چرا فیچر اسنیپت می‌تواند برگه برنده ما در سئو باشد؟
نوشته شده توسط : noor
  1. فیچر اسنیپت‌ها، نرخ کلیک را از رتبه یک می‌دزدند!

سایت Ahrefs با مطالعه درباره تاثیر فیچر اسنیپت‌ها در نرخ کلیک، فهمید که با وجود یک فیچر اسنیپت در صفحه نتایج، نرخ کلیک بر روی رتبه یک نصف می‌شود!

(البته یادتان باشد که رتبه شما در نتایج جستجو می‌تواند 2 یا 3 باشد ولی هنوز هم شانس دیده شدن در نتایج جستجو را دارید.) بهترین صفحات تماس باما

  1. با قرار گرفتن در اسنیپت‌های اختصاصی گوگل، به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شوید.

شاید سخت‌ترین و زمان‌بر ترین موضوع در سئو، کسب اعتبار و اعتماد گوگل و کاربران باشد. خوبی قرار گرفتن در فیچر اسنیپت این است که کاربران با دیدن سایت شما در این بخش، احساس اطمینان کاملی می‌کنند و از این نظر حضور در این بخش می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

چه روش‌هایی برای بهینه سازی Featured Snippet وجود دارد؟

شاید با خودتان بگویید وقتی Featured Snippet در زبان فارسی فعال نشده اصلاً چرا باید به فکر بهینه‌سازی آن باشیم؟

سوالی خوبی است و جواب آن هم خیلی ساده است.

اگر شما صلاحیت حضور در فیچر اسنیپت را داشته باشید، مطمئن باشید که گوگل به نحو دیگری به سئو سایت شما کمک می‌کند. مثلاً راحت‌تر می‌توانید در ریچ اسنیپت‌ها (که به تازگی برخی از آن‌ها در فارسی هم فعال شده) قرار بگیرید.

حالا که این سوال را کنار گذاشتیم، به بحث جذاب و مهم بهینه سازی می‌رسیم.

  • تحقیق کلمات کلیدی خود را بر پایه پیدا کردن عبارات طولانی سوال محور بگذارید

همان‌طور که در بخش سئو کلاه سفید، اعلام کردیم داشتن رویکردی اصول در تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند سنگ بنای سئو سایت شما را به خوبی بچیند. ولی یادتان باشد که منظور ما از مضمون «کلمه» تنها عبارت تک کلمه‌ای نیستند. اگر می‌خواهید به مغز متفکر کاربران نفوذ کنید، باید «تحقیق عبارات طولانی کلیدی» را معیار قرار دهید.

این‌طوری به جای این‌که وقت خود را سر رتبه گرفتن در کلمات پر رقابت و تک کلمه‌ای بگذارید (که معمولاً وقت و هزینه زیادی می‌برد!)، مستقیم نیاز‌های کاربران را رفع می‌کنید.

  • به بخش People Also Ask توجه بیشتری داشته باشید

یکی از میان‌برهای ساده برای پیدا کردن سوالات جستجو کنندگان، استفاده از بخش People Also Ask است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به فارسی درباره موضوعی بنویسید. ابتدا آن را به انگلیسی سرچ کنید و به بخش سوالات کاربران بروید. به این شکل می‌توانید از این قابلیت گوگل در زبان انگلیسی کمک بگیرید و آن را در زبان فارسی پیاده کنید.

  • اگر در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، شانس شما در فیچر و ریچ اسنیپت بیشتر است

یکی از پیش نیازهای این‌که جزئی از اسنیپت‌های ارزشمند گوگل باشید این است که در عبارت‌های زیادی در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

  • مقالات خود را بر مبنای هرم محتوایی بنویسید

هرم محتوایی برعکس (Inverted Pyramid) مفهومی است که از صنعت روزنامه‌نگاری گرفته شده است. این هرم مشخص می‌کند که چه‌طور باید اطلاعات مورد نیاز کاربر را تقسیم بندی کنیم تا بهترین تجربه را برای آن‌ها رقم بزنیم. این هرم می‌تواند در هنگام تولید محتوا می‌تواند کمک زیادی به ساخت بیلبورد محتوایی کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: