نوشته شده توسط : noor

چه زمانی باید برای درمان درد بعد از کشیدن دندان اقدام کرد؟

پس از کشیدن دندان، کامپوزیت در رشت لثه‌های شما به زمان نیاز دارند تا بهبود یابند. ممکن است در سه تا چهار روز ابتدایی بعد از درمان درد بیشتری داشته باشید. البته این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است و تا حدود ۱۰ روز نیز مقداری جزئی درد و حساسیت داشته باشید.
لازم به ذکر است که اگر درد دندان بعد از کشیدن پس از ۳ روز به جای کاهش یافتن شدت بیشتری پیدا کرد، باید دندانپزشک خود را مطلع کنید.

چه راهکارهای خانگی برای کاهش درد بعد از کشیدن دندان وجود دارد؟

برای به دست آوردن بهبودی بعد از این درمان لازم است به توصیه‌های دندانپزشک خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین اقداماتی که باید در منزل برای کاهش درد در ناحیه دندان کشیده شده انجام دهید را بیان کرده‌ایم:

  1. محلول آب نمک

    قرقره آب نمک بعد از کشیدن دندان یکی از مؤثرترین روش‌هایی است که می‌تواند به کاهش درد دندان در منزل بعد از انجام این درمان کمک کند.
    البته آب نمک خود یک مسکن به شمار نمی‌رود؛ بلکه با کاهش التهاب و تورم ناشی از کشیدن دندان، ناراحتی و درد را کمی کمتر می‌کند. برای این کار لازم است نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب نسبتاً گرم حل کنید.
    محلول را در دهان خود به آرامی چند دقیقه نگه دارید و سپس آن را از دهان خود خارج کنید. توجه داشته باشید که در روزهای ابتدایی بعد از کشیدن دندان نباید این محلول و یا حتی آب دهان را با فشار از دهان خود خارج کنید. چرا که این کار باعث ایجاد فشار منفی در دهان و برداشته شدن لخته تازه تشکیل شده می‌شود.
    آب نمک خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و باکتری‌های دهان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از این رو شست‌و‌شو با آب نمک توصیه اول دندانپزشکان است. استفاده از این روش روزانه ۴ الی ۵ بار توصیه می‌شود.

  2. کمپرس یخ و گرم

    تا ۳ روز ابتدایی بعد از درمان خود از کمپرس سرد و بعد از آن از کمپرس گرم استفاده کنید. برای استفاده از کمپرس یخ برای کشیدن دندان می‌توانید مقداری یخ را درون کیسه‌ای تمیز بریزید. در ادامه حوله‌ای به دور آن بپیچید و سپس آن را روی صورت خود بگذارید.
    برای کمپرس گرم نیز می‌توانید آن را از داروخانه تهیه کنید و یا حوله‌ای را روی بخاری گرم کرده و روی صورتتان بگذارید. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه چندین بار در طول روز انجام دهید.

  3. استفاده از داروهای مسکن

    دندانپزشک شما ممکن است یک مسکن OTC مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) را برای کمک به مدیریت ناراحتی بعد از درمان توصیه کند. بهتر است این مسکن‌ها را سر وقت مصرف کنید تا به طور مؤثر به کاهش درد شما کمک کنند.
    این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این مسکن را در صورت تجویز دندانپزشک مصرف کنید.

  4. بالا نگه داشتن سر

    هنگام دراز کشیدن سر خود را با یک بالش بالا نگه دارید. این کار سبب می‌شود تا خون کمتری به ناحیه دندان کشیده شده برسد؛ با این کار، تورم و التهاب کمتری در آن ناحیه اتفاق خواهد افتاد و در پی آن، درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

  5. مصرف غذاهای نرم

    هنگامی که بعد از کشیدن دندان دچار درد و حساسیت می‌شوید، می‌توانید با خوردن غذاهای نرم از تحریک محل درمان شده جلوگیری کنید. در چند روز بعد از درمان از خوردن غذاهای ترد یا جویدنی خودداری کنید. در عوض، سعی کنید غذاهایی مانند سوپ، ماست، پوره سیب زمینی و سایر غذاهای نرم بخورید.
    بعد از به دست آوردن بهبودی، می‌توانید قبل از بازگشت به رژیم غذایی معمولی خود، به سمت غذاهای نرم جامد بروید. برنج یا سبزیجات پخته شده از جمله این غذاها هستند.

  6. استراحت کردن

    استراحت بخشی طبیعی از روند بهبودی بدن است و می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بهبودی خود را به دست آورید. توصیه می‌شود بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از درمان خود استراحت کنید.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

درمان درد فک بعد از کشیدن دندان

توجه داشته باشید که درد فک بعد از کشیدن دندان در همه پروسه‌های درمانی صورت نمی‌گیرد. بیشتر در دندان‌هایی این اتفاق می‌افتد که تعداد ریشه بیشتری دارند. به عنوان مثال، دندان عقل جزء شایع‌ترین دندان‌هایی است که بعد از کشیدن آن، این عارضه بروز پیدا می‌کند. این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که درد فک بعد از کشیدن دندان، معمولا طی ۴ روز از بین می‌رود.
با این حال برای درمان و از بین بردن این درد و کمک به بهبود خود باید از روز سوم به بعد از کمپرس گرم استفاده کنید. همچنین مصرف مواد غذایی نرم تا چند روز پس از درمان تا حد زیادی به کاهش درد فک کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ورقه اختراع سندی است که به منظور بهره برداری انحصاری از اختراع برای مدت محدودی به مخترع اعطاء می شود تا رقبای وی قادر نباشند از اختراع او برای تهیه و فروش محصولات سوء استفاده نمایند. ثبت لوگو طبق ماده ی 30 ق. ث.ع.و.ا مخترعی که در ایران برای اختراع خود مطابق قوانین محل تحصیل ورقه اختراع کرده، می تواند در صورتیکه مدت ورقه ی مزبور منقضی نشده باشد در ایران برای بقیه آن مدت تقاضای ورقه اختراع کند. لیکن، اگر اختراع مزبور را کسی یا موسسه ای در ایران قبل از تقاضای ثبت اختراع کلاَ یا جزئاَ به موقع عمل یا استفاده گذارد و یا مقدمات استفاده آن را تهیه کرده باشد مخترع نمی تواند از عملیات آن شخص یا موسسه جلوگیری کند.

حق اختراع نتیجه زحمت، کار و فعالیت مخترع است، زیرا کالای جدیدی به بازار عرضه کرده است. بنابراین، اختراع باید از لحاظ اقتصادی و عملی فوراً قابل استفاده باشد، زیرا قوانین علمی که ممکن است بعداَ منشاء نتایج مهمی گردند از لحاظ مادی ارزش اقتصادی ندارند. علاوه بر آن اختراع باید تازگی داشته باشد و قبلاَ شناخته نشده باشد، زیرا در این صورت هر کس می تواند از آن استفاده کند و اکتشافات قبلی را اشخاص نمی توانند به عنوان اختراع در انحصار خود قرار دهند.

ماده 26 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد: هر قسم اکتشافات یا اختراع جدید در شعب مختلفه صنعتی یا فلاحتی به کاشف یا مخترع آن حق انحصاری می دهد که بر طبق شرایط شرایط و مدت مقرر در این قانون، از اکتشاف یا اختراع خود استفاده نماید. حق انحصاری استفاده از اختراع زمانی به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت قرار می گیرد که اختراع مطابق مقررات تودیع و به ثبت رسیده باشد، در غیر این صورت استفاده از اختراع ثبت نشده برای دیگران آزاد تلقی شده و هر کس می تواند از آن برای تولید محصولات خود بهره مند گردد.

برابر ماده 33 ق.ث.ع.و.ا مدت اعتبار ورقه اختراع به تقاضای مخترع می تواند 10،15 یا حداکثر 20 سال باشد و مدت مزبور صراحتاَ در ورقه اختراع قید می گردد.در چنین صورتی مخترع یا قایم مقام قانونی او حق انحصاری ساخت یا فروش اعمال یا استفاده از اختراع خود را خواهد داشت.

در حقوق ایران بر خلاف حقوق فرانسه، به صرف ادعای مخترع، اداره ثبت مبادرت به ثبت اختراع مورد ادعای او می نماید و ملزم نیست که در این زمینه تحقیقاتی به عمل آورند. ماده 27 (ق.ث.ع.و.ا) می گوید: هر کس مدعی یکی از امور ذیل باشد می تواند تقاضای ثبت بنماید:

-ابداع هر محصول صنعتی جدید
-کشف هر وسیله جدید یا اعمال وسایل موجوده به طریق جدید برای تحصیل یک نتیجه یا محصول صنعتی یا فلاحتی
طبق ماده 28 قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات برای امور ذیل نمی توان تقاضای ثبت نمود:
1-نقشه های مالی
2-هر اختراع یا تکمیلی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت یا مخالف حفظ الصحه عمومی باشد.
3-فرمول ها و ترتیبات دارویی.

ماده 36 قانون مزبور در مورد جنبه اعلامی بودن ثبت و عدم نیاز به بررسی صحت ادعای مخترع چنین مقرر می دارد: "ورقه اختراع به هیچ وجه برای قابل استفاده بودن و یا جدید بودن و یا حقیقی بودن اختراع سندیت ندارد و همچنین ورقه مزبور به هیچ وجه دلالت بر این نمی کند که تقاضاکننده یا موکل او مخترع واقعی می باشد و یا شرح اختراع یا نقشه های آن صحیح است و اشخاص ذی نفع می توانند نسبت به موارد مزبور در محکمه ابتدایی تهران (دادگاه عمومی فعلی) اقامه دعوی کرده و خلاف آن را ثابت نمایند.

ملاحظه می شود که مواد مذکور ورقه های اختراع ایرانی را از هر لحاظ بی اعتبار ساخته و فقط به زیان دیده حق می دهد که به ثبت اختراع یا اکتشاف اعتراض نموده و تقاضای بطلان و جبران زیان وارده را از فاعل زیان بنماید.

کسی که حق استفاده انحصاری از اختراع را دارد باید همه ساله با پرداخت حق الثبتی به صندوق ثبت، علاقه خودرا به ادامه انحصاری بودن اختراع اعلام دارد و اگر در موعد مقرر حق الثبت مربوطه را نپردازد اماره ای برای انصراف مخترع است و از آن پس همه کس می تواند از آن استفاده کند منتهی برای اینکه حقی تضییع نشود مدت سه ماه برای مخترع مهلت در نظر گرفته شده که در صدد تجدید ثبت آن برآید و یک سه ماه دیگر نیز به عنوان آخرین مهلت مقرر داشته که هر گاه در این مدت دو برابر حق الثبت مقرره را بپردازد باز قانون از حق انحصاری او حمایت خواهد کرد وگرنه پس از انقضای شش ماه اختراع باطل بوده و تمام افراد حق استفاده از آن را خواهند داشت.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

نتیجه آنکه حمایت از مالکیت صنعتی شامل علائم و اختراعات می باشد و در بازرگانی داخلی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و به همین دلیل معاهده های چند جانبه بسیاری بین دولت ها منعقد گردیده است که از آن جمله می توان کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) و پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) را نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کوره آزمایشگاهی نوعی وسیله گرمایشی است که در محیط‌های آزمایشگاهی برای کاربردهای مختلف مانند آزمایش مواد، خرید کوره ازمایشگاهی آماده‌سازی نمونه و واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود. کوره های آزمایشگاهی به طور معمول برای کار در دماهای بالا، اغلب بیش از 1000 درجه سانتیگراد، طراحی می شوند و قادر به حفظ کنترل دقیق دما برای مدت زمان طولانی هستند.

کوره های آزمایشگاهی بسته به کاربرد خاص در اندازه ها و شکل های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال، برخی از کوره ها ممکن است برای آزمایش های در مقیاس کوچک و آماده سازی نمونه طراحی شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به اندازه کافی بزرگ باشند تا تولید یا آزمایش در مقیاس صنعتی را در خود جای دهند.

کوره های آزمایشگاهی ممکن است برقی یا گازی باشند و ممکن است از عناصر گرمایشی مختلفی مانند سیم مقاومتی، کاربید سیلیکون یا گرافیت استفاده کنند. المنت حرارتی معمولاً در یک ماده مقاوم در برابر حرارت مانند سرامیک یا فلز قرار می گیرد تا از آسیب ناشی از دماهای بالا جلوگیری شود.

کوره های آزمایشگاهی ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند کنترل دما قابل برنامه ریزی، خاموش شدن خودکار و قفل های ایمنی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا سایر خطرات مجهز شوند. برخی از کوره ها همچنین ممکن است به انواع سنسورها و ثبت کننده های داده برای نظارت بر دما و سایر پارامترها در زمان واقعی مجهز شوند و ممکن است برای نظارت و کنترل از راه دور به رایانه یا دستگاه دیگری متصل شوند.

کوره های آزمایشگاهی در طیف وسیعی از کاربردها از جمله علم مواد، متالورژی، سرامیک و تحقیقات شیمیایی استفاده می شوند. آنها به ویژه برای کاربردهایی که به دماهای بالا، اتمسفر کنترل شده و کنترل دقیق دما نیاز دارند مفید هستند. استفاده و نگهداری صحیح از کوره های آزمایشگاهی برای اطمینان از نتایج دقیق و قابل اعتماد و همچنین جلوگیری از آسیب به کوره و خطرات احتمالی ایمنی مهم است.

یکی از ملاحظات مهم هنگام استفاده از کوره آزمایشگاهی، سطح کنترل دما است که برای کاربرد خاص مورد نیاز است. برخی از کاربردها ممکن است نیاز به کنترل دقیق دما داشته باشند، با تغییرات تنها چند درجه، در حالی که برخی دیگر ممکن است نوسانات دما را بهتر ببخشند. مهم است که کوره ای را انتخاب کنید که بتواند سطح لازم کنترل دما را برای کاربرد خاص فراهم کند.

نوع اتمسفر یا محیط درون کوره یکی دیگر از مواردی است که در برخی کاربردها مورد توجه قرار می گیرد. برخی از کوره ها ممکن است به گونه ای طراحی شوند که در نوع خاصی از اتمسفر، مانند گاز بی اثر یا خلاء، کار کنند تا از اکسیداسیون یا سایر واکنش هایی که ممکن است بر نمونه یا ماده در حال گرم شدن تأثیر بگذارد، جلوگیری کنند. مهم است که کوره ای را انتخاب کنید که برای جو خاص یا محیط مورد نیاز مناسب باشد.

سطح ویژگی های ایمنی و اینترلاک ها نیز در انتخاب کوره آزمایشگاهی مورد توجه قرار می گیرد. کوره ها می توانند به دمای بسیار بالایی برسند و در صورت عدم استفاده صحیح می توانند خطرات ایمنی مختلفی را ایجاد کنند. انتخاب کوره ای با ویژگی های ایمنی مناسب، مانند خاموش شدن خودکار و قفل های اینترلاک برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا سایر خطرات، مهم است.

سطح عایق و کارایی انرژی یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب کوره آزمایشگاهی مورد توجه قرار می گیرد. برخی از کوره ها ممکن است بهتر از سایر کوره ها عایق بندی شوند، که می تواند بر بهره وری انرژی و میزان گرمای از دست رفته به محیط اطراف تأثیر بگذارد. مهم است که کوره ای را انتخاب کنید که عایق مناسب و کارآمد انرژی باشد تا به کاهش هزینه های عملیاتی و به حداقل رساندن ردپای محیطی آزمایشگاه کمک کند.

سطح ظرفیت و توان عملیاتی نیز در هنگام انتخاب کوره آزمایشگاهی مورد توجه قرار می گیرد. کوره ها در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند و مهم است که کوره ای را انتخاب کنید که برای کاربرد خاص مناسب باشد و بتواند اندازه نمونه یا توان عملیاتی لازم را در خود جای دهد.

در نهایت، استفاده صحیح و نگهداری از کوره آزمایشگاهی برای اطمینان از اثربخشی و طول عمر آن بسیار مهم است. این ممکن است شامل تمیز کردن و نگهداری منظم، استفاده مناسب از تجهیزات حفاظت فردی و پیروی از تمام پروتکل های ایمنی توصیه شده در هنگام دست زدن و دور انداختن مواد خطرناک باشد. همچنین کالیبراسیون منظم کوره برای اطمینان از کنترل دقیق دما و نتایج قابل اعتماد بسیار مهم است.

انواع کوره ها در آزمایشگاه کدامند؟

انواع مختلفی از کوره ها وجود دارد که معمولاً در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا برخی از رایج ترین انواع آن آورده شده است:

1. کوره صدا خفه کن نوعی کوره است که برای کاربردهایی در دمای بالا مانند خاکستر کردن، کلسینه کردن و تف جوشی استفاده می شود. دارای یک محفظه یا "خفه کن" است که توسط عناصر گرمایشی احاطه شده است که می توانند برقی یا گازی باشند. صدا خفه کن جو کنترل شده ای را برای نمونه در حال گرم شدن فراهم می کند، مانند گاز بی اثر یا خلاء، که به جلوگیری از اکسیداسیون یا سایر واکنش های ناخواسته کمک می کند.

2. کوره لوله: کوره لوله ای یک کوره استوانه ای است که برای کاربردهای در دمای بالا مانند آنیل یا عملیات حرارتی مواد استفاده می شود. دارای یک عنصر حرارتی است که معمولاً در اطراف یک لوله سرامیکی یا کوارتز پیچیده می شود که یک جو کنترل شده را برای نمونه در حال گرم شدن فراهم می کند. کوره های لوله ممکن است برقی یا گازی باشند و ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند کنترل دما قابل برنامه ریزی و قفل های ایمنی مجهز شوند.

3. کوره جعبه ای: کوره جعبه ای نوعی کوره است که برای کاربردهایی در دمای بالا مانند عملیات حرارتی فلزات یا سرامیک ها استفاده می شود. دارای یک محفظه مستطیل شکل است که توسط عناصر گرمایشی احاطه شده است که می توانند برقی یا گازی باشند. کوره های جعبه ای ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند کنترل دما قابل برنامه ریزی، قفل های ایمنی و کنترل جو مجهز شوند.

4. کوره خلاء: کوره خلاء نوعی کوره است که برای کاربردهای با دمای بالا در محیط کم فشار یا خلاء استفاده می شود. دارای محفظه ای است که مهر و موم شده و تخلیه می شود، که به جلوگیری از اکسیداسیون یا سایر واکنش های ناخواسته در طول گرمایش کمک می کند. کوره های خلاء ممکن است برقی یا گازی باشند و ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند کنترل دما قابل برنامه ریزی و قفل های ایمنی مجهز شوند.

5. کوره پردازش حرارتی سریع (RTP): کوره RTP نوعی کوره است که برای گرم کردن و خنک کردن سریع مواد، معمولاً برای کاربردهای پردازش نیمه هادی استفاده می شود. دارای یک محفظه است که با استفاده از یک منبع نور با شدت بالا گرم می شود، که امکان گرم شدن و خنک شدن بسیار سریع نمونه در حال پردازش را فراهم می کند. کوره های RTP ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند کنترل دما قابل برنامه ریزی و قفل های ایمنی مجهز شوند.

اینها تنها چند نمونه از انواع مختلف کوره‌هایی است که معمولاً در محیط‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شوند. نوع خاصی از کوره که انتخاب می شود به کاربرد و نیازهای خاص آزمایشگاه بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

جراحی فک چقدر طول میکشد؟

مدت زمان انجام جراحی فک به موارد متعددی بستگی دارد.متخصص ایمپلنت در رشت  میزان تبحر و مهارت جراح فک و صورت و همچنین شرایط کلی بیمار که شامل شدت و نوع ناهنجاری فکی او است در تعیین مدت زمان دقیق انجام جراحی ارتوگناتیک مؤثر هستند و به طور کلی می‌توان گفت این عمل تقریباً ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد.
پس از انجام جراحی وضعیت بیمار باید تحت مراقبت قرار بگیرد، به همین منظور با توجه به شرایط او معمولاً باید تا ۲ روز در بیمارستان بستری بماند و به طور مرتب وضعیت او بررسی شود تا در صورت نیاز مراقبت‌های لازم صورت گیرند.

طول درمان و نقاهت پس از جراحی فک

پس از ترخیص بیمار از بیمارستان و انتقال او به منزل باید استراحت کافی داشته باشد و دستورالعمل‌های مراقبتی را به درستی و با دقت رعایت کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری بهبودی کامل حاصل شود. احتمال بروز برخی عوارض تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد و بیمار مواردی از جمله درد، خونریزی جزئی و تورم در ناحیه صورت را تجربه خواهد کرد که جراح برای کنترل این عوارض و کمک به بهبودی سریع‌تر داروهای ضد درد و ضد التهاب را تجویز می‌کند.
به طور معمول به بیمار توصیه می‌شود که تا ۲ ماه پس از جراحی از مصرف غذاهای سفت خودداری کند و تنها غذاهای نرم میل کند تا فشاری به فک جراحی شده وارد نشود و بافت‌ها بتوانند سریع‌تر خود را التیام بخشند. بهبودی کامل در حدود ۴ ماه طول می‌کشد و پس از آن بسته به شرایط بیمار در حدود ۶ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی بیمار باید به ارتودنتیست خود مراجعه نماید تا مرحله دوم ارتودنسی و در واقع ارتودنسی پس از جراحی فک را دریافت نماید تا نتایج جراحی و همچنین ارتودنسی او تثبیت شوند.

سن مناسب جراحی فک

سن مناسب جراحی فک زمانی است که فرد به بلوغ اسکلتی رسیده باشد و رشد استخوان فک و صورت او متوقف شده باشد. این سن در حدود ۱۸ تا ۲۵ سالگی تعیین شده است که برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است. به طور کلی تعیین سن مناسب انجام جراحی فک برای هر فرد، نیاز به مراجعه به جراح فک و صورت و انجام معاینات لازم دارد.

سؤالات متداول

  1. درمان جراحی فک و صورت چند سال زمان می برد؟

    مدت زمان دریافت نتیجه لازم از جراحی فک و صورت بستگی به شدت و نوع ناهنجاری فکی دارد. در صورتی که فرد در کنار جراحی فک به ارتودنسی نیز نیاز داشته باشد، این مدت زمان ممکن است در حدود ۲ سال طول بکشد، اما در صورتی که بیمار تنها نیازمند انجام جراحی فک باشد، جراحی او ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد و پس از آن باید دوره نقاهت را که در حدود ۴ تا ۶ ماه است را بگذراند.

  2. جراحی فک چند ساعت طول میکشد؟

    یکی از سؤالات پر تکرار افرادی که می‌خواهند این جراحی را انجام دهند این است که عمل فک چند ساعت طول می‌کشد؟ همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، انجام این عمل در حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد و اگر هر دو فک تحت عمل جراحی قرار بگیرند، مدت زمانی در حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.

  3. https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  4. بعد از جراحی فک چقدر طول می‌کشد تا خوب شوم؟

    دوره بهبودی اولیه پس از انجام این عمل ۶ هفته است که در طول این مدت بیمار باید تنها با استفاده از نی غذاهای بسیار نرم و آبکی مصرف کند و پس از آن تا ۲ ماه می‌تواند غذاهای نرمی که نیاز به جویدن ندارند را میل کند. به طور کلی ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا بیمار بهبودی کامل را به دست آورد و سپس مرحله دوم ارتودنسی را انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اقدام به ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی نیز مانند به ثبت رسانیدن شرکت ها مقدور است.ثبت شرکت  منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها، تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.

بعضی از تغییرات شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و بعضی از تغییرات در صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشد. بطور کلی تغییر کلیه مواردی که در اساسنامه وجود دارد در صلاحیت مجمع فوق العاده است. برای به ثبت رساندن تغییرات شرکت نیاز به تنظیم صورتجلسه است که ذیل آن می بایست به امضای اعضای شرکت رسیده باشد. شرکت هایی که با مجوز به ثبت رسیده اند برای تغییرات شرکت خود باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت ها تقدیم نمایند.

چنانچه شرکتی قصد داشته باشد بطور همزمان چند تغییر در شرکت ایجاد کند مثلاً تغییر آدرس، تغییر در سهام و... باید برای هر یک به طور جداگانه صورتجلسه تنظیم کند و برای هر کدام از آنها بطور مجزا پذیرش بگیرد و اگر صورتجلسه ای بدون پذیرش اینترنتی همراه با صورتجلساتی که در سامانه پذیرش شده اند ارجاع شود صورتجلسه نیز رد می شود. صورتجلسات باید متناسب با نوع شرکت انتخاب شود. متن صورتجلسه تایپ شده در سامانه عیناً باید با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت شرکت ها داده شده مطابق باشد.

بنا به ماده 200 ق.ت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:
الف-تغییر اساسنامه
ب-تمدید مدت شرکت، زاید بر مدت مقرر
ح-انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د-تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت
ه-تغییر اسم شرکت
و-در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا، تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
امروزه ثبت کلیه ی تغییرات و تصمیمات شرکت ها به صورت غیرحضوری از طریق مراجعه به پایگاه الکترونیکی http://irsherkat.ssaa.ir انجام پذیر است. متقاضیان می توانند از طریق این سامانه تقاضای ثبت تغییرات شرکت را به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال نمایند.
برای وارد کردن اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات شرکت را پر نمود.

راهنمای ثبت تغییرات اینترنتی شرکت:

  • ورود به سامانه ی تنظیم صورتجلسات
  • انتخاب استان و واحد ثبتی
  • پر نمودن اطلاعات شرکت
  • وارد کردن شناسه ی ملی شرکت
  • وارد نمودن شماره ثبت در صورت نداشتن شناسه ملی (شماره ثبت در صورتجلسه تأسیس و اساسنامه شرکت)
  • انتخاب نوع شرکت (سهامی خاص، با مسؤلیت محدود و...)
  • تعیین نوع صورتجلسه (مجمع عمومی عادی، فوق العاده و ...)
  • تعیین تعداد اعضای حاضر درجلسه
  • وارد نمودن مشخصات کامل ( نام و نام خانوادگی، شماره ملی و ...)
  • مشخص نمودن سمت متقاضی
  • معلوم نمودن تاریخ برگزاری جلسه، ساعت شروع و پایان جلسه
  • دریافت شماره دسترسی 19 رقمی در قسمت پذیرش موقت
  • مشخص نمودن نام و نام خانوادگی و سمت اعضاء امضا کننده ی دفتر
  • وارد کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسه از فهرست نوع تصمیم
  • انتخاب و وارد نمودن نام درخواستی و ثبت نام (پیشنهاد پنج نام)
  • مشخص نمودن اعضای حاضر در جلسه و عنوان سمت آنها در جلسه (نوع شخص، نام شخص، مشصات شناسایی، تابعیت)
  • وارد کردن شماره ملی در صورت ایرانی بودن و شماره گذرنامه در صورت غیر ایرانی بودن
  • وارد کردن سمت در شرکت
  • مشخص کردن ارتباط اشخاص در جلسه (نماینده و یا وکیل بودن)
  • تأیید مدارک مورد نیاز بنا به تصمیمات انتخاب شده در جلسه و نوع  صورتجلسه توسط متقاضی
  • تایپ متن صورتجلسه (استفاده از دریافت متن پیشنهادی رایانه)
  • تأییدیه پذیرش جهت ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکتها

ماده 6 نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است. بدیهی است عدم انعکاس تغییرات مربوطه و یا هر گونه اخفاء اطلاعات که موجب ضرر و زیان و اغفال دیگران شود موجبات پاسخگویی فرد را فراهم نموده و عدم ثبت مراتب، نافی مسئولیت و جبران خسارات وارده و قصور قانونی شخص خاطی نخواهد بود.

مضاف بر آن، با عدم انتشار مواردی که نظامنامه برعهده مدیران گذاشته است، اشخاص ثالث می توانند تأثیر تغییرات را نادیده بگیرند. چرا که تغییراتی که به اطلاع آنها نرسیده است، در مقابل آنها قابلیت استناد ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

پس از ثبت شدن شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره ثبت به شرکت تخصیص می دهد.ثبت لوگو  شماره ثبت شرکت دارای اهمیت بسیاری است. شرکت از این پس با این شماره شناخته می شود. لیکن، ممکن است نمونه ای شبیه به این شماره در کشور وجود داشته باشد. به همین دلیل، سازمان املاک و اسناد کشور شماره ی دیگری به نام شناسه ملی به افراد حقوقی اختصاص می دهد. این شناسه یازده رقمی است که تنها منحصر به یک شرکت است. لذا از مهم ترین موارد در شناسایی و استعلام وجود یا عدم وجود یک شرکت محسوب می شود.

مشخصات کلی شماره ثبت شرکت:

_ هم چون شناسنامه از راههای شناسایی هویت شرکت یا مؤسسه می باشد.
_ ثابت و بدون تغییر است.
_ شرکتهایی که شماره ثبت ندارند غیر مجاز محسوب می شوند.
_ راهی برای مطالعه شناسنامه شرکتهاست.
_ مادامی که شرکت دایر باشد با این شماره قابل شناسایی است.
_  مهمترین پارامتر یا مهمترین مشخصه در استعلام ثبت شرکتهاست.
_ به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود.

مزایای استعلام شماره ثبت شرکت عبارت است از:

_ بررسی نوع شرکت
_بررسی محل کار آن
_بررسی قانونی بودن شرکت

روش استعلام شناسه ملی شرکت:

از راه های مطمئن جهت استعلام شناسه ملی کشور، مراجعه به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir است. متقاضیان محترم می توانند با وارد نمودن حداقل یکی از سه قلم اطلاعاتی ذیل در سامانه، جهت استعلام اقدام نمایند.
_شناسه ملی
_شماره ثبت
_نام شخصیت

نکاتی جهت جستجو در اطلاعات سامانه تخصیص شناسه ملی اشخاص حقوقی:

_ اطلاعات مربوط به شرکتها و مؤسسات غیر تجاری در این سامانه وجود دارد.
_ این سامانه مدام در حال بروزرسانی است.
_ برای دستیابی به اطلاعات شخص حقوقی می توان بر اساس سه گزینه نام، شماره ثبت، یا شناسه ملی جستجو کرد.
_ برای جستجوی شرکت باید از انتخاب محل جغرافیایی و تاریخ ثبت اجتناب نمود.
_ چنانچه قصد دریافت شناسه ملی را دارید شماره ثبت یا نام شخصیت حقوقی را درج نمود و کلید جستجو را بزنید که در نتیجه  شناسه ملی، نام شخصیت و سازمان ثبت کننده معلوم می گردد.
_ برای دستیابی به جزییات روی شماره شناسه ملی کلیک کنید.

https://danasabt.ir/


_ جستجوی اشخاص حقوقی به تفکیک سازمانهای ثبت کننده آنها ممکن است.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مطابق ماده ی 20 قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری،هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط،رنگ ها و یا بدون آن، ثبت شرکت مسئولیت محدود به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد،طرح صنعتی است. در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه ی فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی باشد.

 

پس از ثبت طرح صنعتی،مالک طرح مکلف است هر نوع تغییر راجع به اسم،نشانی،تابعیت و اقامتگاه یا اعطاء اجازه بهره برداری از طرح یا انتقال و یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده را کتباَ و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید.اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون خواهد بود.بر این اساس،چنانچه در طبقه بندی بین المللی طرح صنعتی ثبت شده تغییراتی به وجود آید،مالک طرح صنعتی می تواند از مرجع ثبت درخواست کند که تغییرات مذکور در گواهی نامه طرح صنعتی اعمال شود.
وفق ماده 94 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات،در مواردی که مالک طرح اجازه بهره برداری از طرح را به دیگری واگذار کند،مدارک و اسناد رسمی مثبت این اجازه باید جهت ثبت در دفتر مربوط،به مرجع ثبت ارائه شود.در این فرض مرجع ثبت،مفاد مجوز را به صورت محرمانه حفظ،لکن اجازه بهره برداری را ثبت و آگهی می کند.
تبصره-مراتب فسخ یا خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری در صورتی که در چارچوب متن قرارداد و مطابق قوانین و مقررات مربوط باشد،نیز به موجب مقررات این ماده،با انجام تغییرات لازم،قابل ثبت خواهد بود.
هر نوع انتقال گواهی نامه طرح صنعتی باید در مرجع ثبت به ثبت برسد.درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید همراه با مدارک ذیل تسلیم مرجع ثبت گردد.
1-آخرین گواهی نامه معتبر طرح صنعتی
2-سند رسمی حاکی از انتقال
3-مدارک نمایندگی قانونی
4-رسید مربوط به پرداخت هزینه ها
در آگهی تغییر مالکیت ذکر موارد ذیل ضروری است:
1-عنوان طرح
2-تاریخ ثبت انتقال.
3-شماره ثبت طرح در ایران،با ذکر کالا یا کالاهایی که طرح ثبت شده مربوط به آن می باشد.
4-اسم،اقامتگاه و تابعیت مالکان قدیم و جدید
5-اسم و نشانی نماینده قانونی مالک جدید در ایران،در صورت وجود.
بموجب ماده ی 97،مالک طرح صنعتی می تواند با تسلیم درخواست کتبی به مرجع ثبت،از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده معتبر،اعراض حاصل نماید.مدارک ذیل باید به درخواست اعراض منضم گردد:
1-اقرار نامه رسمی مبنی بر اعراض که به امضاء که به امضاء مالک طرح صنعتی رسیده است..
2-اصل گواهی نامه طرح صنعتی ثبت شده.
3-مدارک نمایندگی قانونی،در صورت وجود.
4-رسید مربوط به پرداخت حق ثبت تغییرات.
تبصره 1-اعراض مالک طرح صنعتی از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده مشروط به این است که بهره برداری از طرح صنعتی،در زمانی که ثبت آن معتبر بوده است،به دیگری واگذار نشده باشد.
تبصره 2-در صورت اعراض،حق ثبت و سایر هزینه های پرداختی به مرجع ثبت،مسترد نخواهد شد.
در صورتی که انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده در خارج از کشور انجام شده باشد،اصل یا رونوشت مصدق سند مربوط که در آن شماره و تاریخ ثبت طرح صنعتی در ایران قید و به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد،دلیل انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری،یا اعراض از مالکیت طرح صنعتیی برای ثبت آن در ایران خواهد بود.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


کلیه ی تغییرات و انتقالات یا فسخ و خاتمه و یا اعراض از طرح صنعتی ثبت شده در صفحه مخصوص مربوط به ثبت طرح صنعتی،ثبت و در ظهر گواهی نامه طرح صنعتی درج می گردد و جز در مورد تغییر نشانی،به هزینه ذی نفع تا ظرف 30 روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی می شود.موارد مذکور تا زمانی که به ثبت نرسیده اند،در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نمی باشند.ثبت آن ها منوط به پرداخت هزینه های مقرر در جدول هزینه ها و در صورت لزوم هزینه انتشار آگهی مربوط خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ارتودنسی دیمون چیست؟

در ارتودنسی دیمون (Damon orthodontics)، دندانپزشک از براکت هایی با قابلیت باز و بسته شدن خودکار برای بیمار استفاده می کند که در جای همان براکت های فلزی قبلی قرار می گیرند.متخصص ایمپلنت در رشت  مکانیزم استفاده از سیستم دیمون، متفاوت از دیگر روش ها می باشد و به این صورت است که به جای براکت های فلزی که به شدت بر روی دندان ها سفت می شوند و نیاز به تنظیم مرتب دارند، از یک مکانیزم کنترل کننده مخصوص و لغزنده استفاده می شود. در این روش برای حرکت طبیعی مورد نظر دندان ها، سیم ها به براکت ها متصل شده و اصلاح دندان ها به این شیوه پیش می رود. در ارتودنسی دیمون بیمار راحتی بیشتری دارد و فشار کمتری را احساس می کند. همچنین این روش در زمان کمتری انجام شده و از نظر ظاهر، زیبایی بهتری دارد.

ارتودنسی دیمون برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی قادر به اصلاح ناهنجاری های شدید دندانی می باشد، اما به هر حال برای اینکه بدانید ارتودنسی دیمون برای شما مناسب است یا خیر، باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. دندانپزشک، بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب خواهد کرد. سیستم دیمون فواید بسیاری از جمله عدم نیاز به کشیدن دندان ها، کاهش طول درمان، کاهش درد بیمار و مراجعات کمتر به مطب دندانپزشکی دارد. اما با این حال تمام این موارد به عواملی مانند سن، شدت ناهنجاری و بسیاری از فاکتور های دیگر بستگی داشته که متخصص ارتودنسی آن را بررسی می کند. درست است که ارتودنسی دیمون نیازی به کشیدن دندان ها ندارد، اما ممکن است بر اساس صلاح دید دندانپزشک و شرایط بیمار، نیاز به کشیدن دندان وجود داشته باشد.

هزینه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون برای اصلاح ناهماهنگی دندان ها، بهترین روش درمان می باشد، اما هزینه بالاتری نسبت به بقیه روش های ارتودنسی دارد. البته باید بدانید به علت داشتن مزایای بی نظیر این روش، در آخر، درمان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه ارتودنسی دیمون برای یک فک حدود ۱۰ میلیون تومان بوده یعنی چیزی حدود ۶ میلیون تومان بیشتر از ارتودنسی معمولی می باشد.

مزایای ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون را می توان یک فناوری جدید در علم دندانپزشکی در نظر گرفت که فواید و مزایای بسیاری دارد. در زیر به بررسی مزایای ارتودنسی دیمون می پردازیم:

  1. تعداد مراجعه کمتر به مطب دندانپزشکیدر ارتودنسی دیمون به علت سیستم خودکار و پیشرفته براکت ها و عدم نیاز به لیگاتور های پلاستیکی، تنظیمات کمتری مورد نیاز است، به همین جهت تعداد مراجعه به مطب دندانپزشکی کاهش می یابد. این سیستم یک طراحی حساب شده برای درمان در پیش دارد و دندان های فرد را در موقعیت صحیح به راحتی حرکت می دهد.
  2. ظاهر بهتروجود براکت های شفاف در این روش باعث شده تا ظاهر بهتری نسبت به دیگر روش های ارتودنسی وجود داشته باشد.
  3. مقرون به صرفهتکنولوژی جدید و پیشرفته ارتودنسی دیمون سبب شده تا این روش، هزینه بالاتری نسبت به دیگر روش های ارتودنسی داشته باشد، اما جالب است بدانید حتی با داشتن قیمتی بالاتر به دلیل داشتن مزایای بسیار و همچنین تعداد جلسات معاینه کمتر، این روش بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  4. اصطکاک کمتربا حذف شدن لیگاتور های الاستیکی، دندان های فرد بدون هیچ گونه اصطکاکی می توانند حرکتی آزادانه داشته باشند. به همین جهت فرسودگی و سایش برای دندان ها در این روش وجود ندارد.
  5. کاهش دوره درمان ارتودنسیکاهش دوره درمان ارتباط مستقیمی با اصطکاک کمتر دندان ها دارد. مدت زمان درمان ارتودنسی دیمون، حدود ۶ ماه کوتاه تر از روش های دیگر ارتودنسی می باشد.
  6. تجربه درد کمترطی سنجش درد انجام شده در ارتودنسی دیمون، درد بیماران در این روش کمتر از روش های دیگر نشان داده شده است، زیرا فشار کمتری بر روی دندان ها اعمال می شود.
  7. افزایش سلامت دهان و دنداناحتمال بروز بیماری های دهان و دندان در ارتودنسی معمولی بسیار بیشتر می باشد، زیرا باکتری و پلاک به راحتی زیر براکت های فلزی جمع می شوند. همچنین با مصرف نوشیدنی و غذای رنگی، کش ها به راحتی دچار تغییر رنگ می شوند. اما در ارتودنسی دیمون از کش استفاده نمی شود که سلامت دهان و دندان بیشتر حفظ می شود.
  8. درمان بهترارتودنسی دیمون توانایی درمان ناهنجاری های بسیار شدید را دارد و بازگشت پذیری آن نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر خواهد بود.
  9. نتیجه بسیار مطلوبطبق نظر سنجی های انجام شده، درمان به کمک ارتودنسی دیمون نتایج بسیار رضایت بخش تر به همراه عوارض بسیار کمتر برای افراد داشته است. در این روش به کمک تکنولوژی پیشرفته، دندان ها حرکت سریع تر و راحت تری دارند. به همین جهت نتایج بسیار مورد پسند افراد خواهد بود.

