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی

به موجب قانون ، وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی به شرح ذیل است :
1- انتخاب هیئت مدیره، اعم از اعضای اصلی و علی البدل ؛
2- انتخاب بازرس یا بازرسان ، اعم از اصلی و علی البدل ؛
3- رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و حساب سود و زیان و سایر گزارش های مالی هیئت مدیره پس از قرائت گزارش بازرس یا بازرسان ؛
4- تعیین خط مشی و برنامه شرکت تعاونی و تصویب بودجه جاری و سرمایه گذاری و اعتبارات و وام های درخواستی و سایر عملیات مالی به پیشنهاد هیئت مدیره ؛
5- اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه، در حدود قوانین و مقررات ؛
6- اخذ تصمیم نسبت به ذخایر و پرداخت سود و مازاد درآمد و تقسیم آن طبق اساسنامه ؛
7- تصویب مقررات و دستورالعمل های داخلی شرکت تعاونی ؛
8- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت شرکت تعاونی در شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و اتاق های تعاون و میزان سهام یا حق عضویت سالانه که باید به آن ها پرداخت شود ؛
9- تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت ؛
10- انجام سایر وظایفی که قوانین و مقررات بر عهده مجمع عمومی عادی قرار می دهد.

  • وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده شرکت تعاونی

مجمع عمومی فوق العاده – همان طور که از اسم آن پیداست – به منظور رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره اموری برگزار می شود که می توان آن ها را نسبت به امور جاری شرکت تعاونی فوق العاده محسوب داشت.
وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده :
مجمع عمومی فوق العاده به منظور رسیدگی به امور ذیل تشکیل می شود :
1. تغییر مواد اساسنامه شرکت تعاونی در حدود قانون بخش تعاونی و با تایید وزارت تعاون ؛
2. تصمیم گیری در مورد عزل هیئت مدیره ؛


3. تصمیم گیری در مورد قبول استعفای هیئت مدیره ؛
4. تصمیم گیری درباره ادغام شرکت تعاونی با شرکت تعاونی دیگر ؛
5. انحلال شرکت تعاونی ؛
6. رسیدگی و تصمیم گیری درباره گزارش بازرس یا هر یک از بازرسان درباره تخلفات هیئت مدیره و مدیر عامل . ( مستفاد از ماده 24 قانون بخش تعاونی و تبصره آن ).



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اسمیت زونیت سنگ فوق العاده ای است که برای رهایی از فشار و استرس هم فیزیکی و هم عاطفی استفاده می شود. خواص سنگ آکوامارین برای کسانی که در وضعیت روحی نه چندان خوبی قرار دارند وجود اسمیت زونیت کمک می کند تا به آرامش برسند.
باورها بر این است که حس همدلی برای صاحب جواهر نسبت به سایرین ایجاد می شود.
برای بسیاری از افراد اسمیت زونیت سنگی است که کودک درون افراد را فعال می کند و آنها را تشویق به حس لذت و شور می کند.
این سنگ با علایم برج حوت و سنبله در ارتباط است و نپتون سیاره این سنگ است.
این سنگ با عنصر آب در ارتباط است و معمولا برای چرخه تجدید حیات استفاده می شود.
خیلی ها اعتقاد دارند که اسمیت زونیت می تواند مشکلات ناباروری را حل کند.

تکذیب نامه: افسانه ها و قدرت های متافیزیکی را نمی توان به عنوان توصیه های تاییدشده درنظر گرفت.
این اطلاعات صرفا از منابع مختلف جمع آوری شده اند و تصویرگران پویا اندیش هیچ تضمینی برای صحت آنها ندارد.

اسمیت زونیت های مشهور 

اسمیت زونیت شهرت زیادی ندارد اما یابنده آن بسیار مشهور است.
جیمز اسمیتسون شیمی دان، معدن شناس و دانشمند مشهور و توانایی است.
او را سرمایه گذار زیرکی می دانند که در طول عمرش بخت و اقبال بلندی داشت.
پس از مرگ ثروت او به ایالات متحده آمریکا اعطا می شود تا موسسه ای برای ترویج علم و دانش در میان انسان ها تاسیس شود.
در سال 1846 موسسه مشهور اسمیتسونی تاسیس شد. 

مراقبت از سنگ جواهر اسمیت زونیت

اسمیت زونیت تقریبا نرم است و زود می شکند.
شکاف پذیری این سنگ زیاد است و بنابراین در زمان برش دادن یا کار با آن باید بسیار مراقب بود.
به دلیل نرمی که دارد خیلی زود در مجاورت سایر سنگهای جواهر خراشیده می شود.
اسمیت زونیت را منفذدار می دانند و مواد شیمیایی و عطرها را جذب می کند.
بنابراین از مواد شیمیایی یا شوینده هایی مانند اسید سولفوریک برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.
بر روی سنگ های جواهر عطر یا اسپری نزنید.
مانند بیشتر سنگ های جواهر از شوینده های فراصوتی و بخارشو استفاده نکنید.

https://chaav.ir/about-us
می توانید با پارچه ای نرم و یک برس یا آب و صابون اسمیت زونیت را تمیز کنید.
همیشه مراقب باشید که تمام پس مانده صابون را کاملا پاک کنید. 
قبل از ورزش کردن یا انجام کارهای سنگین فیزیکی جواهرات اسمیت زونیت را درآورید.
برای نگهداری از آن بهتر است جدا از سایر جواهرات داخل پارچه ای نرم گذاشته شود و داخل جعبه جواهر نگهداری شود. 

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

قالب گیری دندان چیست؟

بسیاری از خدمات دندانپزشکی نیاز به همکاری با لابراتوارهای دندان دارند که از ساخت روکش تا ارتودنسی دندان، از جمله خدماتی‌ هستند که دندانپزشکان به کمک لابراتوار دندانپزشکی برای درمان بیمار ارائه می‌شوند. متخصص لمینت دندان رشت لابراتوار برای ساخت قالب مورد نیاز، به اطلاعات دقیقی از وضعیت دهان و دندان بیمار نیاز دارد؛ بنابراین در ابتدا دندانپزشک، قالبی کپی از دندان‌های بیمار تهیه کرده و آن را برای ساخت قالب مورد نظر به لابراتوار ارسال می‌کند.

علل نیاز به قالب گیری دندان

برای ساخت قالب از دندان‌ها دلایل متعددی وجود دارد که عبارت است از:

  1. ساخت دندان مصنوعی
  2. ساخت روکش دندان
  3. ساخت لمینت دندان
  4. ساخت بریج دندانی
  5. آنالیز ارتباط فک‌ها
  6. ساخت محافظ دهانی
  7. ساخت نایت گارد

انواع قالب گیری

انواع قالب گیری دندان عبارت‌اند از:

  1. قالب گیری اولیه

    کاربرد این قالب گیری در مدل تشخیصی، روکش موقت، تری‌های اختصاصی، مدل درمان و سابقه درمان و ارتودنسی است.

  2. قالب گیری نهایی

    برای ترمیم در لابراتوار، جزئیات دقیق ساختار بافت و دندان را نشان می‌دهد تا تکنسین لابراتوار بتواند اقدامات مربوطه را انجام دهد.

  3. ثبت اکلوزال (بایت)

    در زمان بستن دندان‌ها، رابطه اکلوزالی دندان‌های ماگزیلاری و فک پایین ثبت می‌شود.

انواع روش‌های قالب گیری دندان

قالب گیری دندان به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. قالب گیری به روش اپتیکال و دیجیتالی

    برخی از مراکز دندانپزشکی، به کمک تجهیزات پیشرفته قادر به قالب گیری دندان هستند. برای این کار از یک دوربین کوچک داخلی دهانی که به عصا شباهت دارد، استفاده می‌شود.
    با این تکنولوژی از دندان‌های بیمار تصویری به دست می‌آید که به کمک نرم افزار مخصوص به شکل دیجیتالی آنالیز شده و بر اساس آن قالب مورد نظر ساخته می‌شود.
    این قالب‌ها به دو روش ساخته می‌شوند. یکی از این روش‌ها به این شکل است که دندانپزشک قالب به دست آمده را به کمک فرمت الکترونیکی و تصاویر دیجیتالی به لابراتوار می‌فرستد. لابراتوار بر این اساس قالب را تهیه می‌کند. روش دیگر استفاده از تصاویر دیجیتالی ویدیوئی می‌باشد که به کمک اسکن دیجیتال و یا لیزر تهیه می‌شوند.
    اسکن لیزری با استفاده از نور متمرکزی که دقت بسیار بالایی دارد، تمام جزئیات دهان و دندان را اسکن می‌کند. به همین جهت دیگر نیازی به استفاده از مواد ناخوشایند در دهان بیمار نیست. قبل از اسکن، دندان‌ها با نوعی پودر مخصوص پوشانده می‌شوند. این نوع اسکنر کاملا دقیق و بی‌خطر است.

  2. قالب گیری به روش سنتی

    در این روش، دندانپزشک با کمک خمیرهای مخصوصی قالب کپی از دندان‌ها تهیه می‌کند. برای این کار، ابتدا دندان‌ها شسته شده و بعد کاملا خشک می‌شوند. در ادامه دندانپزشک نخ زیر لثه‌ای با قطر کوچک را دور دندان‌ها قرار داده تا ساختار و بافت دندان‌ها را نگه دارد.
    پس از اینکه نخ زیر لثه ای برداشته شد، معمولا مدتی زمان می‌برد تا بافت‌های لثه‌ای به عقب برگردند. بعد از آن دندانپزشک مقداری از مواد قالب گیری را با استفاده از یک تری روی دندان قرار داده و اجازه می‌دهد تا چند دقیقه این مواد روی دندان بمانند.
    زمانی که مواد قالب گیری به شکل یک واحد پیوسته درآمد، دندانپزشک آن را از دندان خارج می‌کند. در ادامه این قالب کپی به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می‌شود تا قالب اصلی مورد نظر ساخته شود.

مزایای قالب گیری دیجیتال

این نوع قالب گیری علاوه بر افزایش دقت عملیات و بهبود کارایی، مزایای بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. به کمک این نوع فناوری، دندانپزشک با استفاده از ایمیل خود می‌تواند تصاویر مربوطه را برای لابراتوار ارسال کند.
  2. استفاده از قالب گیری دیجیتال این امکان را می‌دهد که ترمیم دندان در یک روز انجام شود.
  3. قالب گیری دیجیتال نیاز به مراجعه مداوم به کلینیک دندانپزشکی را کاهش داده و به همین جهت باعث افزایش سرعت کار می‌شود.
  4. بیمار با استفاده از این روش، از روند کار و تیم دندانپزشکی رضایت بسیار بیشتری دارد.
  5. استفاده از قالب گیری دیجیتال خطای قالب گیری و تصویر برداری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  6. قالب گیری دیجیتال این امکان را می‌دهد تا پرونده پزشکی بیمار به صورت الکترونیکی و نامحدود ذخیره شده و نیاز به پرونده کاغذی کاهش یابد.

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

نحوه انجام قالب گیری دندان به چه شکل است؟

برای این کار، دندانپزشک از تری مخصوص و آلژینات کمک می‌گیرد؛ آلژینات حالت پودری داشته که در تماس با آب شکل خمیری به خود می‌گیرد. این خمیر به کمک تری در دهان بیمار قرار می‌گیرد.
ممکن است طعم و بوی خمیر آلژینات برای بیمار آزار دهنده باشد، اما تا زمانی که خمیر سفت شود، دندانپزشک تری را در دهان بیمار نگه می‌دارد. آلژینات با سفت شدن، شکل لثه و دندان را به خود می‌گیرد.
برای ارسال این قالب کپی به لابراتوار، دندانپزشک خمیر مخصوص یا گچ داخل قالب ریخته و آن را تحت عنوان کست از دندان‌های بیمار به لابراتوار می‌فرستد. معمولا تا حدود دو هفته قالب مورد نظر بیمار ساخته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

توجه داشته یاشید که بیماری آبسه دندان در صورت عدم درمان می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عوارض جدی برایتان ایجاد کند، پس برای درمان حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه داشته باشید. متخصص لمینت دندان رشت با این حال برخی از روشهای گیاهی و خانگی ممکن است برای تسکین درد موثر باشند که در ادامه برخی از آنها را بیان می‌کنیم:

  1. سیر

    شما می‌توانید با استفاده از ۳ روش زیر از سیر کمک بگیرید.

    • روش اول: ساده‌ترین روش استفاده از سیر، این است که سیر خشک را به شکل مستقیم بر روی دندان بگذارید. برای این‌کار کمی سیر خشک تهیه کرده و برش‌های نازکی از آن را به دست آورید. این تکه‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی دندان خود قرار دهید. این کار را روز اول می‌توانید هر ۳ ساعت یکبار انجام داده و از روزهای بعدی میزان آن را کاهش دهید، اما توجه داشته باشید که استفاده از سیر خشک قبل از خواب می‌تواند اثر خوبی به همراه داشته باشد.
    • روش دوم: می‌توانید سیر را با نمک دریا و زنجبیل ترکیب نمایید. پس از پوست کندن زنجبیل و سیر، آنها را با نمک خرد کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی دندان‌های خود قرار دهید. می‌توانید این کار را حدود ۳ الی ۴ مرتبه در روز و در بازه زمانی ۱۰ دقیقه انجام دهید.
    • روش سوم: استفاده از آب سیر به عنوان ادویه در غذاها نیز، می‌تواند یک روش موثر برای کاهش درد ناشی از آبسه دندان باشد. این کار سبب تقویت سیستم ایمنی و حتی خوش طعم شدن غذاها می‌شود.
  2. روغن زیتون و روغن میخک

    شما می‌توانید مخلوطی از این دو روغن را تهیه کرده و با استفاده از پنبه، آن را بر روی دندان‌های خود مالش دهید. اثر آن بعد از چند دقیقه کاملا مشخص می‌باشد. اگر درد برگشت می‌توانید مجددا این ترکیب را ۳ الی ۴ بار در روز، استفاده داشته باشید.

  3. روغن نارگیل

    می‌توانید به صورت دهانشویه از روغن نارگیل استفاده داشته باشید و پس از آن دهان خود را با آب نمک بشویید. برای نتیجه گرفتن باید دو بار در روز و همچنین قبل از خواب از روغن نارگیل استفاده داشته باشید.

عوارض آبسه دندان

در نظر بگیرید که عدم درمان آبسه دندان، شما را با عوارض و مشکلاتی رو به رو خواهد کرد که در ادامه به بررسی عوارض عفونت دندان می‌پردازیم:

  1. آبسه دندان می‌تواند منجر به تشکیل کیست دندان در زیر ریشه دندان شود.
  2. اگر آبسه شدت یابد، می‌تواند باعث لق شدن دندان و یا از دست رفتن دندان و یا همچنین آسیب استخوان شود.
  3. باکتری‌هایی که در آبسه وجود دارند، قادرند تا وارد خون شده و عفونتی را در مغز استخوان به وجود آورند.
  4. باکتری‌های درون آبسه می‌توانند با گسترش خود به کاورنوس سینوس که رگی در سمت راست مغز است، برسند.
  5. اگر این باکتری‌ها در کف دهان پخش شوند، سبب مبتلا شدن فرد به بیماری عفونی لودویگ می‌شوند.
  6. گسترش این باکتری‌ها به استخوان پشت گونه، سبب مبتلا شدن بیمار به سینوزیت ماگزیلاری شده که می‌تواند باعث ایجاد تب و حساس شدن گونه‌ها گردد.

آبسه دندان و آبسه لثه چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

آبسه لثه یا آبسه پریودنتال معمولاً بر اثر به وجود آمدن عفونت در فضای بین لثه و دندان ایجاد می‌شود و شروع آن می‌تواند از گیر کردن غذا در بین این فضا و رشد باکتری‌ها در آن باشد که رفته رفته با رشد بیشتر باکتری‌ها فضای زیر لثه و استخوان آن ناحیه نیز درگیر عفونت می‌شود. اما آبسه دندان یا آبسه پری اپیکال زمانی که عصب داخل دندان بمیرد و یا در حال مردن باشد، در نوک ریشه دندان تشکیل شده و کم کم بافت‌های اطراف را که شامل استخوان فک نیز می‌باشد را درگیر کرده و باعث تحلیل رفتن آن می‌شود.

آبسه دندان عقل

امکان مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و به طور کلی تمیز کردن صحیح و کامل دندان عقل به دلیل محل قرار گیری آن دشوار است، به همین دلیل شرایطی فراهم می‌شود که مواد غذایی، پلاک، جرم و باکتری‌ها بتوانند در بین دندان‌ها در آن ناحیه تجمع کنند و دندان دچار عفونت شده و آبسه تشکیل شود.
زمانی که این اتفاق می‌افتد، علائمی از جمله درد در آن ناحیه و در گلو و گردن، تورم صورت و فک، سر درد، تورم غدد لنفاوی زیر فک و همچنین احساس بو و مزه بد در دهان بروز می‌کند. با مشاهده هریک از این علائم بهتر است بیمار فوراً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند تا مشکل او تشخیص داده شده و درمان شود و خطر از دست دادن دندان و یا بروز مشکلات جدی‌تر رفع شود.

آبسه دندان در هنگام بارداری

زنان در دوران بارداری دچار تغییرات هورمونی زیادی می‌شوند که تمام بدن آنها از جمله دندان‌هایشان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین مسواک زدن صحیح در این دوران به دلیل حالت تهوعی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، دشوار می‌شود. این شرایط موجب ایجاد پوسیدگی و عفونت در دندان‌ها و تشکیل آبسه می‌شود و با علائمی از جمله دندان درد، ورم لثه، حساسیت دندانی، ورم غدد گردن و چانه، تب و همچنین احساس مزه تلخ و بوی بد در دهان همراه می‌باشد. مشکلات دندان و لثه و ایجاد آبسه دندان در هنگام بارداری سلامت جنین را به خطر می‌اندازند، به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از اقدام برای بارداری مشکلات دهان و دندان به طور کامل برطرف شوند و یا اگر مادر در طول دوره بارداری خود به بیماری‌های دندان و لثه دچار شد، فوراً جهت دریافت درمان‌های لازم به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نماید تا مناسب‌ترین درمان‌ها را در اسرع وقت دریافت کند.

نحوه تخلیه آبسه دندان

برای تخلیه آبسه دندانی، دندانپزشک برشی را بر روی آن ایجاد می‌کند تا به این ترتیب چرک درون آن خارج شود و سپس آن ناحیه با محلول آب نمک شستشو داده می‌شود.

دارو برای عفونت دندان

عفونت دندان نوعی عفونت باکتریایی است که معمولاً با داروهای آنتی بیوتیک درمان می‌شود. برای معرفی بهترین قرص برای عفونت دندان می‌توان به قرص مترونیدازول برای عفونت دندان، آموکسی سیلین، سیفیکسیم برای عفونت دندان، پنی سیلین و همچنین آزیترومایسین برای عفونت دندان اشاره کرد. مدت زمان اثر هریک از این داروها به شدت عفونت و مقدار دوز دریافتی بستگی دارد. توجه داشته باشید که نباید این داروها را بیش از دوز توصیه شده مصرف نمایید و حتماً درمورد دوز مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف آنها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

روشهای پیشگیری از آبسه‌های دندانی

برای اینکه مانع از بروز آبسه دندانی شوید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. مهم‌ترین نکته‌ای که برای جلوگیری از آبسه دندانی مورد توجه قرار می‌گیرد، رعایت بهداشت دهان و دندان است، پس حتما به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده داشته باشید. همچنین استفاده از دهانشویه را فراموش نکنید.
  2. هر چند وقت یکبار برای چکاپ دندان‌های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا در صورت بروز پوسیدگی‌های دندانی، در زمان مناسب برای درمان آنها اقدام شود.
  3. اگر متوجه وجود دندان لق و یا ترک خورده در دهان خود شدید، بلافاصله برای درمان اقدام نمایید.
  4. در مصرف شیرینی جات و نوشیدنی‌های شیرین و گازدار، حد تعادل را رعایت کرده و پس از مصرف آنها دهان خود را آب بکشید.
  5. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و متناسب را دنبال نمایید.


:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
  • تعریف تصفیه

تصفیه عبارت است از خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت،  ثبت شرکت سهامی خاص اجرای تعهدات و وصول مطالبات شرکت،انجام معاملات جدید.هر گاه برای اجرای تعهدات شرکت لازم باشد،نقد کردن دارایی شرکت،پرداخت بدهی های شرکت و تقسیم باقی مانده دارایی آن بین شرکاء

در واقع، به مفهوم تعیین طلبکاران و بدهکاران شرکت، وصول مطالبات از طلبکاران و تادیه دیون به بدهکاران می باشد.

  • موارد تصفیه شرکت سهامی

در دو صورت امر تصفیه شرکت صورت می گیرد :
1. در صورت کشف بطلان شرکت : یعنی کشف گردد که شرکت به دلیل عدم رعایت هر یک از مقررات قانونی اصلاَ تشکیل نشده است.
2. در صورت انحلال شرکت : یعنی شرکت پس از آنکه مدتی از تشکیل آن گذشت ، به نقطه پایان برسد. موجبات انحلال، خود به دو دسته تقسیم می گردد .

  • صورت های بطلان

در شرکت های سهامی ممکن است بطلان ناظر به یکی از این سه امر باشد : ( ماده 270 ل. ا. ق. ت )
1. بطلان شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد تشکیل شرکت سهامی رعایت نشود.
2. بطلان عملیات شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد عملیات شرکت مانند امضاء اسناد تعهد آور و معاملات صورت گرفته رعایت نشود.
3. بطلان تصمیمات شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد تصمیماتی که توسط هر یک از ارکان شرکت اتخاذ می گردد، رعایت نشود.