نحوه انجام ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی معمولی بعد از نصب سیم و براکت فلزی بر روی دندان، دستگاه ارتودنسی به وسیله متخصص به طور مکرر تنظیم می شود و همچنین فشار لازم برای صاف شدن دندان ها توسط دندانپزشک انجام می گیرد. ارتودنسی دیمون به دلیل داشتن سیستم پیشرفته، براکت ها به صورت خودکار تنظیم می شوند و فشار وارد شده به دندان ها را تنظیم می کند. می توان گفت به جای اینکه تا آخر دوره درمان هر ماه برای سفت تنطیم براکت ها به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید، سیستم دیمون به نحوی ساخته شده تا این کار را خود کار انجام دهد. در ابتدا بعد از اینکه دندان ها به میزان مشخصی حرکت کردند، سیم آزاد شده تا مجدد به طور آزادانه حرکت کنند، در ادامه با اعمال فشار مشخص دیگری، دندان ها به سمت صاف شدن سوق پیدا می کنند تا در نهایت کاملا صاف شوند. به طور کلی در زیر به طور دقیق مراحل انجام نصب دیمون را بررسی می کنیم:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. تصویر برداریدر اولین مرحله، دندانپزشک بعد از معاینه وضعیت دهان و دندان، با بررسی عکس گرفته شده، به طور دقیق تری وضعیت دهان و دندان را چک می کند و با برآورد نحوه قرار گرفتن دندان ها، نوع روش درمانی مورد نیاز را انتخاب می کند.
  2. نصب براکت دیمونبه طور معمول نصب براکت های دیمون بر روی دندان، حدود ۱ ساعت و در یک جلسه انجام می گیرد. در این جلسه دندانپزشک به تمیز کردن دندان ها، چسباندن براکت ها و در نهایت ایجاد سیستم قوس دار و سفارشی برای بیمار می پردازد. سیستم پیشرفته دیمون، فشار لازم برای صاف کردن دندان ها را به طور اتومایتک اعمال می کند و پس از نصب، تمام توصیه های لازم را در رابطه با سیستم و نحوه نگهداری آن به شما می دهد.
  3. تنظیمات جلسات بعدیبعد از اینکه تنظیم اولیه در جلسه اول انجام شد، جلسات بعدی هماهنگ خواهد شد تا سیم قوس دار تعویض شده و دندانپزشک روند پیشرفت صاف شدن دندان هایتان را بررسی کند. البته باید بدانید ارتودنسی دیمون به تعداد جلسات بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر ارتودنسی نیاز دارد.
  4. برداشتن بریس هابا توجه به شرایط فردی و وضعیت دندان ها، روند درمان در این روش، سریع تر طی شده و بعد از به دست آمدن نتیجه مطلوب، تا زمانی که دندانپزشک صلاح بداند باید از نگهدارنده استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مطالعات صورت گرفته از تاریخ نشان می دهد که احتمالاَ از همان زمان های اولیه که مردم با امر تجارت آشنایی حاصل نموده اند مساله مشارکت مورد توجه آن ها قرار داشته است.ثبت لوگو در مجمع القوانین حمورابی مقرراتی در مورد تاسیس شرکت ها و تنظیم قراردادهای مربوط به آن ها وجود داشت و ماده 7 آن قانون مشتمل بر وجود شرکت در آن زمان می باشد.
از 6500 سال قبل در چین مشارکت در امر بیمه،برای جبران خسارات دلیلی بر تشکیل شرکت های بیمه بوده است.
در حقوق ایران نیز،قبل از مشروطیت،احکام شرعی نسبت به کلیه معاملات و امور،مجری بود و در امر تجارت،آداب و رسوم بخصوصی رعایت می شد.همچنین برای حل اختلاف و عقد امور بازرگانی به مجمعی از تجار مراجعه می شد.در آن دوران،همیشه قوانین شرعی در کنار قانون مدنی عمومی رعایت گردیده است.پس از دوران مشروطیت اولین مرتبه قانون تجارت در تواریخ 25 دلو 1303 و 12 خرداد 1304 مشتمل بر 387 ماده تصویب شد.به موجب آن قانون،شرکت های تجاری تحت قاعده تنظیم و در موضوع برات و سفته طلب قواعدی مجری و ورشکستگی تحت نظم بخصوصی درآمد.بعدها،این قانون به موجب قانون مصوب 13 اردیبهشت 1311 کمیسیون پارلمانی عدلیه منسوخ و قانون مزبور جایگزین آن شد.اکنون هم با تغییرات داده شده در موضوعات،مخصوصاَ امور مربوط به شرکت های سهامی همان قانون مجری است.این قانون مصوب سال 1303 و 1304 ماخوذ از قوانین تجاری فرانسه است که در سال 1807 در زمان ناپلئون اول تصویب شد و بعد به وسیله مواد و ملحقات دیگری تکمیل گردیده است.قانونی مشتمل بر 300 ماده مربوط به امور شرکت های سهامی در تاریخ 24 اسفند 1347 به تصویب کمیسیون مشترک خاص مجلس رسید که فصل نوینی ایجاد نمود و مواد 21 الی 93 قانون تجارت مصوب 1311 را نسخ کرد.
بنابراین،شرکت ها از قدیم معمول بوده اند اما اهمیتی را که امروزه دارند دارا نبوده اند.در آن زمان شرکت بیشتر جنبه خانوادگی و اعتماد به یکدیگر را داشته و حوزه عمل آن ها محدود بوده است.مضاف براین،در دنیای تجاری امروزکه دنیای سرعت و رقابت است،سرعت و زمان برای ارتقاء کسب و کار،بسیار پر اهمیت تر از قبل شده است . امروزه مفاهیم سرعت و زمان تاثیر بسیاری در موفقیت دارند.به طوریکه  با گسترش کسب و کارهای آنلاین،تبادل اطلاعات بین شرکت ها و سازمان ها هم بسیار رونق گرفته است.
در دنباله این تحولات ، نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت  شرکت ها نیز از حالت سنتی خارج شده است و اینترنت جایگزین روش های سنتی شده است .به این ترتیب تعداد مراجعین به سازمان ها کاهش یافته و این امکان برای افراد فراهم آمده است تا بسیاری از کارها را به صورت غیر حضوری انجام دهند و در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی نمایند.
این در حالی است که قبلاَ ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت داشت و از طریق فرم مربوطه ،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می داد و این اسامی فقط در اداره ی ثبت تهران مورد بررسی قرار می گرفت، سپس متقاضی مراجعه می نمود وبه صورت دستی ،مدارک ،صورت جلسات و اساسنامه را ارایه می کرد تا توسط کارشناس ثبت شرکتها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در دفاتر ثبت شرکتها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم، شرکت به ثبت رسد، ولی در حالت فعلی با توجه به اینترنتی شدن روند ثبت شرکت،این کار دیگر کاری زمان بر نیست و بخشی از مراجعات ارباب رجوع از طریق سامانه ی اینترنتی  http:// irsherkat.ssaa.ir  به طور غیر حضوری انجام می گیرد.علاوه بر آن می توان کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها و اطلاع رسانی های  آتی  را نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir  رصد و پیگیری نمود.
لازم به توضیح است،همان طور که گفته شد،ثبت شرکت های تجاری به موجب"قانون راجع به ثبت شرکت ها"  و نظامنامه های مربوط به عمل می آید.ثبت شرکت های تعاونی و اتحادیه های تعاونی نیز،طبق مقررات قانون بخش تعاونی و با استفاده از نظامنامه های مزبور،انجام می گیرد.مرجع ثبت،در تهران،"اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی"و در شهرستان ها،"اداره ثبت"واقع در مرکز اصلی شرکت تجاری یا شرکت و اتحادیه تعاونی می باشد.
بنا به اهمیت موضوع،به استحضار خوانندگان محترم می رساند  ثبت شرکت فکر برتر، با بیش از یک دهه تجربه ی موفق و با بهره گیری از جمعی از متخصصان و با استفاده از به روزترین نرم افزارهای اختصاصی مدیریت امور ثبتی،،به صورت فوق حرفه ای خدمات خود را در زمینه های ثبت شرکت،ثبت علائم تجاری،ثبت اختراع و طرح صنعتی،ثبت صورتجلسات شرکت ها،ثبت تغییرات پس از شرکت در جهت رفع نیازهای ثبتی و حقوقی افراد حقیقی و حقوقی ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

انواع مارک کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان مارک‌های متنوعی دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  1. Bisco

    این برند کامپوزیت آمریکایی شهرت بسیار زیادی در ساخت کامپوزیت دندان دارد.متخصص ایمپلنت در رشت  شرکت Bisco‌ جهت محافظت از لثه و دندان طبیعی که زیر ونیر قرار می‌گیرد، از ماده سیلیکات کلسیم استفاده می‌کند. این نوع کامپوزیت به دلیل استفاده از هیدروکسید کلسیم، استحکام و مقاومت بسیار خوبی دارد. علاوه بر این نیز، دندانپزشک می‌تواند به راحتی آن را فرم داده و به شکل دلخواه درآورد.

  2. Coltene

    شرکت Coltene یکی از شرکت‌های تولید کننده کامپوزیت است که از ویژگی نانوهیبرید برای محصولات خود استفاده کرده است. این ویژگی کمک می‌کند تا رنگ و شکل ظاهری کامپوزیت به دندان طبیعی شباهت بیشتری داشته باشد.

  3. DMG America

    ‏این مارک کامپوزیت دندان با داشتن مقاومت بسیار بالا، پس از سفت شدن در برابر نور لایت کیور می‌تواند از دندان‌ها در مقابل سایش و ضربه محافظت کند. علاوه بر این نیز، این کامپوزیت طوری طراحی شده است که در هنگام سفت شدن با دستگاه لایت کیور، کمترین انقباض پلیمریزاسیون را داشته باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا کامپوزیت بهتر به ساختار دندان متصل شود.

  4. DMP Dental

    این شرکت دارای تکنولوژی تولید کامپوزیت‌های نانوهیبریدی و سایه‌های وی تا (VITA) بوده که با تخلخل پایین به راحتی بر روی دندان شکل می‌گیرند. در جدیدترین مدل کامپوزیت دندان همین تخلخل پایین سبب شده است تا کامپوزیت نسبت به تغییر رنگ از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد.
    این شرکت توانسته این محصول را در انواع رنگ مورد نیاز برای تطابق بهتر با دندان تولید کند.

  5. Ivoclar Vivaden

    این شرکت با استفاده از تکنولوژی نانو هیبرید به ساخت کامپوزیت دندان پرداخته است. استفاده از این تکنولوژی سبب شده است تا این محصولات راحت‌تر فرم دهی شوند. علاوه بر این نیز، هنگامی که زیر نور لایت کیور قرار می‌گیرند، به زمان کمتری برای سفت شدن نیاز دارند.

  6.   کامپوزیت Kerr

    این شرکت در ابتدا به تولید کامپوزیت‌های پرکننده دندان‌های پوسیده پرداخت. این محصولات به دلیل کیفیت فوق العاده و دوام و ماندگاری بسیار بالا، مورد استقبال تعداد زیادی از دندانپزشکان قرار گرفتند. پس از اینکه ونیر کامپوزیت‌ها روی کار آمدند، این شرکت رزین کامپوزیت‌هایی با قابلیت مقاومت و استحکام بسیار بالا و امکان تطابق رنگ خوب با رنگ دندان تولید کرد. یکی از ویژگی‌های خوب برند کامپوزیت کر ایتالیا، سازگاری بی‌نظیر آن با بافت دندان و لثه است. همچنین نیاز به تاباندن نور لایت کیور به مدت زیادی ندارند.

  7. Tokutama Dental America

    این شرکت ژاپنی با استفاده از نیروی متخصص توانسته حدود ۲۰ سایه رنگ کامپوزیت تولید کند. قابلیت عالی پولیش کردن و دوام برند کامپوزیت توکویاما برای دندانپزشکان بسیار قابل توجه است. همچنین در بازار قیمت بسیار مناسبی داشته و به راحتی بر روی دندان‌ها فرم می‌گیرد.

  8. SDI

    ‏این شرکت آمریکایی، زیر مجموعه شرکت Aura در شمال آمریکا بوده که به تولید کامپوزیت دندانی با خصوصیات منحصر به فرد پرداخته است. از ویژگی‌های آن، مقاومت بالا، شفافیت مشابه با مینای دندان، قابلیت پولیش و فرم دهی راحت و انطباق رنگ با دندان‌های طبیعی است.

  9.   کامپوزیت ونیر سارمکو (SAREMCO)

    از دیگر برندهای مطرح کامپوزیت دندان، برند کامپوزیت سارمکو سوئیس است. این شرکت کامپوزیت‌های خود را از جنس متاکریلات ساخته و به صورت میکرو هیبریدی به بازار ارائه می‌دهد. از جمله مزایای آن می‌توان به سازگاری بسیار بالا با بافت‌های دهان، ایجاد کمترین میزان آلرژی، سفت شدن سریع و استحکام بالا اشاره داشت.

  10. کامپوزیت کازمادنت (Cosmedent)

    کامپوزیت کازمادنت آمریکا قابلیت پالیش پذیری و فرم دهی بالا روی دندان دارد. ماندگاری بالا از ویژگی‌ها و مزایای مهم این نوع کامپوزیت‌ به شمار می‌آید.

  11. کامپوزیت IPS

    کامپوزیت‌ برند آی پی اس خواص فیزیکی فوق‌العاده‌ای دارد و دارای قدرت و دوام بالایی نیز هست. همچنین ذرات سرامیکی که در ساختار آن به کار گرفته شده است، سبب شباهت ظاهری آن با لمینت می‌شود.

  12.  کامپوزیت گرادیا (Gradia)

    کامپوزیت گرادیا که متعلق به کشور ژاپن و از انواع میکرو هیبریدی خالص بوده، از ماتریکس میکروفیل، فیلرهای پلیمریزه و سیلیکا تشکیل شده است. این محصول با در نظر گرفتن ویسکوزیته خوبی که دارد، فرم دهی عالی و سطحی یکدست برای دندان‌ها ایجاد خواهد کرد.

  13. کامپوزیت ونیر زنیت (Zenit)

    کامپوزیت برند زنیت آلمان برای ترمیم‌های غیر مستقیم به کار برده می‌شود؛ ونیرهای این شرکت نیز گزینه بسیار خوبی برای زیبایی هرچه بیشتر دندان‌‌ها به شمار می‌روند.

  14. Dentex

    کامپوزیت دنتکس ساخته شده توسط کشور چین است. از مزایای آن می‌توان به قابلیت پالیش پذیری بالای آن اشاره کرد.

  15. شوفو

    برند شوفو متعلق به کشور ژاپن است و دارای ویژگی‌هایی از جمله دوام خوب و حداکثر تطابق رنگ است.

  16. کامپوزیت برند کاریزما

    کامپوزیت کاریزما آلمان دارای ذرات میکروهیبرید بوده که همین ویژگی سبب افزایش انطباق رنگ و مقاومت آن شده است.

بهترین برند کامپوزیت دارای چه ویژگی‌هایی است؟

برندهای خوب کامپوزیت دارای ویژگی‌های به خصوصی هستند که آنها را از سایر برندها متمایز می‌کنند. دندانپزشک خوب با در نظر گرفتن شرایط دهان و دندان بیمار متناسب‌ترین نوع را به او پیشنهاد می‌دهد. در ادامه ویژگی‌های بهترین مارک کامپوزیت ونیر دندان را بیان کرده‌ایم:

  1. ظاهر زیبا و طبیعی

    کامپوزیت‌های مرغوب از مواد با کیفیت‌تری ساخته شده‌اند که اندازه ذرات تشکیل دهنده آنها بسیار کوچک است. استفاده از این ذرات موجب بالا رفتن کیفیت و مرغوبیت ونیر کامپوزیت شده که در نتیجه آن ترمیم دندان‌های فرد بسیار زیبا و طبیعی به نظر می‌رسد.

  2. شکل پذیری راحت و آسان مواد بر روی دندان

    کامپوزیت‌های مرغوب و با کیفیت با توجه به ساختاری که دارند، به راحتی و آسان‌تر از سایر ونیرها شکل و فرم می‌پذیرند.
    این ویژگی به دندانپزشکان کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی کامپوزیت را متناسب با شکل دندان بیمار فرم دهند. این ویژگی یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی است که دندانپزشکان در نظر می‌گیرند.

  3. سفت شدن سریع مواد پس از تاباندن نور لایت کیور

    یکی دیگر از ویژگی‌های مواد کامپوزیت مرغوب این است که با تاباندن نور دستگاه لایت کیور بر روی آنها، فوراً سفت شده و در جای خود محکم می‌شوند.
    این ویژگی سبب می‌شود تا دندانپزشک نیاز کمتری به صرف وقت برای لایه‌گذاری کامپوزیت داشته باشد.

  4. سازگار بودن جنس کامپوزیت با دهان و دندان بیمار

    گاهی ممکن است افراد به جنس مواد کامپوزیتی واکنش آلرژیک نشان دهند.
    گرچه این امر در نصب کامپوزیت به ندرت رخ می‌دهد؛ اما برای پیشگیری از این اتفاق لازم است که دندانپزشک از مواد با کیفیت بالا و مرغوب استفاده کند تا بیمار دچار حساسیت پس از انجام این روش نشود.
    مواد مرغوب به طور معمول سازگاری بالایی با محیط دهان و دندان داشته و به ندرت پیش می‌آید که حساسیت‌هایی را برای بیمار به وجود آورند.

  5. داشتن مقاومت و استحکام بالا

    هرچه ونیر کامپوزیت دارای کیفیت و مرغوبیت بالاتری باشد، در مقابل عواملی که می‌توانند موجب سایش، تغییر رنگ و یا شکستگی آن شوند، مقاومت بالاتری نشان می‌دهد.
    این امر یکی از مهمترین و مؤثرترین ویژگی‌ها در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان است. به همین دلیل برندهای معتبر از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت‌تری استفاده می‌کنند.

  6. قابلیت ترمیم

    به طور کلی ونیر کامپوزیت‌ها دارای قابلیت ترمیم هستند. زمانی که دندانپزشک از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کند، امکان ترمیم آنها و همچنین تطبیق رنگ ترمیم جدید و قدیمی، آسان‌تر می‌شود.
    علاوه بر این در هنگام ترمیم به راحتی و به آسانی می‌توان کامپوزیت را پالیش کرد و سطح آن را به زیبایی قبل درآورد.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین مواد کامپوزیت دندان، متعلق به مارک‌های آمریکایی به نام‌های Bisco، M3 و Cosmedent، برند سوئیسی سارمکو و از برندهای ژاپنی Geanial، Gradia Direct و Kuraray هستند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

حمل و نقل در امر تجارت نقش مهمی دارد و طبیعی است بدون آن تجارت ممکن نیست.حمل و نقل از راه خشکی و دریا از زمان قدیم معمول بوده و با گذشت زمان تکامل یافته تا به امروز رسیده است.


در کشورهای صنعتی موضوع حمل و نقل از مسائل بسیار مهم می باشد؛ ثبت شرکت زیرا برای تجارت کالا یگانه وسیله ارسال و دریافت است و در امر سیاحت نیز نقش عمده دارد.به همین دلیل شرکت های بزرگ کشتیرانی،راه آهن،هواپیمایی،اتوبوسرانی،تراموا و غیره  تشکیل شده که مخصوصاَ دخالت زیادی در زندگی روزمره انسان دارند و قاعدتاَ باید تحت نظم معینی درآیند.
به موجب ماده ی1 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا،شرکت حمل و نقل بین المللی عبارت است از« یک شخصیت حقوقی که به منظور تصدی عملیات حمل و نقل بین المللی کالا شامل فعالیت های فورواردی،کریری و یا تواماَ تشکیل خواهد شد. شرکت های حمل و نقل جزء شرکت های تعاونی توزیع محسوب شده و جهت تاسیس شرکت نیازمند حداقل 7 نفر عضو می باشند».
برای انجام هر گونه عملیات حمل و نقل بین المللی کالا بوسیله بخش دولتی،تعاونی و خصوصی اخذ مجوز تاسیس شرکت و پروانه فعالیت از سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور ضروری است.
وفق ماده 11 آیین نامه،تقاضای تاسیس شرکت می بایست مستقیماَ به واحد ذی ربط سازمان ارسال و با توجه به مقتضیات اجتماعی،اقتصادی و سایر عوامل من جمله کفایت یا عدم کفایت تعداد شرکت های موجود به تقاضاهای واصله رسیدگی و در صورت ضرورت از طریق انجام آزمون تخصصی از متقاضیان نسبت به قبول یا رد درخواست تاسیس شرکت های جدید اقدام نماید.

  • اشخاصی می توانند در آزمون تخصصی شرکت نمایند که دارای شرایط ذیل باشند:

الف-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
ب-متدین به یکی از ادیان رسمی کشور
ج-عدم سوء پیشینه موثر کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی گردد.
د-عدم اعتیاد به مواد مخدر
ه-انجام خدمت سربازی یا معافیت دائم از آن
ن-داشتن حداقل 25 سال سن
و-داشتن حداقل دیپلم کامل متوسطه
ح-داشتن سابقه کار مفید اجرایی در امر حمل و نقل بین الملل به شرح ذیل:
دیپلم 8 سال-فوق دیپلم 6 سال-لیسانس 4 سال-فوق لیسانس 3 سال-دکترا 2 سال
نکته:در مورد افرادی که دارای مدرک دانشگاهی در زمینه حمل و نقل می باشند دو سال از سابقه تعیین شده در رده مدرک تحصیلی وی کسر می شود.

  • سابقه کار مفید به یکی از شیوه های ذیل احراز می گردد:

الف-تاییدیه وزارتخانه یا سازمانی که متقاضی دارای سوابق مفید اجرایی در حمل و نقل بین المللی بوده است،با ارائه اسنادی از قبیل بازخریدی یا بازنشستگی یا مستعفی شدن
ب-روزنامه رسمی کشور مبنی بر عضویت متقاضی در هیات مدیره شرکت یا شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا و یا اشتغال به سمت مدیریت عامل
ج-تاییدیه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه متقاضی در شرکت یا شرکت های حمل و نقل بین المللی به لحاظ اشتغال در امر حمل و نقل بین المللی کالا حق بیمه پرداخت نموده است.( این دسته از متقاضیان می بایست اشتغال عملی آن ها در زمینه کار مفید اجرایی حمل و نقل بین المللی مورد تایید انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی مربوط قرار گیرد.)
اشخاصی که در آزمون تاسیس قبول می شوند موظفند ظرف مدت حداکثر سه ماه از اعلام نتایج قبولی در آزمون،نسبت به ارائه پیش نویس اساسنامه،شرکتنامه و فهرست اسامی هیات موسس شرکت در شرف تاسیس و همچنین سند رسمی مالکیت یا اجاره دفتر کار بنام خود یا یکی از اعضای هیات موسس را به ضمیمه سایر اطلاعات مورد نیاز به سازمان ارائه تا پس از بررسی و تطبیق مدارک اجازه ثبت شرکت صادر گردد.(دفتر کار شرکت می بایست دارای کاربری اداری یا تجاری بوده و مورد تایید سازمان برای اشتغال به امور حمل و نقل بین المللی قرار گیرد).
هیات موسس موظف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ گرفتن مجوز ثبت نسبت به تاسیس شرکت اقدام و یک نسخه کامل مدارک ثبتی و آگهی تاسیس را که به تایید اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد به سازمان ارائه و تحویل دهد.
چنانچه ظرف مهلت های مذکور،شرکت به ثبت نرسد مجوز صادره کان لم یکن تلقی می گردد.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/


_مدت اعتبار پروانه فعالیت،سه سال می باشد.تمدید مجوز اخذ شده پس از مدت فوق مستلزم رعایت شرایط ذیل است:
1-شرکت مدیر عامل تعاونی مذکور در دوره های آموزشی کوتاه مدت یا شرکت در همایش های آموزشی که این سازمان برگزار می کند.
2-نداشتن تخلف قاچاق که از سوی مراجع قضایی بررسی می شود.
3-ارزیابی نحوه فعالیت و عملکرد شرکت از سوی اتاق بازرگانی و سازمان صنایع و معادن



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع به شرح ذیل می باشد:
1-  اظهارنامه اختراع ( 3 نسخه )
اظهارنامه اختراع جزء اوراق بهادار است و می بایست این فرم مخصوص را از واحد فروش اوراق بهادار واقع در اداره کل ثبت شرکت ها تهیه و به زبان فارسی و بدون لاک گرفتگی، قلم خوردگی و پاره گی تنظیم نمود.ثبت شرکت مسئولیت محدود در تنظیم و تسلیم اظهارنامه موارد ذیل باید رعایت گردد:
الف- نام و سایر اطلاعات لازم در خصوص متقاضی، مخترع و نماینده قانونی او ، در صورت وجود و عنوان اختراع در اظهارنامه درج شود.
ب-در مواقعی که متقاضی شخص مخترع نیست،مدارک دال بر سمت قانونی وی همراه اظهارنامه تحویل گردد.
ج- ادعای مذکور در اظهارنامه، گویا و مختصر بوده و با توصیف همراه باشد،به نحوی که برای شخص دارای مهارت عادی در فن مربوط واضح و کامل بوده و حداقل یک روش اجرایی برای اختراع ارائه کند.
همچنین ذیل امضاء اشخاص حقوقی متقاضی ثبت ممهور به مهرگردد.
2- توصیف اختراع ( 3 نسخه )
به موجب ماده 10 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات، توصیف اختراع باید صریح و همراه با جزییات کامل و مشتمل بر نکات ذیل باشد:
1-عنوان اختراع به گونه ای که دراظهارنامه ذکر گردیده است.
2-زمینه فنی اختراع مربوط.
3-مشکل فنی و بیان اهداف
4-شرح وضعیت دانش پیشین و سابقه پیشرفت هایی که در ارتباط با اختراع ادعایی وجود دارد.
5-ارائه راه حل برای مشکل فنی موجود همراه با شرح دقیق.
6-توضیح اشکال، نقشه و نمودارها.
7-بیان واضح و دقیق مزایای اختراع ادعایی.
8-ذکر صریح کاربرد.
9-توضیح حداقل یک روش اجرایی برای به کارگیری اختراع.
3- ادعا یا ادعاهای اختراع
مطابق ماده 11 ادعای اختراع باید عناصر اختراعی را که حمایت از آن درخواست شده درچهارچوب مشخصه فنی تعیین کند.هر اختراع می تواند مشتمل بر یک یا چند ادعا باشد.ادعا یا ادعا ها باید صریح و منجز بوده و  دارای شرایط ذیل باشد:
الف) معقول بودن تعداد آنها.
ب ) فراتر از اطلاعات افشا شده نباشد.
ج ) بیان ویژگی های فنی مثبت
4-خلاصه ای از توصیف اختراع
وفق مواد 13و14 خلاصه مشتمل بر 70 تا 200 کلمه و فقط برای بیان اطلاعات اختراع و درصورت لزوم مشتمل بر فرمول شیمیایی یا معادلات ریاضی باشد.
5- نقشه یا نقشه ها در صورت لزوم
چنانچه نقشه ها ،نمودار ها و جداول بخشی از ضمیمه اظهارنامه اختراع باشند در ترسیم آن ها باید نکات ذیل رعایت شوند:
الف) در روی کاغذ بادوام و در قطع A4.با خطوط پر رنگ و یک دست مشکی و غیر رنگی کشیده شود و ترجیحاَ در رسم آن ها از ابزارهای فنی نقشه کشی استفاده شود و حداکثر حاشیه اوراق به ترتیب از بالا 5/2 سانتی متر از چپ 5/1 سانتی متر، از راست 5/2 سانتی متر و از پایین 1 سانتی متر باشد.
ب ) وضوح و شفافیت نقشه ها به نحوی باشد که امکان تکثیر یا تصویر برداری آن میسر شود.
ج ) تمام عناصر نقشه یا نمودار دارای مقیاس باشد مگر آنکه برای فهم اختراع ، برجسته نمودن بخش خاصی از نقشه و یا نمودار ضروری باشد.
د ) تا حدامکان به صورت عمودی در صفحه قرار گیرد.
هـ) اعداد، حروف و نشانه ها به طور روشن ذکر شده و خوانا باشند.
و ) شامل نشانه هایی باشد که در توصیف بتوان به آن ها ارجاع داد.
ز ) صفحات باید به ترتیب شماره گذاری شده و ترجیحاَ نشان دهنده شماره آن صفحه از کل صفحات باشد.
ح ) هیچ توضیحی نباید روی نقشه وجود داشته باشد مگر در مورد جداول و نمودارها.
ی) در صورتی که هر یک از نقشه ها،نمودارها و جداول در بیش از یک صفحه باشد،کل صفحات باید بدون حذف بخشی از آن ها،شامل نشانه هایی مستقل از شماره صفحات باشد به نحوی که ارتباط و تمامیت قسمت ها را با یکدیگر روشن سازد.
6-مدارک مثبت هویت متقاضی و مخترع
الف) مدارک مثبت هویت متقاضی
اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء، آگهی آخرین تغییرات
ب) مدارک مثبت هویت مخترع
ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مخترع
7-درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم مخترع،چنانچه مخترع نخواهد اسم وی ذکر شود.
8-مدارک مربوط به حق تقدم که باید هم زمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
9- مدارک نماینده قانونی : درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید.
10-رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 10.000ریال برای اشخاص حقوقی 100.000ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور)را ضمیمه نماید.«جدول پیوست»
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی 740001 نزد بانک ملی- شعبه عباس آبادغربی(803) به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریزگردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

التهاب لثه و التهاب بافت های اطراف ریشه دندان دو بیماری رایج بوده که توسط باکتری های دهان به وجود می آیند. متخصص لمینت دندان رشت باکتری ها با ترشحات خود سبب ایجاد پلاک دندان می شوند. اگر بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود، این پلاک ها می توانند باعث ملتهب شدن لثه شوند. در نهایت این التهاب می تواند آسیب عمیق تری به بافت های دندان وارد کند و درون استخوان و بافت نرم اطراف دندان حفره هایی را به نام پاکت پریودنتال (Periodontal) ایجاد کنند. این بیماری در بزرگسالان به شدت شایع بوده و از مراحل ابتدایی بیماری تا شدید پیش می رود. عدم بهداشت دهان و دندان در کودکی می تواند زمینه ساز بیماری پریودنتال در سنین بالاتر باشد. با رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان، تعداد و فعالیت های باکتری های دهان کاهش پیدا می کند که در این صورت فرآیند بیماری کنترل شده و آسیب کمتری به دهان و دندان وارد می شود. در رابطه با بیماری پریودنتال، بهترین راه پیشگیری از بیماری می باشد که این پیشگیری شامل اقداماتی از جمله مسواک زدن روزانه و منظم، کشیدن نخ دندان و چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک هر چند وقت یکبار می باشد.

پاکت پریودنتال چیست؟

لثه سالم، رنگی صورتی و حالت کاملا سفت و محکم دارد و به طور معمول به مقدار ۳ میلی متر با دندان فاصله دارد. اگر این فاصله عمیق شده باشد، در آن صورت نشان از وجود بیماری و در واقع پاکت پریودنتال دارد. باکتری های دهان باعث ایجاد پلاک در اطراف دندان و لثه می شوند و در صورت باقی ماندن این پلاک ها، تبدیل به جرم دندانی می شوند. در این شرایط فضا یا پاکتی بین دندان و لثه ایجاد می شود که باکتری ها به راحتی و بسیار سریع در پاکت ها رشد می کنند. در صورت عدم درمان این بیماری احتمال دارد که ساختار دندان به کلی از بین برود. اگر پلاک ها درمان نشوند، به مرور زمان سفت و سخت شده و به مینای دندان آسیب می زنند. این جرم ریشه دندان را دچار مشکل می کند. دندانپزشک به همراه وسایل مخصوص می تواند با جرم گیری دندان این جرم را بردارد. این بیماری در بزرگسالان بسیار شایع است.

علائم پاکت پریودنتال

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده تا دندانپزشک با بررسی علائم به وجود آمده، مشکل و یا علت بیماری را تشخیص دهد. علائم بیماری پریودنتال عبارتند از:

  1. بوی بد دهان
  2. لثه متورم و قرمز
  3. خارج شدن چرک از بین لثه و دندان
  4. لقی دندان
  5. خونریزی لثه به هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، غذا خوردن و با به شکل خود به خود

علل ایجاد پاکت پریودنتال

باکتری ها و باقی مانده غذا در دهان می توانند بیماری پریودنتال را ایجاد کنند. آسیب به لثه و بیماری پریودنتال می تواند منجر به لق شدن دندان گردد که علامتی از پیشرفت این بیماری می باشد. عواملی که می توانند باعث به وجود آمدن بیماری پریودنتال شوند عبارتند از:

  1. ژنتیک: ژنتیک و تاریخچه فامیلی می تواند در بروز بسیاری از بیماری ها از جمله پاکت پریودنتال نقش داشته باشد.
  2. مصرف دخانیات: استفاده از دخانیات و هم چنین مشروبات الکلی می تواند سبب ایجاد عفونت و بیماری های دهان شده که در صورت پیشروی و عدم درمان می تواند پاکت پریودنتال را ایجاد کند.
  3. استرس: گاهی اوقات وجود استرس بیش از اندازه می تواند بیماری های عفونی دهان و دندان را ایجاد کند که در صورت عدم درمان و پیشرفت بیماری، ممکن است به پاکت پریودنتال منجر شود.
  4. دارو ها: با توجه به حساسیت های برخی از افراد نسبت به بعضی دارو ها، ممکن است بیماری های دهان و دندان شدت گرفته و به پاکت پریودنتال منجر گردد.
  5. برخی بیماری ها: بعضی از بیماری ها مانند دیابت، روماتسیم و ایدز فرد را برای ابتلا به بیماری پریودنتال مستعد تر می کنند.

روش های درمان پاکت پریودنتال

برخی از روش های درمان بیماری پریودنتال عبارتند از:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. جرم گیری دندان

    جرم گیری دندان توسط دندانپزشک با ابزار های دستی و یا اولتراسوند انجام می گیرد. این جرم گیری گاهی با بی حسی موضعی صورت می پذیرد.

  2. ارزیابی لثه

    دندانپزشک بافت لثه را بعد از سه الی چهار هفته بررسی می کند. گاهی اوقات ترمیم به گونه ای عالی صورت گرفته که بیمار کاملا بهبود می یابد. برای درمان پریودنتال، دندانپزشک به شما برنامه منظمی جهت چکاپ خواهد داد و تمیز کردن به شیوه منظم و درست دندان را به شما توضیح می دهد.

  3. درمان جراحی

    برخی مواقع درمان های اولیه برای پریودنتال پاسخگو نبوده و دندانپزشک مجبور به انتخاب جراحی می باشد. جراحی پریودنتال امروزه شیوه های نوین و پیشرفته ای جهت ترمیم و باز سازی بافت نرم لثه و استخوان دندان دارد. این جراحی در اغلب مواقع با بی حسی موضعی و توسط پریودنتیست انجام می شود. از بین بردن پاکت های لثه و ترمیم اتصالات لثه هدف این جراحی می باشد. بعد از انجام جراحی، سلامت به دهان دندان باز می گردد.

روش های پیشگیری از بیماری پریودنتال

علت اصلی بیماری های دهان و دندان وجود پلاک روی دندان ها می باشد. بنابراین از بین بردن روزانه آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم ترین کار برای حفظ سلامت دهان و دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت منظم و دوری از مصرف دخانیات می باشد. حذف روزانه این پلاک ها برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان بسیار موثر می باشد. برای جلوگیری از بیماری پاکت پریودنتال اقدامات زیر را رعایت کنید:

  • به بهداشت دهان و دندان خود بسیار اهمیت دهید. به آرامی و به درستی مسواک بزنید و به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید.
  • مصرف بیش از اندازه قند و شکر می تواند باعث افزایش پلاک های روی دندان ها شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان مصرف قند و شکر را کاهش دهید.
  • سعی کنید هر چند وقت یک بار برای چکاپ دندان های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آزمایش هماتوکریت خون

آزمایش های خون شامل آزمایش هایی از قبیل تعیین سرعت رسوب گلبول های قرمز، آزمایش شمارش گلبول های سفید و قرمز و هماتوکریت خون می باشد.خرید کوره ازمایشگاهی  هماتوکریت خون یا  HCT ( مخفف Hematocrit ) به تعیین نسبت حجمی گلبول های قرمز (RBC) به کل حجم خون گفته می شود که می توان با کمک یک سانتریفیوژ انجام این فرآیند را  تسهیل کرد. اما باید توجه کرد که به دلیل آن که 3 تا 8 درصد از پلاسما در میان گلبول های قرمز باقی می ماند، هماتوکریت طبیعی برابر با 96 درصد هماتوکریت اندازه گیری شده می باشد.

به دلیل آن که تغییر در هماتوکریت خون می تواند هشداری جدی برای سلامتی افراد باشد، انجام این آزمایش در صورت تشخیص پزشک ضروری می باشد. در ادامه با روش انجام این آزمایش، دلایل و عوامل آن و همچنین دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا خواهیم شد.

دلایل نیاز به انجام آزمایش هماتوکریت خون

این آزمایش برای تشخیص بیماری هایی نظیر سرطان خون، کم خونی، کاهش آب بدن و همچنین سوء تغذیه و رژیم غذایی اشتباه انجام می شود. نتایج به دست آمده از این آزمایش می تواند به پزشک در تشخیص اثرات و واکنش بدن به درمان بیماری های خاص کمک کند.

مقادیر طبیعی و غیر طبیعی هماتوکریت خون و عوامل آن ها

حجم گلبول های قرمز خون نسبت به حجم کل خون هم مانند سایر مولکول های خونی بسیار مهم است. این محاسبه کمی می تواند در تشخیص و سپس درمان بسیاری از بیماری ها کمک قابل توجهی کند.

این مقدار با توجه به سن و جنسیت متفاوت است. مقادیر طبیعی هماتوکریت خون برای زنان در محدوده 37 تا 47 درصد و برای مردان 42 تا 52 درصد تعیین شده است.

علل کاهش یا افزایش سطح گلبول های قرمز خون نسبت به حجم کل خون

  • اسهال، بیماری های ریوی، از دست دادن زیاد آب بدن، سوختگی، بیماری های مادرزادی قلب و غیره از عوامل افزایش آناز میزان طبیعی می باشند.
  • بیماری های مغز استخوان، پرکاری تیروئید، سیروز کبدی، خونریزی داخلی و غیره از عوامل کاهش آن از مقادیر طبیعی هستند.