  • روند بطلان تشکیل شرکت سهامی یا عملیات آن یا تصمیمات آن

1. بطلان باید توسط یک نفر ذینفع از دادگاه خواسته شود، وگرنه دادگاه نمی تواند راساَ عمل کند و از طرف دیگر درخواست کننده نیز باید ذینفع باشد، یعنی از بطلان نفعی عاید او گردد.
2. صدور حکم به بطلان شرکت در صلاحیت دادگاه عمومی است و باید از دادگاه مطالبه گردد.
3. حکم دادگاه جنبه اعلامی دارد، نه جنبه تاسیسی.
4. موسسین و مدیران و بازرسان و سهامداران شرکت نمی توانند در مقابل اشخاص ثالث به این بطلان استناد کنند ، یعنی این بطلان در برابر شخص ثالث و به ضرر او قابلیت استناد ندارد ، اما بطلان استناد کنند ، یعنی این بطلان در برابر شخص ثالث و به ضرر او قابلیت استناد ندارد ، اما شخص ثالث اگر به نفعش باشد می تواند به بطلان استناد کند. بنابراین اشخاص ثالث بنابر نفع خود می توانند به بطلان شرکت یا عمل صورت گرفته استناد کنند، یا آن که به بطلان استناد نکنند و شرکت یا عمل صورت گرفته را صحیح بدانند. ( ماده 270 ل. ا. ق. ت )
5. اگر در مرحله بدوی قبل از صدور حکم بطلان شرکت یا بطلان عملیات یا تصمیمات آن ، موجبات بطلان مرتفع شده باشد، دادگاه باید قرار سقوط دعوای بطلان را صادر کند. ( ماده 271 ل. ا. ق. ت )
6. دادگاهی که دعوای بطلان نزد آن اقامه شده است می تواند بنا به درخواست خوانده، مهلتی کمتر از 6 ماه، برای رفع موجبات بطلان تعیین نماید. ابتدای مهلت مذکور تاریخ وصول پرونده از دفتر به دادگاه است. اگر ظرف این مهلت موجبات بطلان برطرف شده باشد، دادگاه باید قرار سقوط دعوی را صادر کند، وگرنه دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد کرد. ( ماده 272 ل. ا. ق. ت )


7. در صورت قطعیت یافتن حکم بطلان، کسانی که مسئول بطلان اند، متضامناَ مسئول خسارتی اند که به واسطه بطلان به دیگران وارد شده است. ( ماده 273 ل. ا. ق. ت )
توجه داشته باشید که بنا بر بندهای شماره 5 و 6 فوق الذکر، مفهوم بطلان شرکت های سهامی، با بطلان در حقوق مدنی متفاوت است ، چرا که در حقوق مدنی، در صورت بطلان یک عمل حقوقی، آن عمل کان لم یکن است و نمی توان دوباره آن را نافذ و صحیح نمود. اما در شرکت سهامی در صورت بطلان شرکت، می توان با رفع بطلان، به حیات شرکت استمرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کوارتز یکی از مهمترین سنگ های معدنی در روی زمین است که یکی از مهمترین گروه های سنگ های قیمتی در بین سنگ های رنگی را در دنیا تشکیل می دهد. خواص عقیق یمنی کوارتز به عنوان دومین ماده معدنی از نظر فراوانی بر روی پوسته زمین بعد از فلدسپار ها است.
نام کوارتز برگرفته از واژۀ آلمانی ” quarz” است که از کلماتی اسلاوی و لهستانی نشات می گیرد و به معنی “سخت” است.
کوارتز سنگی با سختی 7 در مقیاس موهس است.
برای محاسبۀ سختیِ بقیۀ سنگ های قیمتی اغلب از کوارتز استفاده می شود و آنها را با این سنگ مقایسه می کنند.
تمام سنگ های قیمتی کوارتز دارای ترکیب شیمیایی سیلیکون دی اکسید با درجات و ساختار های مختلف هستند.
دو شاخه اصلی کوارتز شامل کوارتز ماکرو کریستالی و کوارتز کرپیتو کریستالی است.
کوارتز ماکرو کریستالی شامل آمتیست، سنگ کریستال، کوارتز آبی، سیترین، چشم عقاب، پرسیولیت، کوارتز چشم گربه ای، کوارتز دودی، کوارتز صورتی و چشم ببری است.

وارتز ماکروکریستال نسبت به کریپتوکریستال شفاف تر و بزرگتر بوده کوارتز کریپتوکریستال دارای کریستال های میکروسکوپی است که در اکثر مواقع حتی دیده نمی شود.
سنگ های قیمتی کوارتز بسیار جذاب، بادوام و سخت هستند.
همچنین در اغلب موارد، کوارتز نسبتا ارزان و در دسترس عموم است اما بعضی از کوارتز ها بسیار نادر هستند در حالی که بعضی دیگر به راحتی در دسترس می باشند.
کوارتز به عنوان یک سنگ بسیار متنوع است و می توان آن را به شکل ها و اندازه های مختلف برش داد.
برای قرن ها کوارتز در ساخت زیورآلات و جواهرات مورد استفاده قرار می گرفته است.
اما امروزه کوارتز نه تنها یکی از سنگ های قیمتی در تجارت سنگ های رنگی است بلکه کاربرد زیادی در صنعت نیز دارد.

 

تشخیص کوارتز

هیچ آزماش قطعی برای شناسایی کوارتز وجود ندارد.
تعدادی تست برای دستیابی قطعی لازم است.
اکثر آزمایش های ترکیبی از تجزیه و تحلیل سنتی و ابزار های پیشرفته است و بررسی سنتی در ارتباط تقسیم بندی رنگ ها در کوارتز انجام می گیرد.
طیف سنجی مادون قرمز برای نشان دادن طول موج جذب شده سنگ کوارتز مورد استفاده قرار می گیرد.
کریستال های کوارتز دارای ویژگی مشترک با سنگ هایی مثل تورمالین است.
کوارتز مصنوعی اغلب دارای رنگ هایی هستند که طبیعی نمی باشند.
در بسیاری از موارد رنگ ها خیلی شفاف و پر رنگ هستند.

مبدا و منبع کوارتز

سنگ قیمتی کوارتز در مکان هایی در سراسر دنیا یافت می شوند.
کوارتز یکی از اجزا اصلی سنگ گرانیت و بقیۀ سنگ های آذرین است.
علاوه بر این، بعنوان سنگ رسوبی نیز یافت می شود و بخش رایجی از سنگ های دگردیسی است.
کریستال های بخوبی شکل گرفتۀ آن می توانند در اندازه های بزرگ یافت شوند که حتی از چند متر هم بالاتر می رود و وزنی بیش از صد کیلوگرم دارند.

برخی از مهمترین مخازن کوارتز ماکرو کریستالی در مکان های زیر می باشد که البته فقط محدود به این مکان ها نمی شوند:

 

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

  • آمیتیست: برزیل، بولیوی، کانادا، ماداگاسکار، مکزیک، میانمار (برمه)، نامیبیا، روسیه، سریلانکا، آمریکا (آریزونا)، اروگوئه، و زامبیا
  • آمرتین: برزیل و بولیوی
  • Aventurine: استرالیا، برزیل، هندوستان، روسیه، و تانزانیا
  • سیترین: آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار، نامیبیا، روسیه، اسکاتلند، اسپانیا، و آمریکا
  • چشم عقاب: برزیل، هندوستان، و سریلانکا
  • پارسه: آسترالیا، فنلاند، آلمان، و اسکاتلند
  • پارازولیت: برزیل، و آمریکا (آریزونا)
  • کوارتز چشم گربه ای: برزیل، هندوستان، و سریلانکا
  • کوارتز صورتی: برزیل، هندوستان، ماداگاسکار، موزامبیک، نامیبیا، سریلانکا، و آمریکا
  • کریستال سنگی: رشته کوه های آلپ، برزیل، ماداگاسکار، و آمریکا
  • کوارتز دودی: برزیل، ماداگاسکار، روسیه، اسکاتلند، سوئیس، و اکراین
  • چشم ببر: آسترالیا، هندوستان، نامیبیا، افریقای شمالی، سریلانکا، و آمریکا


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

فرمول شیمیایی: 203Fe، اکسید آهن
ساختار کریستال: مثلثی، تقریبا پهن
رنگ: مشکی، خاکستری تیره، قهوه ای قرمز
سختی: 5.5-6.5 در مقیاس موس
ضریب شکست نور: 2.940-3.220
چگالی: 5.12- 5.28
شکاف پذیری: هیچ
وضوح: مات
شکست نور: دو برابر یا دوشکستی 0.287-
درخشش: فلزی، آهنی
خاصیت شب نمایی: هیچ

هماتیت: سنگ های قیمتی مربوطه یا مشابه

هماتیت شباهت زیادی به انواع مختلف سنگ های قیمتی دارد اما از لحاظ تکنیکی هیچ ربطی به آنها ندارد. امیرنکویی بعضی از سنگ های شبیه به هماتیت شامل پیریت و مارکاسیت می شود که هر دو سهمی از درخشندگی فلزی متمایز هماتیت دارند.
هماتیت یکی از اشکال بسیار اکسید آهن است.
اکسید آهن اغلب به عنوان نماینده رنگ طبیعی بسیاری از گوهرهای محبوب امروزی مثل سنگ خون، گارنت، یاقوت و لعل است.
اکسید آهن هم ساختار شیمیایی بوگان انواع سنگ های قیمتی شامل سنگ بزرگ اپال و بوگان چشم ببر است.

تعداد کمی از سنگ های قیمتی از انواع هماتیت وجود دارد با این وجود از لحاظ جواهرشناسی آنها به عنوان گونه هایی از هماتیت معمولی به حساب نمیآیند.
بعضی از نام های محبوب تر و حرفه ای تر شامل هماتیت رنگینکمان، شکل رنگین کمانی هماتیت می-باشد.
تیتانو هماتیت، هماتیت غنی از تیتانیوم و اسپکیولاریت شکلی سنگ دانه ای است که موقع چرخاندن درخشندگی جذابی از خود به نمایش می گذارد.
هماتیت به دیگر ماده های معدنی مثل پیریت، مارکاسیت، کلسیت و آلبیت مرتبط است.

هماتیت، ویژگی های درمانی متافیزیکی و کریستالی

هماتیت به عنوان گچ قرمز برای برخی از اولین نوشته ها در تاریخ بشر استفاده می شد.
اولین کاربرد هماتیت در حدود 164000 سال پیش تخمین زده می شود.
استخراج گچ قرمز به 5000 سال پیش در لهستان و مجارستان بر می گردد.
سنگهای قیمتی هماتیت از سنگ های درمانی بسیار قوی در نظر گرفته می شود.
آنها بیشتر برای تسکین و کاهش اختلالات خونی استفاده می شوند؛ به خصوص وقتی با قدرت های سنگ خون ترکیب شود یکی از محبوب ترین سنگ های موجود امروزی است.

باور بر این است که هماتیت، جذب آهن را تحریک می کند و به نوبه خود فراهم کردن و جریان اکسیژن را در بدن بهبود می-بخشد.
هماتیت برای رهایی از تب و دردهای ناشی از گرفتگی عضلات هم استفاده می شود.
این سنگ به عنوان یک سنگ اولیه که خاصیت تسکین درد دارد در نظر گرفته می شود.
از لحاظ ذهنی باور بر این است که به آرامش ذهن و رفع افکار مزاحم برای بالا بردن تمرکز و توجه کمک می کند.
هماتیت برای فنگ شویی چینی هم سنگی مهم است.
در فنگ شویی چینی، هماتیت به دلیل قدرت حفاظتی اش و خاصیت انرژی بخشی به کسی که آن را استفاده می کند به کار می رود.
به طور کلی، هماتیت سنگ قیمتی مهمی برای سازگاری و التیام ذهنی، فیزیکی و روحی روانی است.

تکذیب نامه: اسطوره شناسی ،کریستال جایگزین، قدرت ها و ویژگی های درمانی نباید توصیه ای قطعی به حساب بیایند.
روایت های سنتی، مذهبی و اسطوره شناسی سنگ های قیمتی از منابعی مختلف جمع آوری شده اند و ایده ای منحصر به فرد از شرکت SETT را بیان نمی کند.
این اطلاعات نباید جایگزین توصیه پزشک شما شود.
اگر تحت معالجه هستید برای مداوای خودتان لطفا به پزشک مراجعه کنید.
ما هیچ گفته یا ادعایی را درباره قدرت های درمانی و ستاره شناسی سنگ تولد تایید نمی کنیم و تحت هیچ شرایطی مسئولیت آن را نمی پذیریم.

خواص متافیزیکی سنگ هماتیت چیست؟

سنگ هماتیت به عنوان محافظی برای محیط زیست شناخته شده است و یک نوع سپر بازدارنده برای فردی که از آن استفاده می کند، ایجاد می کند.
به همین دلیل سنگ هماتیت برای مدیتیشن بسیار کاربرد دارد و سپری که این سنگ ایجاد می کند، انرژی های منفی را دفع می کند و به جای آن افکار و احساسات مثبت را تقویت می کند.
سنگ هماتیت در مدیتیشن در ترکیب با سنگ کریستال، خواصی نظیر الماس هرکیمر را ایجاد می کند.
برای این کار کافی است سنگ هماتیت را در یک سمت و سنگ کریستال را در سمت دیگری از بدن خود قرار دهید.
استفاده از سنگ هماتیت در ترکیب با سنگ کریستال، می تواند چاکرای هفتم را فعال کند.

برخی نیز بر این باورند که سنگ هماتیت، یکی از بهترین سنگ ها برای انجام پیشگویی است که برای این کار باید این سنگ را در نزدیکی شعله شمع قرار داد و
فردی که تمایل دارد پیشگویی ها در مورد او انجام پذیرد در انعکاس شعله شمع خیره شده و به سوالاتی که از او پرسیده می شود، پاسخ می دهد.
هماتیت سنگ مردان است و این به دلیل عنصر آهن موجود در ساختار آن است؛ این سنگ به ترویج عشق و ایجاد یک رابطه متعادل و سرشار از صلح کمک می کند.
اعتقاد بر این است که استفاده از سنگ هماتیت وضوح ذهنی و افکار روشن را به ارمغان می آورد و در افزایش تمرکز و بهبود حافظه تصویری تأثیرگذار است.
سنگ هماتیت موجب تجدید قوا می شود و نیروهای طبیعی درون بدن انسان را تقویت می کند و آسیب های ایجاد شده توسط بیهوشی و یا استرس و یا حملات تهاجمی که برای بدن بسیار مضر هستند، را کاهش می دهد.
سنگ هماتیت همچنین در بازسازی پوست بسیار تأثیرگذار است و یک سنگ قدرتمند برای خارج کردن انرژی های منفی از بدن محسوب می شود.
این سنگ به طور کلی بر روی چاکرای ریشه تأثیرگذار است.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

از دیگر خواص بی نظیر سنگ هماتیت می توان به درمان اختلالات فیزیکی خون (کم خونی)، استرس، بی خوابی، تأثیر بی نظیر آن در فنگ شویی و از بین بردن استرس و اضطراب اشاره کرد.
سنگ هماتیت یکی از سنگ های بسیار مشهور و پرکاربرد در فنگ شویی است.
در واقع پس از یشم و سیترین، استفاده از سنگ هماتیت در فنگ شویی بسیار تأثیرگذار است به همین دلیل انواع مجسمه ساخته شده توسط این سنگ برای استفاده در منازل ساخته شده است.
استفاده از سنگ هماتیت در محیط کار نیز بسیار تأثیر گذار است و موجب افزایش انرژی افراد می گردد.
از سنگ هماتیت همچنین برای کمک به خلاقیت، منطق و کاهش انرژی منفی و افزایش اعتماد به نفس استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

• تعریف ورشکستگی :
ورشکستگی وضعی است که، درآن ورشکسته، پلمپ دفاتر ازمداخله درتمام اموال خود ممنوع می‌شود و درکلیه اختیارات وحقوق مالی ورشکسته، که استفاده ازآن مؤثردرپرداخت بدهی های اوباشد،مدیرتصفیه یا اداره تصفیه،به قائم مقامی عمل می کند.
• اشخاصی که می توانند تقاضای ورشکستگی تاجر را تقدیم کنند :
به موجب ماده ۴۱۵ قانون تجارت، حکم ورشکستگی تاجر به حکم دادگاه عمومی درموارد ذیل اعلام می شود.
الف) بر حسب اظهار خود تاجر،
ب) به موجب تقاضای یک یا چند نفرازطلبکارها،
ج) به تقاضای مدعی‌العموم بدایت (دادستان).
بنا بر تقسیم بندی فوق مبحث را در سه قسم ذیل پیگیری می کنیم :
الف) اعلام توقف به وسیله تاجر:
به موجب ماده ۴۱۳ ق.ت، « تاجر باید در ظرف سه روز از تاریخ وقفه ای که درتأدیه قروض یا سایر تعهدات نقدی او حاصل شده است توقف خود را به دفتر محکمه بدایت محل اقامت خود اظهار نموده و صورتحساب دارایی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر محکمه مزبور تسلیم نماید». اعلام ورشکستگی از طرف تاجر دارای این مزیت است که ورشکسته برخلاف معسر( تنگدست، نیازمند)، از بازداشت به علت عدم پرداخت دیون معاف می شود، چرا که شرط اجرای قانون ۱۳۲۷( یعنی بازداشت مدیون ممتنع از پرداخت) این است که توسط دادگاه محکوم پرداخت شود وازاجرای حکم دادگاه امتناع کند.
ورشکستگی متوفائی که خود اعلام توقف ننموده و درقانون پیش بینی نشده است، چرا که اعلام ورشکستگی و تکلیف مندرج در ماده ۴۱۳ را باید کاملاً شخصی تلقی کرد، لذا درصورت عدم اعلام وراث نمی توان آنان را قابل سرزنش دانست مگرآن که این کار متضمن خطای مدنی یا جزایی باشد که دراین صورت ورثه مقصر، سزای خطا یا جرم خود را خواهند دید.
ورشکستکی شرکت ( شخص حقوقی ) به وسیله مدیران شرکت اعلام خواهد شد و درصورت انحلال شرکت‌، مدیر تصفیه این وظیفه را بر عهده خواهد داشت، همچنین مطابق بخش اخیرماده ۴۱۴ ق.ت: « در صورت توقف شرکت های تضامنی، مختلط یا نسبی، اسامی ومحل اقامت کلیه شرکای ضامن نیزباید ضمیمه شود ». قید مزبور برای آن است که در صورت عدم کفایت دارایی شرکت، طلبکاران بتوانند به شریک ضامن مراجعه کنند. ذکر این نکته ضروری است که اعلام ورشکسته را نباید دلیل قاطع توقف او تلقی کرد و برای آن ارزشی درحد اقرار موضوع قانون مدنی که در واقع شاه دلیل تلقی می شود قائل شد، بلکه دادگاه پس از اعلان تاجر باید صحت و سقم ادعای وی را بررسی و سپس به صورت ترافعی حکم صادر کند، این امردر مورد تاجر بودن اعلام کننده و هم در مورد نفس توقف او صادق است.
ب) اعلام توقف به وسیله طلبکاران :
از آن جا که ورشکستگی علاوه بر نتایج مدنی ممکن است نتایج جزائی نیز دربرداشته باشد و از طرفی برای تاجر جنبه حیثیتی دارد، تجار ندرتاً اقدام به اعلام توقف خود می کنند، لذا قانونگذار به موجب ماده ۴۱۵ ق.ت: به موجب تقاضای یک یا چند نفراز طلبکارها، اعلام ورشکستگی را مورد پذیرش قرار داده است. با توجه به ماده فوق اعلام ورشکستگی نیازی به تقاضای همه طلبکاران ندارد و با اعلام یک نفراز آنان نیز مقدور است، همچنین میزان طلب طلبکارانی که تقاضا می کنند و نوع دین آن ها که ممکن است به صورت طلب یا وثیقه باشد تأثیری ندارد، مع ذلک طلب متقاضی باید مسلم باشد وهمچنین لازم است موعد پرداخت دین رسیده باشد، تشخیص این امربرعهده دادگاه صادر کننده حکم ورشکستگی است.
علی الاصول، حکم رد تقاضای ورشکستگی جنبه امرختم شده دارد، ولی هر گاه طلبکاری که صدور حکم ورشکستگی را تقاضا کرده، نتواند با دلایل موجود توقف تاجر را ثابت کند، در صورت وجود شرایط و دلایل جدید می تواند تقاضای خود را دوباره مطرح کند. همچنین طلبکار دیگر نیزمی تواند به استناد به دلایل طلبکار قبلی، یا دلایل جدید، صدورحکم ورشکستگی تاجر را تقاضا کند. درخواست ورشکستگی تاجر فقط از طریق تقدیم دادخواست به طرفیت تاجر میسر است بدون آن که دعوایش مشمول مرور زمان شود.
ج) اعلام توقف به وسیله دادستان :


دخالت دادستان به علت اهمیتی است که صدورحکم ورشکستگی تجاردراقتصاد مملکت دارد، لذا دخالت دادستان اجازه می دهد، در صورتی که حقوق بعضی از طلبکاران ایجاب نماید و نفع عمومی اقتضاء کند، از دادگاه صدور حکم، توقف تاجر را تقاضا نماید، اما اینکه چگونه، باید این تقاضا را مطرح کند در قانون پیش بینی نشده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

خواص و کاربردهای آن

 

سنگ باباقوری ، نوع رگه دار سنگ عقیق یمانی است که گاهی به شکل چشم که هاله هایی اطراف آن را گرفته دیده می شود. امیرنکویی خواص این سنگ تغییر می کند.
سنگ بابا قوری برای اعتماد بنفس و آرامش درونی بسیار مفید است و همراه داشتن آن برای آقایان توصیه می شود.

رنگ های سنگ باباقوری

بابا قوری یکی از سنگ های جواهر می باشد که در رنگ های :

  • قهوه ای،
  • صورتی
  • و خاکستری یافت می شود.

نحوه ایجاد سنگ باباقوری

سنگ بابا قوری یکی از سنگ های معدنی خانواده کوارتز می باشد و از لایه های مختلفی تشکیل شده است.
سنگ بابا قوری از جمله سنگ های آذرین می باشد که در اثر فعالیت آتشفشانی و سرد شدن گدازه ها به صورت لایه های بسیار زیبا از سیلیس و کوارتز سبب ایجاد سنگ بابا قوری می گردد.
ظاهر شبیه به چشم سنگ بابا قوری سبب شده است از این سنگ به عنوان نمادی برای محافظت استفاده شود و همچنین بسیاری از مردم معتقدند که استفاده از سنگ بابا قوری موجب ایجاد خوش شانسی می گردد.