علائم کاهش و افزایش هماتوکریت خون

  • کاهش سطح هماتوکریت : خستگی و بی حالی، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم، تیرگی دور چشم، سردی دائمی دست و پا …
  • افزایش سطح هماتوکریت : تنگی نفس، اختلالات در بینایی، سردرد، خارش پوستی، سوزش کف پا، احساس سبکی در سر …

تجهیزات آزمایشگاهی مورد  نیاز

  • لانست
  • لوله مویین هپارینه
  • سانتریفیوژ میکروهماتوکریت
  • خط کش مخصوص اندازه گیری

روش انجام آزمایش اندازه گیری میزان هماتوکریت خون

ابتدا یکی از انگشتان دست فرد را با پنبه آغشته به الکل تمیز کنید و سپس با استفاده از لانست خراش کوچکی بر روی انگشت فرد ایجاد کنید. قطره اول خون را با پنبه پاک کرده و سپس لوله موئین هپارینه     ( لوله موئینی که نوار قرمز رنگ دارد و حاوی ماده ای است که  برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود ) شده را با خون فرد تماس دهید به طوری که حدود 4/3 از حجم لوله با خون فرد پر شود. یک سر لوله موئین را با موم مخصوص هماتوکریت مسدود کنید.

لوله ها را به صورت موازی در داخل دستگاه سانتریفیوژ میکروهماتوکریت قرار دهید. توجه کنید که موازنه بین لوله ها حفظ شود و لوله هایی با حجم یکسان رو به روی هم قرار گیرند. زیرا در صورت عدم رعایت این نکته امکان آسیب به دستگاه و یا شکستگی لوله ها و درست انجام نشدن آزمایش وجود دارد. دور دستگاه را روی 10000 در دقیقه تنظیم کرده و به مدت 5 دقیقه لوله های محتوی خون را سانتریفیوژ کنید تا با استفاده از نیروی گریز از مرکز گلبول های قرمز از بخش پلاسمای خون جدا شوند. پس از خاموش کردن دستگاه چند دقیقه صبر کرده و سپس لوله ها را در بیاورید. ارتفاع قسمت حاوی گلبول های قرمز و ارتفاع کل خون را با خط کش برحسب میلی متر اندازه گیری کنید. بدین ترتیب با نسبت گیری از عدد میزان هماتوکریت خون بدست می آید.

خط کش مخصوص میکروهماتوکریت ریدر

خط کش مخصوص این آزمایش میکروهماتوکریت ریدر(micro hematocrit reader) نام دارد.  برای تعیین میزان هماتوکریت خون به وسیله این خط کش باید ابتدای خون را با خط صفر و انتهای آن را با خط 100 مماس کرد و سپس میزان گلبول های قرمز را مشاهده و یادداشت کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

متقاضیان محترم ثبت شرکت کشاورزی که در موضوع فعالیت آن ها ( بند 2 اساسنامه ) ، " مواردی مانند فرآوری نهاده های گیاهی تولید انواع گیاهان و نباتات ،تغییرادرس شرکت  ورود ، ساخت ، تبدیل ، بسته بندی ، فرموله کردن، توزیع و صدور کلیه دفع آفات و بیماریهای نباتی، هرمونهای نباتی و علف کشها حشرات مفید، انگلها ، شکارها، میکروارکانیم های مورد استفاده در منابع بیولوژیکی با آفات نباتی  ،فروش سموم دفع آفات و بیماریهای نباتی و هورمونهای نباتی ، وارد کردن بذر پیاز قلمه ، پیوند، ریشه، میوه ،نهال و تخم نباتات  قید شده باشد" ، نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی – موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) می باشند.

  • ثبت شرکت کشاورزی

جهت ثبت شرکت کشاورزی می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود اقدام نمود. شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت به قرار ذیل است :

  • شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

- حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
- حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
- حداقل سرمایه 1000000ریال

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

- کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
- امضای اقرارنامه
- اصل گواهی عدم سوپیشینه
- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
- (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
پس از فراهم نمودن مدارک فوق ، با ارائه ی آن نزد وکلاء توانمند موسسه ی حقوقی  فکر برتر،از خدمات ما بهره مند شوید.کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان، امور ثبتی شما را انجام خواهند داد.

  • شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود

- وجود حداقل 2 نفر عضو
- حداقل سرمایه 10.0000 ریال
-تعهد با پرداخت کل سرمایه

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

- کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
- اصل گواهی عدم سوء پیشینه


- امضای اقرارنامه
- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آون آزمایشگاهی یا فور آزمایشگاهی    

آون آزمایشگاهی یا فور آزمایشگاهی، یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که معمولا دارای محدوده دمای محیط تا دمای 300 درجه سانتی گراد هستند ، آون آزمایشگاهی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی آزمایشگاه های شیمی ، زیست شناسی ،داروسازی و پزشکی قانونی است.خرید کوره ازمایشگاهی  آون آزمایشگاهی که دمای آن ها به بیش از 300 درجه سانتی گراد می رسد ، به طور کلی برای کاربردهای تخصصی تر در فیزیک ، الکترونیک و پردازش مواد مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت آرکا راد تجارت (ARTECO) تامین کننده انواع تجهیزات آزمایشگاهی از جمله آون آزمایشگاهی مورد استفاده در صنایع شیمیایی، داروسازی، پژوهشی آموزشی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، پتروشیمی و نساجی ... می باشد. 
آون آزمایشگاهی از نظر شدت (طبیعی) ، انتقال مکانیکی (کانوکشن) و آون آزمایشگاهی با پمپ خلا برای کاربردهای معمول گرمایش و خشک کردن در دسترس هستند. برای آزمایشگاه های مختلف با توجه به نیازهای متقاضی، انواع آون آزمایشگاهی با پروتکل پیشرفته با امکاناتی نظیر یکنواختی دما ، دقت و ایمنی در شرکت آرکا راد تجارت (ARTECO) در دسترس است.


 آون آزمایشگاهی همرفت طبیعی (Natural convection)
برای انتقال گرما به نمونه ها به اختلاف دما درون آون آزمایشگاهی وابسته است.   برای کاربردهایی مانند خشک کردن (drying)، پخت (baking) ، استریل کردن (sterilizing )، incubation  و پیش گرمایش استفاده می شوند. 
 

 آون آزمایشگاهی Heating/Drying Ovens (Forced Convection) (
این نوع از آون آزمایشگاهی دارای یک فن است که با استفاده از فن ، هوای اطراف محفظه داخلی به گردش در می آید. در ادامه به شرح کامل این نوع آون آزمایشگاهی می پردازیم.
 

آون آزمایشگاهی خلاء (Vacuum drying oven)
ظرف مدت کوتاهی هوای خشک را درون محفظه وارد می کنند که رطوبت را جذب می کند و بلافاصله توسط پمپ خلاء استخراج می شود.
این آون آزمایشگاهی شامل چندین ویژگی از جمله کنترل دمای بالا ، خلاء و ریز پردازنده هستند. از این آون آزمایشگاهی می توان برای خشک کردن نمونه ، پخت ، آنیل کردن ، بهبود ، استریلیزه کردن ، تبخیر و آب زدایی و سایر کارهای آزمایشگاهی عمومی استفاده کرد. این آون آزمایشگاهی از نظر مقرون به صرفه ، مقاوم و همه کاره هم برای ساخت و هم برای نیازهای آزمایشگاهی مناسب هستند.
آون آزمایشگاهی خلاء ، یکی از دستگاهای مورد نیاز آزمایشگاه های بالینی و تحقیقاتی ، طی مدت زمان کوتاهی هوای خشک را درون یک محفظه وارد می کنند که این امر رطوبت را جذب می کند. سپس بلافاصله توسط پمپ خلاء استخراج می شود. آون آزمایشگاهی خشک کن خلاء برای فرآیندهای ظریف خشک کردن و سایر کاربردها از جمله تعیین رطوبت ، مواد جامد گازی ، آزمایش طول عمر، آبکاری ، مطالعات مقاومت شیمیایی ، خشک کردن کاغذ ، لاستیک و منسوجات ، خشک کردن ، استریل کردن  ، خارج کردن مایعات گازی ، ذخیره سازی خلاء و ... استفاده می شوند.
 یک آون آزمایشگاهی خلا خوب دارای یکنواختی و پایداری ، آب بندی درب خوب و خلاء قابل تنظیم است. به دنبال ویژگی های اضافی از قبیل خلاء جداگانه و خطوط دریچه ، واشر قالب بندی شده با سیلیکون با درجه حرارت بالا ، دستگیره درب های فشار و کنترل ترموستات هیدرولیکی باشید. با وجود گزینه های زیادی امکان یافتن یک واحد آسان و راحت با حداکثر ایمنی مناسب برای نیازهای آزمایشگاهی شما وجود دارد.

کاربردهای  آون آزمایشگاهی یا فور آزمایشگاهی به عنوان تجهیزات آزمایشگاهی

1-خشک کردن drying
یکی از تجهیزات آزمایشگاهی برای خشک کردن نمونه ها جهت از بین بردن رطوبت در آزمایشگاه های زیست محیطی، بیولوژیکی و بالینی ، شیمیایی و ... آون آزمایشگاهی است. شرکت آرکا راد تجارت (ARTECO) تامین کننده انواع آون های آزمایشگاهی با بالاترین کیفیت و استاندارد است. خشک کردن یک عمل اساسی در بخش های مختلف صنایع فرآیند شیمیایی  مواد غذایی ، داروسازی ، مواد شیمیایی ، پلاستیک ، چوب ، کاغذ و سایر صنایع از تجهیزات خشک کن برای از بین بردن رطوبت هنگام پردازش محصول استفاده می کنند
آون آزمایشگاهی کانوکشن همرفتی مناسب نمونه هایی اسن که به راحتی خراب می شوند ، زیرا رطوبت را از بین می برد و نقطه جوش آب را پایین می آورد و اجازه می دهد نمونه در دمای پایین خشک شود.
در همین حال ، آون آزمایشگاهی همرفت گرانشی اغلب برای خشک کردن ذرات ریز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا این مواد احتمالاً با جریان هوا زیاد پراکنده می شوند و برای محافظت از این نمونه های ظریف نیاز به جریان هوای طبیعی تری دارند. 

 Annealing2- پخت یا 
به منظور کاهش سختی و یا افزایش انعطلاف پذیری موادی مثل شیشه و یا استیل از فرایند حرارت دادن و سپس سرد کردن در اصطلاح پخت استفاده می شود. 
فرایند پخت ، شامل حرارت دادن و سپس خنک کردن موادی مثل شیشه و استیل ، به منظور کاهش سختی و یا افزایش انعطاف پذیری انجام می شود.
آون آزمایشگاهی با درجه حرارت بالا در این فرآیند ، که اغلب در کاربرد متالورژی ، ساخت دستگاه های پزشکی و صنایع علوم مواد استفاده می شود.
این مواد آنیل شده را می توان در زمان کمتر و به راحتی و با سرعت شکل داد تا در تولید مواردی مانند سرنگ و سوند از آن استفاده شود

3- بهبود باند (Die-bond curing)
آون آزمایشگاهی از طریق ترکیبی از خشک کردن و بیک کردن ، مواد را به منظور محکم ترشدن پیوند های شیمیایی ترکیبات شیمیایی بهبود می بخشد. از این کاربرد آون آزمایشگاهی برای ایجاد چسب، پلاستیک، لاستیک و اپوکسی است که در تحقیقات مربوط به فناوری نانو ، مطالعه نیمه رسانا ها و پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش استحکام باند نیز در چسباندن قطعات به طور مستقیم بر روی مدار به طور فوق العاده ای مفید است ، که بسیاری از آنها در سیستم های پزشکی، فضایی و نظامی کاربرد دارند.

Polyimide baking - 4
گروهی از پلیمرها به نام پلی ایمیدها هستند که بسیار مستحکم هستند و در برابر حرارت های بالا و مواد شیمایی مقاومت بالایی دارند این ویژگی پلی ایمید ها سبب شده در بسیاری از کاربردهای دشوار صنعتی، جایگزین شیشه و فلزاتی مانند فولاد می‌شوند. این پلیمرها به صورت مایع به آون آزمایشگاهی  اضافه می شود ، به صورت حرارتی پخته می شود تا یک فیلم نازک یا یک لایه برای مصارف مختلف استفاده شود. 

5- استریل کردن (Sterilizing)
یکی از کاربردهای اساسی آون آزمایشگاهی ، استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ظروف شیشه ای در آزمایشگاه هاست. دمای ایده آل جهت استریل کردن با آون های آزمایشگاهی باید حداقل 60 درجه سانتی گراد به مدت45 تا 60 دقیقه آنجام شود تا محتویات داخل آون به خوبی استریل شوند.
روند خنک سازی آون آزمایشگاهی باید به صورت آهسته انجام شود، زیرا پایین آوردن سریع دمای آون آزمایشگاهی می تواند باعث ترک خوردگی ظروف و شیشه آلات آزمایشگاهی می شود ، در حالی که خنک شدن تدریجی مانع از ورود هوای بالقوه مضر ، حاوی ارگانیسم های آلوده کننده به داخل آون آزمایشگاهی می شود.
علاوه بر این ، تمام مواردی که نیاز به استریل شدن دارند نیز باید خشک شوند - دمای 60 درجه سانتی گراد  هنگام استفاده از ظروف شیشه ای مناسب است. 
 آون آزمایشگاهی مخصوص استریل کردن و خشک کردن که دارای ویژگی های زیر است:

آون آزمایشگاهی مدل 2000787  Poupinel dry heat sterilizer “Dryterm


•    کاربرد: برای استریل کردن ابزارهای متنوع جراحی و غیر جراحی 
•    تنظیمات دمایی از °C60 تا بالاتر از °C250 
•     پایداری دمایی : °C  ±10 
•    افزایش سریع دما 
•    درب فلپ
•    کنترلر دما به صورت ترموستات هیدرولیکی
•    قفل دستگاه برای دستگیره ترموستات 
•    تایمر 0 تا 120 دقیقه با خاموش شدن خودکار.
•    محفظه داخلی از جنس استیل ضد زنگ AISI 304 ، دو شلف سوراخ دار با قطر10  میلی متر . پوشش بیرونی با روکش اپوکسی.
هنگام انتخاب آون آزمایشگاهی ، برنامه ها ، ابعاد ، ظرفیت و بودجه آزمایشگاه را در نظر بگیرید. به دنبال ویژگی هایی باشید که حداکثر نمونه و محافظت از کاربر را تضمین می کند. 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

انواع ph متر : پی اچ متر ها دستگاه های الکترونیکی هستند که به محاسبه Ph مواد مختلف می پردازند. هود لامینار همانطور که می دانید Ph درجه اسیدی یا قلیایی بودن مواد را مشخص می کند و در واقع ph متر ها به بررسی این موضوع می پردازند که یک ماده اسیدی است یا قلیایی و یا مانند آب خالص یک عنصر خنثی محسوب می شود. این دستگاه ها از دو بخش اصلی تشکیل می شوند که میله کاوشگر و اندازه گیر نام این دو بخش اصلی می باشد. میله کاوشگر وظیفه تبدیل اطلاعات محلول به سیگنال الکتریکی را به عهده دارد و در نهایت اندازه گیر کار تحلیل سیگنال و نشان دادن میزان PH محلول را انجام می دهد. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع ph متر بپردازیم و چگونگی آماده سازی آنها برای انجام آزمایش را مورد بررسی قرار دهیم.


ph متر را می توانیم به سه گروه کلی تقسیم بندی کنیم. گروه اول از این اسید سنج ها را به دلیل کوچک بودن و همچنین وزن کم آنها ” قلمی ” می نامند. البته لازم به ذکر است که دقت این نوع از PH متر ها به نسبت انواع دیگر آنها پایین تر و کمتر است اما به دلیل مزایای مختلفی که به واسطه کوچکی و راحتی در حمل دارند و همچنین قیمت پایین و مقرون به صرفه آنها موارد استفاده زیادی داشته و بسیار پرطرفدار می باشند.
یکی دیگر از انواع ph متر ها که می توانیم به آن اشاره کنیم اسید سنج های پرتابل هستند که از انواع قلمیشان بزرگتر و البته گران تر می باشند اما در زمینه کارایی به نسبت اسید سنج های قلمی ، از برتری بیشتری برخوردار هستند و دقت بالاتری در ارائه نتایج دارند. البته قبل از معرفی نوع سوم اسید سنج ها باید این نکته را ذکر کنیم که به PH متر های قلمی در واقع پرتابل قلمی نیز می گویند که نباید با نوع دوم آن اشتباه گرفته شوند.

نوع سوم pH مترهای رومیزی یا آزمایشگاهی هستند. این نوع ph متر دارای دقت بسیار بالاتری بوده و برخی از آن‌ها قابلیت سنجش پارامترهای متعددی علاوه بر pH را نیز دارند. این نوع برخلاف موارد قبل قابلیت حمل‌ونقل را نداشته و باید در جای ثابتی قرار بگیرند. از بهترین انواع PH متر قلمی می توان به مدل 222-PH اشاره کنیم که توسط شرکت لوترون در کشور تایوان تولید می شود. جالب است بدانید که برخی از اسید سنج ها که قدرت بالاتری به نسبت دیگر انواع قلمی و پرتابل دارند می توانند PH مواد غیر محلول را نیز اندازه گیری کرده و نشان دهند. به عنوان مثال PHمتری که PH-212 نام دارد می تواند میزان اسیدی یا قلیایی بودن موادی همچون خاک ، مواد غذایی و دیگر مواد شیمیایی را تعیین کرده و در کسری از ثانیه به شما نشان دهد.


مطلبی که وجود دارد این است که یک اسید سنج مانند یک آمپر سنج الکتریکی نیست که آن را روشن کرده و استفاده کنیم. این دستگاه ها، مراحل آماده سازی و تنظیم خاصی دارند که باید قبل از شروع کار آنها را به درستی انجام داده باشید ؛ در غیر این صورت نتایجی که دستگاه به شما نشان می دهد به هیچ عنوان قابل اعتماد و استناد نیستند. برای آماده سازی انواع PH متر ابتدا از اینکه میله جستجوگر در محلول با PH=4 نگهداری شده اطمینان حاصل می کنیم و اگر چنین اتفاقی نیفتاده باشد و یا تردیدی در این موضوع دارید میله را به مدت 2 ساعت درون آب مقطر بگذارید و پس از آن شروع به کار کنید.


برای شروع تنظیمات پس از روشن کردن دستگاه و اطمینان از اینکه اسید سنج در حالت اندازه گیری PH قرار دارد میله جستجوگر را درون آب ( PH=7) قرار دهید و سی ثانیه منتظر بمانید تا اندازه گیر به عدد ثابتی برسد. پس از آن اگر آن عدد 7 بود که دستگاه صحیح و سالم و آماده کار است اما اگر عدد دیگری به جز 7 نمایش داده شد شما باید آن را روی عدد 7 تنظیم کنید. درمرحله بعد این مراحل را دقیقاً بر روی محلولی با PH=4 انجام دهید. حال دستگاه آماده اندازه گیری PH نمونه های آزمایشگاهی است.
نکته مهمی که در زمان استفاده از اسید سنج وجود دارد این است که هر بار که میله جستجوگر را درون محلولی فرو کردید ، برای استفاده مجدد از دستگاه حتماً میله را با آب مقطر شستشو دهید تا آثار محلول قبلی بر روی محاسبات محلول بعدی تاثیرگذار نباشد.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اسپکتروفتومتر

در میان تجهیزات آزمایشگاهی دستگاه اسپکتروفتومتر یا طیف سنج دستگاهی است که شدت نور را به صورت تابعی از طول موج اندازه گیری می کند  . هود شیمیایی این کار با انکسار پرتو نور به طیف طول موج ها و آشکار سازی شدت ها با دستگاه باردار و نمایش نتایج به صورت گراف انجام می شود .در حقیقت این روش با استفاده از میزان جذب نور ، تعیین غلظت می کند .این روش قابلیت اندازه گیری نمونه های فوق العاده کوچک را داشته لذا از ان برای تجزیه و تحلیل عناصر  مولکول های RNA,DNA استفاده می شود .

نور از بسته های بسیار کوچکی به نام فوتون تشکیل شده است که انرژی هر یک از انها به محض برخورد به یک الکترون منتقل می شود .تنها هنگامی انتقال رخ میدهد که انرژی فوتون ها برابر با انرژی مورد نیاز برای انتقال الکترون بعه لایه انرژی بعدی باشد .این پروسه که در آزمایش های محاسبه کیفیت و کمیت DNA موجود در محلول ها استفاده می شود ، پایه طیف بینی جذبی را تشکیل می دهد . به طور کلی نور با طول موج و انرژی خاص به نمونه تابانده شده و مقدار شخصی از انرزی آن جذب می شود .سپس با اندازه گیری انرژی رد شده از نمونه توسط یک فوتودتکتور ، مدار جذب تعیین می شود .

اجزا اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی :

  • منبع نور
  • نمونه
  • آشکار ساز
  • مفسر

منبع نور می تواند نور مرئی ، مادون قرمز یا ماوراء بنفش باشد . پس از منبع نور یک تک فام ساز وجود دارد تا نور تولید شده را فیلتر و توسط یک منشور یا توری پراش طول موج های خاصی را انتخاب کند .پس از گذشتن نور تولید شده از داخل نمونه و جذب بخشی از آن پس از گذشتن از مجموعه ای از لنز ها ، شکاف ها ، آینه ها و فیلتر ها به سنسور ها رسیده و پس از تفسیر شدن به صورت نموداری در خروجی قرار میگیرد.

عملکرد کرد این نوع از تجهیزات آزمایشگاهی به این صورت است : دو منبع نور UV,VIS برای اسپکتروفتومتر وجود دارد . متداول ترین منبع نور برای تولید نور مرئی یک لامپ هالوژن تنگستن با طول موج بین 200 و 340 نانومتر است . نور از میان نمونه عبور کرده و از طریق شکافی وارد اسپکتروفتومتر می شود .شکاف نازک باعث پراکنده شدن نور و پخش به خارج می شود ، از آنجا که دستگاه آزمایشگاهی اسپکتروفتومتر  تنها یک باریکه نور دارند ، در بیشتر موارد طول موج پرتو خوانده شده از نمونه دستخوش تغییر واقع       می شود و برای اصلاح این امر ازآینه های مقعر استفاده می شود .بدین ترتیب که نور توسط آینه های مقعر به شبکه پراکنده کننده منعکس شده و دوباره به آینه مقعر دیگری منعکس می شود .این آینه کانونی نور را به سمت آشکار ساز متمرکز می کند .

طبق آخرین تحقیقات آزمایشگاهی تجهیزات آزمایشگاهی منبع UV می تواند لامپ هیدروژنی فشار بالا یا لامپ دوتریوم باشد .هنگامی که میزان جذب در طیف UV اندازه گیری می شود لامپ دیگر خاموش میشود و زمانی که اندازه گیری نور جذب در نور مرئی انجام میشود برعکس آن انفاق می افتد  که دلیل این امر جلوگیری از تداخل طول موج های غیر ضروری در نور منتشر شده از نمونه است.

آشکار ساز :

در انتهای مسیر نور آشکارساز وجود دارد که وظیف آن اندازه گیری شدت نور تابیده شده از آینه ها و انتقال اطلاعات به کنتوری است که آنها را ثبت و مقدار را بر روی LCD به اپراتور نمایش دهد .امروزه دو نوع آشکارساز در اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی UV/VIS متداول است : فتوتیوب و فتومالتی پلایر تیوب .

مفسر :

اسپکتروفتومتر های آزمایشگاهی می توانند خروجی خود را به صورت های مختلف نمایش دهند اما متداول تر است که آن را به صورت قابل کاربردی مانند نموداری از مقدار عبور یا مقدار جذب برچسب طول موج نمایش می دهند .

انواع دیگر اسپکتروفتومتر های آزمایشگاهی : تک پرتو و دو پرتو .

در تجهیزات آزمایشگاهی اسپکتروفتومتر های تک پرتو اولین نسل اسپکتروفتومتر ها بوده و تمام نور از بین نمونه عبور می کند در این نوع برای اندازه گیری شدت نور تابشی باید به این نکته توجه داشت .این اسپکتروفتومتر ها ارزان هستند چرا که بخش های کمتری داشته و سیستم آنها پیچیدگی کمتری دارند .نسل جدید اسپکتروفتومتر های آزمایشگاهی نوع دوپرتو است .این نوع نور قبل از اینکه به نمونه برسد به دو پرتو مجزا تفکیک می شود که این مسئله یک امتیاز تلقی می شود زیرا خواندن منبع و نمونه به طور همزمان انجام   می شود .در برخی از اسپکتروفتومترهای دو پرتو دو آشکار ساز وجود دارد بدین ترتیب امکان اندازه گیری همزمان پرتوهای نمونه و مرجع فراهم می شود . سایر اسپکتروفتومترهای دو پرتو که تنها یک آشکارساز دارند از برشگر پرتو استفاده می کنند که این وسیله در هر لحظه یک پرتو را سد کرده و آشکارساز اندازه گیری پرتو نمونه و مرجع را به صورت یک در میان انجام میدهد .

نور  مرئی :

محدوده نور مرئی حدود 400-700 نانومتر است .اسپکتروفتومتر های ناحیه مرئی دقت و صحت متغیری دارند . برخی از آنها آشکارساز CCDبا پیکسل های کافی برای قرائت هر 10nm را دارند در حالیکه برخی دیگر می توانند در هر نانومتر چندین قرائت انجام دهند .این اسپکتروفتومترها می توانند از منابع نور سیمابی ،هالوژن ،LED یا ترکیبی از این منابع مثل LED تقویت شده با رشته های تنگستن استفاده کنند .

نور ماورابنفش :

در تجهیزات آزمایشگاهی اسپکتروفتومتر های UV علاوه بر اینکه در طیف سنجی مایعات بسیار متداول است برای گازها و همچنین جامدات نیز استفاده می شود.نمونه را در محفظه مستطیلی مخصوص که معمولا یک سانتی متر پهنا دارد قرار می دهند .این محفظه که کاوت نامیده می شود می تواند شکل پلاستیک ، شیشه یا کوارتز داشته باشد . پلاستیک و شیشه ،UV را جذب می کنند از اینرو تنها  می توان آنها را برای اسپکتروفتومترهای نور مرئی استفاده کرد .

نور مادون قرمز :

اسپکتروفتومتر مادون قرمز در شناسائی مولکولی و ارتعاشات وابسته به ساختار آن استفاده می شود . ساختارهای شیمیایی متفاوت به دلیل تفاوت در انرژی های مربوط به هر طول موج راه های مختلفی در پاسخ به طول موج های مختلف دارند . به عنوان مثال مادون قرمز های برد متوسط تمایل به لرزش دورانی دارند در حالیکه مادون قرمز نزدیک با انرژی بالا تمایل به لرزش های هارمونیک مولکولی مانند جنبش دارد . در اسپکتروفتومتر های آزمایشگاهی IR متداول یک پرتو مادون قرمز مستقیما به نمونه می تابد و تمام طول موج های طیف نسبت به پرتو مرجع اندازه گیری می شود .به منظور تولید طیفی با کیفیت بالا ، باید پهنای طیف ورودی به آرامی اسکن شود .اسپکتروسکوپی IR با روش بسط تبدیل فوریه اصلاح می شود . قلب اسپکتروفتومترهای IR، تداخل سنج میلسون است . نور تابش شده از منبع IR به سمت سلول های نمونه هدایت می شود . نیمی از پرتو تابشی از آینه ثابت باز تابیده شده و نیم دیگر آن از آینه ای که مرتب در فاصله ای حدود 5/2 میکرومتر حرکت می کند منعکس می شود .

هنگامی که دوباره دو پرتو در آشکارساز با هم ترکیب می شوند و تداخل به وجود می آید ، حدود دو ثانیه یک اسکن از فاصله ورودی گرفته شده و در کامپیوتر ذخیره می شود .به همین ترتیب چندین اسکن دیگر نیز به طور همزمان به آن اضافه می شود .

با توجه به نوسانات و ارتعاشات حرارتی در آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی بدیهی است که این امر ناممکن است . پس به منظور حل این مشکل از لیزر هلیم –نئون برای تاباندن به تداخل سنج میشلسون استفاده می شود و تداخل لیزر به عنوان فرکانس مرجع به کار گرفته می شود . کارائی FTIR از دستگاه های معمولی بیشتر است که می توان تنها با مقدار کمی از نمونه و در زمانی کوتاه به طیف عالی دست یافت .

 این گونه استفاده از اسپکترو فتومتر آزمایشگاهی را شرح می دهند :

اسپکتروفتومترها مستقیما برای اندازه گیری شدت نور در طول موج های مختلف استفاده می شوند و می تواند نماینده در صد نور تابشی مخابره شده یا جذب شده باشد .با استفاده از این اطلاعات و مقایسه آن با با دانسیته ها و داده های به دست آمده می توان اسپکتروسکوپی را به عنوان یک ابزار استفاده کرد .مقایسه طیف ها برای تعیین غلظت جسم حل شده موجود در حلال مثال خوبی است . بدین ترتیب که با ثبت نور ارسال و دریافت شده در طول موج خاص و بررسی طول موج جذب شده توسط حلال می توان به غلظت آن پی برد . سپس آنالیز محلول با غلظت ناشناخته ، با داده های معلوم مقایسه شده و به کمک تناسب غلظت محاسبه می شود .این عمل برای محلول هایی که در انها جندین نوع حلال وجود دارد نیز قابل استفاده است و البته به دقت بیشتری در آنالیز طول موج ها احتیاج دارد . با توجه به حساسیت اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی ، FTIR مناسب ترین و رضایت بخش ترین روش آماده سازی نمونه ، تبخیر ساده محلول نمونه در صفحه ای از نمک KBR و دست یافتن به طیف های فیلم نازک باقی مانده است .

این روش طیفی بسیار خوب با خط مبدا مسطح به وجود می آورد .

میان تجهیزات آزمایشگاهی اسپکتروفتومترهای آزمایشگاهی که منبع نور ندارند اما طیف های مبنی بر نور وارده را تولید می کنند      می توانند با روشی مشابه برای تعیین منبع نور استفاده شوند . می توان منحنی طیف های به دست آمده از منبع نوری نامعلوم را با اطلاعات منحنی های منبع نور مشخصی مقایسه کرد و منبع نور ناشناخته را شناسایی کرد .

از دیگر کاربرد های اسپکتروفتومتر می توان به تعیین ثابت موازنه واکنش های یونی که در محلول  های آبی انجام می شود اشاره کرد . در ابتدا طیف های محلولی که تنها شامل یک واکنش دهنده است اندازه گیری می شود.سپس دیگر واکنش دهنده ها به آن اضافه      می شود و پس از هر بار افزایش ، طیف سنجی صورت می گیرد .این روش در صورتی به طور مطلوب کار می کند که طول موج جذب شده توسط محصول مقداری مشخص باشد .از آنجا که بیشتر محصولات از اضافه کردن چندین واکنشگر به دست می آیند ، زمانی که محلول اشباع شده و واکنش موازنه می شود نور های بیشتری جذب شده و افزایش نور جذب شده برابر ثابت موازنه است .

آموزش نصب تجهیزات آزمایشگاهی : در هنگام نصب دستگاه اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی باید به نکات زیر توجه داشت :

  • اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی باید روی سطحی سفت و در محیطی خشک و تمیز نصب شود
  • به جهت امکان جریان هوا در اطراف اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی ، باید بین دستگاه و دیوارهای اطراف 50 میلیمتر فاصله باشد
  • کابل برق دستگاه به پریز گراند شده با ولتاژ مناسب وصل شود .
  • پس از اتصال آداپتور AC به برق ، خروجی آن باید به گونه ای به دستگاه وصل شود که منبع ذخیره DC در مسیر آن قرار گیرد
  • در صورتی که خود دستگاه اسپکتروفتومتر فاقد پرینتر است ، باید از طریق پورت مخصوص آن را به پرینتر وصل کرد .
  • پس از روشن کردن دستگاه  اسپکتروفتومتر مدتی صبر کرده تا دستگاه گرم شده و به پایداری حرارتی و الکترونیکی برسد .


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
  • مراحل و مدارک مورد نیاز

1. تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه که به امضای کلیه اعضای هیات مدیره رسیده باشد.
2. اگر جلسه با حضور اکثریت تشکیل شود دعوت وفق اساسنامه شرکت و قانون تجارت صورت گرفته و بایستی مدارک مثبته آن ضمیمه صورتجلسه شود.
3. مدارک به اداره ثبت شرکت ها تحویل و ثبت خواهد شد و تغییرادرس شرکت ذیل دفاتر ثبت توسط نماینده شرکت امضاء خواهد گردید.
تذکر : اگر در نظر باشد که یک نفر به صورت مجتمعاَ ریاست هیات مدیره و مدیر عامل را تصدی کند باید این موضوع در مجمع عمومی عادی با مراعات ماده 124 قانون تجارت به تصویب سه چهارم آراء حاضر در مجمع رسیده باشد.

  • نمونه صورتجلسه هیات مدیره

جلسه هیات مدیره شرکت ............................ سهامی خاص ثبت شده به شماره .......................... با حضور کلیه اعضای انتخاب شده در مجمع عمومی عادی مورخ ............................... در روز ................... ساعت ................ در محل شرکت تشکیل و به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید :
الف : 1. آقای / خانم ....................... به سمت رئیس هیات مدیره
2. آقای / خانم  ....................... .... به سمت نایب رئیس
3. آقای / خانم .............................به سمت مدیر عامل
4. آقای / خانم ........................... به سمت عضو هیات مدیره تعیین و با امضای ذیل صورتجلسه قبول سمت کردند.
ب : کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور شرکت اعم از چک – سفته و غیره با امضای آقای / خانم .................. و آقای / خانم .................. متفقاَ همراه با مهر شرکت معتبر خواهد بود.
ج : کلیه اعضای هیات مدیره به آقای / خانم .......................( عضو هیات مدیره / احدی از سهامداران / وکیل شرکت ) وکالت می دهند که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضای ذیل دفاتر ثبت اقدام کند.
ردیف             نام و نام خانوادگی                 سمت                        امضاء
1                    .............                     ........                   ...............
2                   .............                    .......                    ..............
3                   .............                     ........                   .............. 
4                   ............                      .......                    .............

  • تشکیل جلسات هیات مدیره شرکت سهامی

به موجب قسمت اول ماده 121 لایحه قانونی 1347 : " برای تشکیل جلسات هیات مدیره ، حضور بیش از نصف اعضای هیات مدیره لازم است ". چون این ماده جنبه آمره دارد ، اعضای هیات مدیره باید شخصاَ در این جلسات حاضر شوند. در صورتی که وکیل یا نماینده آنان در جلسات حضور یابند ، در احتساب حد نصاب مزبور به حساب نخواهند آمد ؛ به عبارت دیگر ، با اینکه اعضای هیات مدیره می توانند با توجه به عدم منع قانونگذار ، نماینده خود را به جلسه هیات مدیره بفرستد ، تعداد اعضای هیات مدیره حاضر باید به میزانی باشد که ماده 121 مقرر کرده است ؛ در غیر این صورت ، جلسه رسمیت نخواهد داشت. این ترتیب مانع از آن است که بعضی از اعضای هیات مدیره به بعضی دیگر به گونه ای وکالت در حضور بدهند که حالت جمعی و مشورتی هیات از بین برود.


اداره جلسات هیات مدیره با رئیس هیات مدیره است. ( ماده 120 لایحه قانونی 1347) ؛ ولی در غیاب او ، ریاست جلسات با نایب رئیس هیات مدیره خواهد بود. تصمیمات هیات مدیره باید به اکثریت آرای حاضران اتخاذ گردد، مگر آنکه در اساسنامه اکثریت بیشتری مقرر شده باشد. ( قسمت اخیر ماده 121 لایحه قانونی 1347).
برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه ای تنظیم و لااقل به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه برسد. در صورتجلسات هیات مدیره نام مدیرانی که حضور دارند یا غایب می باشند و خلاصه ای از مذاکرات و همچنین تصمیمات متخذ در جلسه با قید تاریخ در آن ذکر می گردد. هر یک از مدیران که با تمام یا بعضی از تصمیمات مندرج در صورتجلسه مخالف باشد نظر او باید در صورتجلسه قید شود. ( ماده 123 لایحه قانونی )



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

شرکتی سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده و ثبت لوگو سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.
در صورتی که قصد دارید شرکت خود را به صورت سهامی خاص ثبت نمایید شرایط زیر را باید فراهم کنید :
پنج نفر اعضاء که 3 نفر عضو هیئت مدیره و 2نفر بازرس اصلی و علی البدل می باشند.
حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان می باشد.
در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
موسسین شرکت، نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند، مسوولیت تضامنی دارند.

  • تنظیم صورتجلسه موسسین در ثبت شرکت های سهامی خاص

تذکر : در موقع تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسس وفق دستور ماده 101 قانون تجارت هیات رئیسه ای مشتمل بر یک رئیس و دو ناظر و یک منشی از بین سهامداران انتخاب و سپس رئیس رسمیت جلسه را اعلام و نسبت به موضوعات ذیل اتخاذ تصمیم کرده و ذیل صورتجلسه توسط هیات رئیسه امضاء می شود.
الف ) تصویب اساسنامه
ب) انتخاب هیات مدیره
ج) انتخاب بازرسان
د) انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت

  • نمونه صورتجلسه مجمع عمومی موسس

مجمع عمومی موسسین شرکت .................. سهامی خاص در تاریخ ................... روز ....................... ساعت .............................. با حضور کلیه سهامداران در محل شرکت واقع در تبریز – خیابان ......................................................................................... نشکیل و در اجرای ماده 101 قانون تجارا :
1. آقای / خانم ..................... به شماره شناسنامه ...................... به سمت رئیس
2. آقای / خانم ..................... به شماره شناسنامه ...................... به سمت ناظر
3. آقای / خانم ................... به شماره شناسنامه ........................ به سمت ناظر
و یا ..................................
4. آقای / خانم ....................... به شماره شناسنامه .......................... به سمت منشی  جلسه انتخاب و سپس رئیس جلسه رسمیت مجمع را اعلام و در خصوص موضوعات ذیل بحث و بررسی گردید :
1. تصویب اساسنامه
2. انتخاب اعضای هیات مدیره
3. انتخاب بازرسان
4. انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت
5. تعیین سهامداران و تعداد سهام هر یک از آنان
بعد از بحث و بررسی با اتفاق آراء به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید.
الف ) اساسنامه شرکت در .............. ماده و ............. تبصره به تصویب  کلیه موسسین رسید و ذیل صفحات آن امضاء شد.
ب) نامبردگان ذیل به عنوان اعضای هبات مدیره برای مدت 2 سال انتخاب شدند.
1.
2.
3.
4.
ج) در اجرای ماده 147 قانون تجارت آقای / خانم ......... فرزند ................. شماره شناسنامه ................ ساکن ............................................................................................... به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب و با امضای ذیل این صورتجلسه قبولی خود را برای انجام وظایف مربوطه اعلام کردند.
د) روزنامه کثبرالانتشار ........................... برای درج آگهی های شرکت انتخاب شد.
ه) کلیه سهامداران به آقای / خانم .....................( احدی از سهامداران – وکیل رسمی شرکت – عضو هیات مدیره ) وکالت می دهند ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت حق الثبت نسبت به امضای ذیل ثبن اقدام کند.
رئیس جلسه                                                    ناظر جلسه
نام و نام خانوادگی و امضاء                                نام و نام خانوادگی و امضاء
ناظر جلسه                                                   منشی جلسه
نام و نام خانوادگی و امضا                                نام و نام خانوادگی و امضا
فهرست سهامداران حاضر در جلسه مجمع عمومی موسسین
نام سهامدار – تعداد سهام – درصد تعهدی – درصد پرداخت شده – امضاء سهامداران
نام سهامدار     تعداد سهام  درصد تعهدی   درصد پرداخت شده      امضاء سهامداران


1. ......    ...........     ..............     ...............   .................
2. ......    ...........     ..............     ...............   .................
3. ......    ...........     ..............     ...............   .................
4. ......    ...........     ..............     ...............   .................
5. ......    ...........     ..............     ...............   .................
6. ......    ...........     ..............     ...............   .................