 

خواص سنگ باباقوری

سنگ باباقوری شباهت بسیار زیادی با عقیق دارد و در ایجاد ثبات و تقویت جسم و روحی افراد بسیار تأثیرگذار است و سبب ایجاد تعادل در انرژی عاطفی و ایجاد هماهنگی میان افراد می گردد.
استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد دوستی و انس میان افراد می گردد و به همراه داشتن آن برای کودکان و نوجوانان نیز سبب ایجاد هم فکری میان آنان می گردد و فشارهای روحی و نا آرامی را از آنان دور می سازد.
استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد آرامش و تسکین در افراد می گردد و در از بین بردن نارحتی و اندوه بسیار مفید می باشد و انرژی ایجاد شده توسط این سنگ در مراقبه بسیار کاربرد دارد و سبب ایجاد عشق و محبت در میان افراد نیز می گردد.
با استفاده از سنگ بابا قوری می توانید مشکلات خانوادگی خود را به راحتی حل نمایید و محیطی سرشار از آرامش در منزل خود ایجاد کنید.
سنگ بابا قوری سبب ایجاد خونسردی و آرامش درونی در افراد می گردد و موجب تقویت امنیت و اعتماد به نفس می گردد.
استفاده از سنگ باباقوری در منزل سبب از بین بردن انرژی های منفی موجود در محیط می گردد و یک انتخاب ایده آل برای منزل به شمار می رود.

 

خواص سنگ بابا قوری

همراه داشتن سنگ بابا قوری برای درمان افسردگی و استرس بسیار مفید می باشد و هم چنین در از بین بردن اختلالات جنسی نیز بسیار تأثیرگذار است.
استفاده از این سنگ در از بین برن سموم بدن سودمند می باشد و اکسیژن مورد نیاز مغز را فراهم می آورد و فعالیت سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.
استفاده از سنگ بابا قوری سبب بهبود عملکرد ذهنی می گردد و ادراک و توانایی های تحلیلی افراد را افزایش می دهد و برای چشم و سایر اعضای بدن نظیر معده مفید می باشد و اختلالات پوستی و خارش ناشی از نیش حشرات را از بین می برد.
بابا قوری برای قلب و رگ های خونی سودمند می باشد و همراه داشتن آن در اطراف قفسه سینه موجب تقویت عضلات قلب می گردد و نا هماهنگی های عاطفی را که مانع از ایجاد عشق و محبت در میان افراد می گردد از بین می برد.
قراردادن سنگ بابا قوری سرد بر روی پیشانی سبب درمان تب می گردد و از علائم صرع نیز می کاهد و در بهبود و تنظیم الگوی خواب نیز مؤثر است.


خواص بابا قوری

سنگ بابا قوری یکی از تأثیرگذارترین سنگ ها در غلبه بر افسردگی و کاهش افکار وسواسی و الگوهای ذهنی خراب می باشد و ترس و استرس را نیز از بین می برد.
سنگ بابا قوری با انرژی موجود در رنگ قرمز و خاکستری و قهوه ای آن سبب تحریک چاکرای پایه و ریشه می گردد.
چاکرای ریشه در ارتباط مستقیم با ستون فقرات می باشد و انرژی لازم را برای فعالیت های حرکتی فراهم می آورد.
چاکرای پایه نیز سبب ایجاد قدرت و استقامت در بدن می گردد و امنیت و احساس قدرت را در افراد تقویت می کند.
بنابراین استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد رشد معنوی و ثبات درونی در افراد می گردد.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 رنگ صورتی موجود در سنگ بابا قوری سبب تقویت عزم و اراده و تعهد و مرقبت در افراد می گردد و رنگ آرامش بخش آن سبب غلبه بر احساس خشم و استرس می باشد.
لایه خاکستری آن نیز برای مدیتیشن و ایجاد آرامش مؤثر می باشد و تشخیص هدف در زندگی و آرامش در مراحل مختلف زندگی را میسر می گرداند.
رنگ قهوه ای موجود در سنگ بابا قوری منعکس کننده انرژی های غنی موجود در زمین می باشد و سبب ترویج امنیت و ثبات در افراد می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اطلاعاتی درباره سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ یک سنگ قیمتی بسیار با کیفیت از هیدروکسید اکسید آلومینیوم است که یکی از سه عنصر اصلی بوکسیت (هیدروکسید آلومینیم اهن دار) است که به طور گسترده ای برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص سنگ اکوامارین دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ بسیار نادر است و نام آن نشان می دهد که دارای توانایی منحصر به فرد برای تغییر رنگ در شرایط مختلف نوری است.
در زیر نور طبیعی، بیشتر سبز با تلالوهای زرد به نظر می رسد و در نور لامپ رشته ای اغلب به رنگ صورتی یا ارغوانی دیده می شود.
هنگامی که در معرض نور شمع قرار می گیرد، به رنگ نارنجی مایل به صورتی تا رنگ قرمز تمشکی دیده می شود.

هنگامی که دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ برای اولین بار در بازار جواهرات بین المللی، تحت نام تجاری
زولتانیت (Zultanite) و پس از آن توسط یک شرکت ترکیه ای با نام تجاری Csarite به بازار عرضه شد.
این نام در یک دوره کوتاه مدت مورد استفاده قرار گرفت.
هرچند سنگ های مارک دار هنوز هم در دسترس هستند، اما معمولا قیمت بسیار بالایی دارند.
از آنجایی که این نام یا برند تجاری هرگز به طور رسمی در صنعت جواهر شناخته نشده است، دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ اغلب توسط نام معدنی آن یعنی diaspore شناخته می شود.

تشخیص سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ را می توان به راحتی از دیگر سنگ های قیمتی مشابه به دلیل وجود قابلیت پلوچروئیزم یا چند رنگی (pleochroism) و تغییر رنگ آن تشخیص داد.
فقط چند نوع از سنگ های قیمتی شناخته شده وجود دارند که دارای قابلیت تغییر رنگ هستند مانند الکساندریت (کریزوبریل)، یاقوت کبود، آندزین و گارنت.
در موارد بسیار نادر، برخی از دیاسپورها ممکن است اثر چشم گربه ای (پدیده شاتویانسی) را نیز از خود نشان دهند.
این جواهرات تحت عنوان “دیاسپور چشم گربه ای” نامیده می شوند.
شدت تغییر رنگ معمولا در سنگ های دیاسپور کوچک ضعیف است، اما در نمونه های بزرگتر، تغییر رنگ می تواند بسیار برجسته باشد.
علاوه بر قابلیت تغییر رنگ، دیاسپور دارای قابلیت پلوچروئیزم نیز هست.

پدیده پلوچروئیزم یا چند رنگی، توانایی نمایش رنگ های مختلف بسته به زاویه دید است و با قابلیت تغییر رنگ تفاوت دارد.
یک سنگ دارای پدیده چند رنگی می توان بنفش-آبی، سبز یا صورتی روشن تا قرمز تیره دیده شود.
همچنین سختی و دوام بسیار عالی دیاسپور می تواند به تشخیص این سنگ از هر گونه سنگ مشابه دیگر کمک کند.
دیاسپور یک درخشندگی مانند مروارید دارد که پیدا کردن نمونه ای مشابه با آن بسیار دشوار است.
علاوه بر این شکنندگی آن مانند الماس و توپاز است که یکی از ویژگی های متمایز آن به شمار می رود.
سنگ اسپودومن اغلب با دیاسپور اشتباه گرفته می شود، اما خواص تغییر رنگ دیاسپور را ندارد.

منابع اصلی سنگ دیاسپور دارای خاصیت تغییر رنگ

دیاسپور در واقع در کوه های اورال روسیه در سال 1801 کشف شد، اما تا اوایل دهه 1980، به عنوان سنگ قیمتی شناخته نشده بود.

https://chaav.ir/about-us


این سنگ اخیرا در سطح تجاری به کار می رود و اگرچه می توان آن را در مکان های مختلف در سراسر جهان یافت، اما تنها منبع اصلی تجاری آن موگلا در ترکیه است.
سایر ذخایر کوچکتر اما قابل توجه در مناطقی از جمله کوه اورال روسیه و عمدتا معدن سارانوسکی در سارانی و نیز در معادن وسلز و انچوانینگ آفریقا قرار دارد.
علیرغم اینکه کریستال دیاسپور در چستر، ماساچوست (ایالات متحده آمریکا) کشف شد، اما ارزش تجاری نداشتند.
منابع قابل توجه دیگر عبارتند از نیوزیلند، برزیل، آرژانتین، انگلستان، چین، آریزونا و پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا).

 


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

لمینت سرامیکی چه مزایایی دارد؟

اگر بخواهیم مزایای لمینت را بیان کنیم، متخصص لمینت دندان رشت می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. افزایش اعتماد به نفس

    از جمله مهم‌ترین مزایایی که این روش دارد، بهبود اعتماد به نفس است. به هر حال هر یک از نقص‌های زیبایی دندان از جمله لب پر شدگی، شکستگی، ترک خوردگی و بدرنگی می‌توانند در کاهش اعتماد به نفس فرد در زمان صحبت کردن و لبخند زدن نقش مؤثری داشته باشند. لمینت سرامیکی با ایجاد ظاهری بسیار زیبا و مشابه با دندان‌های طبیعی، زیبایی لبخند را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

  2. داشتن مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ

    پرسلن ونیر در برابر دیگر روش‌های مشابه خود مقاومت بسیار بالاتری در برابر تغییر رنگ دارد. زیرا در لابراتوار و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تری ساخته می‌شود. البته این بدان معنا نیست که این روش نیاز به مراقبت ندارد و به هیچ عنوان دچار تغییر رنگ نمی‌شود.

  3. داشتن ظاهری مشابه با دندان‌های طبیعی

    از جمله مزایای مهم لمینت‌های سرامیکی این است که به بسیار به دندان‌های طبیعی شبیه بوده و دارای خاصیت بازتاب نور نیز هستند. همین موضوع سبب شفافیت و زیبایی بی نظیر آنها می‌شود.

  4. ماندگاری بالا

    از دیگر مزایای این روش می‌توان به دوام و ماندگاری بسیار بالای آن اشاره داشت. در صورتی که نکات مراقبتی بعد از درمان را به درستی رعایت کنید، می‌توان طول عمری در حدود ۱۰ الی ۲۰ سال برای آن در نظر داشت.

  5. مشاهده سریع نتیجه درمان

    شما با استفاده از این روش می‌توانید بلافاصله بعد از نصب از دندان‌های زیبای خود لذت ببرید و نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری نخواهید داشت.

  6. قابل ترکیب با دیگر روش‌های دندانپزشکی

    استفاده از لمینت سرامیکی هم‌زمان با دیگر روش‌های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، ارتودنسی، بریج و … ممکن است.

لمینت لومینیرز چه مزایایی دارد؟

لمینت لومینیرز که به نام فوق نازک نیز شناخته می‌شود، به دلیل ضخامت بسیار اندک اندکی که دارد، در این سال‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به بررسی مزایای آن می‌پردازیم:

  1. به دلیل نازک بودن این نوع لمینت‌ها، میزان تراشی که برای آماده سازی دندان نیاز است. بسیار اندک است، به طوری که به این روش لمینت بدون تراش نیز گفته می‌شود.
  2. نازک بودن آنها سبب شباهت بیشتر این نوع لمینت‌ها به دندان طبیعی می‌گردد.
  3. با وجود نازک بودن، مقاومت بسیار بالایی دارند.
  4. به دلیل تراش بسیار جزئی در این روش، می‌توان بیان کرد که حساسیت ایجاد شده در این روش بسیار کمتر است.
  5. این روش می‌تواند برای مواردی که تنها نیاز به ترمیم یک و یا دو دندان وجود دارد، پرکاربردتر باشد. به عنوان مثال اگر دندان‌های صافی دارید و با استفاده از بلیچینگ برای سفید کردن آنها اقدام کرده‌اید و تنها فاصله بین دو دندان جلویی شما را آزار می‌دهد، می‌توانید به جای اینکه تمام دندان‌های خود را لمینت کنید، از لومینیرز برای پر کردن فاصله استفاده نمایید.

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت ونیر

لمینت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت دارای مزایایی بوده که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. لمینت دندان دوام بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد، بنابراین نسبت به کامپوزیت کمتر تغییر رنگ می‌دهد.
  2. به دلیل اینکه لمینت دندان در لابراتوار و در شرایط خاصی ساخته می‌شود، مقاومت و استحکام بالاتری در برابر شکستگی دارد.
  3. به علت نازک بودن ونیر سرامیکی، لمینت دندان ظاهری طبیعی‌تر نسبت به کامپوزیت دندان دارد.
  4. در صورت رعایت نکات و مراقبت‌های لازم، لمینت سرامیکی طول عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت ونیر دارد.

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به ارتودنسی

اصلاح دندان‌هایی که کج هستند و یا بین آنها فاصله وجود دارد، با ارتودنسی قابل انجام است. اما امروزه این مشکلات را می‌توان به سادگی و با سرعت بیشتری به کمک لمینت سرامیکی بر طرف نمود. البته همه این مشکلات با لمینت قابل درمان نیستند؛ صرفا اختلالات با درجه خفیف را می‌توان با لمینت پوشش داد. در ادامه برخی از مزایای لمینت نسبت به ارتودنسی را بیان کرده‌ایم:

  1. لمینت سرامیکی می‌تواند در مدت خیلی کمتر نسبت به ارتودنسی، مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها و فاصله بین آنها را پوشش دهد. این روش در عرض ۲ تا ۳ هفته این کار را انجام می‌دهد؛ این در حالی است که ارتودنسی ممکن است ۱ تا ۳ سال زمان نیاز داشته باشد.
  2. لمینت سرامیکی می‌تواند مشکلات ظاهری دندان‌ها را نیز اصلاح کند. یعنی علاوه بر نامرتبی دندان‌ها، می‌تواند به اصلاح شکستگی، لب پرشدگی و تغییر رنگ دندان بپردازد. این در حالی است که ارتودنسی صرفا به جابه‌جایی دندان‌ها کمک می‌کند.
  3. لمینت سرامیکی نسبت به ارتودنسی هزینه کمتری دارد.

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به تاج دندان

در برخی موارد لمینت دندان مزایایی نسبت به تاج دندان دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. لمینت دندان ظاهری بسیار زیباتر و طبیعی‌تر نسبت به تاج دندان دارد.
  2. پیوند بین ونیر و دندان بسیار مستحکم‌تر است.

لمینت دندان چه معایبی دارد؟

 

از معایب لمینت سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غیر قابل برگشت بودن درمان

    برای برقراری پیوند بین لمینت سرامیکی و دندان نیاز به آماده سازی دندان و میزانی تراش روی آن است. به همین دلیل پس از نصب نمی‌توانید از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کنید. با پایان طول عمر آن باید برای ترمیم و تعویض آن اقدام کنید.

  2. حساسیت دندان‌ها

    بروز مقداری حساسیت نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم بعد از انجام این درمان طبیعی است و معمولاً به خودی خود و پس از چند روز از بین خواهد رفت.

  3. عدم قابلیت ترمیم

    یکی دیگر از معایب این روش این است که در صورت آسیب دیدگی نمی‌توان برای ترمیم لمینت اقدام کرد. در این شرایط لمینت سرامیکی باید تعویض گردد.

آیا لمینت لومینیرز معایبی نیز دارد؟

با وجود تمام مزایایی که برای این روش بیان کردیم، اما معایب زیر را نیز باید برای آن در نظر داشت:

  1. لمینت‌های لومینیرز ضخامت بسیار کمی دارند. به همین دلیل معمولاً نمی‌توانند برای پوشش دادن دندان‌های بسیار زرد و از بین بردن لکه‌های شدید روی دندان مؤثر باشند.
  2. استفاده از تکنیک پیشرفته برای ساخت آنها سبب شده تا هزینه بالاتری به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود داشته باشند.

آیا لمینت دارای ظاهری مصنوعی است؟

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، ظاهر طبیعی لبخند خود را حفظ کنید. بهترین انتخاب آن است که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته و مطابق با سلیقه خود شما باشد. با این وجود برخی از افراد تمایل دارند که رنگ سفید یخچالی و بسیار مشابه با لبخند هالیوودی را برای خود انتخاب کنند که در این صورت احتمال مصنوعی جلوه کردن دندان‌ها بالا می‌رود.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

توپاز امپریال خواص و کاربردها

توپاز امپریال به نام ” توپاز نفیس” هم شناخته میشود. خواص لاجورد درطب سنتی این سنگ نام خود را از تزارهای روس در قرن 17 گرفته است
دلیلش این است که تزارها نسبت به حق انحصاری سنگ توپاز صورتی که در روسیه استخراج شد ، مدعی شدند.
سنگ توپاز امپریال نسبت به سایر انواع توپاز کمیاب تر است به همین دلیل ارزشمند تر است
توپاز امپریال معمولا به رنگهای نارنجی و قرمز بوده است اما امروزه بیشتر در رنگ های زرد، صورتی،قرمز،هلویی است

شناسایی سنگ توپاز امپریال

این سنگ در رنگ های زرد، صورتی،صورتی-نارنجی است صورتی طبیعی خیلی کمیاب است.
سنگ توپاز امپریال برزیلی میتواند در رنج زرد روشن تا قهوه ای طلایی تیره باشد و گاهی هم بنفش این سنگ ممکن است از سایر سنگ های صورتی مانند kunzite، tourmaline، sapphire، ruby به دلیل سختی آن که 8 در مقیاس Mohs است متمایز شود.
سنگ های

 

شناسایی سنگ توپاز امپریال

این سنگ در رنگ های زرد، صورتی،صورتی-نارنجی است صورتی طبیعی خیلی کمیاب است.
سنگ توپاز امپریال برزیلی میتواند در رنج زرد روشن تا قهوه ای طلایی تیره باشد و گاهی هم بنفش این سنگ ممکن است از سایر سنگ های صورتی مانند kunzite، tourmaline، sapphire، ruby به دلیل سختی آن که 8 در مقیاس Mohs است متمایز شود.
سنگ های ruby و sapphire سخت تر هستند و این مقدار برای آنها 9 است و سنگ های kunzite و tourmaline نرم تر هستند.

این سنگ در رنگ زرد هم میتواند با درجه سختی اش شناسایی شود. 
سنگ های citrine و brazilianite نرم تر هستند.
سنگ هایی مانند fluorite، zircon میتوانند به رنگ های صورتی و زرد هم باشند اما نسبت به توپاز نرم تر هستند.
سنگ phenakite در رنگ های صورتی و زرد بر اساس ساختارش میتواند از توپاز متمایز شود
Spinel را می توان از روی ساختار کریستالی آن که مکعبی است، از توپاز شناسایی کرد.
سنگ chrysoberyl در رنگ زرد از سنگ توپاز امپریال سختتر است و ضریب شکست بالاتری دارد

منشا و منابع سنگ توپاز امپریال

توپاز امپریال از شهر” اورو پرتو” در برزیل می آید همچنین در کوهای اورال در روسیه هم یافت میشود

 

رنگ سنگ توپاز امپریال

قدیم تر سنگ توپاز امپریال د رنگ های نارنجی و قرمز بود اما امروزه در رنگهای زرد، صورتی ،قرمز،هلویی-صورتی است
اگر این سنگ در معرض نور خورشید باشد ممکن است رنگ آن کم کم ناپدید شود.

جلوه و شفافیت رنگ توپاز امپریال

این سنگ شفاف و نیمه شفاف است برای همین به وسیله چشم غیر مسلح میتوان آن را بررسی کردو هر نوع نقص را در آن پیدا کرد.
این سنگ به دلیل درخشندگی و شیشه ای بودن ارزشمند است.

 

شکل های سنگ توپاز امپریال

توپاز امپریال یک سنگ بسیار متنوع است و میتوان آن را در شکل های مختلفی مانند مربع، گرد،هشت ضلعی، اشک،بیضی،قلب و حتی شکل های فانتزی برش زد.
سختی این سنگ باعث میشود تا در مقابل خط و خش مقاوم باشد اما باید به خوبی از آن نگهداری شود چرا که به سادگی شکسته میشود

رفتار با سنگ توپاز امپریال

معمولا این سنگ دست نخورده است.
اما سنگ توپاز امپریال در رنگ نارنجی-قهوه ای میتواند تحت گرما به صورتی تبدیل شود
این سنگ با رنگ صورتی به صورت طبیعی، کمیاب است و معمولا در پاکستان یافت میشود.
معامله گرها معمولا زمان معامله این موارد را اعلام میکنند.

 

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

ویژگی های سنگ توپاز امپریال

  • فرمول شیمیایی Al2SiO4(F,OH)2 فلئور حاوی آلومینیوم سیلیکات 
  • ساختار کریستال منشورهای با انتهای چند لبه، اغلب هشت ضلعی در مقطع عرضی
  • رنگ زرد, صورتی, صورتی-نارنجی, نارنجی قرمز،
  • سختی
  • 8 در مقیاس Mohs
  • ضریب شکست
  • 1.609 – 1.643
  • چگالی
  • 3.49 – 3.57
  • شفافیت شفاف تا نیمه شفاف
  • انکسار دوبل 0.008 تا 0.016
  • جلوه شیشه ای
  • فلوئورسنس در زیر طول موج طولانی UV، صورتی و زرد می تواند یک نور شدید نارنجی زرد را نشان دهد؛همچنین قرمز زرد و قهوه ای را نشان می دهد.


:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مصنوعات چوبی که حاصل فرآوری چوب است به معنی پروسه کار مجدد بر روی چوب می باشد که شامل چند مرحله کار بر روی چوب است.ثبت برندتجاری  از انواع مختلف مصنوعات چوبی می توان به میز نهارخوری، شلف و قفسه، کتابخانه و میز تحریر، جالباسی و جا کفشی، میز تلویزیون، مبلمان، انواع سرویس ها و غیره اشاره نمود.
امروزه فرآوری چوب و تهیه مصنوعات چوبی یکی از اهرم های اصلی اقتصاد هرکشوری محسوب می شود که این امر بیش از همه به ذخایر جنگلی آن کشور و نیز به موقعیت جغرافیایی کشور بستگی دارد. در این زمینه،  داشتن یک برند خوب می تواند نقش بسزایی در تولید، توزیع و یا حتی صادرات مصنوعات چوبی ایفا نماید. چرا که برند وسیله ایست که تجار با توسل به آن، نوع جنس و متاع خود را به خریدار عرضه داشته و در حقیقت ، ضمانت مرغوبیت جنس را می نمایند.
با توجه به آنچه گفته شد، در ذیل به مدارک و مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی می پردازیم.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و...
- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
• مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تنظیم مدارک مورد نیاز
- استعلام از نام برند درخواستی
- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  و تکمیل اظهارنامه ثبت برند ( به طور کلی، اظهارنامه شامل اطلاعات شخص حقیقی و یا حقوقی مالک برند، مشخصات کالاها و یا خدماتی که در 45 طبقه ی موجود انتخاب می شوند و اطلاعات شخص دریافت کننده ابلاغ که می تواند وکیل، خود مالک و یا شخص دارنده حق امضاء در شرکت باشد و مستندات این اطلاعات می باشد ) .
- دریافت رمز اظهارنامه و پیگیری

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

ثبت برند
- صدور آگهی نوبت اول
- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
در انتها پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

علامت تجاری یا علامت صنعتی، علامتی است که برای معرفی و مشخص کردن کالاها و محصولات به کار می رود.پلمپ دفاتر  علامت تجاری و صنعتی، امروزه از لحاظ اقتصادی و بازاریابی، دارای اهمیت زیاد است و خریداران و مصرف کنندگان با توجه به علائم مزبور، به انتخاب و خرید مبادرت می کنند. علامت تجاری برای معرفی و جهت تمییز و تشخیص همه انواع کالاها و محصولاتی که به وسیله یک تاجر یا یک کارخانه عرضه یا تهیه می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. علائم تجاری را می توان به انواع ذیل تقسیم نمود :
- علائم مربوط به محصولات :
اصولاَ علامت برای امتیاز و تشخیص محصول است و علائم مربوط به محصولات علائمی هستند که باعث تمییز محصولات مختلف از یکدیگر می گردند مانند ژیلت که برای شناسایی تیغ استعمال می شود.
- علائم فردی :
علائمی هستند که متعلق به یک شخص حقیقی یا حقوقی می باشند و برای تشخیص و تمایز محصول یک موسسه به کار می رند مانند ژیلت ، فرد ، آزمایش ، پیرایش و غیره
- علائم عمومی یا جمعی :
علائمی هستند که برای تشخیص و امتیاز محصولات عده ای از ارباب حرف یا ساکنین محل معینی به کار می روند. مانند سولینگن که برای تشخیص و امتیاز محصولات تتفولادی ناحیه معینی از آلمان به کار می رود. این نوع علائم مختص کارخانجات و صنعتگران و تولیدکندگان می باشد که در آن ناحیه بخصوص فعالیت می کنند یا عضو اتحادیه ای می باشند که به ساخت اجناس مزبور مبادرت می ورزند.
- علائم ساده :
علائمی هستند که فقط از یک قسمت مشخص تشکیل شده اند مانند یک کلمه یا یک یا چند زقم یا حرف یا یک نقش یا تصویر مانند آزمایش یا یک شکل عقاب.
- علائم مرکب :
علائمی هستند که از ترکیب چند جزء تشکیل شده است و دارای علاماتی مرکب از کلمه و نقش و تصویر می باشند یا برچسب هایی که بر روی محصولات الصاق می شود.
- علائم کتبی :
علائمی هستند که می توان آن ها را نوشت مانند نام اشخاص حقیقی یا حقوقی به شرط آنکه وجه امتیازی با سایر سامی داشته باشد.
- علائم تصویری :
علائمی هستند که دارای شکل و تصویر مخصوصی می باشند مانند :
- مدال ها که در روی اجناس گذارده می شوند یا حک می گردند.
- برچسب که عبارت است از ترکیب نوشته و تصویرهای مختلف .
- مناظر طبیعی یا ساختمان های عمومی .
- رنگ های مختلف به شرط آنکه رنگ های ساده و معمولی نبوده و ترکیب جدیدی باشند.
به موجب ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب سال 1310 علائم تجاری غیرقابل ثبت عبارتند از :
1- علائم دولتی، مملکتی و رسمی ؛ مثل آرم جمهوری اسلامی ایران ، آرم هلال احمر و ...
2- علائم منافی نظم یا عفت عمومی
3- علائمی که عنوان یا اسم عمومی و مورد استفاده همگانی باشند؛ مانند پارچه ، ماشین و ...
4- علائمی که قبلاَ به ثبت رسیده اند.
5- عبارات یا کلماتی که به نوعی انتساب به سازمان ها یا مقامات رسمی ایران را تداعی یا القاء نمایند؛ از قبیل به کاربردن کلماتی مانند انقلابی یا دولتی.
تذکر این مطلب لازم است که ، " نام های عام محصولات یا اسامی جغرافیایی، که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه کند، علامت مشخصه تجاری محسوب نمی شود ".

  • ثبت علامت تجاری لوازم خانه

ثبت علامت تجاری و یا حتی اصولاَ داشتن علامت تجاری، الزامی نیست. یعنی افراد مختارند که برای کالا یا محصولی، علامتی اختیار کنند یا آن را بدون علامت خاصی، عرضه نمایند و اگر علامتی را برای کالا یا محصولی انتخاب کردند، ملزم به ثبت آن نیستند و می توانند آن را بدون ثبت، مورد استفاده قرار دهند. قانون ثبت علائم و اختراعات در این مورد می گوید " داشتن علامت تجاری اختیاری است، مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد ".
بنابراین صاحبان کالا یا محصول، جز در مواردی که دولت ثبت علامت تجاری را الزامی می کند، مجبور به ثبت آن نیستند. لیکن حق انحصاری علامت، برای آن ها در صورتی امکان پذیر است که آن را به ثبت داده باشند. بدین ترتیب، اشخاصی که علامت تجاری مورد استفاده خود را ثبت نکرده باشند، قانوناَ نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت، جلوگیری کنند.
شایان ذکر است، مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات ، " اداره کل مالکیت صنعتی " است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری :
1- اظهارنامه ثبت علامت تجاری 
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. 
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
هر گاه علامت ثبت شده، ظرف سه سال از تاریخ ثبت آن، از طرف صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او، بدون عذر موجه، مورد استفاده تجاری در ایران یا در خارجه قرار نگیرد، هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید.
شایان ذکر است، موسسات تجاری، صنعتی و کشاورزی ثبت شده در خارج از کشور نیز بر اساس ماده ( 4 ) قانون ثبت علائم و اختراعات به شرط رعایت موارد ذیل می توانند از مزایای این قانون بهره مند گردند :
1) علائم تجاری خود را به موجب مقررات این قانون در ایران به ثبت برسانند.
2) کشور محل اقامت موسسه یا شرکت مذکور، به موجب عهدنامه و یا قوانین داخلی خود از علائم تجاری ایران حمایت کند.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در گروه بزرگ و متنوع سنگ های گارنت، شش گونه س اصلی وجود دارد که به سبب ترکیب شیمیایی خود طبقه بندی شده اند:
پیروپ، آلماندین، اسپسارتیت، گراسولاریت، اووارویت و آندرادیت. امیرنکویی گارنت مالی یکی از گونه های کمیاب و هیبرید ترکیبی خاصی از گارنت است.
این سنگ در سال ۱۹۹۴ در غرب کشور آفریقایی مالی کشف شد و بر این اساس نیز نامگذاری شده است.
گارنت مالی ترکیبی از گارنت گراسولار، سیلیکات آلومینیوم کلسیم و گارنت آندرادیت، سیلیکات آهن کلسیم می باشد.
بسیاری از افراد به گارنت مالی لقب ترکیب آندرادیت-گراسولار داده اند، در حالی که تغلیظ میانگین آندرادیت تنها ۵٪ بوده که این مسئله گارنت مالی را در رتبه بندی نخستین نوع گراسولاریت قرار می دهد.

کشف گارنت مالی توجهات بسیاری به سوی تجارت سنگ های جواهر جلب نمود زیرا هر دو گونه ی گارنت گراسولار و آندرادیت از کمیاب ترین و ارزشمندترین گونه های گارنت بوده اند.
شاخصه ی انکساری گارنت مالی به عنوان گونه ای از گراسولاریت ها نزدیک به گراسولار(۱.۷۷ در بیشترگونه ها) می باشد،
اما همچنین سطح انتشار فوق العاده ای دارد، که به خاطر خواص آندرادیتی خود مشابه دمانتوید عالی(آندرادیت سبز) است.
گراسولار را به رنگ های متنوعی از جمله زرد، سفید، بی رنگ، سبز و قرمز می توان یافت اما گارنت مالی الب رنگ بندی محدودی از زرد تا سبز متمایل به قهوه ای دارد.

تشخیص گارنت مالی

درست مانند همه ی گارنت ها، گارنت مالی ساختار بلوری مکعبی بسیار متمایز و مشخصی دارد، وجه های دوازده سطحی لوزیشکل نشانه ای برای همه ی سنگ های گارنت می باشد.
از دیگر جنبه های متمایزکننده ی آن می توان به نبود کلیواژ، فلورسنس و چند رنگی بودن( زیرا گارنت تک انکساری است) اشاره نمود.
ساختار گارنت مالی ترکیبی از گارنت گراسولار و نهایتا ۵ درصد از آندرادیت می باشد.
رنگ و شاخصه ی انکساری این سنگ نزدیک به گراسولار بوده اما انتشار آن مشابه دمانتوید است که در نتیجه ی وجود آندرادیت ایجاد شده است.

رنگ مالی به دلیل وجود رگه های کروم یعنی عنصر پدید آورنده ی رنگ سبز در زمرد و رنگ قرمز در یاقوت به دست می آید.
درست مانند سایر گونه های گارنت،گارنت مالی سختی و دوام بالایی در حدود ۷ در مقیاس سنجه ی موس می باشد.
خاستگاه و منابع گارنت مالی
بیشتر گارنت های مالی از ذخایر رسوبی کشور مالیدر غرب آفریقا استخراج می شوند.
کشور مالی تنها منبع شناخته شده برای گارنت مالی می باشد.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

رنگ گارنت مالی

گارنت مالی به رنگ های زرد روشن یا سبز-زرد تا سبزعسلی یا قهوه ای یافت می شود.
سنگ هایی را رنگ سبز دریایی یا سبز متمایل به زرد از بالاترین محبوبیت برخوردارند، و در مقابل آن سنگ هایی با رنگ قهوه ای چندان محبوب نیستند. باارزش ترین رنگ این سنگ رنگ کمیاب سبز کروم می باشد.
سنگ های روشن تر درخشندگی و انتشار بالاتری دارند. رنگ سبز سنگ مالی به دلیل وجود رگه های کروم به وجود آمده و آن را شبیه به سنگ کمیاب تساوریت سبز نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان درمانی است که می‌تواند به صورت دائمی، جایگزین دندان از دست رفته شما شود. دندانپزشک زن در رشت در این درمان، دندانپزشک از جایگذاری یک پایه در استخوان فک استفاده می‌کند. زمانی که دوره نقاهت این درمان سپری می‌شود، استخوان فک با پایه ایمپلنت جوش می‌خورد. پایه ایمپلنت نقشی مشابه با ریشه دندان داشته و تاج روی آن قرار داده می‌شود. معمولا ایمپلنت استحکام زیادی داشته و می‌تواند همانند یک دندان طبیعی برای شما عمل کند.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان یکی از روش‌های دیگر برای جایگزینی دندان از دست رفته است. به طور کلی بریج به تنهایی قادر به پر کردن جای خالی دندان نبوده و به دندان‌های اطراف نیاز دارد برای بریج دندانی، دندان‌های اطراف تراش داده خواهند شد.

بریج بر پایه ایمپلنت دندان چیست؟

در برخی مواقع احتمال دارد دو و یا چند دندان در یک فک از دست رفته باشند. در این شرایط متخصص دندانپزشکی با بررسی و ارزیابی‌های لازم، تشخیص می‌دهد به جای کاشت ایمپلنت‌های دندان به صورت تکی، بریج بر پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار بگیرد.
در این روش یک ردیف از تاج دندان مصنوعی به وسیله تنها یک و یا دو پایه ایمپلنت در دهان نگه داشته می‌شوند.
همچنین در زمانی که استخوان کافی برای کاشت و نگهداری ایمپلنت دندان وجود ندارد و یا دندان کشیده شده به حفرات سینوسی یا کانال عصبی، نزدیک باشد، شاید دندانپزشک تشخیص دهد که کاشت ایمپلنت دندان در آن ناحیه، به تنهایی انجام نگیرد.
متخصص ایمپلنت می‌تواند با قرار دادن ایمپلنت دندانی در اطراف این ناحیه و سوار کردن یک بریج دندانی، درمان مورد نظر را انجام دهد. این روش به جای بریج‌های قدیمی بسیار مناسب و کارآمد است.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت دندان نیاز به داشتن یکسری شرایط دارد. به همین دلیل، همه افراد نمی‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. افرادی که برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب هستند، عبارت‌اند از:

  1. افرادی که تمایل ندارند دندان‌های اطراف محل جای خالی، تراشیده شده و یا آسیب ببیند.
  2. افرادی که تمایل دارند دندان‌هایی شبیه به دندان‌های طبیعی خود داشته باشند.
  3. افرادی که یک یا دو دندان از دست رفته داشته باشند، ایمپلنت، می‎تواند جایگزین خوبی برای آن دندان باشد.
  4. افرادی که دندان خود را کشیده و برای جلوگیری از حرکت دندان‌ها به سمت فضای خالی، نیاز به جایگزین کردن دندان داشته باشند.

بریج دندانی برای چه کسانی مناسب است؟

بریج دندانی نیز نیاز به یکسری شرایط دارد. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، برای دریافت این درمان مناسب خواهند بود:

  1. در صورتی که بیمار یک تا سه دندان متوالی را از دست داده باشد، بریج دندانی گزینه مناسبی برای وی خواهد بود.
  2. دندان‌های اطراف فضای خالی باید سالم باشند. این یعنی این دندان‌ها نباید پوسیده، ترک خورده و یا شکسته باشند. علاوه بر تاج دندان‌ها، ریشه آنها نیز باید سالم باشد.
  3. برای انجام بریج دندانی، بیمار باید از سلامت لثه نیز برخوردار باشد.
  4. بیمارانی که بیش از یک دندان خود را از دست داده و تمکن مالی برای انجام ایمپلنت نداشته باشند، بریج دندانی گزینه مناسبی برای آنهاست.

تفاوت ایمپلنت و بریج دندانی

بریج دندان و ایمپلنت دندان هر دو برای جایگزینی دندان از دست رفته به کار می‌روند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. ماندگاری دوام و ماندگاری بریج دندانی کمتر از ایمپلنت دندان است. ماندگاری بریج دندانی حدود ۵ تا ۷ سال است، اما ایمپلنت دندان در صورت بهداشت دهان و دندان مناسب، قادر است تا پایان عمر ماندگاری داشته باشد.
  2. زیبایی برای زیبایی، فاکتور‌های متعددی مد نظر است که دندانپزشک متخصص، آنها را در نظر می‌گیرد. در واقع ظاهر ایمپلنت دندان طبیعی‌تر از بریج دندانی بوده و کارایی آن برای دندان‌های جلویی بیشتر است.
  3. هزینه شاید در ابتدا هزینه بریج دندانی کمتر به نظر برسد، اما باید قیمت تعویض آن را نیز مد نظر قرار دهید. با اینکه ایمپلنت دندان یک روش درمانی گران قیمت است، اما اگر این هزینه را در دراز مدت در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که ایمپلنت دندان مقرون به صرفه‌تر است.
    برای کاشت ایمپلنت دندان این امکان وجود دارد که بیمار هزینه آن را در چند مرحله پرداخت کند، زیرا مراحل ایمپلنت دندان در فواصل زمانی چند ماهه انجام می ‌شوند که بیمار می ‌تواند هزینه درمان را در مراحل متفاوت آن، پرداخت نماید.
  4. بهداشت دهان و دندان مراقبت از سلامت دهان و دندان در ایمپلنت از بریج دندان، راحت‌تر است. بریج دندان حداقل دارای ۳ تاج متصل به هم بوده و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را تا حدودی با چالش روبه‌رو می‌کند. در حالی که رعایت بهداشت دهان و دندان در ایمپلنت، مانند دندان‌های طبیعی بوده و هیچ مرحله مجزایی ندارد.
  5. قدرت مکانیکی دندان‌ها ایمپلنت دندان از نظر قدرت جویدن، قدرت بیشتری نسبت به بریج دندان دارد.
  6. تحلیل استخوان فک هنگامی‌ که دندان از دست می‌رود، استخوان در آن قسمت دچار تحلیل رفتگی خواهد شد که به مرور زمان دندان‌های اطراف نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. ایمپلنت دندان دارای پایه ای از جنس تیتانیوم است که با استخوان فک، جوش می‌خورد. به همین دلیل مانع از تحلیل رفتن استخوان فک می‌شود. اما احتمال تحلیل رفتن استخوان فک در بریج دندانی وجود دارد. چرا که دیگر پایه‌ای در استخوان فک قرار نمی‌گیرد.
  7. آماده سازی برای کاشت ایمپلنت دندان تنها محل مورد نظر برای درمان آماده سازی می‌شود، اما برای بریج دندان لازم است تا دندان‌های اطراف تراشیده شوند.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به بریج

در ادامه برتری ایمپلنت دندان نسبت به بریج را برایتان شرح می‌دهیم:

  1. زمانی که دندان به طور کامل از دست رفته باشد، استخوان فک تحلیل می‌رود که تاثیر زیادی در پیر نشان داده شدن چهره و کاهش سلامت دهان و دندان دارد. کاشت ایمپلنت دندان از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.
  2. به طور معمول برای بریج، دندان‌های اطراف به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شوند و نیاز به تراشیده شدن دارند؛ اما در ایمپلنت دندان‌های سالم آسیبی نمی‌بینند.
  3. پس از کاشت ایمپلنت دندان، بیمار می‌تواند همانند دندان‌های طبیعی خود از آنها استفاده کند.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان و بریج دندانی

در زیر به بررسی مزایا و معایب ایمپلنت و بریج دندان به صورت جداگانه، می‌پردازیم:

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان عبارت‌اند از:

  • مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در ایمپلنت همانند دندان‌های طبیعی بوده و بدین ترتیب بسیار راحت است.
  • اگر برای کاشت ایمپلنت دندان، دندانپزشک متخصص و دارای مهارت درمان را انجام دهد و از مواد با کیفیت مرغوب استفاده کند، ایمپلنت دندان ظاهری بسیار طبیعی خواهد داشت.
  • ایمپلنت دندان علاوه بر محافظت از استخوان فک، رشد آن را تحریک کرده و مانع از تحلیل رفتگی آن می‌شود.

 مزایای بریج دندان

مزایای بریج دندانی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بریج دندان نیازی به سنجش تراکم استخوان فک ندارد.
  • استفاده از بریج به جراحی نیاز ندارد.
  • بریج دندان هزینه کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.
  • بریج می‌تواند یک روش آسان و سریع برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته باشد.

معایب ایمپلنت دندان

در زیر به بررسی معایب ایمپلنت دندانی پرداخته شده است:

  • کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دارد که هر جراحی می‌تواند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.
  • روند درمان ایمپلنت طولانی بوده و چند ماه طول می‌کشد.
  • ایمپلنت دندان یک روش گران قیمت است، البته هزینه آن در دراز مدت مقرون به صرفه خواهد بود.

معایب بریج دندان

معایب بریج دندانی عبارت‌اند از:

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  • بریج دندانی برای ریشه دندان جایگزین به حساب نمی‌آید و به همین دلیل مانع از تحلیل استخوان نمی‌شود.
  • بریج دندان ماندگاری حدود ۱۰ سال دارد که از کاشت ایمپلنت دندان کمتر است.
  • برای بریج دندانی لازم است دندان‌های مجاور تراشیده شوند.


:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا که دارای قدیمی ترین دانشگاه های اروپا، بزرگ ترین تولیدکننده چوب پنبه ، قدیمی ترین کتابخانه دنیا و بزرگ ترین پل اروپاست. ثبت شرکت این کشور یکی از مقاصد محبوب اروپایی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهر زیبای لیسبون پاینخت کشور پرتغال است که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است.
اگر قصد ورود به دنیای تجارت بین الملل را دارید، پرتغال به عنوان یکی از بهترین نقاط دنیا برای سرمایه گذاری ، انتخاب بسیار مناسبی است. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن برشمردن مزیت های سرمایه گذاری در این کشور ، به شرایط و مدارک مورد نیاز برای این منظور بپردازیم. قدر مسلم آن است که  متقاضیان محترم ، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی می توانند با ما تماس حاصل فرمایید. ثبت شرکت فکر برتر آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی می باشد.

  • مزیت های سرمایه گذاری در پرتغال

1- پرتغال دارای منابع طبیعی زیاد، پایگاه های صنعتی قوی و یک صادرکننده محصولات کشاورزی مهم در منطقه اروپا می باشد که از نقطه نظر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی فرصت های زیادی را بخصوص در صنایع مهم و مورد توجه خود دارد. از جمله مهم ترین صنایع اصلی و پیشرو پرتغال می توان به بخش کشاورزی و ماهیگیری، بخش صنعتی و تولیدی، بخش جنگل داری، حوزه خدمات گرشگری، حمل و نقل و مخابرات، حوزه های مالی بانکداری و بخش منابع طبیعی اشاره نمود.
2- همان طور که می دانید اقامت از طریق تحصیل ، ثبت شرکت ، سرمایه گذاری ، تولد ، ازدواج و ... به دست می آید. بر این اساس یکی از راه های اخذ اقامت کشور پرتغال ، سرمایه گذاری می باشد. شایان ذکر است طرح ویزای طلایی پرتغال با توجه به شرایط آن که به میزان سرمایه گذاری ، نحوه زندگی و ... مربوط می شود بسیار عالی است.
3- دریافت شرایط شهروندی پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است.
4- پرتغال در سال 2009 به عنوان مقصد اول گردشگران ساحلی اروپا برگزیده شد.
5- برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران، مزایای مالیاتی عالی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است. به طوریکه علاوه بر معافیت های مالی مرسوم در پرتغال ، مالیات بر ارث، هدیه و ثروت در پرتغال وجود ندارد.
6- برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران در حوزه های ورزشی مالیات بر ارزش افزوده برای احداث زمین های سبز بخصوص برای گلف دریافت نمی گردد.
7- جاذبه های گردشگری و مناطق و زیبایی های بکر طبیعی این کشور را منحصر به فرد نموده . برای افرادی که در این حوزه ها فعالیت می کنند می تواند سرمایه گذاری در این بخش ها بسیار سودآور باشد.
8- شرایط خرید و سرمایه گذاری در حوزه املاک پرتغال بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد .
9- پرتغال کشوری پایدار و بدون سابقه حوادث تروریستی و جنایی است.