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

برای فعالیت های بیمه ای در مناطق آزاد ، ثبت شرکت ضوابط خاصی حاکم است که در قالب " مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد " طی مصوبه شماره 24117 / ت 22117 ه مورخ 8 / 6/ 1379 به تصویب هیات وزیران رسیده است.
در ماده 2 این مصوبه انجام عملیات بیمه ای در مناطق آزاد ، در دو چارچوب ذیل مجاز دانسته شده است :
الف- شرکت سهامی و یا تعاونی بیمه
ب- موسسه نمایندگی و یا کارگزاری بیمه
بنابراین فقط از هفت  نوع شرکت تجاری پیش بینی شده در قانون تجارت فقط در قالب دو نوع شرکت سهامی یا تعاونی می توان در مناطق آزاد شرکت بیمه ای تاسیس کرد.
به موجب ماده 4 مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران حداقل سرمایه برای موسسات بیمه ، نمایندگی و کارگزاری بیمه به قرار ذیل است :
1. موسسات بیمه مستقیم با سرمایه حداقل پانزده میلیارد ریال تشکیل می شوند که باید حداقل پنجاه درصد آن به صورت نقد پرداخت شده باشد.
2. موسسات بیمه متقابل با سرمایه حداقل دویست میلیون ریال تشکیل می شوند که باید حداقل پنجاه درصد آن به صورت نقد پرداخت شده باشد.
3. موسسات بیمه اتکایی با سرمایه حداقل هشتاد و پنج میلیارد ریال تشکیل می شوند که باید حداقل پنجاه درصد آن به صورت نقد پرداخت شده باشد.
4. مؤسسات‌ نمایندگی‌ و یا کارگزاری‌ بیمه‌ با سرمایه‌ حداقل‌ سیصد میلیون‌  ریال‌ تشکیل‌ می‌شوند که‌ باید حداقل‌ پنجاه‌ درصد آن‌ به‌ صورت‌ نقد پرداخت‌ شده‌ باشد.
تبصره 1 : هر گونه تعدیل در ارقام مندرج در این ماده هر 2 سال یک بار موکول به پیشنهاد مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و بیمه مرکزی ایران و تصویب هیات وزیران است .
تبصره 2: سهامداران خارجی موسسات موضوع این آیین نامه سهم الشرکه ریالی خود را باید به ارزهای مورد قبول بانک مرکزی ایران پرداخته و یا گواهی تبدیل ارز را ارائه نمایند.
تبصره 3: وجوه سرمایه موضوع این ماده باید نزد یکی از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که ترجیحاَ در مناطق آزاد دارای شعبه باشد واریز شود.
طبق مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد بر خلاف سایر انواع شرکت های تجاری، تاسیس و ثبت شرکت ها و موسسات بیمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ  مجوز از شرکت  بیمه ی مرکزی ایران می باشد. لذا ثبت موسسات و شرکت های بیمه در منطقه موکول به ارائه مجوز ثبت که توسط بیمه مرکزی ایران صادر می شود و ثبت هر گونه تغییرات بعدی در اساسنامه ، میزان سرمایه و سهام موسساتی که به ثبت رسیده باشند موکول به ارائه موافقت بیمه مرکزی ایران است.
برای تحصیل مجوز ثبت ، مدارک و اطلاعات ذیل باید به بیمه مرکزی ایران تسلیم شود :
الف ) اساسنامه موسسه
ب) میزان سرمایه موسسه ، رسید یا گواهینامه تعهد پرداخت آن
پ) سهام نقدی و غیرنقدی و نحوه پرداخت آن
ت) صورت اسامی سهامداران ، بازرسان و مدیران و تابعیت و تعداد سهام هر یک از آن ها
ه) اسناد و مدارک و اطلاعات دیگری که معرف صلاحیت مالی و فنی موسسه و حسن شهرت مدیران آن باشد.
تبصره : مجوز ثبت شده برای مدت 6 ماه اعتبار دارد. در صورت عدم ثبت موسسه ظرف مهلت مذکور باید مجدداَ مجوز ثبت تحصیل شود.
به موجب ماده 7 آیین نامه نامبرده ، بیمه مرکزی ایران موظف است ظرف 30 روز از تاریخ تسلیم آخرین مدارک و اطلاعات خواسته شده با رعایت ماده 28 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جکهوری اسلامی ایران و مصوب 1372 و مقررات این آیین نامه نظر خود را اعم از قبول یا رد تقاضا به طور کتبی به سازمان اعلام نمایند.
چنانچه متقاضی به نظر اعلام شده اعتراض داشته باشد می تواند ظرف 30 روز اعتراض خود را به مجمع عمومی بیمه ایران تسلیم کند. تصمیم مجمع مزبور قطعی و لازم الاجرا است.
بیمه مرکزی ایران با دریافت گواهی ثبت موسسه در منطقه ، پروانه فعالیت برای بیمه اتکایی، یک یا چند رشته بیمه مستقیم و یا هر دو را صادر خواهد کرد.

  • تاسیس شعبه یا نمایندگی بیمه

 مقررات مربوط به مناطق آزاد فقط دو حوزه فعالیت اقتصادی را مجاز به تاسیس شعبه در مناطق آزاد توسط شرکت های ایرانی دانسته است که عبارتند از :
الف ) عملیات اعتباری و بانکی
ب) عملیات بیمه
در ماده 1 از " مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد " ( مصوب 1379 با اصلاحات مصوب 1382 ) شعبه اینچنین تعریف شده است : " شعبه ، واحد تابعه یکی از موسسات بیمه ایرانی که در چارچوب موضوع و وظایف موسسه اصلی تحت نام و مسئولیت آن در منطقه فعالیت می کند ."
همچنین در تبصره 3 ماده 2 مقررات مزبور آمده است : " موسسات بیمه ایرانی مشمول مقررات قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری ( اعم از دولتی و غیردولتی ) مجاز به فعالیت در مناطق آزاد به یکی از اشکال ذیل می باشند :


الف- تاسیس شعبه و ایجاد نمایندگی با رعایت قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری
ب- تاسیس موسسه بیمه با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی در چهارچوب مقررات این آیین نامه "



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کامپوزیت توکویاما چیست؟

کامپوزیت توکویاما (tokuyama composite) یکی از برندهای کامپوزیت بوده که توسط کشور ژاپن ساخته شده است. متخصص لمینت دندان رشت این برند با داشتن ویژگی‌های مؤثر و کاربردهای بی‌نظیر خود، امروزه طرفداران خود را در سراسر جهان پیدا کرده است.
این برند کامپوزیت دارای مزایا و ویژگی‌های زیادی است که در ادامه مقاله به آنها اشاره شده است.

آیا کامپوزیت توکویاما ژاپن خوب است؟

این برند کامپوزیت از نسل جدید روکش‌های دندانی است که با داشتن ذرات نانو و ویژگی‌های بسیار مفید خود، محبوبیت زیادی کسب کرده است.
پس در پاسخ این سؤال باید گفت بله، کامپوزیت زیبایی توکویاما می‌تواند یکی از گزینه‌های باکیفیت و مقرون به صرفه باشد.
اما اینکه آیا برای شما نیز مناسب است یا خیر، بستگی به شرایط خودتان دارد. برای دریافت اطلاعات در این زمینه حتماً باید با دندانپزشک مشورت داشته باشید.
شما می‌توانید از مزایا و معایب آن مطلع شوید و پس از شناخت ویژگی‌های آن، خود از دندانپزشک بپرسید که آیا این گزینه نتیجه مورد نظر را برایتان به همراه خواهد داشت یا خیر.

کامپوزیت زیبایی توکویاما چه مزایایی دارد؟

از نظر ظاهری و کیفیت، این نوع کامپوزیت‌ها مزایای بسیاری دارند. در ادامه این موارد را بیان خواهیم کرد:

  1. داشتن مقاومت بالا در برابر ساییدگی

    یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که می‌توان برای کامپوزیت‌های این برند ژاپنی ذکر کرد، مقاومت به ساییدگی است. همانطور که می‌دانید، فشاری که دندان‌ها به هم وارد می‌کنند، به قدری است که گاهی خود دندان را دچار سایش می‌کند. برند توکویاما با بهبود کیفیت محصولات خود، مقاومت آنها نسبت به ساییدگی را افزایش داده است. به همین دلیل، دیگر جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

  2. داشتن مقاومت در برابر تغییر رنگ و لکه

    اگر کامپوزیتی که استفاده می‌کنید، مقاومت خوبی نسبت به تغییر رنگ نداشته باشد، بعد از مدتی رنگ آن به دلیل مصرف مواد غذایی تغییر می‌کند. این یعنی دیگر زیبایی مد نظر شما را نخواهد داشت. برند ژاپنی توکویاما محصولات خود را نسبت به تغییر رنگ، مقاوم کرده و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

  3. پولیش پذیری بالا

    کامپوزیت‌های برند توکویاما به دلیل قابلیت پولیش پذیری که دارند، می‌توانند در صورت تغییر رنگ، دوباره به رنگ مد نظر شما برگردند.

  4. دارای طیف رنگ گسترده و متنوع

    برند توکویاما با فعالیت وسیعی که در این زمینه دارد، سعی کرده است تمام طیف رنگی مورد نیاز برای این حوزه را تولید کند. به همین دلیل دست دندانپزشک در انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت توکویاما برای هر بیمار، بسیار باز خواهد بود.

  5. داشتن جلوه‌های متناسب با دندان‌های طبیعی

    یکی از بهترین ویژگی‌هایی که کامپوزیت‌های توکویاما از آن بهره‌مند هستند، داشتن ظاهری مشابه با یک دندان طبیعی است. این ویژگی سبب می‌شود تا کسی متوجه استفاده از چنین محصولاتی در دهان بیمار نشود.

  6. دوام بالا

    برند توکویاما کامپوزیت‌های خود را با دوام بسیار زیادی تولید کرده است تا بیمار بتواند از این محصولات، تا سال‌ها استفاده کند. این یعنی دیگر نگران شکستگی‌های ناگهانی نخواهید بود.

  7. سهولت در استفاده از آن

    یکی از دلایلی که سبب شده است تا اکثر دندانپزشکان از این برند برای کامپوزیت دندان‌های بیماران خود استفاده کنند، راحتی کار با این محصولات است.

  8. داشتن سطحی براق و صاف

    محصولات این برند ژاپنی به دلیل سطح براق و صافی که دارند، می‌توانند زیبایی بیشتری نسبت به سایر محصولات برای دندان‌های شما فراهم کنند.

  9. قابلیت نصب سریع با کمک نور هالوژن

    این ویژگی به دندانپزشک کمک می‌کند تا پروسه درمانی را در مدت زمان کمتری برای بیمار انجام دهد.

  10. داشتن هزینه‌ای متناسب و مقرون به صرفه

    هزینه کامپوزیت‌های برند توکویاما نسبت به سایر برندها، خیلی مقرون به صرفه‌تر است؛ چرا که کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه موجود در بازار ارائه می‌دهد.

  11. داشتن انقباض و انبساط پایین

    این کامپوزیت‌ها زمانی که تحت تاثیر تغییرات دمایی قرار می‌گیرند، دچار تغییر حجم زیادی نمی‌شوند. به همین دلیل مشکلی برای دندان به وجود نمی‌آورند. معمولا کامپوزیت‌ها هنگام کیور شدن، دچار انقباض شده و این امر سبب می‌شود قسمت‌هایی از آنها از دندان جدا شوند. به همین دلیل دندانپزشک معمولا از تکنیک لایه گذاری استفاده می‌کند.

  12.   استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ساخت آن

    یکی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی که در این برند مورد استفاده قرار گرفته است، Chameleon effect یا تکنولوژی اثر آفتاب پرست است. این فناوری به قابلیت بسیار متنوع و گسترده طیف رنگ‌های کامپوزیت‌ توکویاما اشاره دارد.

کامپوزیت‌های توکویاما چقدر دوام دارند؟

کامپوزیت برند توکویاما از طول عمر و ماندگاری مناسبی برخوردار است؛ با این حال دوام کوتاه‌تری به نسبت انواع سوئیسی، آلمانی و آمریکایی دارد.
لازم به ذکر است که مدت زمان ماندگاری کامپوزیت علاوه بر برند، به عملکرد دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی و همچنین نحوه مراقبت‌های بیمار بعد از این درمان بستگی دارد.

قیمت کامپوزیت توکویاما ژاپن چقدر است؟

طیف رنگ کامپوزیت توکویاما، میزان حجم کار، تعداد دندان‌های نیازمند به ترمیم و میزان آسیب دندان، همگی از مواردی هستند که در تعیین قیمت نهایی نقش دارند.
با این حال قیمت هر واحد کامپوزیت توکویاما در حدود ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (دو تا سه میلیون تومان) است.

 https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

انواع کامپوزیت‌ توکویاما از نظر کارکرد

این نوع کامپوزیت برای دندان‌های جلو و بیشتر به منظور اصلاح طرح لبخند به کار گرفته می‌شود. ذرات نانو در این نوع کامپوزیت بیشتر است و همچنین ظرافت بیشتری دارند.

تفاوت کامپوزیت توکویاما و آی پی اس چیست؟

محصولات ونیر توکویاما از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و همچنین کاتالوگ کامپوزیت توکویاما طیف رنگ گسترده‌ای را شامل می‌شود
برند آی پی اس که ساخت کشور آلمان است، از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در ساخت ونیرها استفاده کرده است.
شید رنگی کامپوزیت توکویاما بسیار گسترده‌تر از دیگر برندها است و از نظر کیفیت و همچنین استحکام در درجه بالاتری قرار گرفته‌ است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

دستگاه میکروفیوژ (Microfuge) یا میکروسانتریفیوژ یکی از انواع دستگاه سانتریفیوژ می‌باشد که برای نمونه‌هایی با حجم ۲/۰ تا ۲ میلی‌لیتر طراحی‌ شده است.هود لامینار  میکروفیوژ قادر است با سرعت بسیار بالا بچرخد و این‌گونه امکان جداسازی جامدات سبک‌وزن را فراهم می‌کند. از میکروسانتریفیوژ عموماً برای جداسازی نمونه‌های زیستی و مولکولی استفاده‌شده و ازاین‌رو از تجهیزات کاربردی در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است. از میکروفیوژ جهت جداسازی پلاسمید، RNA، DNA، پروتئین، سلول‌های خونی و پلاسما استفاده می‌شود.

کاربرد دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی:

  • آماده‌سازی پروتئین‌ها و نوکلئیک اسیدها
  • رسوب‌گیری و استخراج نمونه‌های بسیار کم
  • صاف کردن
  • تغلیظ
  • جداسازی فازی و اتصال به گیرنده
  • رسوب‌گیری از پروتئین‌ها، مواد معلق و بقایای سلول

اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی:

  • کلید جهت روشن و خاموش کردن دستگاه
  • تایمر
  • موتور الکتریکی
  • روتور (محل قرارگیری نمونه‌ها)
  • سر روتور
  • شافت
  • سرعت‌سنج
  • ترمز

مکانیسم عملکرد دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی

در میکروفیوژ آزمایشگاهی مشابه با سانتریفیوژ نیروی گریز از مرکز جانشین نیروی ثقل (جاذبه) شده و نمونه‌ها متناسب با اختلاف جرم خود از مخلوط جدا می‌شوند. معمولاً جامدات در انتهای لوله نمونه قرار می‌گیرند. سرعت چرخش در میکروفیوژ به‌گونه‌ای است که نیروی گریز از مرکز ده‌ها هزار برابر نیروی ثقل است.

نکات کاربردی جهت خرید دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی

در هنگام انتخاب میکروفیوژ باید به حداکثر تعداد لوله نمونه که در دستگاه جای می‌گیرد و حجم لوله نمونه توجه نمود. بسیاری از تولیدکنندگان روتورهای مختلف یا آداپتورهای روتوری ارائه می‌دهند که امکان به‌کارگیری لوله‌های با حجم مختلف را فراهم می‌آورد. به‌علاوه به ویژگی‌هایی همچون سهولت استفاده و ویژگی‌های ایمنی دستگاه نیز توجه نمایید.

اصول کار با دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی:

  • دستگاه را در محلی صاف و محکم قرار دهید.
  • جهت ایجاد تعادل در روتور هنگام قرار دادن نمونه‌ها، لوله‌های هم‌وزن را مقابل یکدیگر قرار دهید.
  • تا قبل از اتمام کامل چرخش درب دستگاه را باز نکنید.
  • به‌هیچ‌عنوان از دست یا دیگر ابزارها جهت نگه‌داشتن روتور استفاده نکنید.
  • سرعت دستگاه (RPM) را بر حسب نوع نمونه انتخاب کنید.
  • در صورت برخورداری دستگاه از قفل اتوماتیک، پیش از روشن کردن دستگاه از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

ویژگی‌های دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی :

  • ۱۵۰۰۰ دور
  • تمام دیجیتال
  • درب میکرو سوییچ دار (جهت افزایش ایمنی)


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
  • هود شیمی درمانی ( آنتی کنسر )
  • سیستم هوادهی عمودی ۱۰۰% هوای تازه و ۱۰۰% هوای خروجی با سطح هوادهی ۶۰۰*۱۲۰۰ میلیمتر به ترتیب طول و عرض
  • دارای فن سانتریفوژی اصلی با توان هوادهی حدود ۱۸۰۰ مترمکعب در ساعت با فشار استاتیک حدود ۴۰۰ پاسکال با الکتروموتور۴/۳ اسب۹۰۰ دور ۲۲۰ ولت با صدای حدود ۶۵ دسی بل و نصب سبستم ضد لرزش و عایق الکتریکی جهت تامین هوای کابین
  • دارای فیلتر اصلی هپا ۳% با جدا کننده ریز به ابعاد ۱۲۰۰*۶۱۰*۱۵۰ میلیمتر به ترتیب طول و عرض و ارتفاع و هود شیمیایی فیلتر خروجی هوا از نوع هپا۰.۳ میکرون به ابعاد ۶۰۰*۳۰ میایمتر طول و عرض و ارتفاع
  • مجهز به یک دستگاه فن سانتریفوژی با توان هوا دهی ۳۰۰۰ متر مکعب جهت مکش هوا از کابین از طریق اگزوز فیلتر هپا
  • کابین هود آزمایشگاهی مجهز به درب متحرک از جنس پلاکسی گلاس با سیستم وزنه بالانس درب که در هر وضعیت ثابت میگردد و دو طرف کابین مجهز به شیشه برنز می باشد.
  • میز دستگاه با ورق استن لس استیل از نوع ۳۰۴ خش دار و مشبک پوشش گردیده که برای نظافت و استریل در اتوکلاو به راحتی جدا میگردد و مجهز به شیر گاز می باشد.
  • بدنه دستگاه از ورق سبک و با پوشش رنگ الکترو استاتیک کوره ای و مقاوم در برابر رطوبت
  • دستگاه مجهز به لامپ روشنائی داخل کابین از نوع فلورسنت با لوکس نور مورد نیاز و لامپ UV با تایمر تاخیر زمان روشن شدن و کارکرد خودکار تا ۱۵ دقیقه
  • مجهز به سیستم کنترلی میکروپروسسور دارای ساعت کارکرد فیلتر و ساعت کارکرد لامپ UV دارای سیستم هشدار وضعیت درب
  • ابعاد خارجی دستگاه ۸۵*۱۳۰*۲۲۸ سانتیمتر و ابعاد داخلی ۶۲*۱۱۷*۶۷  به ترتیب ارتفاع و طول و عمق
  • کلیه سیتم های الکتریکی داخل باکس pvc عایق تعبیه گردیده و هیچگونه ارتباطی با بدنه ندارد و سیستم ارتباطی سیمها از طریق کانکشن عایق و مجهز به سیستم ارت می باشد.

هود شیمی درمانی ( آنتی کنسر )

در ارتفاع ۲۰۰ تا ۲۴۰ سانتی متر و با عمق ۷۰ الا ۹۰ سانتی متر و عرض ۹۰ الا ۱۸۰ سانتی متربا اسکلت پروفیل سنگین فولادی

جنس بدنه ام دی اف با روکش ملامینه و یا ام دی اف با روکش فر میکا و یا ورق گالوامیزه و یا ورق استیل ۳۰۴ نگیر با درب شیشه لامینه یا سکوریت

جنس کابین زیرین ام دی اف با روکش فرمیکاو یا پی وی سی ضد آب یا ورق گالوامیزه و یا استیل میباشد

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a2%d9%88%d9%86/

فن هودها ساریفوژی فلزی یا پی وی سی

هود ها دارای لامپ روشنایی کم مصرف و کاپ سینک ضد اسید اپوکسی و یا سرامیک کراپلان ایتالیا و یا استیل ۳۱۶ ضد اسید میباشد کلیه هودها دارای شیرآلات آب گاز هوا خلع شرکت بروئن و برونال دانمارک

هود دارای پریز درب دار ارت دار اشنایدر یا لگراند میباشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آدرس شرکت، محلی است که به عنوان نشانی معتبرواصلی برای هرگونه ارسال در نظرگرفته می‌شود.تغییرآدرس شرکت پس از ثبت شرکت، در هر زمان می توان نسبت به تغییرآدرس شرکت اقدام نمود. تغییرآدرس در تمامی شرکتها و موسسات غیرتجاری توسط سهامداران یا شرکاء طی صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود.
• تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود:
صاحبان شرکت با مسئولیت محدود می توانند در چارچوب اختیارات اساسنامه شرکت و با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نسبت به تغییرات ذیل مبادرت ورزند که عبارتند از:

  • تغییر آدرس شرکت مسئولیت محدود
  • افزایش سرمایه شرکت با ورود شریک یا شرکاء جدید
  • تغییر موضوع شرکت و یا افزودن مواردی به موضوع
  • نقل و انتقال سهم الشرکه شرکاء
  • تغییر عنوان شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت یا خروج شریک
  • تغییرات و اصلاح مفاد اساسنامه
  • افزایش سرمایه شرکت بدون ورود شریک یا شرکاء جدید
  • کاهش سرمایه شرکت بدون خروج شریک

جهت تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود اقدامات و مدارک زیر لازم و ضروری می باشد :
• مراحل تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود:

  • تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه و امضاء ذیل آن توسط کلیه شرکاء با قید میزان سهم الشرکه خود.
  • در صورتی که مجمع با اکثریت تشکیل شود، بایستی تشریفات دعوت شرکاء بر وفق اساسنامه و قانون تجارت رعایت شده و مدارک مثبته ارائه شود.
  • اگر تعداد شرکاء ۱۲نفر یا بیشترباشند،مطابق باماده ۱۰۹ قانون تجارت،هیات نظار انتخاب شده و اسامی اعضاء هیأت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضاء کنند.این صورتجلسه بایدحداکثریک ماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضاء شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده شود و ثبت گردد.
  • صورتجلسه تنظیمی حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تشکیل مجمع توسط شرکاء یا وکیل رسمی شرکت تحویل اداره ثبت شرکت‌ها می شود وباید نسبت به ثبت آن اقدام و بعد از پرداخت هزینه های قانونی، ذیل ثبت دفتر را امضا نمایند.

• مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود :
_ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به امضاء کلیه شرکاء
_ارائه لیست شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها با امضاء کلیه شرکاء
_ارائه برگ نمایندگی، نمایندگان اشخاص حقوقی در صورتی که شرکاء شرکت اشخاص حقوقی می باشند.
_در صورتی که جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده ، ارائه اصل آگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت و با رعایت موارد مواد 6 قانون تجارت الزامی می باشد.
_در صورت لزوم، ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح
• نمونه صورتجلسه تغییرمحل درشرکتهای با مسئولیت محدود
بسمه تعالی
نام شرکت ………… ………… ……… شماره ثبت …………………و شناسه ملی .................. سرمایه ……… ….. ………… ریال در تاریخ  ……… …. ………… ساعت  ………… ………….. ……… جلسه هیئت مدیره شرکت با حضور کلیه/ اکثریت اعضاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به تغییر محل شرکت اتخاذ تصمیم شد.
محل شرکت از آدرس قبلی …………................................................................................................……… .……..…………..…………………..………………………………………….
به آدرس جدید …………… ………… .......................................................................................... ……………………………………………………کدپستی : ............................ انتقال یافت.
آقای/ خانم  ………………………………احدی از شرکاء یا وکیل رسمی یا مدیرعامل شرکت در صورتی که از بین شرکاء باشد وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
امضاء اعضاء هیئت مدیره
تذکرات:

  • کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.
  • در صورتی که جلسه با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شده رعایت مقررات اساسنامه شرکت و لایحه اصلاحی قانون تجارت در خصوص دعوت الزامی می باشد دعوت از غایب جلسه در متن صورتجلسه و یا ارائه نمونه دعوت از غایب جلسه وفق اساسنامه
  • صورت جلسه درسه نسخه تهیه وبه امضاءاعضاءهیات مدیره برسد ویک نسخه ازآن ظرف مدت 3روز پس از پذیرش نهایی درسامانه ازطریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال وسپس بارکد پستی ، درسیستم درج گردد.
  • کلیه اقدامات پذیرش صورت جلسات از طریق سامانه اینترنتی به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir انجام می گیرد.
  • درصورتی که تغییر آدرس شرکت ازیک خیابان به خیابان دیگر باشد تنها کافی است یک صورتجلسه تغییر آدرس تنظیم نمود.


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آیا خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل طبیعی است؟

کشیدن دندان یک درمان تهاجمی به حساب می‌آید. شما هر کدام از دندان‌ها را هم که از دهان خود خارج کنید، با خونریزی مواجه خواهید شد.متخصص لمینت دندان رشت  حتی کشیدن دندان‌های شیری نیز با خونریزی همراه است. اما اینکه آیا خونریزی پس از کشیدن دندان عقل طبیعی است یا خیر، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید.
میزان و مدت خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل، ممکن است متفاوت باشد. خونریزی تا مدتی بعد از انجام این جراحی طبیعی است. اما اگر این خونریزی با شدت بیشتر و یا به مدت خیلی زیادی ادامه دار باشد، دیگر طبیعی نخواهد بود. به همین دلیل هم در چنین مواقعی باید به مطب مراجعه نمایید.

تا چند ساعت بعد از کشیدن دندان عقل خونریزی داریم؟

دقت داشته باشید که خونریزی دندان عقل به طور معمول برای افراد سالم 4 ساعت است. البته ممکن است این خونریزی در افراد مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل هم اگر بیشتر از 4 ساعت و تا 24 ساعت طول کشید، نباید زیاد نگران این موضوع بود.
اما در افرادی که به برخی مشکلات قلبی عروقی و حتی خونی مبتلا هستند، شدت و مدت این خونریزی بیشتر خواهد بود. در این افراد به دلیل مشکلاتی که دارند، این عارضه طبیعی تلقی نمی‌شود و باید تحت نظر دندانپزشک یکسری اقدامات را انجام دهند.

روش‌های بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل

روش‌های زیادی برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل وجود دارند. ما در ادامه مهم‌ترین و بهترین روش‌های موثر را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. بالا نگه داشتن سر

    بالا نگه داشتن سر سبب می‌شود تا فشار خون به ناحیه دندان کشیده شده کمتر شود. این روش به دلیل بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به قلب در کاهش خونریزی بعد از کشیدن هر دندانی بسیار موثر است.

  2. گاز استریل را روی بافت لثه خود نگه دارید.

    گاز استریلی که دندانپزشک روی ناحیه مورد نظر قرار داده است، باید تا مدت 3 تا 4 ساعت روی همان ناحیه باقی بماند. بهتر است فشار ملایمی روی این گاز اعمال کنید تا خونریزی را سریع‌تر بند بیاورد.

  3. استفاده از چای

    یکی دیگر از روش‌هایی که در خانه هم در دسترس بوده، استفاده از چای کیسه‌ای است. چای کیسه‌ای حاوی اسید تانیک است. اسید تانیک جزء ترکیباتی است که می‌تواند در کاهش خونریزی ناشی از کشیدن دندان، تاثیر زیادی داشته باشد. حتی در برخی از داروها نیز از این ترکیب استفاده شده است. بهتر است چای کیسه‌ای را به مدت 30 دقیقه روی محل مورد نظر فشار دهید.

  4. استفاده از مواد خوراکی سرد

    خوراکی‌های سرد و به خصوص یخ، تاثیر زیادی در کاهش خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل دارند. سرما یکی از عوامل موثر در انقباض مویرگ‌های ناحیه دندان کشیده شده به حساب می‌آید. به همین دلیل هم می‌تواند به کاهش خونریزی و تشکیل لخته کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

وظیفه دعوت مجمع عمومی عادی سالانه به عهده هیات مدیره شرکت است و چنانچه هیات مدیره مجمع را در موعد مقرر دعوت نکند بازرس شرکت مکلف است این وظیفه را انجام دهد. تغییرآدرس شرکت گاهی مشاهده می شود در شرکت های سهامی هیات مدیره و بازرسان به تکلیف خود در مورد دعوت مجمع عمومی شرکت در مواعد تعیین شده در قانون اقدام نمی نمایند و سهام داران به دنبال برگزاری مجمع هستند یا سهام دار جدیدی که به واسطه خرید سهام مالک عمده سهام شده و می تواند تعدادی از اعضای هیات مدیره را انتخاب کند درخواست برگزاری مجمع را به طور فوق العاده دارد.

  • تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه

همان گونه که در مقالات پیش گفته شد ، روزنامه کثیرالانتشار منتخب مجمع صاحبان سهام پل ارتباطی بین شرکت و سهام داران است و در کلیه موارد دعوت صاحبان سهام برای تشکیل مجامع عمومی باید با نشر آگهی در این روزنامه انجام پذیرد.
بعضاَ در اساسنامه شرکت ها علاوه بر نشر آگهی ، ارسال دعوت نامه کتبی با پست سفارشی نیز پیش بینی شده که در این صورت هر دو روش دعوت باید اجرا شود و اسناد و مدارک آن یعنی اصل آگهی دعوت منتشره در روزنامه کثیرالانتشار، اصل قبض پست سفارشی و فتوکپی دعوت نامه ارسالی برای سهام داران به اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود. فاصله بین نشر آگهی و برگزاری مجمع حداقل ده روز و حداکثر چهل روز خواهد بود که در اساسنامه شرکت می توان حداقل فاصله نشر آگهی تا تاریخ برگزاری مجمع را افزایش داد.
باید توجه داشت با عنایت به عبارت " فاصله " در ماده 98 " لایحه " در واقع باید مهلت یازده روزه ای را از تاریخ نشر تا روز مجمع در نظر گرفت و چنانچه طبق اساسنامه ارسال دعوت نامه کتبی از طریق پست سفارشی نیز الزامی باشد رعایت فاصله فوق از تاریخ تحویل مدارک به پست تا روز برگزاری جلسه مجمع عممومی نیز ضرورت دارد.
به نظر می رسد پیش بینی ضرورت ارسال دعوت نامه با پست سفارشی در اساسنامه شرکت ها که باعث پیچیده شدن تشریفات دعوت می شود مقرون به مصلحت نباشد مگر در حالاتی که وجود وضعیت خاص آن را ایجاب کند.
در آگهی دعوت نوع مجمع عمومی ( اعم از عادی، فوق العاده و یا عادی به طور فوق العاده ) ، تاریخ و محل تشکیل جلسه با قید روز و ساعت و نشانی کامل باید قید شود. دستور جلسه چنانچه مشتمل بر اموری باشد که نیازمند ثبت و ضبط در مرجع ثبت شرکت هاست، باید به طور کامل ذکر شود و مواردی مانند تعیین حق الزحمه بازرس، حق حضور و پاداش هیات مدیره و تنفیذ معاملات ماده 129 " لایحه " که نیازی به ثبت و آگهی آن ها نیست تحت عنوان " سایر موارد " در دستور جلسه مجمع قرار می گیرد و نیازی به تصریح آن ها در آگهی دعوت نیست. نام و سمت مقام دعوت کننده مجمع ، الزاماَ در انتهای آگهی دعوت باید تصریح شود.
اگر در متن آگهی دعوت سهو قلم و یا اشتباهی رخ دهد و یا در فاصله نشر آگهی تا روز برگزاری مجمع بنا به دلایلی تغییری در تاریخ و یا محل برگزاری مجمع و یا دستور جلسه ضرورت یابد، باید آگهی اصلاحی حداقل یک روز قبل از روز برگزاری مجمع در روزنامه کثیرالانتشار شرکت چاپ شود. این تغییر امکان پذیر خواهد بود. هر چند ممکن است در بدو امر عجیب و مغایر با قانون به نظر برسد. رویه عملی اداره ثبت شرکت ها نیز پذیرش آگهی اصلاحی است و انتشار آگهی اصلاحی و تغییر و اصلاح مطالب مندرج در آگهی در محدوده موارد فوق با رعایت حداقل فاصله یک روز تا تاریخ برگزاری مجمع معمول و متداول است.


اگر کلیه صاحبان سهام در هر زمان تصمیم به برگزاری مجمعی داشته باشند، با حضور تمامی آن ها در جلسه مجمع عمومی، نیازی به انتشار آگهی دعوت و سایر تشریفات نیست. به عبارت دیگر ممکن است مقام دعوت کننده ، کلیه تشریفات از قبیل نشر آگهی دعوت و یا ارسال دعوت نامه کتبی را انجام دهد و کلیه صاحبان سهم در جلسه حضور پیدا کنند. در این صورت نیازی به ارائه اصل آگهی دعوت و مدارک ارسال دعوت نامه کتبی به اداره ثبت شرکت ها نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

آون های آزمایشگاهی که به آن ها فور نیز گفته می شود، کاربرد چند منظوره در انواع آزمایشگاه ها دارند. قیمت آون آزمایشگاهی از آن ها برای استریل کردن تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، خشک کردن شیشه آلات و نمونه های آزمایشگاهی استفاده می شود. آون ها تجهیزات استانداردی هستند که وجود آن ها در اکثر آزمایشگاه های تحقیقاتی، بالینی، شیمیایی پزشکی و … ضروری است.

آون آزمایشگاهی یکی از دستگاه های مهم در انواع آزمایشگاه های صنایع بسیاری از جمله، داروسازی، آزمایشگاه، بخش استریل سازی بیمارستان ها، تکنولوژی محیط زیست، صنایع غذایی، تحقیقات پلیمر و نانوتکنولوژی، صنایع کشاورزی و … است. این دستگاه با ایجاد حرارت خشک برای ضد عفونی و خشک کردن انواع شیشه آلات و تجهیزات آزمایشگاهی به کار می رود.

 

کاربرد های آون آزمایشگاهی

آون در آزمایشگاه های مختلف می تواند کاربرد های متفاوتی داشته باشد. چهار مورد از مهم ترین کاربرد های این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • خشک شدن: خشک کردن شیشه آلات، رطوبت زدایی فضای داخلی و نمونه ها تا حد امکان.
  • ضدعفونی کردن: از بین بردن میکروارگانیسم ها با حرارت بالا.
  • پختن: حرارت دادن مواد بدون رطوبت زدایی.
  • بهبود دادن: دگرگونی فیزیکی یا شیمیایی مواد به همراه رطوبت زدایی.

استریلیزاسیون با استفاده از آون

حرارت خشک با از بین بردن ساختار سلولی  میکروارگانیسم ها باعث از بین رفتن آن ها می شود. در ضدعفونی کردن با استفاده از حرارت خشک لایه خارجی وسایل موجود در فور به صورت مستقیم در معرض حرارت قرار می گیرند و این گرما به صورت لایه لایه به قسمت های داخلی منتقل می شود، این فرایند تا زمانی که کلیه قسمت های وسایل که در حال ضدعفونی شدن هستند به دمای مورد نظر برسند ادامه خواهد داشت.

به همین دلیل برای این نوع استریل سازی نسبتا زمان بیشتری نیاز خواهد بود که به اختصار در ادامه به نمونه هایی از آن اشاره شده است:

    • 15 دقیقه در °c190
    • 30 دقیقه در °c170
    • 60 دقیقه در °c160
    • 150 دقیقه در °c150

توجه! با توجه به حجم و جنس نمونه ها  دما و مدت استریل سازی متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

خیاطی از زمان های گذشته یکی از هنرهای اصیل محسوب می شده اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر اینکه در خانه به عنوان یک مهارت محسوب می شود، پلمپ دفاتر می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی مهم نیز به حساب آید.

در این مطلب برآنیم تا به چگونگی ثبت یک شرکت تعاونی با موضوع خیاطی بپردازیم. در ابتدا ، جهت آشنایی ذهن خوانندگان تعریفی از شرکت تعاونی ارائه می نماییم.
• تعریف شرکت تعاونی :
شرکت تعاونی شرکتی است که به منظور بهبود وضع اقتصادی شرکاء و تامین حوائج آنها تشکیل می شود. بنابراین اگر وضع اقتصادی نامناسب و سطح خرج بالا، بازار کساد، حوائج زندگی و یا کار پیدا نشود اشخاصی به منظور بهبود وضع اقتصادی خود شرکتی تشکیل می دهند.
هدف تشکیل تعاونی ها استفاده از نیروی فردی اعضاء در همکاری جمعی است تا حدی که در یک نظام پیشرفته تعاون،اعضاء تعاونی ها برای رفع حوائج خود به هیچ کسی حتی دولت محتاج نباشند. بنابراین تشکیل شرکت تعاونی بدین معنی است که با تجمع نیروهای فردی، وقت، انرژی و سرمایه انسان ها، دستگاهی به وجود می آید که قادر است برای همه اعضاء خدماتی انجام دهند که هر یک به تنهایی قادر به انجام آن نیستند.
⃰ افرادی که تمایل به ثبت شرکت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی دارند در ابتدا باید جواز کسب از اتحادیه مربوطه و یا مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای را دریافت کنند.سپس می توانند به ثبت تعاونی با موضوع خیاطی اقدام نمایند.در ذیل به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت تعاونی با موضوع خیاطی می پردازیم.
• شرایط لازم برای ثبت شرکت تعاونی با موضوع خیاطی :
الف- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
ب- نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر
ج- خرید سهام در اساسنامه
د- عدم عضویت در شرکت های تعاونی مشابه
ه- نوشتن درخواست برای عضو شدن در تعاونی
ی- نوشتن تعهد نامه برای رعایت قوانین و مقررات تعاونی
• مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی با موضوع خیاطی :
1- صورتجلسه اولین مجمع عمومی دال بر تصویب اسانامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
2- اساسنامه مورد تصویب شرکت تعاونی
3- دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
4- صورتجلسه اولین هیات مدیره دال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره انتخاب صاحبان
5- امضاء مجاز به اسامی و مشخصات آن ها و مدیر عامل
6- تقاضانامه و شرکتنامه که به صورت اوراق چاپی توسط اداره ثبت شرکت ها قرار می گیرد.
7- مجوز اداره تعاون
8- لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
9- لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی
10- قبولی کتبی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
11- رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون
• مراحل ثبت شرکت تعاونی :
- تشکیل هیأت موسس
- موافقت اداره تعاون برای تشکیل شرکت (در شرف تاسیس)
- آگهی پذیرش عضو و فروش سهام
- دریافت تعهد نامه خرید سهام


- دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی (در شرف تاسیس)
- اولین مجمع عمومی عادی و انتخاب اعضای هیات مدیره (در شرف تاسیس)
- تکمیل جلسه هیات مدیره (شرکت در شرف تاسیس)
- انتخاب مدیر عامل
- دریافت مجوز ثبت شرکت از اداره تعاون
- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها
- ارسال کپی ثبت شرکت به اداره تعاون
- دریافت پروانه تاسیس از اداره تعاون



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()