  • شرایط سرمایه گذاری در پرتغال

- دارا بودن حداقل 500 هزار یورو دارایی
- دارا بودن پاسپورت معتبر
- عدم سوء پیشینه کیفری
- دارا بودن حداقل 25 سال سن
- عدم منع خروج از کشور و ورود به اروپا
- دارا بودن حداقل یک میلیون یورو دارایی برای اقدام برای روش های سرمایه گذاری

  • روش های ثبت شرکت در پرتغال

به طور کلی دو راه وجود دارد تا بتوانید ثبت شرکت در پرتغال را انجام دهید. راه اول به این صورت است که در اداره ثبت پرتغال یا مراکز مربوطه، شرکت مورد نظر را به ثبت برسانید. به این روش رجیستر شدن شرکت گفته می شود. در این شیوده ثبت شرکت می تواند همراه با سهامدار و یا توسط وکیل صورت گیرد.
در روش دوم برای ثبت شرکت در پرتغال باید پروسه ثبت شرکت به صورت آنلاین صورت گیرد. در این شیوه نیازی به مراجعه به وکیل نیست. این روش حدود یک الی دو روز بر اساس نوع اساسنامه متقاضی صورت می گیرد . به این روش مخابرات آنلاین نیز گفته می شود.

  • انواع اصلی ثبت شرکت در پرتغال

- شرکت عمومی (S.A)
- شرکت محدود خصوصی (Lda)
در شرکت عمومی، که معمولاَ برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است، حداقل سرمایه مشارکتی 50 هزار یورو و حداقل تعداد سهامداران 5 نفر می باشد.
در شرکت محدود خصوصی، که اغلب برای شرکت های متوسط و کوچک مناسب است، حداقل سرمایه مشارکتی 5 هزار یورو است و حداقل تعداد سرپرستان در آن دو نفر است .

  • مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت شرکت در پرتغال

مدارک مورد نیاز عبارت است از :
1- پیش نویس اساسنامه شرکت
2- اصل مدارک هویتی فرد اصلی و همراهان وی ( همسر و فرزندان زیر 18 سال ) به انضمام ترجمه آن
3- پاسپورت فرد اصلی و همراهان وی ( همسر و فزرندان زیر 18 سال ) به انضمام ترجمه آن
4- برگه تمکن مالی فرد اصلی
5- برگه گردش مالی فرد اصلی ( حداقل 3 ماه )
6- ارائه طرح توجیهی اقتصادی یا بیزینس پلن
7- خرید یا اجاره دفتر جهت فعالیت های شرکت
8- استخدام مدیر مالی
9- افتتاح حساب بانکی به نام شرکت
10- نمونه فرم امضا و ارائه عدم سوء پیشینه
11- تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
12- کپی آخرین مدرک تحصیلی
13- وکالتنامه
اطلاعات مورد نیاز :

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


نام شرکت، آدرس ثبت نام ، نوع کسب و کار، یک کپی از صورت جلسه که در آن تصمیم به باز کردن یک شعبه در نظر گرفته شد، نام شعبه و آدرس آن، نام شخص منصوب به شعبه شرکت و نام نماینده این شعبه، نوع فعالیت که توسط شعبه انجام می شود . ثبت نام در مرکز منطقه ای تامین اجتماعی اطلاع شعبه شرکت به بازرسی کسب و کار
یدیهی است هزینه تمبر و ثبت نام برای ثبت شرکت در پرتغال و سایر کشورها به صورت دوره ای تقریب زده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

یاقوت کبود ستاره ای را می توان به دلیل طرح خاص ستاره نشانش از سایر سنگ ها تشخیص داد. گالری چاو تاثیر ستاره شش وجهی اش زیر نور طبیعی نمایان تر است اما می توان با استفاده از یک منبع قوی نور مانند لامپ هالوژن و چراغ قوه آنرا دید.
میزان شکاف پذیری اش مشخص نیست و میزان سختی آن بر روی مقیاس Mohs برابر با 9 است.
از نظر شیمیایی یاقوت کبود ستاره ای آلمینیوم اکسید است و بلورهایش سه ضلعی هستند.
به دلیل سختی و مقاومت بالایی که یاقوت ستاره نشان دارد، تقریبا نمی توان آنرا با سایر سنگ های جواهر اشتباه گرفت.
البته لعل ستاره ای و پیروکسین ستاره ای گاه اشتباها به جای یاقوت ستاره نشان شناسایی می شوند.

درخشندگی و شفافیت یاقوت کبود ستاره ای

یاقوت ستاره نشان معمولا مات است. بعضی نمونه ها ممکن است کمی شفاف باشند.
طرح ستاره ای فوق العاده بر روی یاقوت به دلیل وجود ناسرگی های روتیل به شکل سوزن است.
ناسرگی های روتیل در یاقوت باعث درخشش شیشه ای آن پس از برش و صیقل می شود.

برش و شکل یاقوت کبود ستاره ای
یاقوت های ستاره ای با گنبدهای بلند به صورت کوژ شکل برش داده می شوند تا تاثیر نمایش ستاره بیشتر شود.
بهترین برش ها شفافت تا نیمه شفاف با گنبدهای متقارن هستند.
بسیاری از یاقوت های ستاره ای بالا یا پایین ناهموار دارند که در بسیاری از موارد باید آنها را صاف کرد تا بهتر طرح ستاره ای خود را نشان دهند.

آماده سازی یاقوت کبود ستاره ای
متداول ترین روش آماده سازی یاقوت ستاره ای استفاده از حرارت است.
به طور کلی قبل از اینکه برش داده شوندف بین 1700 تا 1800 درجه سلسیوس به مدت چند سال حرارت می بینند.
حرارت دهی معمولا شفافیت و رنگ جواهر را بیشتر می کند. معامله گران متخصص در مورد روش حرارت دهی توضیح می دهند
روش پراکنش نور گاهی برای بهبود تاثیر ستاره در یاقوت ستاره نشان استفاده می شود.
یاقوت را با تیتانیوم حرارت می دهند تا شکل ستاره ای اش نمایان تر شود

ویژگی های گوهرشناسی یاقوت کبود ستاره ای

فرمول شیمیایی: Al2O3 آلمینیوم اکسید
ساختار بلورین: (سه وجهی)، چند نوک، حلقه ای شکل، هرم شش گوشه، کوچک
رنگ: آبی با توناژهای صورتی، زرد، سبز، ارغوانی، خاکستری، سیاه
سختی: بر روی مقیاس Mohs 9
شاخص انکسار: 1.762 تا 1.778
چگالی: 3.95 تا 4.03
شکاف پذیری: ندارد
شفافیت: شفاف، نیمه شفاف، مات
انکسار دوگانه یا بازتاب نور دوسویه: -0.008
درخشندگی: شیشه ای، ابریشمی
شب نمایی: آبی: ندارد، بی رنگ: نارنجی- زرد، بنفش

 https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

 

یاقوت کبود ستاره ای : سنگ های جواهر مشابه یا مرتبط

یاقوت ستاره ای گونه ای از یاقوت سنتی و پر زرق و برق است.
این سنگ عضوی از خانواده کوراندوم است که ناسرگی های قرمزی در آن دیده می شود.
یاقوت کبود را بر اساس رنگ، خاستگاه یا ویژگی های دیگرش نامگذاری می کنند.
بعضی نام هایی که استفاده می شود شامل یاقوت چندرنگی، یاقوت سیلان یا یاقوت پادپارادسا.
از آنجا که یاقوت رنگ های مختلفی دارد معمولا با سنگ هایی مانند لعل، توپاز، نارسنگ، تورمالین و زرگون اشتباه گرفته می شود.

 


:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

امروزه تولید بالای میوه به خصوص سیب درختی، گوجه، هندوانه، انار، مرکبات، انجیر و...در کشور ضرورت صادرات این محصولات را ایجاد نموده است.مراحل تغییرآدرس شرکت  شما می توانید متناسب با فصول مختلف سال و محصولات آن فصل، با ایجاد فضای مناسب، اقدام به فروش محصولات کشاورزی ایران به علاقه مندان داخلی و خارجی نمایید. همچنین تمامی تجار اعم از حقیقی و یا حقوقی می توانند محصولات وارداتی خود را که از طریق مجاری قانونی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شده، در بازار به فروش برسانند.
شایان ذکر است، ثبت شرکت واردات و صادرات میوه تفاوت چندانی با دیگر شرکت ها ندارد. این شرکت را می توان همانند سایر شرکت ها در قالب شرکت سهامی خاص و یا بامسئولیت محدود به ثبت رساند. در اساسنامه و موضوع فعالیت شرکت حتماَ باید به موضوع " واردات و صادرات میوه " اشاره نمود .
پس از ثبت شرکت، شما باید برای واردات و صادرات میوه،  کارت بازرگانی اخذ نمایید. لازم به یادآوری است، مطابق قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن، اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.بنابراین، برای اینکه بتوانیم وارد مقوله صادرات و واردات انواع کالاها در عرصه تجارت شویم لازم است که کارت بازرگانی داشته باشیم .
در ادامه، ضمن توضیح راجع به شرکت های سهامی خاص و بامسئولیت محدود، به تشریح شرایط اخذ کارت بازرگانی می پردازیم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.
شرکت سهامی خاص :
مطابق بند دوم ماده 2 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 شرکت سهامی خاص عبارت است از شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین می گردد. در شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت و یا بعد از آن بدون فاصله عبارت شرکت سهامی خاص در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
از جمله ویژگی های عمده ی شرکت سهامی خاص می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
اول اینکه در آن ، مسئولیت سهامداران محدود به مقدار سهام آن هاست، چیزی که در مورد شرکت با مسئولیت محدود نیز صادق است.
دوم اینکه ، موسسان شرکت، یعنی شرکای اولیه آن ، نمی توانند با پذیره نویسی ، یعنی با مراجعه به عموم مردم ، سرمایه شرکت را تامین کنند و آورندگان سرمایه فقط خود موسسان هستند.
و آخر اینکه چنین شرکتی نمی تواند سهام خود را پذیره نویسی یا برای فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا به انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت ورزد.
برای تشکیل یک شرکت سهامی خاص می بایست مراحلی را طی نمود که طی نمودن این مراحل مستلزم وجود عواملی است. مانند عضو ، سرمایه  و غیره که در ذیل ، به ذکر آن ها می پردازیم.
• شرایط و مدارک ثبت شرکت واردات و صادرات میوه سهامی خاص به شرح ذیل می باشد :
الف) شرایط لازم :
- حداقل تعداد سهامداران درشرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد.(به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.)
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد.
- حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقدا پرداخت شود.
ب) مدارک مورد نیاز :
- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل35%) درحساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی.
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- اقرارنامه امضاء شده
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری درصورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.
شرکت بامسئولیت محدود :
شرکت بامسئولیت محدود، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود.
ماده 94 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت را چنین تعریف کرده است :
" شرکت بامسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است " .
در شرکت های با مسئولیت محدود برخلاف شرکت های سهامی، کل سرمایه نقدی می بایست در ابتدا پرداخت شده و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد. در حالی که در شرکت های سهامی، می توان با پرداخت 35 درصد سرمایه به صورت نقد و تعهد بقیه اقدام به تاسیس شرکت نمود.
در نام شرکت بامسئولیت محدود، می بایست عبارت " بامسئولیت محدود " قید شود. در غیر این صورت شرکت مذکور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب شده و تابع مقررات آن خواهد بود. همچنین، در نام شرکت نبایستی اسم هیچیک از شرکاء آورده شود والا شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.
در شرکت بامسئولیت محدود هر شریک به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود، مگر آنکه اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
• شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت واردات و صادرات میوه با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:
الف) شرایط لازم :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر می باشد.
- میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- تعهد یا پرداخت کل سرمایه
ب) مدارک مورد نیاز :
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
- امضای اقرارنامه
- دریافت مجوز درصورت مجوزی بودن موضوع
• چگونگی دریافت کارت بازرگانی :
کارت بازرگانی توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درتهران یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند برای مدت 5 سال حسب درخواست متقاضی صادرمی گردد که درصورت تأیید توسط وزارت بازرگانی معتبر خواهد بود.
از جمله مهم ترین مزایای اخذ کارت بازرگانی عبارت است از :
- ارائه کارت بازرگانی به وزارت بازرگانی و بانک جهت ثبت سفارش و هنگام ترخیص کالا به گمرک ضروری است.
- امکان واردات کالا از مناطق آزاد کشور مانند جزیره کیش، قشم ، بندرچابهار، اروند رود ، بندرانزلی ، ارس
- امکان ثبت نام و علائم تجاری لاتین ( غیرفارسی )
- امکان عضویت در اتاق بازرگانی
- یافتن هویت و شناسنامه کاری
- دسترسی به بازارهای جهانی
- امکان ارتباط با بازرگانان خارجی
- صدور ویزای تجاری
- صدور گواهی مبدا
- بهره مندی از یارانه صادرات
- پرداخت جوایز صادراتی
- حق العمل کار گمرک علاوه بر کارت حق العمل کاری می بایست کارت بازرگانی را نیز داشته باشد.
- کارت بازرگانی شرکت های خارجی نیز برای تایید شدن لازم است به اداره کارت بازرگانی وزارت فرستاده شود.
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.
شرایط صدور کارت بازرگانی به قرار ذیل است :
الف ) اشخاص حقیقی
1- داشتن حداقل 24 سال تمام
2- داشتن محل کسب
3- داشتن حداقل سه سال سابقه کار در امور بازرگانی یا داشتن مدارک تحصیلی در رشته تجارت با ارائه مدرک مثبته که به گواهی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران رسیده باشد.
4- داشتن صلاحیت مالی،اخلاقی و اجتماعی با تایید یکی از بانک های طرف معامله و ارائه برگ عدم سوء پیشینه
5- آشنایی به ضوابط و مقررات گمرکی،پولی،مالی و اداری کشور و مقررات تجارت خارجی
6- دارا بودن سرمایه مناسب با رشته فعالیت و یا داشتن سرمایه و اعتبار بانکی
7- داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه اظهارنامه ثبتی
8- سپردن تعهد در مورد تبعیت از سیاست کلی وزارت بازرگانی و رعایت کامل ضوابطی که در مواقع خاص از طرف دولت و یا وزارت بازرگانی از لحاظ تعیین خط مشی سیاست بازرگانی و ممنوعیت ورود و صدور کالا اعلام گردد.
9- ارائه رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال قبل برای متقاضیان تمدید کارت بازرگانی
10- سپردن تعهد مبنی بر استفاده سالم امور تجاری از کارت بازرگانی
شرایط اخذ کارت بازرگانی برای  اشخاص حقیقی غیر ایرانی :
1- داشتن کلیه شرایط مقرر فوق الذکر به استثنای برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت
2- داشتن پروانه کار و اقامت معتبر
3- عمل متقابل کشور متبوع آن ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور
نکته : در موارد خاص که صدور کارت بازرگانی بدون توجه به عمل متقابل کشور متبوع متقاضی به تشخیص وزارت بازرگانی ضرورت داشته باشد،وزارت مذکور می تواند مجاز بودن صدور کارت بازرگانی برای این قبیل متقاضیان را بدون رعایت شرط عمل متقابل به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعلام نماید.
ب) اشخاص حقوقی
شرکت ها و اتحادیه ها و سندیکاها و شوراهای صنفی و موسسات تولیدی که در ایران به ثبت رسیده اند و به امور بازرگانی و تجاری خارجی اشتغال دارند با رعایت شرایط ذیل می توانند تقاضای کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی در تهران و ادارت کل بازرگانی در شهرستان ها بنمایند.
1- شرکت های متقاضی کارت بازرگانی باید دارای شرایط مندرج در قسمت الف باشند.
تبصره 1- ارائه پروانه کار و اقامت معتبر از مراجع ذیصلاح برای اتباع خارجی.
تبصره 2- تایید صلاحیت مدیران خارجی از طریق سفارتخانه های کشور متبوع
تبصره 3- در صورتی برای مدیران عامل شرکت های خارجی که در ایران به ثبت رسیده اند کارت بازرگانی صادر می شود که متقابلاَ کشور متبوع آنان این حق را برای ایرانیان محفوظ بدارد.
وفق ماده 5 آیین نامه مربوط به صدور کارت بازرگانی، در صورت تشخیص عدم صلاحیت دارنده کارت اعم از حقیقی و حقوقی از تمدید کارت بازرگانی خودداری و در صورت لزوم از ادامه فعالیت آنان نیز جلوگیری خواهد شد.
لازم به توضیح است وفق ماده 6 آیین نامه مذکور، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند بیش از  یک کارت بازرگانی داشته باشد و اگر بخواهد از شهرستان دیگری تقاضای کارت نماید قبلاَ باید کارت خود را در محلی که کارت صادر شده است باطل نماید.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


تبصره 1- در صورتی که متقاضی در شهرستانی باشد که اداره کل بازرگانی در آن شهرستان نباشد مدارک مورد نیاز را راساَ و یا از طریق فرمانداری به نزدیک ترین محل اداره کل بازرگانی ارسال خواهد نمود.
تبصره 2- شرکت های تولیدی که در شهرستان دارای مدیر شعبه مستقل می باشند مدیر شعبه مستقل می تواند درخواست کارت بازرگانی نماید.
اشخاص ذیل نمی توانند کارت بازرگانی دریافت دارند. ( ماده 7 )
الف – اشخاصی که به علت ارتکاب به جنحه جنایت به موجب حکم قطعی از مراجع قضایی از تمام و یا پاره ای از حقوق اجتماعی محروم گردیده اند.
ب- ورشکستگان به تقصیر و تقلب و همچنین ورشکستگان در حال موقت که امور آن تصفیه نشده باشد.
ج- افرادی که مشهور به فساد اخلاق و سوء استفاده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

دیدگاهها نسبت به سنگ درمانی•      ۱-هیچ خاصیتی ندارند وتخیل افراد نسبت به درمان شدن است . تشخیص سنگ آکوامارین ۲-در تمام بدن در هر هفت چاکرا موثرند حتی در روز وماه وسال تولد و..

۳-داروهای مفرده ویامرکبه وسمومی هستند که با علم واگاهی وتحقیق وپژ وهش می توان از ان بهره برد.

کاربرد سنگها

۱- زهر وسموم  ۲-دارو

الف – داروی مفرده

ب- داروی مرکبه-در نوشدنیها- در غذاها

ج- پماد وضماد وسرمه

د-همرا داشتن به صورت مهره وتسبیح ، گردن اویزو… ویا حمل بر سلاحها، مانند شمشیر ونیزه

ه-کار برد در دلک وماساژ

و- کاربرد در اماکن عمومی مانند حمامها معبد ها زیارتگاهها ومشاهد مشرفه به صورت سنگ برجسته برای امور خاص در حمامهاواعمال جراحی وبه صورت مجرای گذر نور در اماکن

ز-کاربد در رنگهای مختلف ان به عنوان شیشه رنگی برای دفع حشرات

سنگ الماس

 
  • الماس گوهری بسیار سخت سفید وشفاف است که گاهی برای کشتن افراد ازان استفاده می شده که الماس را به صورت براده های بسیار ریز به فرد می خورانده اند.لوز بادام را با سائیده الماس مخلوط واز ان زهری کشنده پدید می اید.(۱)
  • خوجه نصیر الدین طوسی نیز معتقد بوده که نگه داشتن الماس در دهان به خاطر داشتن خاصیت سمی بسیار مضر وکشنده است.(۲)
  • از نظر عقیلی خراسانی نیز الماس سمی کشنده وقاتل است که سبب پاره پاره شدن اعضای درونی بدن می شود.(۳)
  • ابوریحان بیرونی نیز در کتاب الصیدنه اورده که چنانچه الماس در برخی نوشیدنی ها خورده شود کشنده است زیرا جوهر ان سنگین وجگر را سوراخ می کند.(۴)
  • نویسنده کتاب نخبه الدهر نیز می گوید: اگر الماس شکسته شود شکسته های ان نیز زوایای مثلث گون خود را از دست نمی دهد حتی کمی از ان به اندازه جزئی از دانه کنجد باشد، کشنده ودرون شکم را می سوزاند.(۵)
  • ۱و۲-جوهری نیشابوری، محمد ابن ابوالبرکات،جواهر نامه نظامی ، تصحیح ایرج افشار ، انتشارا میراث مکتوب تهران سال ۱۳۸۳ صفحات ۱۴۱،۲۷۶،۳۰۳،۱۱۸،۲۲۴،۱۷۸،و۸۶
  • همچنین جواهر نامه به کوشش تقی بینش،انتشارات فرهنگ ایران زمین تهران سال ۱۳۴۳صفحات ۲۸۴و۲۹۴
  • ۲-خواجه نصیر الدین طوسی،تنسوخ نامه ایلخانی، تصحیح محمد تقی مدرس رضوی انتشارات بنیاد فرهنگ ایران سال ۱۳۴۸ صفحات۶۸،۶۹،۷۹،۱۴۳،۶۰،۷۲،۷۳،۱۲۹،۴۸،۱۱۶
  • ۳-محمد حسین عقیلی خراسانی، مخزن الادویه چاپ دوم انتشارات انقلاب اسلامی سال ۱۳۷۱ص۸۱۱

سنگ عقیق




سنگ عقیق در رنگهای مختلف

  • عقیق در رنگهای مختلف وجود دارد که سرخ ان بسیار با ارزش است، از عقیق برای رفع تشنگی ونشاط اوری در تر کیب با داروها استفاده می شده است.
  • عقیق مفرح در اصطلاح طبی دوائی است که اندوه را از بین می بردودر واقع با ترکیبی از داروها شادمانی وانبساط خاطر می اورد ولذا ان را در مفرحات ، داروها ومعجون ها بکار می برده اند.(۱)
  • همچنین همراه داشتن ان را دافع خون ریزی دانسته اند ، عقیق را دافع بوی بد دندانهای پوسیده وتباه شده میدانسته ان ومصرف ان را در چشم ودندان سبب روشنائی چشم وسپیدی دندان بیان کرده اندد.(۲)
  • ۱-محمد ابن محمود طوسی، عجایب نامه ، تصحیح جعفر مدرس صادقی نشر مرکز سال ۱۳۷۵ صص۳۸۵،۳۸۶،۲۸۳،۳۸۸،۳۹۲
  • ۲-شهمردان ابن ابوالخیر رازی، نزهت نامه علائی، تصحیح فرهنگ جهانپورانتشارات وزارت فرهنگ واموزش عالی سال۱۳۶۲صص۲۶۳،۲۶۰،۲۶۴،۲۵۹،۲۶۲

سنگ زر (طلا)

  • سنگ زر یکی از اجزاء مفردات مفرحات است، جوهری نیشابوری گفته که زر موجب ر فع سودا تقویت دل وتقویت روح حیوانی(حیاتی)می شود(۱)
  • در عجائب المخلوقات نیز به نقل از ارسطو امده که زر دل را قوت می بخشد(۲)وهمچنین گفته شده داشتن زر همراه خود به شکل مهره ها وحلی ها سبب تقویت دل می شود واگر مقداری از ان را بسایند ودر معجون ریزند دل را قوی ووسوسه را از دل پاک می کند.(۳)
  • ۱-جواهر نامه جوهری نیشابوری منبع قبل
  • ۲-محمد ابن محمود طوسی، عجائب المخلوقات سال ۱۳۴۵صص۱۹۱،۱۵۰،۱۳۹،۱۵۳،۱۵۸
  • ۳-خواجه نصیر الدین طوسی تنسوخ نامه ایلخانی منبع قبل

سنگ فیروزه

  • فیروزه را مقوی دل(قلب)ومعده دانسته اند وپادزهر تمامی سمها، رفع کننده اسهال وزخمهای درونی ، دفع کننده خفقان(خفقان یعنی تپش قلب ، اضطراب،ووحشت(۱))رافع صرع، سنگ کلیه ، مثانه] وتورم قرنیه است،برای دفع اشک ریزی وناخنه چشم سفیدی چشم وتقویت روشنی ان مفید دانسته اند(۲)
  • فیروزه در داروهای چشم به کار می رود وموجب افزایش دید ان می گردد،با کار بردن ان در سرمه موجب افزایش دید ودر معجون( نوشیدنی) سببدفع ضرر سموم می گردد.(۳)
  • در داراب نامه طرطوسی امده : مردمان گفتند اگر کسی را در دریا  ویا در زندان تارکی چشم پیش اید ( تار دید)ان سنگ را بیاوریم وبسائیم وبه چشمش اندر کشیم تا روشن شود.(۴)
  • ۱-دیوان خواجوی کرمانی به تصحیح احمد سهیل خوانساری صص۴۵۶،۳۸۸،۴۲۶ودیوان انوری، تصحیح محمد تقی مدرسی ج۱ صص۱۱و۲۱
  • ۲-دیوان عثمان مختاری تصحیح جلال الدین همائیصص۲۲و۲۳
  • ۳-محمد ابن محمود طوسی عجائب نامه منبع قبل وعجائب المخلوقات منبع قبل
  • ۴-ابو طاهر طرطوسی،داراب نامه طرطوسی به کوشش ذبیح الله صفا ص۲۸۳

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

زمرد سبز

  • گفته شده اگر دو دانگ از سنگ ان را حل کرده وبه زهر خورده داده شودشود مند است(۱)زمرد دافع همه زهرهاست به اندازه دو جو از ان را سائیدهوبا دوغ در امیخته به زهر خورده بخورانند زهر به صورت بول از بدن او خارج میشود.(۲)زمرد دل را قوت می دهد ودر مفرح به کار می برند وبای خون شکم واسهال سود مند است ، بسیار نگریستن به ان سبب افزایش نور چشم می شود اگر هشت جو یا دانگی از ان را سائیده وبه مار گزیده دهند قبل از اینکه زهر در بدن اواثر کند ، زهر را دفع می کند.(۳)
  • زمرد موجب تقویت دل( قلب)رفع خفقان، جذام، واسهال خونیست وموجب جاری شدن بول وتقویت چشم می گردد.همچنین زمرد مفرح قطع کننده خون ریزی ، روان کننده ادرار ، رفع کنند جذام،وتقویت کننده ریه است(۴)
  • پیوسته نگریستن به زمرد نور چشم را می افزاید (۵) شربت ان دوای سم کشنده گزندگان ونظار در ان افزاینده نور چشم(۶)
  • ۱-موفق الدین ابو منصور الهروی ، الابنیه عن حقایق الادویه، تصحیح احمد بهمنیار سال ۱۳۴۶صص۱۷۷،۶۳،۳۰۳،۳۴۷،۳۴۸،۱۱۸
  • ۲-عجایب نامه وعجایب المخلوقات  محمد ابن محمود طوسی ،همان منبع
  • ۳-خواجه نصیر لدین طوسی، تنسوخ نامه ایلخانی، همان منبع
  • ۴-محمد ابن مومن ابن محمد زمان(حکیم مومن)، تحفه حکیم مومن، کتابفروشی محمودی صص۶۵۴،۶۵۵،۴۵۳،۴۴۰،۷۶۶و۷۵۰
  • ۵-شهمردان ابن ابی الخیر رازی، منبع قبل
  • ۶-محمد ابن احمد ابوریحان بیرونی ، الصیدنه فی الطب، منبع قبل


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در دوران کنونی با پیشرفت سریع صنعت و تجارت، فعالان اقتصادی برای برخورداری از رقابتی سالم در بستر فعالیت های سازمان دهی شده و مکان مناسب برای گسترش کار خود، نیازمند تاسیس و ثبت شرکت می باشند. مراحل تغییرآدرس شرکت شما می توانید با ثبت شرکت در یزد، ارزش و اعتبار فعالیت های خود را بالا ببرید و به فعالیت های خود رسمیت بخشید. انواع شخصیت های حقوقی متناسب با شرایط و احوال اشخاص در قانون پیش بینی شده است . انتخاب نوع شرکت  به اهداف اعضا در آینده، نوع فعالیت افراد، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو و.. بستگی دارد. پر واضح است برای انتخاب درست در تعیین نوع شرکت ابتدا می بایست نسبت به ویژگی ها وهمچنین قوانین و مقررات مرتبط با انواع شرکت های تجاری  آشنایی کامل داشته باشید.
برای ثبت شرکت در یزد می توانید با مطالعه مقالات در سایت و یا اخذ اطلاعات تکمیلی از همکاران موسسه حقوقی فکر برتر فعالیت خود را آغاز نمایید.
به طور کلی، قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1- شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2- شرکت تضامنی
3- شرکت با مسئولیت محدود
4- شرکت مختلط غیر سهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف

  • مدارک و اوراق  لازم جهت ثبت شرکت در یزد :

جهت انجام ثبت شرکت در یزد لازم است با توجه به موضوع فعالیت و نوع شرکت مدارک و اسناد مرتبط را تجمیع نمود. این مدارک به شرح ذیل می باشد :
- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
- پذیره نویسی سهام برای شرکت های سهامی عام
- گواهی واریز 35% سرمایه اولیه برای شرکت های سهامی خاص
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد ( متقاضیان ثبت تعاونی و موسسات غیرتجاری از این مورد استثنا می باشند).
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
لازم به یادآوری است موضوعات فعالیت برای ثبت شرکت به سه گروه تقسیم می شود :
1- موضوعاتی که به کلی غیرقابل ثبت و فعالیت هستند.
2- موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند.
3- موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند.
چنانچه موضوع تعیین شده مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد، لازم است که قبل از اقدام به ثبت ، مجوزهای لازم اخذ گردد. این موضوعات شامل 23 مورد کلی می باشند که هریک از این 23 مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد. تعدادی از موضوعات فعالیت نیز بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند .
برای آشنایی با موضوعات فعالیتی که نیاز به مجوز و یا مدارک تحصیلی مرتبط دارند می توانید به مقاله " موضوعات نیازمند به اخذ مجوز برای ثبت شرکت " در سایت مراجعه نمایید و یا اطلاعات لازم در این خصوص را از کارشناسان موسسه حقوقی فکر برتر جویا شوید و با اشراف کامل اقدام به انجام پروسه ثبت شرکت در یزد نمایید.
اوراق ثبت شرکت در یزد :
با توجه به نوع شرکت حقوقی که جهت ثبت انتخاب می گردد اوراق ثبتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق شرکت های بامسئولیت محدود شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین می باشد. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی تقریباَ مشابه با این دو نوع شرکت دارند. اوراق ثبت شرکت می بایست به امضاء موسسین یا همه شرکاء شرکت برسد.

  • مراحل ثبت شرکت در یزد :

جهت انجام امور ثبت شرکت در یزد لازم است که پروسه اداری جهت اخذ مدارک مربوط با ثبت شرکت انجام گیرد. این مراحل به شرح ذیل می باشد :
- تجمیع مدارک مورد نیاز و اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
- تنظیم و تدوین مفاد اساسنامه
- انتخاب نام مناسب برای شرکت ( نام های انتخابی باید دارای معنا و مفهوم باشد، با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد و سابقه ثبت نداشته باشد ).
- مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و تکمیل فرم ثبت نام
- اعلام تاییدیه نام شرکت در سامانه
- اخذ پرینت اوراق چاپی از سامانه و امضاء تمامی اعضاء شرکت ذیل آن
- ارسال مدارک از طریق اداره پست به صورت سفارشی جهت انجام ثبت شرکت
- درج بارکد پستی در سامانه
- بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها
- در صورت بلامانع بودن صدور آگهی تاسیس شرکت ها
- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی برای درخواست ثبت شرکت
- ارسال آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
- انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
- انجام امور تبلیغاتی جهت جذب مشتری بعد از ثبت شرکت

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

  • زمان لازم جهت ثبت شرکت در یزد

بعد از تکمیل مدارک توسط متقاضی ثبت شرکت و ارسال آن به اداره ثبت شرکت های یزد ، عموماَ ظرف مدت 30 روز کاری ثبت شرکت شما به پایان می رسد و جهت اخذ آگهی تاسیس شرکت نام برده می توانید به اداره مربوطه مراجعه فرمایید.
در ثبت شرکت به نکات ذیل توجه فرمایید :
- دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست فقط نمی توانند جزء هیئت مدیره، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند.
- اعضای هیات مدیره و مدیر عامل نباید هیچ گونه شغل دولتی نداشته باشند .
- مدیر عامل نباید مدیر عامل شرکت دیگری باشد .
- محجورین و ورشکستگان و مرتکبین به جنایت، سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، اختلاس، تدلیس که به موجب حکم قطعی دادگاه محکوم شده باشند نمی توانند به مدیریت شرکت انتخاب شوند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

خواص سنگ کوارتز چیست؟

قبل از آنکه شما تصمیم به خرید سنگ کوارتز بگیرید؛ خواص سنگ آکوامارین باید بدانید این سنگ قیمتی چه خواصی دارد؟ سنگ کوارتز خواص فراوانی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. کوارتز شفاف از با‌ارزش‌ترین نوع‌های کریستال در طبیعت می‌باشد که موجب بهبودی و درمان می‌شود. همچنین برخی از این نوع سنگ‌ها، در صنعت جواهرسازی کاربرد فوق العاده‌ای دارند. علاوه بر این خواص، شما می‌توانید از سنگ کوارتز در روی کابینت و زیباسازی نمای خانه خود استفاده کنید.

 

  • خواص متافیزیکی سنگ سیلیس کوارتز

کریستال کوارتز یک سنگ قدرتمند بوده که به عنوان یک سنگ شفابخش ارزشمند است. این سنگ به عنوان قوی‌ترین سنگ شفابخش پادشاهی معدنی شناخته می‌شود که می‌تواند در هر شرایطی کار کند. به دلیل کاربردهای فراوان این سنگ، آن را «کریستال جهانی» نامیده‌اند و برای تجلی، شفا، مراقبه و محافظت مفید است.

کوارتز به دلیل توانایی تعادل خود برای هماهنگی و تثبیت محیط بسیار عالی است و در روابط عاشقانه مفید است. سنگ کوارتز انرژی شفابخش را تقویت می‌کند و به ویژه برای خستگی مزمن، آرتریت، آسیب‌های استخوانی، افسردگی، دیابت، فیبرومیالژیا و مشکلات روده موثر است. همچنین اعتقاد بر این است که انرژی ذهنی و فیزیکی، استقامت و قدرت بدنی را بهبود می‌بخشد. کوارتز رشد معنوی و دانش را افزایش می‌دهد. از آنجا که فرآیندهای فکری و احساسات را روشن می‌کند، توانسته الهام و خلاقیت را بهبود بخشد. در ضمن سنگ کوارتز به افزایش تمرکز، مطالعه و حفظ آموخته‌ها کمک کند.

  • خواص درمانی کانی کوارتز

از با ارزش ترین نوع سنگ کوارتز، می توان به آمیتیست اشاره کرد که موجب افزایش سطح هوش و یادگیری و از بین بردن افکار شیطانی می شود. در ادامه ما برخی از بیماری‌هایی که توسط این سنگ درمان شده‌اند را برای شما قرار می‌دهیم؛ اما همواره باید بدانید که درباره خاصیت درمانی سنگ‌ها همیشه اختلاف نظر بوده و هنوز دلیل قطعی برای خواص آن یافت نشده است.

  • کریستال سنگی برای درمان گلو درد مناسب است.
  • آمیتیست، کریستا سنگی و چشم ببر برای درمان سردرد مناسب است.
  • آمیتیست، سیترین و جاسپر زرد برای درمان بیماری پانکراس مناسب است.
  • کریستال های سنگی برای درمان رگ‌های واریسی مناسب است.
  • اونیکس، چشم عقاب و کریستال سنگی برای درمان التهاب‌های چشمی مناسب است.
  • و … .

خصوصیات سنگ سیلیس کوارتز

سنگ کوارتز با سرد شدن آب‌های داغ که محلول Sio2 را دارند، در بین درزها و شکاف‌ها و همچنین رسوب Sio2 در همان مکان باعث ایجاد بلورهای کوارتز می‌شوند. ماده‌ی اصلی سنگ مصنوعی کوارتز (کوارتزیت)، سیلیسیم دی اکسید است که در برابر ضربه، خراش، ساییدگی و … مقاومت و تحمل بالایی دارد.

  1. لیز نمی باشد.
  2. مقاومت الکتریکی بالایی دارد.
  3. مقاومت بالایی در مجاورت مواد شیمیایی دارد.
  4. در برابر شوک حرارتی مقاومت بالایی دارد.

پیش از خرید کوارتز همدان باید بدانید که خواص و کاربردهای سنگ Quarz فراوان است. در این میان کوارتز شفاف و خالص یکی از با ارزش‌ترین کریستال‌ها است که موجب شفا و درمان می‌شود. همچنین نمونه‌هایی از آن در صنعت جواهرسازی کاربردهای فوق العاده‌ای دارد. شما همچنین می‌توانید از سنگ سیلیس کوارتز روی کابینت و امور ساختمانی استفاده کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با خواص باورنکردنی این سنگ خاص آشنا شوید.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

  • دمای ذوب بالا
  • پایدار بودن شکل
  • ارتجاعی بودن
  • کم بودن میزان انبساط حرارتی
  • شفافیت در مقابل نور
  • و … .


:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آیا می دانستید الماس های کانادایی، قدیمی ترین الماس های جهان هستند؟  خواص لاجورد درطب سنتی آنها تقریباً 3.3 تا 3.5 میلیارد سال پیش شکل گرفتند، بسیار بسیار قبل از دایناسور ها!

آنها علاوه بر اینکه در باره تاریخ زمین شناسی این سیاره به ما اطلاعات می دهند، یکی از موارد مهم صادرات کانادا هستند که در اقتصادشان حیاتی می باشد. در سال 2020، کانادا سومین تولیدکننده بزرگ الماس در جهان بود. ارزش تولید الماس کانادا در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار در سال است.

تشخیص الماس اصل و طبیعی از بدل

دقت کنید که این موارد ذکر شده فقط تست های اولیه هستند و نمیتوانید به آنها اکتفا کنید. بررسی اصل بودن الماس کاری دشوار و تخصصی و نیازمند ابزار پیشرفته است و بدیهی است که الماس حتما باید توسط یک کارشناس معتبر بررسی شود. الماس ها میتوانند مصنوعی و یا بهسازی شده باشند. روش های بهسازی الماس و تشخیص آنها را در مقاله ای جدا بررسی کرده ایم. باید دقت کنید که تفاوت قیمت الماس بهسازی شده یا مصنوعی با طبیعی و بدون دستکاری از زمین تا آسمان تفاوت دارد! .  بطور کلی از 5 روش می توانیم تفاوت الماس اصل از بدل را تشخیص دهیم:

  • 1- از آنجا که الماس های طبیعی ای که از معدن استخراج می شوند شامل ناخالصی هستند بوسیله لوپ یا همون بزرگنمایی با لنز می توانیم آنها را مشاهده کنیم. هرچند که تفاوت آنها با نوع سنتتیک باید توسط کارشناس بررسی شود.
  • 2- همان طور که می دانید سنگ الماس دارای بالاترین سختی در عناصر طبیعت می باشد بنابراین با کشیدن کاغذ یا سمباده ای خشن روی الماس طبیعی نباید روی آن خش بیوفتد! البته این تست تخریبی هست و به هیچ وجه انجام ندهید زیرا فشار روی لبه فست نگین الماس میتواند آن را لب پر کند.
  • 3- سنگ الماس را با قرار دادن در جلو دهان خود قرار دهید و به اندازه پنج تا شش ثانیه به آن “ها” کنید. چنانچه بخار از روی سطح آن رفع شد میتواند نشانه باشد که سنگ الماس شما اصل است. به این روش تست مه می گویند.
  • 4- بررسی فاکتورهایی چون ضریب شکست نور، وزن مخصوص، تست رامان و.. بسیار اهمیت دارد که فقط در آزمایشگاه گوهرشناسی و توسط کارشناس خبره امکان پذیر است.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نحوه نگهداری جواهر الماس

در نگهداری الماس باید به این نکته توجه داشته باشید از آنجایی که جواهر الماس گرد و غبار را به خود جذب می کند به هیچ وجه آن را در مقابل مواد شوینده حاوی کلر، اسپری و رنگ مو، لوسیون ها، صابون ها، و عرق بدن و چربی های طبیعی پوست قرار ندهید. این مواد باعث ایجاد یک لایه جرم روی آن می شود و از بین رفتن خواص الماس از نظر انرژی و کاهش درخشندگی الماس به دلیل عدم ورود نور را در پی خواهد داشت. برای از بین بردن جرم های روی الماس بهتر است از نصف فنجان پاک کننده های حاوی آمونیوم (بدون کلرین) و یا صابون مایع شوینده بسیار لطیف و نصف فنجان آب ولرم درست کنید و به مدت سی دقیقه الماس را درون آن خیسانده و سپس با مسواک الماس را پاک کنید. در نهایت آن را با یک پارچه نرم بدون پرز خشک نمایید. الماس می تواند به جواهرات دیگر خش بیندازد و خود نیز در هنگام پرت کردن با شدت ممکن است بشکند. در مواقعی که در سفر هستید می توانید از جعبه های مخمل مانند مخصوص جواهرات آن را نگهداری کنید تا به مقصد برسید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

استان فارس یکی از استان های ایران است که در بخش جنوب این کشور واقع شده است. تغییرات شرکت کشاورزی و دامداری دو منبع مهم اقتصادی استان فارس می باشند. این استان رتبه نخست تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است.
خودروسازی، پتروشیمی، صنایع مخابرات ، غذاهای فرآوری شده، لبنیات ، صنایع داروسازی، سیمان ، پارچه بافی، شکر و قند، نوشیدنی های غیرالکلی، صنایع گوشتی ، پالایشگاه نفت ، پتروشیمی ، لاستیک سازی و صنایع الکترونیک از مهم ترین صنایع استان فارس به شمار می آیند.
یکی از اساسی ترین اقداماتی که اشخاص در فارس می توانند از طریق آن از تجربه و تخصص یکدیگر بهره مند گردند ثبت برند است.
برند ، نام یا نمادی است که با هدف فروش محصولات یا خدمات به کار برده می شود . یک نام تجاری یا برند قدرتمند قادر است نقش راهبردی گسترده تری را در یک کسب و کار ایفا کند. نام های تجاری علاوه بر تسلط به سهم بازارهای هدف، گزینه هایی را برای رشد کسب و کار ایجاد می کند و ضمن جذب، حفظ کارکنان ماهر و مستعد ارزش خود را در نزد ذی نفعان بهبود می بخشند.
حمایت از برند به دارندگان برند در استفاده از آن در جهت توسعه محصولات خود از لحاظ کمی و کیفی کمک شایانی می کند و از منظر دیگر برای مصرف کننده امکان انتخاب از میان چندین گزینه را تسهیل می نماید. لذا حق استعمال و استفاده انحصاری برای کسی شناخته می شود که مطابق مقررات قانون برند خود را به ثبت رسانده باشد که در بند د ماده 40 مدت اعتبار و حمایت از آن را 10 سال قرار داده است و در صورت تجدید برند توسط صاحب آن حق استعمال انحصاری برای ده سال دیگر تضمین می گردد که در قانون ایران این تجدید برند محتاج به آگهی مجدد نیست.
لذا مالک برند ثبت شده بر اساس حق استعمال انحصاری که به دست می آورد می تواند :
1- خواستار منع استعمال علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت خود که از سوی شخص  دیگر و بدون اجازه او صورت می گیرد شود. تقاضای منع استعمال در دادگاه قابل ارائه است.
2- خواستار رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه خود که از سوی شخص دیگری در ادامه مالکیت صنعتی ارائه شده است بشود.
3- خواستار ابطال ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت تجاری خود توسط دیگران شود.
حق استعمال انحصاری در تمامی نقاط کشور ایران قابل استناد است و در واقع اصل صلاحیت سرزمینی حاکم بوده و محدود به مکان خاصی نمی باشد لذا هر کس در هر نقطه از ایران علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت ثبت شده را به کار ببرد مالک علامت تجاری ثبت شده می تواند منع استعمال آن را تقاضا نماید.
از جمله سایر مزایای ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- از برند و آرم تجاری برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.
- با ثبت برند ، شرکت ها ملزم می شوند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند تا نام و نشانشان موفق تر و ماندگار تر شود.
- این علامت ها نوعی ابزار برای بازاریابی محسوب می شوند که شهرت شرکت ها بر اساس آن صورت می گیرد و وجهه شرکت ها بر پایه ی آن ها شکل می گیرد.
- در قراردادهای اعطای نمایندگی، این گزینه از مهم ترین ویژگی هایی است که باید قید شود.
- در صورتی که شرکت بتواند برند سازی موفقی داشته باشد، می توان برند را جزء دارایی های ارزشمند این شرکت به شمار آورد.
- شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه آرم تجاری خود دارند.

  • علائم قابل ثبت

هرگونه کلمه، حرف، عدد، ترسیم ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب و یا ترکیبی از آن ها که قابلیت تشخیص کالا و خدمات را برای شرکت داشته باشد قابل ثبت می باشد. در برخی کشورها شعارهای تبلیغاتی نیز می توانند به عنوان علامت تجاری ثبت شوند. هر چند با توجه به تعداد روزافزون کشورها و شرکت ها و اشخاص حقیقی و ورود روزافزون آن ها به عرصه تجارت باعث می شود علائمی غیرمرسوم نیز پای خود را به عرصه علائم تجاری باز کرده و اجازه ثبت پیدا کنند. مانند رنگ ها، بوها، علائم سه بعدی ، صداها و ... ولی بسیاری از کشورها تنها اجازه ثبت نشان هایی را می دهند که قابل رویت بوده و قابلیت نمایش گرافیکی را دارند.

  • علائم غیرقابل ثبت

علائمی که ثبت آن ها ممکن نیست، دو گروه می باشند. برخی از آن ها به دلیل فقدان " صفت مشخصه " و " وجه تمایز " و گروهی به جهت مغایرت با " حفظ منافع عمومی " شرایط لازم را برای ثبت شدن ندارند. این موارد عبارتند از:
1- غیرقابل ثبت به دلیل فقدان ویژگی تمایز بخش
2- واژه های عمومی یا غیراختصاصی
3- غیرقابل ثبت به دلیل حفظ منافع عمومی
4- علائم تجاری مخالف با نظم عمومی و یا اخلاق حسنه
5- غیرقابل ثبت بودن علائم رسمی کشورها ، موسسات عمومی و سازمان های بین المللی

  • ثبت اضافه کالا و طبقه در استان :

با ورود به سامانه ثبت علامت تجاری و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه افزایش کالا و طبقه شروع به تکمیل و تدوین این اظهارنامه می نمایید کلیه مراحل ثبت افزایش کالای یک برند تجاری همانند ثبت آن می باشد با این تفاوت که اظهارنامه سابق شما در اداره مالکیت صنعتی موجود می باشد. با ارسال این اظهارنامه کارشناس اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی پرونده می نماید و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد با پرداخت هزینه های اضافه طبقات آگهی آن انتشار می یابد.

  • شرایط ثبت برند :

ثبت برند به عنوان یکی از مهم ترین موارد فعالیت اقتصادی در تمامی جوامع مطرح می باشد که طبعاَ شرایط آن با توجه به قوانین کشور، عرف و عادت جامعه و ... متفاوت می باشد و بنا به مصلح جامعه مذهب و باورهای اجتماعی دارای محدودیت هایی نیز می باشد. در انتخاب برند به موارد ذیل توجه داشته باشید :
1- در انتخاب برند ابداع و نوآوری داشته باشید و خلاقانه عمل کنید.
2- برند خود را ساده طراحی کنید تا موجب گمراهی مخاطبان نگردد.
3- برند در مقایسه با سایر برندهای مشابه متمایز باشد و توسط افراد عادی قابل تشخیص باشد.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند :

1- اظهارنامه، که عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد.
2- ده عدد نمونه علامت ، به شکلی که استعمال می شود. به علاوه نمونه های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی که درخواست می شود.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید. نمونه سوم ، در موقع ثبت بر روی صفحه مربوط، در دفتر ثبت و نمونه چهارم، بر روی تصدیق ثبت ، الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا، مهر اداره کل مالکیت صنعتی زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد.
3- یک کلیشه واضح و خوانا برای چاپ علامت، که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. اضافه می شود در صورتی که ، علامت عبارت از یک یا چند کلمه بوده و دارای هیچگونه تصویر و حروف مخصوص نباشد، تقاضاکننده ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نخواهد بود.
4- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالت نامه، در صورتی که تقاضای ثبت به وسیله وکیل به عمل آید.
5- در صورتی که علامت در خارجه به ثبت رسیده باشد، تسلیم رونوشت گواهی شده از طرف اداره صادرکننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده ثبت ، الزامی است.
6- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور اختیار شود، گواهینامه از طرف مقام صلاحیتدار، دایر بر تصدیق استفاده از علامت مزبور، به وسیله سازندگان کالاهای مربوط به آن. ( مقام صلاحیتدار مزبور عبارت است از اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی ، شهرداری ، و فرمانداری )

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

  • مراحل ثبت برند در فارس

- انتخاب نام مناسب جهت ثبت برند
- اخذ استعلام جهت بررسی سوابق ثبتی نام
- تجمیع مدارک مورد نیاز
- تنظیم اظهارنامه ثبت برند در فارس و ارجاع به اداره
- بررسی پرونده توسط کارشناس مربوطه و در صورت عدم نقص، صدور آگهی ثبت برند
- انتشار آگهی اول در روزنامه رسمی کشور
- گذشت سی روز جهت اعلام اعتراض از سوی معترضین
- صدور ابلاغیه پذیرش در صورت نبود اعتراض
- صدور آگهی رسمی ثبت برند
- انتشار آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی کشور
- اخذ گواهینامه ثبت برند



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

شرکت های مختلط، مخلوطی از شرکت های شخصی و سرمایه ای می باشند، یعنی پس از انحلال شرکت و عدم کفایت دارایی در برابر دیون به اموال شخصی شرکای ضامن می توان مراجعه نمود، اما پس از انحلال و عدم کفایت دارایی نیز امکان شخصی شریک سرمایه ای وجود ندارد مگر در صورت تصریح قانون . شرکت های مختلط به دو دسته سهامی و غیرسهامی تقسیم می شوند. ثبت برند تجاری اطلاعات لازم درباره شرکت مختلط غیرسهامی را می توانید در این مقاله به دست آورید.

  • شرکت مختلط غیرسهامی :

موضوع فعالیت این شرکت الزاماَ امور تجاری می باشد. شرکت مختلط غیرسهامی دو دسته شریک دارد : شرکای ضامن و شرکای با مسئولیت محدود.
اگر شرکت منحل شود و اموال آن کفایت دیون را ندهد، شرکای با مسئولیت محدود را نمی توان تعقیب نمود مگر در موارد استثنایی. مسئولیت شرکای با مسئولیت محدود تا سقف سرمایه ای است که در شرکت آورده اند، اما می توان اموال شخصی شرکای ضامن را توقیف نمود.

  • تشکیل شرکت مختلط غیرسهامی :

قانون گذار در خصوص زمان تشکیل شرکت مختلط غیرسهامی تصریحی ندارد اما به عقیده غالب حقوقدانان با وحدت ملاک از شرکت های تضامنی و با مسئولیت محدود و نسبی، زمان تشکیل شرکت مختلط غیرسهامی تادیه تمام سرمایه نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی می باشد.

  • سرمایه در شرکت مختلط غیرسهامی :

سرمایه هر دو شریک مانند شرکت های تضامنی و نسبی و با مسئولیت محدود به سهم الشرکه تقسیم می شود و حداقل و حداکثر سرمایه مانند سایر شرکت های قانون تجارت معین نشده است.
به عقیده دکتر اسکینی، شریک با مسئولیت محدود نمی تواند کار خود را به عنوان سرمایه وارد شرکت کند. به عقیده دکتر پاسپان، به موجب شرکتنامه می توان شرط کرد که شریک ضامن بدون ورود سرمایه فقط سود ببرد.

  • تنظیم رابطه شرکا :

قانون گذار در مورد نحوه تصمیم گیری میان شرکا تصریحی ندارد و فقط به موجب ماده 142 ق. ت ، " روابط بین شرکا با رعایت مقررات ذیل تابع شرکت نامه خواهد بود ".
در شرکت مختلط غیرسهامی نیز اساسنامه الزامی نمی باشد. اما در برخی تصمیمات مانند تغییر تابعیت شرکت و تبدیل به شرکت تضامنی باید اتفاق آرا وجود داشته باشد.

  • وضعیت حقوق و تکالیف شریک با مسئولیت محدود در شرکت مختلط غیرسهامی :

1- حق اداره شرکت را ندارد. ( ماده 145 ق. ت )
2- تکلیف اداره شرکت را ندارد. ( ماده 145 ق. ت )
3- اگر شریک با مسئولیت محدود 1/ در معامله ای از معاملات شرکت وارد شود و 2/ تصریح به این منعقد شود و این حق را محدود کند، از درجه اعتبار ساقط است. ( ماده 147 ق. ت )
4- شریک با مسئولیت محدود حق نظارت در امور شرکت را دارد، و هر قراردادی که بین شرکاء منعقد شود و این حق را محدود کند، از درجه اعتبار ساقط است. ( ماده 147 ق. ت )
5- شریک با مسئولیت محدود می تواند از روی دفاتر و اسناد شرکت برای اطلاع شخصی خود صورت برداری کند، و هر قراردادی که بین شرکاء منعقد شود و این حق را محدود کند، از درجه اعتبار ساقط است. ( ماده 147 ق. ت )
6- شریک با مسئولیت محدود نمی تواند بدون رضایت سایر شرکاء تمام یا بخشی از سهم الشرکه خود را به دیگری منتقل کند، و اگر چنین کند شخص مزبور نه حق دخالت در اداره شرکت را دارد و نه حق نظارت و صورت برداری از حساب های شرکت را ( ماده 149، 148 ق. ت )
7- اگر شرکت قبل از ثبت شرکت تعهداتی نموده باشد، نسبت به آن تعهدات شریک با مسئولیت محدود در مقابل اشخاص ثالث در حکم شریک ضامن است، مگر این که ثابت کند که اشخاص مزبور از محدود بودن مسئولیت او آگاه بوده اند. ( ماده 150 ق. ت )
8- اگر در نتیجه قراردادی در شرکت یا بر اثر برداشت قبلی، شریک با مسئولیت محدود از سهم الشرکه خود بکاهد، این تقلیل مادام که به ثبت نرسیده است و منتشر نشده است در مقابل طلبکاران شرکت معتبر نیست. ( ماده 153 ق. ت )
9- اگر شخصی به عنوان شریک با مسئولیت محدود در یک شرکت مختلط غیرسهامی وارد شود، تا معادل سهم الشرکه اش مسئول دیون قبلی شرکت نیز می باشد، اعم از اینکه نام شرکت تغییر کرده باشد یا تغییر نکرده باشد و هر ترتیبی برخلاف آن در برابر اشخاص ثالث کان لم یکن و غیرقابل استناد است. ( ماده 155 ق. ت )

  • اداره شرکت و حدود اختیارات مدیران :

به موجب ماده 144 ق. ت ، " اداره شرکت مختلط غیرسهامی به عهده شریک یا شرکای ضامن و حدود اختیارات آن ها همان است که در مورد شرکای شرکت تضامنی مقرر است ".
جهت حفظ حقوق اشخاص ثالث، شرکای با مسئولیت محدود حق اداره شرکت را ندارند. در شرکت مختلط غیرسهامی، مدیر برخلاف شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی و نسبی حتماَ باید از بین شرکای ضامن انتخاب شود و به همین دلیل امکان انتخاب مدیر خارج از شرکا وجود ندارد.
مدیر این شرکت نیز مانند تضامنی و نسبی وکیل شرکت می باشد و حدود اختیارات در حدی است که به او تفویض شده است و با تجاوز از حدود اختیارات شرکت مسئول نمی باشد و معامله انجام شده غیرنافذ خواهد بود.

  • انتقال سهم الشرکه :

انتقال سهم الشرکه شرکای ضامن تابع شرکت تضامنی می باشد.
به موجب ماده 149 ق. ت ، اگر شریک با مسئولیت محدود بخواهد سهم الشرکه خود را به ثالث انتقال دهد باید رضایت سایر شرکا را جلب کند و اگر بدون رضایت سایر شرکا انتقال دهد، این انتقال قانونی محسوب می شود اما منتقل الیه حق نظارت یا تفتیش و اداره شرکت را نخواهد داشت و فقطمی تواند سود سالانه از شرکت دریافت کند. ضمانت اجرای انتقال سهم الشرکه شریک با مسئولیت محدود به غیر شرکا بدون جلب رضایت سایر شرکا، بطلان انتقال نیست . انتقال سهم الشرکه شریک با مسئولیت محدود به سایر شرکا نیاز به جلب رضایت ندارد.

  • ورشکستگی شریک با مسئولیت محدود :

به موجب ماده 158 ق. ت ، در صورت ورشکستگی یکی از شرکای با مسئولیت محدود خود شرکت یا طلبکاران شرکت با طلبکاران شخصی شریک مزبور متساوی الحقوق خواهند بود زیرا در ورشکستگی قاعده منع تعقیب انفرادی و اصل تساوی طلبکاران حکومت دارد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

  • انحلال شرکت مختلط غیرسهامی :

تمامی مواردی که باعث انحلال شرکت های تضامنی می شود، سبب انحلال شرکت مختلط غیرسهامی نیز می گردد. علاوه بر موارد عمومی انحلال، موارد اختصاصی انحلال عبارتند از :
1- تراضی تمام شرکا
2- در صورتی که یکی از شرکا به دلایلی انحلال شرکت را از محکمه تقاضا نماید و محکمه آن دلایل را موجه دانسته و حکم به انحلال بدهد. اما اگر دلایل انحلال منحصراَ مربوط به شریک یا شرکای معینی باشد محکمه می تواند به تقاضای سایر شرکا به جای انحلال حکم اخراج آن شریک یا شرکای معین را بدهد.
3- فسخ یکی از شرکا حتی فسخ توسط شریک با مسئولیت محدود، طبق ماده 137 ق. ت
4- ورشکستگی یکی از شرکای ضامن طبق ماده 138 ق. ت
5- فوت یا محجوریت یکی از شرکای ضامن طبق مواد 139 و 140 ق. ت
به موجب ماده 161 قانون تجارت ، " مرگ یا محجوریت یا ورشکستگی شریک یا شرکای با مسئولیت محدود موجب انحلال شرکت نمی شود " زیرا شخصیت شرکای با مسئولیت محدود در اداره شرکت مختلط غیرسهامی دخالت ندارد.
نکته : مواد 129 و 130 قانون تجارت در رابطه با تقاضای انحلال شرکت توسط طلبکاران شخصی شرکا و عدم امکان تهاتر دیون در شرکت مختلط غیرسهامی نیز جاری می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است .پلمپ دفاتر  مازندران به دلیل ظرفیت های متعدد خود در حوزه صنایع غذایی، صنعت فلزات اساسی و ماشین آلات ،  دام ، آبزیان ، مرکبات ، گردشگری ، وجود منابع و ذخایر غنی و ... همواره جزو مقصدهای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بوده است و همین امر سبب شده که شرکت های بسیاری جهت انجام امور تجاری و بازرگانی در این استان به ثبت برسد.
برای انجام امور ثبت شرکت در چالوس لازم است که پروسه اداری جهت اخذ مدارک مربوط با ثبت شرکت انجام گیرد . متقاضیان محترم ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری در چالوس می توانند فرآیند ثبت خود را به دو صورت توسط خود متقاضی یا از طریق وکلای مجرب در این زمینه به انجام برسانند. در صورتی که می خواهید برای انجام ثبت شرکت خود ، از تجربه کارشناسان مجرب بهره جویید ، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی فکربرتر از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه به طور کامل بهره مند شوید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید. اما چنانچه بخواهید به تنهایی شرکت خود را ثبت کنید لازم است تا اطلاعات جامعی در این رابطه داشته باشید. ما دراین مقاله  به این موضوع پرداخته ایم.

  • پرکاربردترین قالب های ثبتی در چالوس :

به موجب ماده 20 باب سوم قانون تجارت ، شرکت های تجاری  بر 7 قسم ذیل تقسیم می شوند :
شرکت سهامی ، شرکت بامسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف
با توجه به آمار اعلامی از سوی اداره کل ثبت شرکت ها، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از عمومیت بالاتری به نسبت بقیه در زمینه تقاضای ثبت برخوردار می باشند. حال سوالی که ممکن است مطرح شود این است که شرکت بامسئولیت محدود بهتر است یا سهامی خاص ؟ این سوال را نمی توان به طور قطعی جواب داد. زیرا در برخی موارد شرکت سهامی خاص بهتر است و در برخی موارد با مسئولیت محدود، اما آنچه مسلم است این است که انجام و مدیریت بعدی در شرکت بامسئولیت محدود ساده تر است ولی در سهامی خاص مراحل اداری در زمان تاسیس شرکت و همچنین اخذ تصمیمات هیئت مدیره و تنظیم صورتجلسات سخت تر است .لکن در مجموع می توان گفت که یک شرکت سهامی خاص معتبر تر است .
از جمله مهم ترین تفاوت های شرکت بامسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشد.
- در شرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه باید نقداَ در یکی از شعب بانک ها تودیع و گواهی مربوطه ارائه گردد. در شرکت بامسئولیت محدود فقط سرمایه در اوراق شرکت قید می گردد.
- انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت بامسئولیت محدود اختیاری است.
- مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است . در شرکت بامسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند.
- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت، الزامی و سرمایه در شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است .
- سرمایه در شرکت بامسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکا فقط تا میران سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند.
شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چالوس :
شرکت بامسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
یکی از مهم ترین شروط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چالوس این است که با دو نفر هم می توان آن را تاسیس کرد. این افراد باید حداقل هجده سال سن داشته باشند و در واقع به سن قانونی رسیده باشند . همچنین حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود 100.000 تومان است. بسیاری از مواردی که برای شرکت های دیگر اجباری است برای شرکت با مسئولیت محدود اختیاری محسوب می شود. مواردی نظیر انتخاب بازرس، محدودیت در مدت مدیریت، انتخاب روزنامه جهت نشر آگهی ها و واریز بخشی از سرمایه شرکت پیش از تاسیس کامل آن .
در شرکت با مسئولیت محدود، هر یک از شرکا به اندازه سهم الشرکه خود در برابر تعهدات شرکت مسئول هستند و نه بیش تر یا کم تر. و همچنین اگر شرکت دچار ورشکستگی شود یا به هر دلیل موظف به پرداخت به فرد یا افرادی شود، قانون بسته به میزان سهم الشرکه شرکا از آن ها برای تامین خواسته فرد طلبکار می خواهد و این امر بسته به میزان سرمایه شخصی شرکا نیست.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در  چالوس:
علاوه بر گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره که از دفاتر پلیس + 10 قابل تهیه است و همچنین مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده است، مدارک دیگری هم به شرح ذیل برای ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس الزامی است : اساسنامه، اظهارنامه، صورت جلسه مجمع عمومی و صورت جلسه هیئت مدیره و همچنین وکالت نامه .. در ضمن گواهی تادیه قسمت نقدی سرمایه که نباید کم تر از 35% از کل سرمایه کم تر باشد جزو مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس است.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند. برای ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس باید توجه کنید که تعداد افراد لازم برای این امر نباید کم تر از 5 نفر شود. سه نفر از افراد باید سهام شرکت را در اختیار داشته باشند و دو نفر بازرس های اصلی و جایگزین شوند. البته تعداد سهام داران حداقل سه نفر است و قطعاَ می تواند بیش از این هم باشد. مسئولیت صاحبان سهام به میزان مبلغ اسمی سهام آن ها است. درباره مبلغ اسمی باید گفت که این مبلغ، مبلغی است که بر روی برگه سهم نوشته شده است و ربطی به ارزش واقعی سهام ( که ممکن است در طول زمان تغییر کند ) ندارد. یکی دیگر از شروط ثبت شرکت سهامی خاص این است که عبارت شرکت سهامی خاص پیش یا پس از نام شرکت بلافاصله ذکر شود و این امر برای همه اوراق، آگهی ها و اسناد رسمی شرکت لازم الاجراست. همچنین درباره سرمایه شرکت لازم به ذکر است که سرمایه شرکت سهامی خاص نیز مانند شرکت با مسئولیت محدود نباید از 100 هزار تومان کم تر شود. همچنین سهام شرکت را نمی توان در بازار بورس عرضه کرد و به راحتی آن را معامله کرد.
مضاف بر این موارد، باید روزنامه ای کثیرالانتشار برای انتشار آگهی های مربوط به شرکت تعیین گردد. لازم به ذکر است که مدت مدیریت هر مدیر در شرکت سهامی خاص دو سال است که البته این مقدار قابل تمدید است.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود در چالوس :
مضاف بر گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره که از دفاتر پلیس + 10 قابل تهیه است و همچنین مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده است، مدارک ثبت شرکت بامسئولیت محدود در چالوس عبارت است از :
- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

  • ده نکته راجع به چگونگی انتخاب نام شرکت در چالوس :

مهم ترین آثار شخصیت حقوقی شرکت تجاری این است که شرکت نام، اقامتگاه ، تابعیت ، دارایی و حیات مستقل و اختصاصی پیدا می کند. نام شرکت عنوانی است که جهت شناسایی شرکت تعیین می شود.انتخاب نام شرکت، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در ثبت شرکت است که به دقت بسیار بالا نیاز دارد، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین شما و رقبا ایجاد کند. شما مجاز هستید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در فرم وارد کنید تا نهایتاَ یکی از آن ها انتخاب شود. باید و نبایدهای زیادی برای انتخاب نام وجود دارد که به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم :
1- نام انتخابی، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
2-  ریشه فارسی داشته باشد. واژگان انتخابی می بایست در لغت نامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشد.
3-  نام شرکت نباید قبلاَ به ثبت رسیده باشد. ( به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانید به سامانه ی استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir مراجعه کنید و یا با مشاوران 
4-  در انتخاب نام شرکت حتما باید از اسم خاص استفاده شود .
5-  لاتین نباشد.
6-  اسم شرکت باید سه سیلاب باشد.
7-  اگر نام شما نیاز به مجوز از سازمان هایی دارد حتما قبل از تعیین نام باید مجوز های لازم را اخذ نمایید.
8-   از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
9-  استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
10-  نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

  • مراحل ثبت شرکت در چالوس :

پروسه ثبت شرکت در چالوس به قرار ذیل است :
مرحله اول : ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ( تکمیل فرم نام شرکت، مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت ، وارد کردن آدرس شرکت ، مشخص کردن سرمایه اولیه ، وارد کردن نام شرکا ، مشخص کردن سمت اشخاص، وارد کردن سهام اشخاص، مشخص کردن ارتباط بین اشخاص ،ثبت شعب شرکت ، انتخاب روزنامه سالی / مالی ، وارد کردن متن صورت جلسه ، اظهارنامه / تقاضانامه ، تکمیل اساسنامه ، تکمیل شرکت نامه ، تکمیل خلاصه اظهارنامه / تقاضانامه
مرحله دوم : تکمیل مدارک لازم و پست کردن آن و درج بارکد پستی در سامانه



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

رنگ سبز این گوهر در همه جای جهان یکسان نبوده و بیشتر بصورت نوارها و لکه های تیره و روشن دیده می شود.خواص سنگ آکوامارین  امروزه برخی در تجارت بین المللی جواهرات، دسته ای که عنصر کرومیوم باعث رنگ سبز آنها شده را زمرد دانسته و دسته دیگر را “بریل سبز” می نامند. گاهی واژه هایی نیز با نام Emerald همراه می شوند که معمولا گمراه کننده می باشند که در عکس بالا توضیح داده شده است.

بهسازی سنگ زمرد چگونه است؟

به علت فشار زیاد هنگام تشکیل زمرد در زمین و شرایط سخت استخراج ممکن است زمرد طبیعی دارای شکستگی ها و ترکهای فراوانی باشد که بهمین دلیل از گذشته تا کنون جهت پوشاندن ترکها آن را در مایعی شبیه روغن مخصوصی قرار داده و زمرد را بهسازی می کنند.

 

روغن زدن زمرد یک فرایند جهانی است و حدودا ۹۰ درصد زمرد های موجود در بازار روغن خورده اند اما باید توجه داشته باشید کریستال زمرد ما باید دارای شکستگی های رسیده به سطح باشند تا بتوان روغن را به آن وارد کرد. وقتی زمرد راف از معدن استخراج میشود آن را درون بشکه های روغن می اندازند و این روغن موجب روانی و تسهیل در فرایند تراش آن میشود.

جهت بهبود رنگ نگین زمرد چه باید کرد؟

رنگ زمرد تقریبا ثابت است و در برابر نور مصنوعی و یا طبیعی مانند خورشید تغییر نمی کند و فقط در دمای 700 تا 800 درجه سانتیگراد تغییر می یابد. چنانچه انگشتر زمرد شما در نتیجه تماس با مواد شوینده زیبایی و جلای خود را از دست دهد باید آن را در ظریفی از روغن بدون رنگ قرار دهید. برای افزایش کیفیت رنگ و جلوگیری از بازتاب نور در ترک های آن معمولا آن را با روغن یا موم، اپوکسی یا پلاستیک اشباع می کنند.

نحوه تشخیص زمرد طبیعی از بدل

سنگ زمرد از سال 1840 به شکل مصنوعی تولید شده و امروزه بصورت سنتز شده ارائه می گردد. تشخیص نوع طبیعی از سنتتیک آن بسیار مشکل است و نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد. سنگهایی که ممکن است به علت تشابه به جای آن عرضه شوند عبارت اند از: دمانتوئید، دیوپسید، دیوپتاز، گروسولار (گارنت سبز کروم دار).

با عبور یا انعکاس اشعه ماورا بنفش در کریستال های مصنوعی و یا طبیعی گاهی می توانیم تفاوت آنها را مشخص کنیم.  برخی زمرد های مصنوعی مثل Grown – Flux بدلیل ماده به کار رفته در آنها هنگام قرار گرفتن در معرض با طول موج بالا درخشش فلورسانت قرمز ماتی از خود ساطع می کنند درصورتی که نوع طبیعی آن همچین نوعی بازتاب نمی کنند. استفاده از فیلتر چلسی و بررسی خطوط رشد زمرد زیر میکروسکوپ میتواند بسیار کارساز باشد

انوع زمرد های سنتز شده (Synthetic Emeralds)

سمت چپ زمرد با ناخالصی های چند فازی طبیعی، سمت راست زمرد سنتتیک با الگوی رشد تکرار شده در کل کریستال

اولین بلور مصنوعی آن در سال 1848 میلادی توسط آ.و. ورنوی در آزمایشگاه تولید شد و تا به امروز تکنیک تولید آن تکامل یافته.

  • نوع سنتز شده لنیکس: این سنگها سنتز شده بصورت بلورهای چهارگوش و نه منشورهای هگزاگونال رشد می کنند. ضریب شکست نوری آنها قدری از نوع طبیعی پایین تر است.
  • نوع سنتز شده هیدروترمال: ناخالصی های مشخصه شامل اشکال پرمانند (Feathers) از مایعات دوفازی و بلورهای میخی شکل میکروسکپی و ساختارهای رشد شناور کشیده می باشند.
  • نوع سنتز شده فلاکس: در این روش زمردهای سنتتیک رشد یافته در آزمایشگاه به روش ذوب است و  می توانند دارای ناخالصی هایی مانند اثر انگشت ولی در ابعاد بزرگتر باشند و همچنین آثار بجای مانده از فرآیند فلاکس در آنها پدیدار است.
  • نوع سنتز شده ریجنسی: این نمونه با روش اصیل لیند (Linde) و شیوه یونیون کاربید سنتز شده اند. ضریب شکست نور مشابه نوع طبیعی دارند، گرچه وزن مخصوص آنها قدری پایین تر و 2.68 می باشد. محتوی آهن آنها بسیار کم است و در زیر اشعه ماورا نور چراغ قوه و یا اشعه بنفش موج کوتاه و فلورسانس قرمز رنگ قوی دارند.

تراش های معروف سنگ زمرد

این گوهر دارای بلوربندی هگزاگونال، کلیواژ (رخ) ندارد و تورق های آن به صورت موازی موازی با صفحه انتهایی می باشد. بیشتر آنها دارای درز و شکافهای سطحی می باشند که موجب می شود سوار کردن و پاک کردن آن در کنار سختی بالای این کانی و از طرف دیگر شکنندگی بالا کار تراش را سخت نماید. با این حال این موانع از تلاش و خواسته جواهر تراشان نشده و آنها معمولا از سبکی که به “تراش زمردی (Emerald Cut)” یا چهارگوش معروف است استفاده می کنند. این نوع تراش که درواقع نوعی از طرح تراش پله کانی است صفحاتی را در چهار گوش آن ایجاد کرده که علاوه بر درخشندگی و زیبایی، مقاومت آن را در برابر فشارهای فیزیکی یا مکانیکی افزایش می دهد.همچنین نوعی تراش اشکی آن نیز وجود دارد. چنانچه سنگ زمرد با رنگ زرد و مات و غیر شفاف و یا دارای ناخالصی های فراوانی در خود باشد باید از تراش کابوشن (Cabochon) یا همان تراش گرد استفاده می کنند. این نوع تراش بصورت نیمکره و بیضی شکل بوده و بیشتر در انگشتر های جواهر سنگی کاربرد دارد. در صورت کیفیت پایینتر معمولا آن را به صورت مهره تسبیح و گردنبند درمی آورند.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

ذخایر زمرد در جهان کدامند؟

امروزه بهترین انواع این گوهرسنگ از کلمبیا به دست می آید. انواع باکیفیت پائین تر و دارای تون رنگی متوسط تا روشن، از معادن برزیل به دست می آیند. همچنین اتریش، هند، استرالیا، افریقای جنوبی، مصر، امریکا، نروژ و پاکستان دارای معادن زمرد می باشند. در چند دهه گذشته، میزان گونه های باکیفیت در زیمبابوه، زامبیا و تانزانیا نیز افزایش یافته است. فقط انواعی از آن که دارای بهترین کیفیت پاک و بی عیب هستند. اغلب آنها دارای درزه و ادخال های کوچک از کانی دیگر می باشند. در شمال سوردلوفوسک روسیه اغلب آنها مات و یا مایل به زرد بوده و نوع با کیفیت آنها بسیار کمیاب است. زمرد های پنج شیر افغانستان با اندازه بلور (بسیاری بیش از ۱۰۰ قیراط) و پاکی خوب پیدا شده که با زمردهای کلمبیا که هیچ مشابهی در ۴۰۰ سال گذشته نداشته اند، رقابت می کنند. به تازگی منابعی نیز از این سنگ در اتیوپی مشاهده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

تاریخچه نام گذاری این سنگ

تاریخچه این گوهرسنگ مورد بحث بوده و به زمان امپراطوری روسیه باز می گردد.گالری چاو  از آنجایی که کشف این سنگ همراه با ظهور دوره تزار روسیه، الکساندر دوم (1881-1818) همراه بود این سنگ به نام وی نامگذاری شد. درواقع الکساندریت توسط یک معدنکار فنلاندی به نام (Nils Gustaf Nordenskiöld (1792-1866 کشف شده است.هنگامی که Nordenskiold برای اولین بار در 1834 الکساندریت را کشف نمود، در ابتدا تصور می شد که زمرد باشد زیرا در معادن زمرد واقع در منطقه اورال روسیه در نزدیکی رودخانه توکووایا کشف شده بود. ولی پس از مشاهده سایه های قرمز این گونه بعدها به عنوان گونه ی حاوی کروم با قابلیت تغییر رنگ شناخته شد.

کریستال های طبیعی Alexandrite بر روی بستر خود

گفته میشود بدلیل اینکه کشف این گوهرسنگ با رسیدن تزار آینده به سن قانونی همزمان شده بود و این سنگ نیز با دو رنگ قرمز و سبز که ترکیب رنگ اصلی نماد امپراطوری های گذشته روسیه بود خود را نشان می داد بنابراین الکساندریت سنگ جواهر رسمی تزار امپراطوری روسیه به رسمیت شناخته شد.

سنگ الکساندریت چیست؟

سنگ الکساندریت (به انگلیسی Alexandrite) یکی از انواع بسیار کمیاب کریزوبریل (BeAl2O4) با سختی موس 8.5 ، وزن مخصوص 1.755 – 1.74، دارای سیستم کریستالی ارتورومبیک و گاهی اوقات در شکل ظاهری شش وجهی هگزاگونال بوده که از شفاف تا اوپک وجود دارد و نمونه های شفاف آن قیمت بالاتری دارند. بر اساس کنفدراسیون جهانی جواهرات CIBJO فقط کریزوبریل هایی که قابلیت تغییر رنگ یا کالر چنجینگ دارند “الکساندریت” محسوب میشوند. الکساندریت وقتی تشکیل می شود که عناصر بریلیوم و آلومینیوم ترکیب و به طور شگفت انگیز مقادیر جزئی عناصر آهن و تیتانیوم و بخصوص کرومیوم (اساسی) همراه میشوند.در موارد نادر حظور وانادیوم نیز مشاهده میشود. نوع های کالر چنجینگ (Color Changing) آن در نور روز با طیف های رنگی سبز تا سبز – آبی و در نور لامپ رشته ای به طیف های قرمز تمشکی، ارغوانی- قرمز، نارنجی -زرد بسته به محل پیدایش تغییر می یابند.

پدیده تغییر رنگ در Alexandrite

الکساندریت یکی از عجیب ترین و خاص ترین سنگ های موجود در بازار امروز است. این سنگ با خاصیت چند رنگی گونه ای از کریزوبریل با پدیده کالر چنجینگ است. الکساندریت یا کریزوبریل با پدیده کالرچنجینگ به زمرد روز و یاقوت شب معروف است شاید این اصطلاح به علت گونه ای از آن که دارای تغییر رنگ سبز تا سرخ است استفاده میشود. این سنگ در زیر نور لامپ رشته ای یا شمع به طیف های مایل به قرمز تغییر رنگ می دهد.

انواع رنگ های سنگ الکساندریت طبیعی در نورهای مختلف

رنگ سبز الکساندریت ناشی از ناخالصی کروم است. کروم همان عنصر رنگی موجود در زمرد یعنی گونه ی سبز بریل گران بها می باشد. به نظر می رسد الکساندریت سریلانکا (سیلان) با تغییر رنگ قهوه ای گونه شناخته می شود. این کانی با خاستگاه زیمبابوه معمولا تغییر رنگ بسیار کمی دارد و معمولا با مقدار کمی رنگ بنفش اندکی تیره تر است. گونه های تانزانیا در رنگ های روشن تر یافت شده و تغییر رنگ مطلوبی دارد. الکساندریت برزیلی به نظر اشباع تر بوده و تغییر رنگ آبی تا بنفش دارد. مطلوب ترین نوع این سنگ با رنگ های خالص و توانایی تغییر رنگ می باشند.

دلیل علمی تغییر رنگ سنگهای کالرچنج

سنگهای کالرچنج (color-change تغییر رنگ) در مقایسه با نور لامپ رشته ای، زمانی که در معرض نور روز یا فلورسنت قرار میگیرند، تغییر رنگ مشخصی را نشان میدهند. تغییر رنگ در سنگ های قیمتی ناشی از طیف جذبی گوهر است. اگر یک گوهر مقدار بسیار کم (یا هیچ) از طول موج مشخصی را جذب کند، گوهر همان رنگ به نظر می رسد، زیرا آن رنگ در چشم بیننده منعکس می شود.

این قسمت اندک طیف جذبی، “پنجره انتقال transmission window” نامیده می شود. چیزی که گوهرهای کالرچنج را از سایر سنگها متمایز می کند این است که دو پنجره انتقال دارند.

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

برای مثال یک گوهر کالرچنج مثل الکساندریت که تمام طول موج های نور را به جز قرمز و سبز جذب می کند، در نور روز به دلیل داشتن طول موج های سبز فراوان، الکساندریت سبز بنظر میرسد، این درحالی است که تحت نور ملتهب لامپ رشته ای یا شمع که دارای طول موج های قرمز زیادی از نور است، سنگ رنگ قرمز را به ما نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

 

مراحل ثبت آنلاین شرکت 

برای ثبت نام اینترنتی، ابتدا به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید. تغییرآدرس شرکت در این شیوه جدید، متقاضیان می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام داده ، سپس نسبت به ارسال مدارک به آدرس تعیین شده اقدام نمایند.
اطلاعات وارد شده در سامانه باید علاوه بر این که از لحاظ شکلی و ماهوی با قوانین و مقررات مربوطه منطبق باشد، با متن صورت جلسات و مدارک و مستندات ابرازی نیز مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت هرگونه مغایرت در ثبت سامانه و مدارک ارسالی به اداره مربوطه باعث برگشت کار و توقف ادامه روند متقاضی می شود.
در این سامانه با ورود به قسمت " پذیرش درخواست ثبت شرکت " ، اطلاعات خواسته شده را به صورت گام به گام و با دقت تکمیل کنید. مراحل تکمیل اطلاعات در پورتال اداره مذکور به قرار ذیل است :
1- اطلاعات متقاضی
در مرحله نخست نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می گردد . سپس " تابعیت متقاضی " تعیین می شود. چنانچه گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماَ شماره ملی وارد شود و در صورتی که غیرایرانی انتخاب شود باید شماره گذرنامه درج گردد.
2- نام و اطلاعات شخص حقوقی
در این صفحه شما مجاز هستید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در سامانه وارد کنید. شایان ذکر است که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول واقع شود به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود.
نام پیشنهادی باید دارای سابقه ثبت نباشد، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد، حداقل سه سیلاب باشد ، لاتین و واژه ی بیگانه نبوده و فارسی باشد.
در این مرحله یک کد رهگیری به شما داده می شود.
3- مدت و موضوع فعالیت شرکت
مرحله بعد از تعیین نام های درخواستی، انتخاب موضوع شرکت است.در ثبت اینترنتی، موضوع شرکت به صورت کامل باید تنظیم شده و در سامانه قرار گیرد. موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای آن تاسیس شده باشد و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا که شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد.
موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلایی باشد والا از موارد ابطال شرکت خواهد بود. در صورتی که فعالیت شما نیازمند به اخذ مجوز باشد اخذ مجوز از ارگان های مربوطه مورد نیاز و ضروری است.
توجه داشته باشید ، در صورتی که فعالیت شما نیازمند مجوز باشد و شما بدون مجوز اقدام به ثبت موضوع کرده باشید ، روند اجرای شما در اداره ثبت متوقف می شود و باعث عودت پرونده می گردد. ( برای اطلاع از لیست موضوعات مجوزی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی فکربرتر در ارتباط باشید) .
همچنین شرکت ممکن است برای مدت محدودی مثلاَ 6 یا 12 سال تشکیل شود و نیز ممکن است برای مدت نامحدودی باشد.
4- آدرس دفتر مرکزی شرکت
در مرحله چهارم از سامانه ثبت شرکت ها ، آدرس دفتر مرکزی شرکت و کدپستی و شماره تلفن دفترمرکزی شرکت می بایست به صورت دقیق قید گردد. شایان ذکر است تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به این آدرس برایتان ارسال خواهد شد.
5- سرمایه اولیه شرکت
در این مرحله میزان سرمایه اولیه شرکت وارد می گردد. سرمایه از مهم ترین عوامل تجارت بوده و بزرگ ترین وسیله جلب منفعت است. در واقع، اهمیت شرکت های تجاری را از سرمایه آن ها می توان درک کرد. برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هرمقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند. لازم به توضیح است در قانون تجارت حداقل میزان سرمایه 000/000/1 ریال می باشد.
6- اشخاص شرکت
منظور از اشخاص، آن افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می باشند. در این مرحله مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق اشخاص شرکت قید می گردد. در صورتی که تعداد شرکا بیش از 150 نفر باشد، باید لیستی را که در این قسمت از سایت گذاشته شده است تکمیل کنید.
7- سهام یا سرمایه هر شخص
در این مرحله با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص نمایید که این فرد چه تعداد سهام دارد.
8- سمت و ارتباط اشخاص
منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر ، مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی و ... در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت می باشد.
در این صفحه می بایست سمت اعضای شرکت ( سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره) تعیین گردد. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.با پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و ... مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کلیک بر روی گزینه ثبت سمت شخص ، وارد مرحله بعد خواهید شد.
9- معرفی شعب شرکت
چنانچه قصد دارید برای شرکت خود شعبه ثبت کنید اطلاعات مربوطه را در این قسمت درج کنید. اما اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه ندارید، می توانید معرفی شعب را به زمانی دیگر موکول نمایید و گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کنید.
10- روزنامه
در این مرحله اطلاعات سال مالی شرکت شامل " روز شروع سال مالی " و " ماه شروع سال مالی " وارد می شود.
همچنین در این قسمت اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست " روزنامه شرکت " تعیین می گردد.
11- متن صورتجلسه
در این صفحه صورتجلسه موسسین هر شرکت ذکر می گردد.
12- تقاضانامه یا اظهارنامه
در این مرحله می توانید اطلاعات متن اظهارنامه یا تقاضانامه را در سامانه تایپ نمایید و یا از متن آماده موجود در سیستم استفاده کنید.
13- اساسنامه شرکت
اساسنامه، دستورالعمل و شیوه عملکرد و اداره شرکت است . در این صفحه مانند مرحله قبل می توانید اطلاعات متن اساسنامه را در سامانه تایپ نمایید و یا از متن آماده موجود در سیستم استفاده کنید. برای این منظور بر روی گزینه " دریافت متن اساسنامه " کلیک نمایید.
14- شرکتنامه
شرکتنامه سندی است که بین دو یا چند شریک بمنظور تشکیل شرکت تجاری تنظیم شده باشد. در شرکت های بامسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد. چنانچه اطلاعات و مدارکتان کامل باشد و قابلیت صدور آگهی داشته باشد، منجر به آگهی خواهد شد.
15- مدارک
در این مرحله با توجه به قالب شرکت ، مدارک و اسنادی که متقاضی باید ارائه نماید نشان داده می شود. متقاضی می بایست این مدارک را مطالعه نموده و نسبت به تهیه و ارائه آن ها اقدام نماید. پس از کلیک بر روی " تایید مدارک مورد نیاز " باید بر روی گزینه پذیرش کلیک نمایید. کلیک بر روی گزینه پذیرش ، پایان کار بوده و تقاضای تأسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد.
مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری پس از وصول درخواست ثبت تاسیس، نسبت به بررسی نام های پیشنهادی شخصیت حقوقی اقدام و نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش نام را به نحو الکترونیکی به متقاضی اعلام می نماید.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


در صورت تایید نام، متقاضی می بایست اصل مدارک و مستندات لازم را از طریق پست به مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل وقوع اقامتگاه قانونی شخص حقوقی مورد تقاضا ارسال نماید.
مرجع دریافت کننده تقاضا، مکلف است چنانچه تقاضای واصله با قوانین و مقررات منطبق بوده و مدارک و مستندات ارسالی کامل باشد، جهت تولید پیش نویس سند ، احراز هویت و اخذ امضای متقاضی ثبت اقدام نماید.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()